Re: Nieuwe D850 of Z7ii
Nu, ik zei: "Bijna alles is beter" en inderdaad het kijken door de lens via een spiegel kan niet verbeterd worden. Het is daarom dat ik een systeemcamera kocht met een EVF met de best mogelijke beeldkwaliteit (9 437 184 dots - Quad-XGA OLED), want ik ben ondertussen gewend aan alle informatie, die ik desgewenst op mijn intern (en extern) schermpje krijg (EVF). De kwaliteit van de EVF van de prima APS-C camera's A5100 en A6000 is ondertussen enorm verbeterd en als ik één en ander vergelijk zou dat bij de Nikon Z II toch 3.690.000 dots (Quad VGA - OLED) zijn t.o.v. 1.440.000 dots bij de A6100. Dat verschil ga je zeker merken. Het is inderdaad ook zo, dat de batterij nog steeds langer meegaat. Voor mij helemaal géén probleem; gewoon een andere erin. Maar zeker voor je dansshows zou ik kiezen voor de Z7 II omwille van de autofocus. Een adapter voor oude EF-mount lenzen, kreeg ik er bij aankoop van een Canon R10 voor mijn plusdochter bijna gratis bij. Maar iedereen moet zeker de camera kiezen die hij wil, al ben je best zo goed mogelijk geïnformeerd voor je die zuur verdiende centen uitgeeft. Veel plezier.
Oorspronkelijk geplaatst door B-BOB
Bekijk bericht
Comment