Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Johan, je hebt het nietgoed gelezen.
Je moet zien dat je voor een garantie probleem eerst de oude firmware terug zet. Er zijn reeds adressen gegeven waar de oude firmware te vinden is. Er is natuurlijk een probleem als het toestel blokkeerd en je geen kans meer hebt om te veranderen . Dat is dan zo een beetje als een autoaccident waarbij de snelheidmeter op 170 blijft hangen
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Het is een beetje afwegen tussen:
- hoe groot is de kans dat er iets mis gaat tijdens de garantie(reël jammer genoeg ) en dat je de firmware zelf niet meer kan terug zetten(relatief klein )(als je rekend dat het eerste geval ±25% kan zijn(gewoon een getal op geplakt dat me reël lijkt) en het tweede getal 20%(imo zelfs nog te hoog) dan is de kans 1/4 X 1/5 of 1/20 of 5% )
- welk extra plezier gaat ge aan de firmware hack hebben of beleven.
Een kwestie van gezond verstand
Gelukkig(of jammer genoeg) sta ik met mijn D70 nog niet voor zulk een keuze want het schijnt een pack moeilijker te zijn om de firmware van Nikon te hacken.(Volgens het D70 Hackers forum)
BTW: ik heb eens ergens gelezen dat het os in de Canon een embedded windows zou zijn.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
BTW: ik heb eens ergens gelezen dat het os in de Canon een embedded windows zou zijn.
Wat ik er van begrepen heb is het grafische deel een heel specifiek Canon iets is, incl. chips.
De verdere zaken, aansturing CF kaart, menu's, enz. worden via een gewone ouderwetse huis, tuin en keuken DOS (Microsoft of anders) aangestuurd. De processor is ook een gewoon ouderwets Pc processortje.
Comment