Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat moet ik kopen pffff weet het niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

    Je moet niet wanhopen. Ik ben er zeker van dat je voor een bedrag van duizend euro een Canon EOS 300D of Nikon D70, met kitlens, koopt en daarvoor hoef je niet naar het buitenland te gaan. Net zoals ik er zeker van ben dat je, eenmaal je een digitale reflex in je bezit hebt, zal tevreden zijn over je aankoop. Natuurlijk moet jij deze keuze maken. Liever iets meer uitgeven aan een digitale reflex, dan een digitaal compact toestel te kopen dat niet voldoet aan je behoeften en waarvan je later de aankoop beklaagd, en dat ook veel geld heeft gekost.
    Canon + enkele lenzen

    Comment


    • #17
      Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

      Oorspronkelijk geplaatst door hanson
      de prijsklasse gaat naar belgische normen tot 650 euro, ook wat bedoelt men met 6 x zoom enz en wat is de afstand dat je kan fotograferen is dat 10 meter of 20 ????
      Daar gaan we weer! met een budget van 650€ en niet weten wat de 6xzoom betekent (geen schande Hanson!! iedereen moet ergens beginnen) en toch zijn er enkele die er in slagen: koop een dslr!
      Mijn dochter zit in het 1st studiejaar (leert net lezen en schrijven) en verjaart binnenkort. Wat zal ik haar kopen voor haar verjaardag: De Grote Van Dale der Nederlandse Taal?????????

      Ter info: niet alle prosumercamera's zijn van het lidl caliber. Er zijn er zeker waarmee je, én in slechte lichtomstandigheden én met een groot zoombereik, zeer geslaagde foto's kan nemen! Bovendien kosten ze geen +1000 euro.
      En dan: shutterlag? Over welke generatie prosumers spreken we hier eigenlijk? 't is waarschijnlijk lang geleden dat je op dpreview een kijkje bent gaan nemen?
      Kortom: met een site als dpreview.com weet je wat er zo allemaal nieuw op de markt is en kan je een eerste oordeel vellen. Daarna ook andere reviewsites bekijken, dpreview is geen bijbel en er staan soms ook rare hersenkronkels in.

      Oli.
      Ps: ze verjaart echt binnenkort
      Last edited by Oliver; 19 november 2004, 22:41.

      Comment


      • #18
        Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

        Koop u een Fuji 7000 en je hebt geld voor een cf kaart en u zult super content zijn
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

        Comment


        • #19
          Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

          Oorspronkelijk geplaatst door hanson
          man man man waar ben ik aan begonnen maar ben blij dat ik deze vraag had gesteld want ik was volledig naar de verkeerde kant aan het gaan, ja ik sprak van 650 euro maar als het iets meer moet zijn dan mag dat ook wel maar niet boven de 900 euro dat vind ik wel genoeg mischien heb ik voor die prijs wel een goede in duitsland, ja indien iemand wat foto's wil doorsturen ontvang ik die graag vooral ben ik zo benieuwd naar de afstand hey zo een vergelijk van een foto in de verte en dan de volgende die uitvergroot is en ineens een eendje ziet of zo, ja ik wil zekers zijn want pffff als het aan mijn vrouw had gelegen had ik nu eentje van de aldi want wij waren maar met de pixels bezig van wow dat zijn er 6 miljoen, aan iedereen al veel dank voor de info en de info die komt

          groeten
          Troost je 'G', er zijn nog veel mensen die denken dat het aantal pixels de kwaliteit bepalen van het toestel en de foto's.
          Volgens mij is de grootte van de CCD bepalend en belangrijk.
          De Nikon D1 heeft "maar" 2,6 miljoen pixels en de Canon EOS-1D "slechts" 4,1 miljoen. Dat "smijten" met het aantal pixels is wat fabrikanten graag gebruiken.
          Het zijn de fabrikanten die destijds ons deden geloven of dat graag wilde, dat wij een link legde tussen kwaliteit en miljoenen pixels.

          Het is niet zo een populair onderwerp maar voor weinig geld het beste in handen krijgen is een utopie maar wij allemaal zoeken er naar
          Het is een steeds afwegen tussen wat jouw verstand zegt en jouw eigen hebberigheid
          Dat neemt niet weg dat je het beste moet krijgen voor de soms zuur verdiende centjes
          Ik zeg het nog eens: informeer je goed en heb wat geduld met je zelf...
          Plus die fototoestellen gaan niet "lopen"
          En met een gerust hart kan ik beweren dat je op dit forum goed zit als
          je een of andere info wenst.
          Soms verlies ook ik mijn geduld als ik bepaalde vragen lees van nieuwkomers
          Het probleem hierbij is dat velen van ons alles zelf hebben moeten uitpluizen
          en hebben moeten ondervinden.

          Waar je zo'n toestel koopt is een andere zaak.
          Ik kocht mijn D70 op eigen bodem...
          Iets duurder dan over de grens maar ik mag mijn toestel binnenbrengen en daar staat geen getal op, om gratis de CCD te laten poetsen.
          Stof op de CCD is geen ramp maar het is beter zonder.
          Zoek maar eens her en der i.v.m. het zelf poetsen bijv. van de CCD

          Vriendelijke groeten,
          theokus.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

            meestal maak ik mij devolgende bedenking:
            waarom moet het zoveel kosten?
            kon men pakweg 5 jaar geleden geen scherpe fotos maken?
            de dingen van toen moeten toch te koop zijn voor een prikje en een goed tot zeer goed resultaat leveren?
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #21
              Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

              Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke
              Koop u een Fuji 7000 en je hebt geld voor een cf kaart en u zult super content zijn

              Hier staat er ene te koop.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #22
                Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                meestal maak ik mij devolgende bedenking:
                waarom moet het zoveel kosten?
                kon men pakweg 5 jaar geleden geen scherpe fotos maken?
                de dingen van toen moeten toch te koop zijn voor een prikje en een goed tot zeer goed resultaat leveren?
                Juist parakiet...

                't Is wel zo dat 5 jaar geleden er nog niet zoveel digitaal materiaal te koop was aan prijzen van nu...
                Ik denk aan de Nikon D1, de E10 en andere.
                Tegenwoordig heb je de D70 voor 1000 euro en de kleuren bijv. zijn beter dan die van de D1.
                De omzet is enorm gestegen in die 5 jaren.
                Toch kan je de D1 nu ook al krijgen (tweedehands) aan 900 euro.

                Meestal zijn die toestellen niet makkelijk als nieuw te vinden.
                Koop ook géén toestellen van dit kaliber van echte pro's.
                Die dingen zijn afgeleefd...niet die pro's he
                De buitenkant van die camera's ziet er goed uit maar binnen...
                Ik bedoel het sluitermechanisme en dergelijke.
                Alle bewegende delen hebben veel afgezien.

                Voor gesofisticeerde lenzen geldt dit ook.
                Die USM of VR en al de rest, dat blijft niet duren.
                Of ze (Nikon, Canon) moeten mij een garantie geven van 20 jaar
                Investeren in lenzen gaat niet altijd op.
                Soms slaat de twijfel toe...
                Of je koopt een goed lenske van een niet-populair merk en na pakweg 2 à 3
                jaar tamelijk intensief gebruik gooi je het gewoon weg.
                Je kan daarna van ditzelfde merk een nieuw lens kopen en je bent weer
                gesteld. De fabrikanten van dit soort lenzen blijven ook niet stil zitten.
                Als die lenzen slecht moesten zijn dan was het rap gedaan met de verkoop.
                En als je deze lenzen fatsoenlijk behandelt dan gaan ze beslist langer mee.

                Of je koopt een merknaam en je bent gered voor een jaar of tien.

                Wat is nu het beste? Ik weet het soms en soms ook niet
                Ik heb nu enkele lenzen van Nikon en die kraken en piepen langs alle
                kanten maar ze maken nog "goei" foto's.
                Twee er van zijn dan ook van 1987....
                Belangrijk is het glas en de coatings, zeker bij de lenzen vandaag de dag.
                Tegenwoordig hebben we goede software die veel of alles kan rechttrekken.
                (Photoshop, ACdSee en andere)
                We kunnen foto's in raw maken enz. enz.
                Winkeliers verkopen soms liever de "andere merken" omdat de winstmarges
                een pak hoger liggen dan bij de ons bekende merknamen.
                Maar uiteraard is dit nog geen bewijs dat het slechte lenzen zijn.

                Bovendien zijn forums zoals BD, met een publiek in alle soorten, maten en
                gewichten een goede referentie. Het nadeel is dat je niet iedereen persoonlijk
                kent...
                Na enkele jaren ervaring weet je precies wat je nodig hebt...
                Ik heb het niet over wat je graag zou willen....ik wil veéééél...hahaha...
                En ik heb het nog altijd over lenzen en camera's...

                Na een tijd moet je merken welke foto's je graag maakt of waar je goed in
                bent. Ik ben dus niet iemand die graag werkt met zo'n super groothoeklens.
                18 of 24mm is meer dan genoeg.


                parkiet, ik wijk af, ik weet het.
                Ik heb thuis nog een oudere Nikon F501(1987) liggen en die maakt inderdaad haarscherpe foto's...of dia's.
                Maar dat gesukkel met die film, ontwikkelen enz. enz. werd me teveel.
                Digitaal is een zegen, zelfs voor studiowerk.
                Er komt een moment dat je niet meer wilt terug gaan in de tijd...
                Een toestel van voor vijf jaar heeft onhebbelijkheden die ik nu niet meer zou
                pikken. Maar dat heeft alleen maar te maken met gebruiksgemak.
                De sluiter van de D70 bijv. is sneller dan die van mijn S2 Pro.
                Dat geeft me een beter gevoel maar dat doet wel denken aan de oude
                spiegelreflexen van zelfs langer dan 5 jaar geleden

                Vriendelijke groeten,
                theokus.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                  ik had eigenlijk vooral op de lenzen maar ondertussen heb ik al geleerd dat zelfs nikon oudere lenzen blijft verkopen tegen hoge prijs
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #24
                    Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                    ik had eigenlijk vooral op de lenzen maar ondertussen heb ik al geleerd dat zelfs nikon oudere lenzen blijft verkopen tegen hoge prijs
                    Weeral just jong
                    Ik kan het moeilijk verdragen maar in het buitenland (USA, UK)
                    hebben ze (de kopers) altijd voordeel door die "rebates".
                    Waarom doen ze dat hier niet?
                    Alweer een of andere stomme wetgeving die dit niet toelaat?
                    't Is maar een vraag want ik weet het dus niet.
                    Of is het dat ze in bijv. Aartselaar denken: " De mensen kopen toch...".
                    Elke handelaar verkoopt toch graag dacht ik
                    Bescherming van de erkende winkels?

                    Ik zie hier zelden interessante wedstrijden, of iets waarin de gewone
                    man/vrouw voordeel krijgt zoals kortingen of wat dan ook.

                    Wie denk je dat voor de grote omzet zorgt tegenwoordig?
                    Ik ken weinig mensen die géén digitale camera hebben.
                    (of ik moet de verkeerde mensen kennen )
                    Meer en meer gepensioneerden schaffen zich een toestel aan.
                    Ook zie ik veel kinderen, naast een gsm natuurlijk, die een digitaaltje hebben en vrolijk "fotookes trekken"

                    Epiloog...
                    Er is niets van "moetes".
                    Wij kunnen fabrikanten niet opleggen wat ze moeten doen.
                    Zij verkopen maar al te graag en wij hebben dat met kopen

                    theokus;
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                      hallo allen


                      Heb een beetje huiswerk gemaakt en ben tot momenteel 3 toestellen gekomen de vraag is nu zit ik juist in verband voor wat ik de doelstelling is,

                      Het gaat op volgende toestelen

                      Minolta Dimange A2 plus 1 gigabyte slccf 994 euro

                      CANON 300D EF-S18 55MM F3.5-5.6 lens 998 euro

                      Sony DSC F828 7 x optische zoom 28 -200 mm 14 x digitaal zoom Sony DSC F828 999 euro


                      Wat is er mis of zijn er betere en waar moet ik op letten

                      groetjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                        Ik ook huiswerk gemaakt en kom op den deze uit
                        Pentax *ist Ds + Pentax 18-55 SMC-DA

                        Comment


                        • #27
                          Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                          O ja de prijs 999,000€
                          en dit bij topfoto, is da goe of is da goe

                          Comment


                          • #28
                            Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                            welke site???

                            Comment


                            • #29
                              Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                              http://www.topfoto-online.de/

                              Comment


                              • #30
                                Re: wat moet ik kopen pffff weet het niet

                                Oorspronkelijk geplaatst door hanson
                                Hallo


                                Ik ga men een digitale toestel aanschaffen de bedoeling is er mee om mijn kinderen die paard rijden te fotograferen zowel is dit buiten als binnen het zijn dus bewegende (springen) beelden di emoeten getrokken worden en soms wel een redelijke afstand............................
                                Sorry dat ik even kom storen,maar binnen ( en zonder flits waarschijnlijk ) actie fotograferen ( en veel licht is er gewoonlijk niet binnen in een manege ),en dan nog goede foto's nemen op die afstand.
                                Ik wil U niet ontmoedigen,maar ik zou dat met een videocamera doen zenne.
                                Want anders moet je al een goede dslr en zeker een heel goede telelens hebben denk ik en dat gaat nog duurder worden.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X