Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    Ik vrees dat we daar geen enkele reactie zullen op krijgen ondanks dat hij zelf beweert dat we zijn foto's kunnen bekijken er zijn altijd mensen die liever wat knopjes op hun computer indrukken dan op één knopje van hun toestel te drukken
    Ik dacht dat op de man spelen hier niet toegelaten was. De "senioren" doen blijkbaar niks liever. Mijn foto's kan iedereen zien op Youpic: https://youpic.com/photographer/MarcSwinnen6/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
      Mijn foto's kan iedereen zien op Youpic: https://youpic.com/photographer/MarcSwinnen6/
      Mooi werk, en dan vooral hele goede post processing
      Maar waar zijn nu die actiefoto's waarvoor je die hele snelle camera's nodig had dat je zei ?

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooi werk, en dan vooral hele goede post processing
        Maar waar zijn nu die actiefoto's waarvoor je die hele snelle camera's nodig had dat je zei ?

grts
        Sieg
        Mijn BIF staan veelal op mijn FB-pagina en gewoon thuis op de harde schijf. In de winter, pakweg binnen een dikke maand, ga ik weer aan de slag met het fotograferen van voornamelijk vliegende roofvogels.
        Ik ben nog maar net begonnen (niet eens drie jaar, omwille van mijn pensioen) met fotografie, maar vliegende roofvogels hebben mij altijd aangetrokken.
        Dankjewel trouwens.

Comment

Ik dacht dat op de man spelen hier niet toegelaten was. De "senioren" doen blijkbaar niks liever. Mijn foto's kan iedereen zien op Youpic: https://youpic.com/photographer/MarcSwinnen6/
          mooi werk en zoals Sieg zegt vooral post ... maar ik zie de meerwaarde niet van Sony sensor (ben zelf Sony shooter na Canon...) en ik speel niet op de man aangezien U zelf in een vorige post meldt dat iedereen uw foto's kan zien maar U gaf er wel "bewust" geen link bij.
          nikon coolpix s9100

Comment

DXOMark heeft al wel meer discutabele resultaten gepost, en daarna ook al moeten herroepen. Als ik wil weten hoe een sensor presteert kijk ik hier :
            https://www.photonstophotos.net/Char...ny%20ILCE-7RM3

Blijkt dat de R5 zelfs iets beter presteert qua dynamisch bereik, maar dat verschil is verwaarloosbaar, geen kat die dat verschil gaat merken.

https://www.photonstophotos.net/Char...20ILCE-7RM3_14
            Qua ruis scoort de Sony iets beter, maar ook weer een verschil dat verwaarloosbaar is.

Moraal van het verhaal : koop datgene waar je u het beste bij voelt, objectief gezien staan de huidige camera's op een hoog niveau en zijn de verschillen echt niet meer zo groot. Canon heeft inderdaad een tijd achterop gehangen, maar heeft een serieuze jump voorwaarts genomen, en draait terug mee aan de kop.

Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956
            1. Ik kom zoals al eerder gezegd van Canon, nml. een 80D en een 6D. Zo, onbeleefd stellen dat ik van Canon niks weet, is dus niet waar. Ik weet dus dat de oude DSLR's een trieste AF hadden en dat een beetje kroppen in bijv. Lr al een vreselijk gebrek aan detail aantoonde.
            2. Dat de Sony sensor van een véél betere kwaliteit is, dan de nieuwe van Canon, is niet iets wat ik uitvind, maar wat ik kan lezen op de website van DXOMark, waar men sensoren uittest volgens objectieve metingen (https://www.dxomark.com/Cameras/) en waar de nieuwe sensor van de Canon R5 op een teleurstellende 18° plaats staat.
            3. Wat de R3 betreft, neen. 1. Veel te groot (stamt uit de tijd en voor sommigen is dat blijkbaar nu nog, dat ze de grootste wilde hebben, zoals véél mensen met hun auto). 2. Teleurstellende sensor, slechts 24 MP. 3. Prima AF, zoals een Sony A1 of A7 IV
            4. Mijn foto's kan iedereen bekijken.
            5. Uw onbeleefde, opgefokte manier van praten/schrijven, zonder ook maar iets te bewijzen, zegt véél over uw persoontje. Wat doet zo een haantje op een forum. Intriest.
            Last edited by stapperke; 25 oktober 2021, 17:10.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Mijn BIF staan veelal op mijn FB-pagina en gewoon thuis op de harde schijf. In de winter, pakweg binnen een dikke maand, ga ik weer aan de slag met het fotograferen van voornamelijk vliegende roofvogels.
              Ik ben nog maar net begonnen (niet eens drie jaar, omwille van mijn pensioen) met fotografie, maar vliegende roofvogels hebben mij altijd aangetrokken.
              Dankjewel trouwens.
              Mooi werk Marc .

Maar die roofvogels in de vlucht beperken zich tot een torenvalk.
              Mooi gefotografeerd maar er zit wel ruis in de opname wat ik niet verwacht van een sony sensor.
              Misschien heb je wel fel moeten croppen of heb je in de postprocessing hard moeten oplichten??

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                DXOMark heeft al wel meer discutabele resultaten gepost, en daarna ook al moeten herroepen. Als ik wil weten hoe een sensor presteert kijk ik hier :

Blijkt dat de R5 zelfs iets beter presteert qua dynamisch bereik, maar dat verschil is verwaarloosbaar, geen kat die dat verschil gaat merken.

Qua ruis scoort de Sony iets beter, maar ook weer een verschil dat verwaarloosbaar is.

Moraal van het verhaal : koop datgene waar je u het beste bij voelt, objectief gezien staan de huidige camera's op een hoog niveau en zijn de verschillen echt niet meer zo groot. Canon heeft inderdaad een tijd achterop gehangen, maar heeft een serieuze jump voorwaarts genomen, en draait terug mee aan de kop.
                Inderdaad, Photons to Photo's is de enige juiste manier om deze te vergelijken, DXOMark is al meermaals de mist ingegaan en de laatste tijd steeds meer
                En zoals je schrijft doet de R5 het iets beter doch is dat tegenwoordig met elk nieuw toestel verwaarloosbaar
                mensen die zich blind staren op cijfertjes zullen nooit tevreden zijn, dat is nu eenmaal een feit

Enkele jaren geleden maakte ik ook mooie actiefoto's met mijn Canon 1DMkIV, en de 1Dx reeks is dan nog eens zoveel sneller geworden
                En nu zou opeens die 1Dx reeks niet meer goed genoeg zijn, tjah dan denk ik dat het meer aan het mannetje ligt dan aan het toestel

grts
                Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Mooi werk Marc .

Maar die roofvogels in de vlucht beperken zich tot een torenvalk.
                  Mooi gefotografeerd maar er zit wel ruis in de opname wat ik niet verwacht van een sony sensor.
                  Misschien heb je wel fel moeten croppen of heb je in de postprocessing hard moeten oplichten??

Johan
                  De roofvogels staan willens, nillens NIET op mijn Youpic. Dat vermeldde ik.
                  Ik heb foto's van torenvalk, buizerd, rode wouw en nogal veel kiekendief.
                  Ik moet inderdaad dikwijls kroppen, want 600 mm is te weinig, dat weet elke BIF shooter en doet ook elke BIF shooter (en zeker de mannen met een prime 600 of 400 mm)
                  Als ik dat met de A9 (omwille van de betere AF) moet doen, dan is het al gauw te ver (want maar 24,2 megapixels).
                  Ik fotografeer een kleine twee jaar en het is omwille van het fantastische materiaal, dat ik kan oplichten en kroppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht

Een Canon fan zoekt tot hij een site heeft gevonden, waar een Canon even goed presteert als een Sony. Wat je vergeet is dat de Canon nagelnieuw is en de Sony werd uitgebracht in 2017 (dat is tegenwoordig een oudje).
                    En iedereen moet kopen, wat hij graag koopt, ik weet wat mijn toestellen kunnen. Voor mij is de discussie Canon/Sony gesloten hiermee.
                    Véél plezier met fotograferen.
                    Marc

Comment

• Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Een Canon fan zoekt tot hij een site heeft gevonden, waar een Canon even goed presteert als een Sony. Wat je vergeet is dat de Canon nagelnieuw is en de Sony werd uitgebracht in 2017 (dat is tegenwoordig een oudje).
                      En iedereen moet kopen, wat hij graag koopt, ik weet wat mijn toestellen kunnen. Voor mij is de discussie Canon/Sony gesloten hiermee.
                      Véél plezier met fotograferen.
                      Marc
                      Prima, ik hoop dat we er jou aan kunnen houden ......
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik moet inderdaad dikwijls kroppen, want 600 mm is te weinig, dat weet elke BIF shooter en doet ook elke BIF shooter (en zeker de mannen met een prime 600 of 400 mm)
                        Marc,

Waarom fotografeer je dan niet met een 1,4X converter? dan heb je toch 850mm .
                        Kijk eens op mijn site , alle beelden zijn met max 20Mpx gemaakt.

Johan

Comment

Dankjewel trouwens.
                          Heb even gekeken op je FB pagina, gewoon uit curiositeit ...
                          Welke lens gebruikt U op die A9 ?

Trouwens, ik zie dat de achternaam Swinnen is, familie van ?

grts
                          Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                            Marc,

Waarom fotografeer je dan niet met een 1,4X converter? dan heb je toch 850mm .
                            Kijk eens op mijn site , alle beelden zijn met max 20Mpx gemaakt.

Johan
                            Ik heb geprobeerd met een 1,4 maar als ik dat bekijk op een 4K scherm is er voor mij veel detail weg en ik heb de indruk dat het de AF vertraagt, naast natuurlijk het verliezen van een stop licht, terwijl een telelens 5.6- 6.3 zo al niet lichtsterk is. Zeker niet als je fotografeert bij 1/2000. Trager is mooier, maar moeilijker. Het komt wel goed, ik leer alle dagen bij en ik ontdek nu portretfotografie, wat me op dit ogenblik meer aanspreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Heb even gekeken op je FB pagina, gewoon uit curiositeit ...
                              Welke lens gebruikt U op die A9 ?

Trouwens, ik zie dat de achternaam Swinnen is, familie van ?

grts
                              Sieg
                              Mijn FB profiel is toch niet openbaar?
                              Ik gebruik de Sony 200-600 en mijn vrouw de nieuwe 150-500 van Tamron op A7R IV.
                              Guy is mijn broer.

Comment

Ik heb geprobeerd met een 1,4 maar als ik dat bekijk op een 4K scherm is er voor mij veel detail weg en ik heb de indruk dat het de AF vertraagt, naast natuurlijk het verliezen van een stop licht, terwijl een telelens 5.6- 6.3 zo al niet lichtsterk is. Zeker niet als je fotografeert bij 1/2000. Trager is mooier, maar moeilijker. Het komt wel goed, ik leer alle dagen bij en ik ontdek nu portretfotografie, wat me op dit ogenblik meer aanspreekt.
                                Dit is nu het antwoord wat ik verwachte.
                                Begrijp me niet verkeerd maar zo superieur is het allemaal niet .
                                Ik fotografeer bijna al mijn vogels in de vlucht ( en dat zijn er nu toch al wat) met 850mm.
                                Ik heb max 21Mpx en vind dit zeker genoeg. Ik wil er niet meer !
                                De nieuwe Z9 van Nikon heeft er 45 Mpx en vind dit een mislukking van formaat !

Ik fotografeer al meer dan 40jaar en laat me niet zo snel meer gek maken door praatjes op het internet .

Welk merk is niet belangrijk volgens mij , kies welk materiaal het beste bij uw tak van fotografie past. De rest is het zoals Siegfried zegt , Het manneke ;-)

Johan

Comment

Working...
                                X