Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

    @JPCOLIN

    Ik heb sinds twee weken kit nummer 1, ja met de 18-70 en 70-300 G lens. Voor de meerprijs die ik voor de 70-300 heb betaald, zeker een goede lens. Voorwaarde is wel dat je voldoende licht hebt, zodat je goede resultaten krijgt (zonder VR). Ik denk dat je voorlopig meer hebt aan die zoom lens dan aan die flitser. Een flitser wil ik zelf liever niet hebben, vind dat dit ondingen zijn. Als ik dan binnen wil fotograferen koop ik me wel een keer zo'n 50mm 1.8 lens voor 150 euro. Maar goed, dit is mijn mening....

    Een echt goede zoomlens is helaas nu eenmaal duur. Ik zal op termijn gaan voor de 80-200 2.8 zonder VR (+/- 1000 euro) óf de 70-200 VR (+/- 1500 euro) óf de 80-400 VR (ook +/- 1500 euro). Allemaal hebben deze lenzen hun plussen en minnen. Tot die tijd vermaak ik mij prima met "maar" mijn G lens. Ik kom net terug van vakantie aan de kust en heb de nodige foto's met de G lens gemaakt. Echt 100% scherp en kleurrijk zijn ze niet, net als dat de prijs ook geen 100% is van die van de dure 2.8 lenzen. Ik kan je wel een paar foto's die gemaakt zijn met deze lens sturen als je wilt. Ik vind veel foto's met deze lens wel mooi.

    De 24-120 VR lens is noch vis noch vlees. De 24 mm aan het begin is te weinig groothoek (net het mooie aan de 18-70 kitlens ) en de 120 mm zoombereik is óók te weinig. Ik zou deze lens alleen nemen als je maar één lens wilt hebben. Deze lens ik ook qua beeldkwaliteit niet helemaal top, zoals bijv. de 2.8 lenzen van Nikon. Als je later zo'n goede zoom lens koopt, gebruik je de 24-120 toch niet meer, geloof me....

    Dus ik zeg: kies kit 1.
    Last edited by jahjah; 10 november 2004, 18:38.
    Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
    | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

    Comment


    • #17
      Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

      Ik heb mijn 18-70 weggedaan voor de 24-120, het is misschien persoonlijk maar ik miste op de 18-70 wat tele dat de 24-120 wel heeft.
      De 18-70 is een dik van een lens maar als je niet echt de groothoek nodig hebt komt ie tele tekort, de 24-120 vindt ik ook een geweldige portret lens.
      Maar ik zeg het nogmaals bij mij was het luiter een persoonlijke kwestie.
      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
      http://www.photopat.be

      Comment


      • #18
        Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

        ja maar is de 24-120 VR lens ni van betere kwaliteit als de 18-70?
        ikben niet van plan een lens te kopen bv de 70-300 die mij geen goed beelden zal geven dan koop ik liever een kit met een goede lens en later een 2de lens. een flits zal ik zowiezo nodig hebben he.
        dus uiteindelijk komen we op de vraag welke kit van topfoto online is beste kwalitatief gezien dan?
        Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

        Comment


        • #19
          Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

          Is de niewe Sigma18-125 dan niet beter. Of kan die van kwaliteit niet tippen aan een Canon of Nikon. Want dit is echt een alround lens. Maar omdat deze zeer recent is weet ik niet hoe goed deze is.
          Sigma / DC objectieven
          18 - 125 mm F 3.5-5.6 DCDit 6,9 x zoomobjectief is speciaal ontwikkeld voor de digitale SLR-camera’s. De beeldcirkel is zo ontworpen dat deze overeenkomt met de maat van de beeldsensor van de digitale reflexcamera’s, wat resulteerd in een compacte bouw. Het gebruik van een SLD glaselement en 2 asferische lenselementen corrigeren verschillende afwijkingen over het gehele zoombereik en levert een hoog niveau qua optische prestaties. De interne scherpstelling met een kortste instelafstand van 50 cm over het hele zoombereik, samen met een vergrotingsmaatstaf van 1: 5,3 en een niet meedraaiende frontlens maakt dit 18 –125mm objectief tot een ideaal standaard objectief voor uw digitale camera. Een “Zoom Lock” schakelaar verhindert dat het objectief uitzakt tijdens het transport
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment


          • #20
            Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

            JPCOLIN,

            Heb je de vraag reeds aan Daniel en Henk gesteld? Ze zullen je ook wel een draai in de goede richting kunnen geven. Je kunt met je lief eens mee naar de loft gaan en het er over hebben. Ik denk wel dat ze ondertussen ook wel voor een stuk digitaal gebruiken.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #21
              Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

              nee ik heb het hen nog niet gevraagd, wie zijn ze trouwens?
              en wat is de loft?
              Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

              Comment


              • #22
                Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                Oorspronkelijk geplaatst door jpcolin
                ja maar is de 24-120 VR lens ni van betere kwaliteit als de 18-70?
                ikben niet van plan een lens te kopen bv de 70-300 die mij geen goed beelden zal geven dan koop ik liever een kit met een goede lens en later een 2de lens. een flits zal ik zowiezo nodig hebben he.
                dus uiteindelijk komen we op de vraag welke kit van topfoto online is beste kwalitatief gezien dan?
                Heb je gisteren een PM hierover gestuurd, maar nog geen reactie.
                Groeten, Gino
                http://www.e-designstudio.be

                Comment

                Working...
                X