Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schaduwstrepen op foto bij een Eos R7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: schaduwstrepen op foto bij een Eos R7

    Oorspronkelijk geplaatst door Ruiter Bekijk bericht
    Heren, heren,

    Ga nu elkaar niet schofferen maar blijf constructief.
    ik heb van iedereen nu heel veel aandachtspunten meegekregen om op te letten. Niet alleen tijdens de shoot maar ook de voorbereiding en Setup van de camera maar begint bij nieuw aan te schaffen fotogear. En daar draait het toch om bij dit forum, waarheid ligt meestal in het midden. Ik heb gelukkig geen shoot verpest en volgende maand krijg ik een herkansing om op dezelfde locatie met dezelfde licht omstandigheden weer een interland te mogen fotograferen, waarbij ik nu met jullie opmerkingen weet wat te doen. Als dan blijkt dat ik de verkeerde camera heb gekocht voor het soort fotografie wat ik doe, verkoop ik hem of gebruik hem voor Wildlife.
    Positieve van het geheel is dat als er fotografen zitten te twijfelen om over te stappen naar systeemcamera dit soort discussies gaan helpen.

    Ik zal mijn bevindingen met jullie delen eind volgende maand. In ieder geval bedank ik jullie alvast voor de technische onderbouwingen en goede uitleg en ga elke oplossing uitproberen om te kijken wat voor mij het beste werkt.
    Een verkeerde camera heb je niet aangekocht hoor, gewoon de verkeerde instellingen gebruikt zoals ik in het begin al aangegeven had.
    Niet te snel overgaan tot onnodige aankopen, de R7 is een dijk van een camera waarmee je alles kan doen
    Veel succes bij de volgende shoot

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: schaduwstrepen op foto bij een Eos R7

      Heren, dank voor alle tips en inzichten. Alleen de sluitertijd aanpassen, sneller of trager verhielp niet het euvel. Met instelling op mechanische shutter ipv electronische geen strepen. Ook anti flickering aangezet.
      Idd is de R7 een dijk van een camera alhoewel mijn 1d mij nog steeds het gevoel dat ik aan het fotograferen bent. Voor komend weekend de RF 135mm f1.8 gehuurd, ben benieuwd naar de scherpte en AF

      The Picture Art of Tabletennis. 703 vind-ik-leuks. De foto's kunnen voor eigen gebruik worden opgeslagen en gebruikt. Bij gebruik op mediasites graag de volgende bronvermelding gebruiken, foto: Rob...

      Comment


      • #18
        Re: schaduwstrepen op foto bij een Eos R7

        Oorspronkelijk geplaatst door Ruiter Bekijk bericht
        Heren, dank voor alle tips en inzichten. Alleen de sluitertijd aanpassen, sneller of trager verhielp niet het euvel. Met instelling op mechanische shutter ipv electronische geen strepen. Ook anti flickering aangezet.
        Idd is de R7 een dijk van een camera alhoewel mijn 1d mij nog steeds het gevoel dat ik aan het fotograferen bent. Voor komend weekend de RF 135mm f1.8 gehuurd, ben benieuwd naar de scherpte en AF

        https://www.facebook.com/profile.php?id=100050379806028
        Had ik je zo gezegd, dacht ik. Mechanische sluiter. Een dijk van een camera, zou ik het niet noemen, daarvoor zijn er teveel zaken aan, die net wat minder zijn. Het is, en dat vooral door de ongelooflijke autofocus en de hoge fps, zowel met mechanisme als met electronische sluiter, wel enorm veel waarde voor zijn prijs. Met een oude 1d kan je beslist prachtige fotos maken en zelfs met een mooiere, kleinere dof dan met de R7. De kracht van de R7 ligt volgens mij niet in het leveren van een mooier beeld.

        Comment


        • #19
          Re: schaduwstrepen op foto bij een Eos R7

          Hier vindt je perfect de verklaring terug bij het onstaan van 'banding'.
          https://support.d-imaging.sony.co.jp...ubu5aOSSzBOEyU

          Comment

          Working...
          X