Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
    Zelfs gewoon lezen, lukt blijkbaar niet.
    "Maar dit jaar zingen veel fotografen ‘I got a Sony-camera’. En dat is raar, want vijf jaar geleden speelde dat merk geen rol op de markt voor serieuze camera’s. De nieuwkomer trok drie jaar geleden vrolijk 9 miljard dollar uit om in 2021 ‘cameramerk nr. 1’ te worden. Dat is al gelukt in het duurdere segment (full frame). Op de totale markt is de rangorde: Canon, Sony, Nikon."
    Nog maar eens, waar haalt U deze gegevens want dat is eenvoudig niet correct.
    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      Volkskrant Nederland en je moet dus correct lezen. In het duurdere segment, nml de fullframe camera markt van Camera's boven de 1.000 EUR.
      En ook nogmaals, het zal mij worst wezen, zolang de sensoren van Sony maar bij de beste van de wereld horen. De sensor van mijn oude A7R III staat bij DXO (objectieve metingen via vastgelegde normen, geen blabla van de een of ander die zegt van ik vind ..., Neen, metingen en alle sensoren gemeten via dezelfde normen.) op een gedeelde 3°de plaats met een Panasonic en de Nikon D850 (sensor van Sony!!!!). De nieuwe R5 op een 18° plaats. En ook die plaats van de Canon sensor interesseert me niet, wel de kwaliteit van mijn Sony sensor.

Comment

Volkskrant Nederland en je moet dus correct lezen. In het duurdere segment, nml de fullframe camera markt van Camera's boven de 1.000 EUR.
        En ook nogmaals, het zal mij worst wezen, zolang de sensoren van Sony maar bij de beste van de wereld horen. De sensor van mijn oude A7R III staat bij DXO (objectieve metingen via vastgelegde normen, geen blabla van de een of ander die zegt van ik vind ..., Neen, metingen en alle sensoren gemeten via dezelfde normen.) op een gedeelde 3°de plaats met een Panasonic en de Nikon D850 (sensor van Sony!!!!). De nieuwe R5 op een 18° plaats. En ook die plaats van de Canon sensor interesseert me niet, wel de kwaliteit van mijn Sony sensor.
        het betreft een artikel van mei 2020 .... ik denk dat ondertussen de markt toch wat veranderd is .... en top cameras dat zijn zeker geen cameras boven 1.000 euro maar cameras boven de 3 tot 4.000 euro... bovendien staan in dat artikel geen cijfers ... enkel een tendentieus besluit....... ikzelf ben een sony gebruiker (en Fuji) en tot nog toe heb ik nog steeds problemen met de kleuren van sony maar dat is persoonlijk natuurlijk.
        nikon coolpix s9100

Comment

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956
          Junior Member
          Volkskrant Nederland en je moet dus correct lezen...
          De Volkskrant, als bron kan dat tellen....

Ik zie een junior lid, met een twintigtal berichten, die allemaal handelen over de superioriteit van Sony.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
            De Volkskrant, als bron kan dat tellen....

Ik zie een junior lid, met een twintigtal berichten, die allemaal handelen over de superioriteit van Sony.....
            Ik zie niet in waarom dat als bron niet evenveel zou tellen als elke andere bron.
            Je was op zoek naar een andere camera in een ander artikel, meen ik? Welnu mijn antwoorden zijn antwoorden op de vragen, die ik staaf met objectieve metingen door DXO. Ik vraag me af waarom je vragen stelt, als je het blijkbaar beter weet. Voor mijn part koop je een Canon Dx uit 2012. Volgens sommige (:-) :-) :-)) autoriteiten hier nog steeds één van de beste camera's voor actie. Ik lach me haast een breuk.

Comment

het betreft een artikel van mei 2020 .... ik denk dat ondertussen de markt toch wat veranderd is .... en top cameras dat zijn zeker geen cameras boven 1.000 euro maar cameras boven de 3 tot 4.000 euro... bovendien staan in dat artikel geen cijfers ... enkel een tendentieus besluit....... ikzelf ben een sony gebruiker (en Fuji) en tot nog toe heb ik nog steeds problemen met de kleuren van sony maar dat is persoonlijk natuurlijk.
              De markt is zeker veranderd. Er zijn nog méér mensen die een Sony hebben gekocht nu. "Topcamera's boven de duizend euro" staat zo in het artikel, heb ik verder niks mee te maken. Ik denk wel dat je véél mensen met een kleiner budget nu op de tenen trapt, met zo iets te schrijven, maar ja, da's ook persoonlijk. Als ik problemen heb met iets van mijn camera, koop ik een andere, simpel. Ik ben niks verplicht aan Sony, maar ze bevallen zo goed, dat ik ze houdt.

Comment

De markt is zeker veranderd. Er zijn nog méér mensen die een Sony hebben gekocht nu. "Topcamera's boven de duizend euro" staat zo in het artikel, heb ik verder niks mee te maken. Ik denk wel dat je véél mensen met een kleiner budget nu op de tenen trapt, met zo iets te schrijven, maar ja, da's ook persoonlijk. Als ik problemen heb met iets van mijn camera, koop ik een andere, simpel. Ik ben niks verplicht aan Sony, maar ze bevallen zo goed, dat ik ze houdt.
                en weer besluit U dat meer mensen een sony hebben gekocht maar weer nergens op gebaseerd... maar ik ga het hierbij laten want schrijven zonder enig bewijs of cijfermateriaal heeft geen enkele waarde.... en waarom zou ik mensen op de tenen trappen met te melden dat topcamera meer dan 1.000 euro kosten... dat zijn gewoon feiten.
                nikon coolpix s9100

Comment

en weer besluit U dat meer mensen een sony hebben gekocht maar weer nergens op gebaseerd... maar ik ga het hierbij laten want schrijven zonder enig bewijs of cijfermateriaal heeft geen enkele waarde.... en waarom zou ik mensen op de tenen trappen met te melden dat topcamera meer dan 1.000 euro kosten... dat zijn gewoon feiten.
                  Latest Sony financial statement reports surprising good camera sales and increased their forecast revenue
                  August 6, 2021 news

FacebookBewarenShare

Sony published their latest financial report. Between April – June 2021 made almost 3x more money with cameras+videocameras compared to same quarter in 2020. Almost 700 million dollars more revenue. They also revised upwards their forecast. They write:

Sales are expected to be higher than the April forecast due to the impact of foreign exchange rates as well as higher-than-expected sales of digital cameras due to higher unit sales, partially offset by lower-than-expected sales of televisions due to lower unit sales. Operating income is expected to be higher than the April forecast due to an increase in unit sales and an improvement in the product mix of digital cameras as well as the positive impact of foreign exchange rates, partially offset by the above-mentioned lower unit sales of televisions.

Of course it was easy to do better than the Q2 in 2020 (Corona outbreak). But sales are still higher than expected and forecast is great too!

Comment

Nieuwe Canon EOS R3 voorgesteld..

…………………
                    Last edited by Guest42; 26 oktober 2021, 08:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956
                      1. Ik kom zoals al eerder gezegd van Canon, nml. een 80D en een 6D. Zo, onbeleefd stellen dat ik van Canon niks weet, is dus niet waar. Ik weet dus dat de oude DSLR's een trieste AF hadden en dat een beetje kroppen in bijv. Lr al een vreselijk gebrek aan detail aantoonde.
                      2. Dat de Sony sensor van een véél betere kwaliteit is, dan de nieuwe van Canon, is niet iets wat ik uitvind, maar wat ik kan lezen op de website van DXOMark, waar men sensoren uittest volgens objectieve metingen (https://www.dxomark.com/Cameras/) en waar de nieuwe sensor van de Canon R5 op een teleurstellende 18° plaats staat.
                      3. Wat de R3 betreft, neen. 1. Veel te groot (stamt uit de tijd en voor sommigen is dat blijkbaar nu nog, dat ze de grootste wilde hebben, zoals véél mensen met hun auto). 2. Teleurstellende sensor, slechts 24 MP. 3. Prima AF, zoals een Sony A1 of A7 IV
                      4. Mijn foto's kan iedereen bekijken.
                      5. Uw onbeleefde, opgefokte manier van praten/schrijven, zonder ook maar iets te bewijzen, zegt véél over uw persoontje. Wat doet zo een haantje op een forum. Intriest.
                      en waar kunnen uw foto's dan bekeken worden....
                      nikon coolpix s9100

Comment

Moderator Note: Er staan hier enkele op-de-man reacties terwijl het forumreglement deze expliciet verbied. Graag de discussie beperken tot het onderwerp, en niet de deelnemers!
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Vandaag de R3 kunnen testen.
                          Het blijft bij een eerste indruk want erg veel tijd was er niet om veel te testen.
                          Wat weegt dat ding zwaar. Viel me direct op. Had dit niet verwacht van een systeemcamera. Er is daar altijd zoveel tralala over geweest dat dit een van DE grote voordelen zou zijn tov DSLR. Niet dus.
                          Top schermpje is erg klein. De ISO is bijna niet af te lezen. Veel te klein lettertjes en geen hoog contrast voor goede leesbaarheid. (je moet weten dat ik normaal een bril draag maar niet als ik met mijn camera werk).
                          Die eye-controlled-af gaat nergens over. Het werkt gewoon niet fatsoenlijk. Dit is niet meer dan een prototype. Zo simpel is het. Als je door het beeld "loopt" met je oog dan probeert de AF mee te volgen naar waar jij kijkt. Echter is het niet meer dan een benadering of zeg maar nattevinger werk.
                          Paar shots mee willen maken. Was helemaal niet mijn dada. Mogelijks heel wat instellingen die niet aangepast zijn op mijn voorkeuren.
                          En toen moest ik er alweer vandoor.
                          Dus ja, maar erg kort kunnen testen. Het was ook een demotoestel en had misschien nog niet te laatste firmware.

Een pluspunt is wel de zeer goede ligging in de hand.
                          Je voelt en ziet ook de degelijkheid van de bouw. Dit ding is een tank.

Hopelijk kan ik hem binnenkort nog eens meer uitgebreid testen. In een paar uur kan je al beter inschatten wat er mee te doen valt. Nu was mijn tijd te kort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Vandaag de R3 kunnen testen.
                            Het blijft bij een eerste indruk want erg veel tijd was er niet om veel te testen.
                            Wat weegt dat ding zwaar. Viel me direct op. Had dit niet verwacht van een systeemcamera. Er is daar altijd zoveel tralala over geweest dat dit een van DE grote voordelen zou zijn tov DSLR. Niet dus.
                            Top schermpje is erg klein. De ISO is bijna niet af te lezen. Veel te klein lettertjes en geen hoog contrast voor goede leesbaarheid. (je moet weten dat ik normaal een bril draag maar niet als ik met mijn camera werk).
                            Die eye-controlled-af gaat nergens over. Het werkt gewoon niet fatsoenlijk. Dit is niet meer dan een prototype. Zo simpel is het. Als je door het beeld "loopt" met je oog dan probeert de AF mee te volgen naar waar jij kijkt. Echter is het niet meer dan een benadering of zeg maar nattevinger werk.
                            Paar shots mee willen maken. Was helemaal niet mijn dada. Mogelijks heel wat instellingen die niet aangepast zijn op mijn voorkeuren.
                            En toen moest ik er alweer vandoor.
                            Dus ja, maar erg kort kunnen testen. Het was ook een demotoestel en had misschien nog niet te laatste firmware.

Een pluspunt is wel de zeer goede ligging in de hand.
                            Je voelt en ziet ook de degelijkheid van de bouw. Dit ding is een tank.

Hopelijk kan ik hem binnenkort nog eens meer uitgebreid testen. In een paar uur kan je al beter inschatten wat er mee te doen valt. Nu was mijn tijd te kort.
                            Hey Bert
                            Heb je de volledige kalibratie procedure doorlopen om gebruik te kunnen maken van de eye controlled autofocus dan ?
                            Het gewicht is kwestie van wat je gewend bent, degenen die deze toestellen kopen zijn véél zwaarder gewend, tevens als je deze vergelijkt met een andere mirrorless moet je bij die andere ook twee batterijen en een batterijgrip meetellen, want dat zit bij dit soort full body camera's ingebouwd uiteraard en daarmee is dit soort model altijd beter bestand tegen het weer, logisch

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 25 oktober 2021, 02:17.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

en waar kunnen uw foto's dan bekeken worden....
                              Dat vraag ik me ook af?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                                Dat vraag ik me ook af?
                                Ik vrees dat we daar geen enkele reactie zullen op krijgen ondanks dat hij zelf beweert dat we zijn foto's kunnen bekijken er zijn altijd mensen die liever wat knopjes op hun computer indrukken dan op één knopje van hun toestel te drukken
                                Last edited by spikkesenior; 25 oktober 2021, 08:17.
                                nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                                X