Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    Dit is nu het antwoord wat ik verwachte.
    Begrijp me niet verkeerd maar zo superieur is het allemaal niet .
    Ik fotografeer bijna al mijn vogels in de vlucht ( en dat zijn er nu toch al wat) met 850mm.
    Ik heb max 21Mpx en vind dit zeker genoeg. Ik wil er niet meer !
    De nieuwe Z9 van Nikon heeft er 45 Mpx en vind dit een mislukking van formaat !

    Ik fotografeer al meer dan 40jaar en laat me niet zo snel meer gek maken door praatjes op het internet .

    Welk merk is niet belangrijk volgens mij , kies welk materiaal het beste bij uw tak van fotografie past. De rest is het zoals Siegfried zegt , Het manneke ;-)

    Johan
    Een TC is in mijn ogen een onding, een hulpmiddeltje, maar mijn resultaten zijn beter als ik crop. Ik heb de 1.4 gebruikt op de A7R III, dan heb ik minder detailverlies maar die verliest dan veel van zijn pluimen wat de AF betreft.
    Bij de A9 verlies ik maar weinig wat de AF betreft (toch net wat je nodig hebt om vliegende vogels te fotograferen) maar vind ik het detailverlies te groot.(Ong 24 MP camera)
    Overigens zijn die foto's (weliswaar gecomprimeerd geplaatst op je website) mooie foto's, maar ook maar met net genoeg detail, vind ik en je kan ze daardoor ook niet uitvergroten, zoals bijvoorbeeld op Youpic of Flickr.
    Je niet laten gek maken door praatjes op het internet, is een dooddoener. Er zitten héél capabele mensen op het internet, minder capabele en knoeiers, net als tussen die, die in een fotomagazine schrijven of een boek publiceren, of les geven.
    Het is niet omdat de meeste hier blijkbaar de pensioenleeftijd hebben, net als ik, en die de nieuwe (ondertussen al niet meer zo nieuwe) cultuur van YouTube, Webinars, enz niet zien zitten, dat die mensen, die er artikels en reviews op plaatsen niet capabel zijn.
    Ik ben met pensioen en heb tijd genoeg om het allemaal uit te pluizen eer ik iets koop, ik laat me niet gek maken, moest je dat willen zeggen.
    Ik weet niet wat je bedoelt met "het antwoord, dat je verwachtte". Een TC geeft altijd verlies aan licht en aan AF, op elke camera en bij elk merk.
    Moest het allemaal zo makkelijk zijn om een goede 840 mm telelens te bouwen, dan hadden alle merken, die TC al lang ingebouwd.

    Comment


    • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
      De nieuwe Z9 van Nikon heeft er 45 Mpx en vind dit een mislukking van formaat !
      Johan
      Da's dan weer het leuke aan verschillende meningen Nikon gaat volgens mij de vraag naar de Z9 niet kunnen bijhouden, net omwille van die 45MP

      Comment


      • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

        Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
        Overigens zijn die foto's (weliswaar gecomprimeerd geplaatst op je website) mooie foto's, maar ook maar met net genoeg detail, vind ik en je kan ze daardoor ook niet uitvergroten
        Het heeft een rede dat de beelden niet groter op mijn site ( of hier) staan .

        Ach Marc , voor mij stopt het hier net zoals bij de rest hier die het goed bedoelen.
        Sony is heilig !

        Johan

        Comment


        • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Het heeft een rede dat de beelden niet groter op mijn site ( of hier) staan .

          Ach Marc , voor mij stopt het hier net zoals bij de rest hier die het goed bedoelen.
          Sony is heilig !

          Johan
          Ik heb het nergens over Sony gehad, maar over de trieste kwaliteit van een teleconverter, dat geldt zoals ik al zei voor alle teleconverters van welk merk dan ook.
          Ik heb het wel gehad over mijn persoonlijke, tegenvallende ervaring met mijn Sony-toestellen en een teleconverter. Ik kan ook moeilijk anders want ik heb geen andere toestellen.
          Wat jou "Sony is heilig" daar bij komt doen is mij een raadsel.
          Tevens ben ik in tegenstelling tot jij van mening dat meer pixels beter is.

          "Net zoals bij de rest hier..." een vriendenklikje? Samen staan we sterk?
          Doe er nog 40 jaar bij en véél plezier.

          Marc

          Comment


          • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

            Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
            Ik heb het nergens over Sony gehad, maar over de trieste kwaliteit van een teleconverter, dat geldt zoals ik al zei voor alle teleconverters van welk merk dan ook.
            Ik heb het wel gehad over mijn persoonlijke, tegenvallende ervaring met mijn Sony-toestellen en een teleconverter. Ik kan ook moeilijk anders want ik heb geen andere toestellen.
            Wat jou "Sony is heilig" daar bij komt doen is mij een raadsel.
            Tevens ben ik in tegenstelling tot jij van mening dat meer pixels beter is.

            "Net zoals bij de rest hier..." een vriendenklikje? Samen staan we sterk?
            Doe er nog 40 jaar bij en véél plezier.

            Marc
            Sorry, maar uw reacties zijn echt intriest... heel de tijd preekt U de superioteit van Sony toestellen en dan plotseling komt U beweren dat U het nergens over Sony heeft gehad... man man man en dat gaat U ook nog spelen op "vriendenkliekje"... maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan de wal ...maar het is in feite te belachelijk om hier nog meer woorden aan vuil te maken maar wat ik vooral in heel de discussie ontbeer is de "ziel van een foto" ... kijk eens naar de foto's van de echte groten dan zult U wel vaststellen dat het niet enkel om scherpte en grote van sensoren gaat maar vooral om de ziel in een foto....
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              Sorry, maar uw reacties zijn echt intriest... heel de tijd preekt U de superioteit van Sony toestellen en dan plotseling komt U beweren dat U het nergens over Sony heeft gehad... man man man en dat gaat U ook nog spelen op "vriendenkliekje"... maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan de wal ...maar het is in feite te belachelijk om hier nog meer woorden aan vuil te maken maar wat ik vooral in heel de discussie ontbeer is de "ziel van een foto" ... kijk eens naar de foto's van de echte groten dan zult U wel vaststellen dat het niet enkel om scherpte en grote van sensoren gaat maar vooral om de ziel in een foto....
              Ik heb het over mijn laatste antwoord aan Johan. Jij komt weer op de man spelen en oude koeien uit de gracht halen. Lees eerst wat er staat ipv onzin uit te kramen. Mijn antwoord met quote en ik antwoord dus op die quote, ander voegde ik ze er niet bij, gaat voor ieder forumlid met een beetje verstand over wat Johan zegt in zijn laatste post. Ik kijk verder wel naar wat ik graag kijk, daar heb ik géén lessen of raaf voor nodig.

              U maakt zich inderdaad belachelijk door verkeerd te antwoorden en weer gif te spuien en op de man te spelen.
              Dat is intriset.

              Comment


              • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                Ik heb het over mijn laatste antwoord aan Johan. Jij komt weer op de man spelen en oude koeien uit de gracht halen. Lees eerst wat er staat ipv onzin uit te kramen. Mijn antwoord met quote en ik antwoord dus op die quote, ander voegde ik ze er niet bij, gaat voor ieder forumlid met een beetje verstand over wat Johan zegt in zijn laatste post. Ik kijk verder wel naar wat ik graag kijk, daar heb ik géén lessen of raaf voor nodig.

                U maakt zich inderdaad belachelijk door verkeerd te antwoorden en weer gif te spuien en op de man te spelen.
                Dat is intriset.
                Waar staan de beste stuurlui aan de wal??? Wat mag dat betekenen. Ik maak foto's en je kan ze bekijken, wat aan de wal staan.
                Intriest commentaar. Niet lezen wat er staat, en antwoorden TOTAAL naast de kwestie.

                Comment


                • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                  Ik maak foto's en je kan ze bekijken
                  En wat bewijzen jou foto's?
                  Dat uw Sony A9 met een sensor van ook "maar" 24 MP niet teleurstellend is zoals die van de nieuwe Canon R3?
                  Of dat uw foto's genomen met de A9 bewijzen dat die sensor maar op plaats 31 staat in DXOMark? Nog 13 plaatsen lager dan de Canon R5 die zo slecht is volgens jou?

                  Comment


                  • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    En wat bewijzen jou foto's?
                    Dat uw Sony A9 met een sensor van ook "maar" 24 MP niet teleurstellend is zoals die van de nieuwe Canon R3?
                    Of dat uw foto's genomen met de A9 bewijzen dat die sensor maar op plaats 31 staat in DXOMark? Nog 13 plaatsen lager dan de Canon R5 die zo slecht is volgens jou?
                    De discussie was gesloten, maar lezen is jullie sterkste kant niet. En sensor van een 45 megapixel nieuwe camera (2021) vergelijken met een 24 Mp camera van 2017, dat gaat om verschillende redenen niet op. Hopelijk begrijp je dat?
                    Dat oudje, mijn A9 staat wel hoger dan zijn echte concurrent de R6 van Canon, soit..
                    Ik heb het, wanneer ik over een prima sensor sprak, het steeds gehad over de 'oude' sensor van mijnA7R III en die staat zéér hoog in de lijst. Ik heb ook nog een 60 Mp Sony A7R IV, staat ook hoog genoteerd, maar daar praat ik niet over om die te vergelijken met een Canon.
                    Ik heb steeds vergeleken met een camera met een sensor met ongeveer evenveel pixels (Sony A7R III: 42.5 tegen 45 voor de Canon R5.

                    Lezen, man, leren lezen en nogmaals, er was gevraagd te stoppen met de man aan te vallen. Wat een hoop kleine kinderen zitten hier.
                    Ik was gestopt met de discussie, maar als er hier een bataljon mij blijft aanvallen, zal ik mijn standpunt steeds verdedigen.

                    Als men schrijft: De beste stuurlui staan aan wal, wil dat zeggen dat iemand commentaar geeft, die er geen verstand van heeft. Wel, sorry to say, maar dat is hier niet het geval.

                    Marc

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                      Iemand die een sensor van een nieuwe camera, teleurstellend noemt op basis dat die maar 24 MP heeft zegt alles over verstand hebben van..
                      ...verder ga ik zoals velen er echt geen woorden meer aan vuil maken...

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                        Moderator Note: Op zich mag er in een draadje over merk of camera X natuurlijk een vergelijking met merken of types Y en Z gemaakt worden. Zoiets verbreedt de discussie en brengt mogelijk andere invalshoeken naar voren. In deze discussie is dat echter wat uit de hand gelopen. Enkele reacties zijn verwijderd en voor de goede vrede vraag ik de verdere discussie te beperken tot de Eos R3. Overtreders krijgen een (al dan niet tijdelijke) ban. Ik reken dan ook op ieders medewerking
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Moderator Note: Op zich mag er in een draadje over merk of camera X natuurlijk een vergelijking met merken of types Y en Z gemaakt worden. Zoiets verbreedt de discussie en brengt mogelijk andere invalshoeken naar voren. In deze discussie is dat echter wat uit de hand gelopen. Enkele reacties zijn verwijderd en voor de goede vrede vraag ik de verdere discussie te beperken tot de Eos R3. Overtreders krijgen een (al dan niet tijdelijke) ban. Ik reken dan ook op ieders medewerking
                          Mmmm, naast fotografie ben ik vooral met wieltechniek (wielbouw) en fietsentechniek bezig. Je kan je niet voorstellen hoe hard de discussie hier gelijkt op de discussie op wielrenforums.
                          Het grootste segment van de markt is daar weggelegd voor Shimano (zeer vergelijkbaar met Canon), de andere historische speler is Campagnolo volgens de liefhebbers net iets beter dan Shimano maar ook wat duurder (vergelijkbaar met Nikon). En dan is er Sram, the new kid on the block, dat met nieuwe dingen komt, met innovaties ook en een fanatiek liefhebberspubliek heeft. (zeer vergelijkbaar met Sony)
                          Zonder een echte voorkeur uit te spreken wijs ik die nieuwkomers er op dat er, ondanks dat er zeker niets mis is met hun product, er toch een mankement is en dat is een historische basis. Misschien zullen ze die ooit ontwikkelen, maar dat dachten we van bijvoorbeel Suntour ook (nog zo'n new kid on the block merk uit het verleden); helaas heeft dat merk het op de lange termijn niet kunnen waarmaken en is nagenoeg verdwenen, er zijn dan ook nog nauwelijks onderdelen van te krijgen.

                          Ook een opvallend vergelijk is dat discussies over de strijd tussen die merken op fietsforums de gemoederen hoog doen oplopen en er vaak moet ingegrepen worden door de moderatoren omdat het te persoonlijk wordt.
                          Ik veronderstel dat mensen zich nogal sterk identificeren met hun merk (of de voorkeur voor hun merk).
                          Maar zoals alles is dat ook relatief.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                            Ik gebruik nog steeds een D700 en 800 en heb betere resultaten met de 700. Tevens is het hoge gewicht de goedkoopste vorm van VR/IS enz..
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Iemand die een sensor van een nieuwe camera, teleurstellend noemt op basis dat die maar 24 MP heeft zegt alles over verstand hebben van..
                              ...verder ga ik zoals velen er echt geen woorden meer aan vuil maken...
                              Rol maar met uw ogen...
                              Als ik een snelle camera wil, snelle AF voor BIF en 6.100 Euro moet uitgeven, dan koop ik een camera met een groot aantal megapixels dwz boven de 40 megapixels, omdat ik dan kan croppen.
                              Daarom is nu een camera maken met maar 24 Mp en met een prijs van 6.100 Eur teleurstellend.
                              Zo simpel is het, maar ja..pfff

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

                                Het zou over de Canon R3 moeten gaan, wtf...?

                                Comment

                                Working...
                                X