Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 - Waar kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D70 - Waar kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door kazan

Sie erhalten die Nikon D 70 mit Nikon 28-80mm und Nikon 70-300mm G, 512 MB Speicherkarte, Ersatzakku und Kameratasche
    aber die 28-80mm ist nicht zu gut

Comment

aber die prijs is OK

1199 € voor het ganse set

Comment

Ik was vroeger een tevreden klant van Nelissen in Mechelen.
        Eerder toevallig heb ik ervaren dat de hoogte van verleende korting er bepaald wordt door én je eigen assertiviteit én afhankelijk is van naargelang de verkoper die je toevallig treft. Omdat ik dit geen correcte politiek vindt tgo een "brave" en trouwe klant ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

Op aanraden van een fotograaf ben ik terecht gekomen bij Metro Foto Berchem. (03-230.81.04). Ook als beginneling en nieuwe klant kreeg ik naast een vriendelijk onthaal, een uitgebreid én deskundig advies. Bovendien moet je er niet smeken om korting. Ik kocht er eind juni een D70 + 18-70 kitlens voor 1350 €. Ook de vooropgestelde leveringstermijnen werden gerespecteerd.

Een D70 body kost er vandaag 999 € en de D70 + 18-70 kitlens 1.329 €, beide prijzen inclusief btw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanM
          http://www.top-foto.de heeft scherpe prijzen en geeft goede service (naar 't schijnt, ben nog niet geweest). Je kan via internet bestellen en het zelf gaan afhalen, net over de grens in Duren (geen verzendkosten!).

Als ik het geld had om nu een D70 te kopen, dan zou ik het toestel daar halen.

Johan

Heeft iemand ervaring met het kopen bij topo-foto (of andere winkels in het buitenland) als je een BTW-nummer hebt. Op hun site staat namelijk het volgende: "Voor het geval dat U in het bezit bent van een BTW-nummer, dan kunt u zonder BTW inkopen"
          Betekend dit dat als ik m,n schoonvader naar ginder stuur (die wel een BTW-nr. heeft) hij de D70 met 18-70 kitlens aan nettoprijs koopt dus 964,66 EUR
          of hoe werkt dat juist?

ollie

Comment

Ik heb daarover al een paar keer met Ingo gemaild: je moet het btw nummer, naam en adres van de zaak doorgeven aan Ingo.Die laat het checken bij de duitse belastingsdienst en als dat in orde is, koop je zonder btw te betalen bij Ingo.
            Groeten
            Nikon D70 + 18 - 70 mm ED DX + Nikon 50 mm 1.8D + Sigma 70- 300 mm super Apo II + CF Ultra II 1 gb

Comment

Is het niet zo dat je het gekochte materiaal dan ook zakelijk moet gebruiken ?

Een timmerman of een slager hebben ook een BTW -nummer, maar of ze een camera ook zakelijk zullen gebruiken lijkt mij twijfelachtig.

Controleert de duitse belastingdienst op de aard van de onderneming ? Zo niet kunnen heel wat mensen zich de BTW-besparen ???? Zou wel leuk zijn

Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Is het niet zo dat je het gekochte materiaal dan ook zakelijk moet gebruiken ?

Een timmerman of een slager hebben ook een BTW -nummer, maar of ze een camera ook zakelijk zullen gebruiken lijkt mij twijfelachtig.

Controleert de duitse belastingdienst op de aard van de onderneming ? Zo niet kunnen heel wat mensen zich de BTW-besparen ???? Zou wel leuk zijn

Je moet als zelfstandige of firma BTW nr hebben, that's it, je moet in geval van controle gewoon kunnen aantonen dat je het gekochte materiaal voor de zaak kan gebruiken, bvb, als je een eigen website hebt met foto's is dit voldoende om te verantwoorden dat je fotomateriaal nodig hebt voor de uitoefening van je activiteit, de controle gebeurd enkel door de fiscale diensten van het land van de BTW plichtige, de verkoper hoeft zich daar niets van aan te trekken, noch de buitenlandse fiscale diensten, je moet enkel een GELDIG BTW nr hebben, dat is al wat de verkoper dient te checken en dan kan je je spullen zonder BTW aankopen.

Trouwens, voor lenzen lijkt www.ac-foto.com mij de goedkoopste, vergelijk de prijzen van de lenzen maar eens met deze van topfoto.de, deze laatste is meestal wel iets goedkoper met de camera's
                Heb daar net nog de Tamron 24-75, 2.8 besteld
                Last edited by wim_py007; 18 november 2004, 16:15.

Comment

Nah, een website met zelfportret is wel te regelen

Dank voor de tip
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

@ hermanlw
                    Daar word ik nu pissy van hé! Je stelt een vraag, een aantal mensen doen de moeite om te reageren, en je laat niks meer van je horen!
                    Toch nog mvg,
                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Hierboven zei iemand dat Nikon internationale garantie geeft...als dit klopt dan wordt dus mijn in India gekocht toestelletje ook hier gratis gemaakt. Het is in december 1 jaar oud. Maar het aan-uit-draaiknopje is kapot

Model coolpix 2100. Door in een beschermtasje te zitten is de strap ('t is maar een dun klein touwtje) rond die knop komen te zitten en daardoor is het geheel losgetrokken...valt dit onder garantie?

Comment

Ik denk dat dat eerder als een 'eigen schuld dikke bult' geval zal omschreven worden en zelfs indien het in Belgie moest gekocht zijn nog niet in garantie hersteld zou worden. Garantie telt ook niet voor laten vallen ed.
                        Maar je kan natuurlijk proberen.
                        Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                        Hierboven zei iemand dat Nikon internationale garantie geeft...als dit klopt dan wordt dus mijn in India gekocht toestelletje ook hier gratis gemaakt. Het is in december 1 jaar oud. Maar het aan-uit-draaiknopje is kapot

Model coolpix 2100. Door in een beschermtasje te zitten is de strap ('t is maar een dun klein touwtje) rond die knop komen te zitten en daardoor is het geheel losgetrokken...valt dit onder garantie?
                        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                        Nikon stuff

Comment

Ik ben al eens gaan vragen...heb toen als antwoord gekregen dat het me een forfaitair bedrag van 200€ zou kosten maar zo duur was het toestel op zich niet eens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Numbnuts
                            Ik heb daarover al een paar keer met Ingo gemaild: je moet het btw nummer, naam en adres van de zaak doorgeven aan Ingo.Die laat het checken bij de duitse belastingsdienst en als dat in orde is, koop je zonder btw te betalen bij Ingo.
                            Groeten
                            Bedankt voor alle uitleg, kweet niet of m,n schoonvader dat kan verantwoorden voor de uitoefening van z,n activiteit maar zelfs met BTW is het nog de moeite daar te kopen en ik lees hier toch overwegend goede reactie's over top-foto.

ollie.

Comment

Dank voor de reakties en de nog komende. (Ook voor de Pissy-reakties)
                              We zijn heel wat wijzer geworden om tot aankoop over te gaan, vermoedelijk begin 2005.
                              Ik laat iets weten waar werd gekocht en tegen welke prijs.

Comment

Mss wat laat dat ik hier mee kom maar bij Grobet (www.grobet.be) te Antwerpen is er een speciale actie --> d70 + kitlens + 70-300 + 1GB CF voor 1399 €. Mss de moeite

Groetjes Verlinden

Comment

Working...
                                X