Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 de body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2 de body

    Ik heb een D800 van de eerste in 2012, en ik ben nog heel tevreden mee. Het lijkt dat aanvankelijk problemen van autofocus waren, maar de mijne was perfect. Al mijn foto’s zijn nog nu scherp. Ik doe een beetje van alles maar veel landschap.
    Als complement heb ik een Df gekocht. Het voordeel is dat die heel gevoelig is bij moeilijke lichtomstandigheden.
    Ik hoop dat het zo lang duurt want ik streef helemaal niet naar iets anders.
    Tegenwoordig is het mogelijk een D800 tegen een voordelige prijs te krijgen want die was heel snel door de D810 vervangen (door die problemen van autofocus).

    Comment


    • #17
      Re: 2 de body

      Deze week een Nikon D800 op de kop kunnen tikken
      De 2 lenzen die ik het meest gebruik zijn de Tamron 24-70 2.8 en de nikon70-200 2.8. Nu eens nadenken op welke body ik ze ga zetten Z6II of D800

      Comment


      • #18
        Re: 2 de body

        Super!
        Veel succes met je nieuwe aanwinst.

        Je lens/camera keuze moet je steeds opnieuw maken in functie van de klus die je wil doen.
        Er is daar geen leidraad in dat past voor alle situaties.
        Je moet dit evalueren per klus en omstandigheden.

        In een goed scenario vertrek je steeds vanuit de gewenste beeldvorming en mogelijke camerastandpunten. Die bepalen je ideale camera/lenskeuze.
        Niet omgekeerd! Tenzij je maar 1 lens hebt. Dan zijn we snel uitgepraat en moet je het doen met wat je voor handen hebt.

        Bij een meer complex verhaal waarbij je met 2 toestellen werkt ga je dus 2 mogelijks interessante werkposities en gewenste beeldvorming hebben.
        Het idee is dat je daar slim over gaat nadenken.

        Comment

        Working...
        X