Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Info

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Pas daarna begon ik te expirimenteren met analoge lenzen op een digitaal toestel.
    Welke andere lenzen zijn er als analoge?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #32
      Re: Info

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Welke andere lenzen zijn er als analoge?
      Strict gezien gaat er licht door en zijn ze dus quantummechanisch

      Eerlijk gezegd als ik hier zo van die zaken als "magisch" lees dan heb ik wel mijn vragen daarbij. Wat perspectief etc betreft is er geen verschil tussen de ene of de andere lens van dezelfde bandpuntsafstand. Het zit hem dus louter is subjectieve zaken. En daar is wat voor de ene "magisch" is, voor iemand anders "meh". Er zijn er die klaarkomen van die draaiende achtergronden maar ik kan dat gewoon niet aanzien. Net hetzelfde als die foto's met een dun streepje scherp.

      Comment


      • #33
        Re: Info

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Strict gezien gaat er licht door en zijn ze dus quantummechanisch

        Eerlijk gezegd als ik hier zo van die zaken als "magisch" lees dan heb ik wel mijn vragen daarbij. Wat perspectief etc betreft is er geen verschil tussen de ene of de andere lens van dezelfde bandpuntsafstand. Het zit hem dus louter is subjectieve zaken. En daar is wat voor de ene "magisch" is, voor iemand anders "meh". Er zijn er die klaarkomen van die draaiende achtergronden maar ik kan dat gewoon niet aanzien. Net hetzelfde als die foto's met een dun streepje scherp.
        Als je correct gelezen hebt begin over een 135mm zonder merk te noemen. Ik kan maar een oordeel vellen als ik die in de praktijk heb gebruikt.
        En als je het verschil niet ziet tussen een foto genomen met een 135mm en eentje genomen met een 85mm of zelfs een 200mm, tja....................
        Tussen verschillende merken kan de scherpte veel schelen ja, zeker weten.
        Wie ooit gewerkt heeft met de Vivitar Serie 1 zal dat kunnen beamen.


        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

        Comment


        • #34
          Re: Info

          Vandaag langs geweest bij kammera express om wat info te vragen voor een 24-70 2.8 lens. Als raad kreeg ik dat een 4.0 genoeg is. Ik doe voornamelijk natuur en een beetje portret. Graag Julie mening aub

          Comment


          • #35
            Re: Info

            Oorspronkelijk geplaatst door Kriss07 Bekijk bericht
            Vandaag langs geweest bij kammera express om wat info te vragen voor een 24-70 2.8 lens. Als raad kreeg ik dat een 4.0 genoeg is. Ik doe voornamelijk natuur en een beetje portret. Graag Julie mening aub
            24-70 is een erg prettig bereik. Zowel op ff als op crop. Kan je erg veelzijdig mee uit de weg voor een ruime variatie aan beeld.
            Maar de F4 is erg "karig". In low light is dat peanuts en eigenlijk onbruikbaar. Ik zou dat sterk afraden tenzij je enkel met flitslicht wil werken.

            Daarom dat de F2.8 daar pakken meer succes in heeft.
            Maar zelfs 2.8 is nog geen wereldwonder. Zeker bij avondfotografie op bruiloften bv. moet je al erg hoog in ISO. Of portret met natuurlijk licht in een duistere huiskamer.
            Opteren ze soms voor volopen prime lenzen zoals 50mm en 35mm voor dit type werk.

            Comment


            • #36
              Re: Info

              Ik heb de 24 - 70mm f/4.0 van Canon en ben er helemaal tevreden van, eerst op mijn 5DIII en nu op mijn 90D.
              Ik gebruik die meestal voor landschappen.


              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

              Comment


              • #37
                Re: Info

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                24-70 is een erg prettig bereik. Zowel op ff als op crop.
                Ik vond het op crop helemaal niks en heb hem heel snel vervangen door een 17-55 en die weer door een 24-70 na overgang naar FF.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #38
                  Re: Info

                  Iemand ervaring met de Sigma 70-200. 2.8HEM

                  Comment


                  • #39
                    Re: Info

                    Je bent onvolledig met de vermelding naar welk je zit te turen:
                    Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO HSM
                    Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG Macro HSM II
                    Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Sports

                    ervaring met
                    heeft geen nut om naar te vragen, gezien je er toch niets mee kunt aanvangen.

                    Maar ja, het is een objectief om altijd in de tas te hebben.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Info

                      Ik heb beslist om een Nikon Z6II aan te schaffen
                      Blijkbaar heb ik enkele lenzen die ik met een adapter hierop kan gebruiken

                      Comment


                      • #41
                        Re: Info

                        Enkel opletten met third party lenzen, want die worden niet allemaal ondersteund via de FTZ-adapter. Heb je Tamron lenzen, dan vind je hier een lijstje: https://www.tamron.com/faq/products/nikon_z.html

                        Comment


                        • #42
                          Re: Info

                          Interessant lijstje
                          Goed om te weten
                          Bedankt

                          Comment

                          Working...
                          X