Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage7 met 5.5 zoom Hama :test

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dimage7 met 5.5 zoom Hama :test

Hello,
    Op deze url:http://be.msnusers.com/lucscorpio/shoebox.msnw?albumlist=2
    zie je enkele foto's genomen met mijn D7 en de zoomlens 5.5 Hama. Deze foto's zijn genomen op 60 meter afstand van het object.
    Beginnend met focus 28, 35,50,100,150,200,200,200+2xdigitale zoom, 200+hama5.5 en 200+hama5.5+2xdigitale zoom.
    Deze zijn wel genomen met een statief. Ik denk dat ik nog iets ga ontwerpen om deze lens(hama) meer stabiliteit te geven zodat er geen trillingen optreden bij het indrukken. Heeft er iemand sugesties daaromtrent ?
    Groeten Scorpio

sorry, ik daar geen foto's ...

Comment

sorry, ik zie daar geen foto's ... moet zijn : ik zie bepaalde foto's niet (waarschijnlijk (nog) niet opgeladen ... )

Comment

http://www.photobox.co.uk/public/detail.html?c_album=126234

nieuwe url,hopelijk gaat het met deze

Comment

hey scorpio, ik ben de trotse bezitter van de D7i. En ben ook op zoek naar een zoomlens. Zo te zien heb jij er daar een redelijk goed exemplaar in uw bezit.

Ik zie wel vignetering, maar dat is voor mij iets waar'k kan mee leven.

Je hoort't al... Kan je me meer info verstrekken omtrent die Hama lens? Op hun webstek vind ik geen info terug.

Prijs, waar te koop, etc....

Mochten er mensen zijn die voor de D7i nog andere lenzen weten, die vrij makkelijk te verkrijgen zijn, laat het gerust aan me weten.

Greetz

Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Ik denk dat ik nog iets ga ontwerpen om deze lens(hama) meer stabiliteit te geven zodat er geen trillingen optreden bij het indrukken. Heeft er iemand sugesties daaromtrent ?
            Ik weet dat er voor de 7i afstandsbedieningen te krijgen zijn. Is dit niet zo voor de 7?
            Bovendien kun je hem uiteraard op de zelfontspanner zetten!

Album: http://www.webmeester.com/

Comment

Ik wil ook wel weten waar je die 5.5 hebt gekocht.
              Zou ie passen op ne S602Z ?

Greetz,
              Tom

S602
              A201
              http://users.pandora.be/tommy_boy/tommy_boy/

Comment

Ik denk dat ik nog iets ga ontwerpen om deze lens(hama) meer stabiliteit te geven zodat er geen trillingen optreden bij het indrukken. Heeft er iemand sugesties daaromtrent ?
                Ik weet dat er voor de 7i afstandsbedieningen te krijgen zijn. Is dit niet zo voor de 7?
                Bovendien kun je hem uiteraard op de zelfontspanner zetten!
                Ik heb eens van iemand gehoord/gezien die zelf een afstandsbediening voor de Dimage 5 had gemaakt.

Er zitten 3 contacten op de camera.
                Een aarde, een focus en een een ontspanknop.

Door een kabeltje en twee drukschekelaars te verbinden heb je al een hele goedkope draadontspanner, eerst druk je de knop in om de focus en aarde met elkaar te verbinden om de came ate laten scherpstellen vervolgens druk je op de andere knop om de onstpanner en de aarde met elkaar te verbinden.

<sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Soms niet gezien welke van de drie de aarding zou zijn?

Comment

Soms niet gezien welke van de drie de aarding zou zijn?
                    Ik heb wat gevonden in het Cache van Google: http://www.google.nl/search?q=cache:KS44FsqYogoC:homepage.ntlworld.com/devilgas/oddsnsods/dig_remote/minolta_remote.htm+minolta+dimage+remote+control+b uild&hl=nl&lr=lang_de|lang_en|lang_nl&ie=UTF-8

Comment

Wat op die cache van Google staat klopt grotendeels, echter de massa-aansluiting is de meest linkse pin van de afstansbediening.
                      De afstandbediening maakt gebruik van een 2-aderig afgeschermd kabeltje: pin 1 is de afscherming. 2 wordt doorverbonden met 1 levert de scherpstelling en daar pin 3 bijvoegen: knip. Plugje is moeilijk verkrijgbaar daar de pinafstand geen 0.1" is maar 2 mm.

Edited by - Eugene on 12 August 2002 17:57:49

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik zal het zeker eens proberen na te maken.

Comment

Maar nu weten we nog altijd niet van waar die zoomlens komt, en of ze budgetair te doen valt ?

To make your dreams come true, wake up

Comment

Wacht ook op die zoomlens.

Eugene

Comment

da zoomeke zou moeten werken op een dimage 5 dan ook ? ik dacht dat de draad dezelfde grootte is hé ?

da zou leuk zijn

kzou wel graag eens willen weten welk type van hama da is en hoeveel em kost en waar da ge die kunt krijgen véél hé

groetjes
                              joeri

en nu ga ik fotokes trekken
                              en nu ga ik fotokes trekken

Canon 450D, Canon EF100-300 IS USM, Canon EF-S 18-55 IS USM, Canon EF-S 18-200 IS USM

Comment

Working...
                              X