Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

Ik heb besteld 29/10 bij fotonelissen … maar ze zijn nu kamers-express dus geen idee hoe dat werkt nu.
    Ik kan wachten.
    I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
    Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
      Grobet heeft er op de 14de nog eens 5 binnengekregen waaronder de mijne.
      Nog weinig ervaring dus. 2 keer van uit auto en 1 keer van uit schuiltent, voornamelijk de verschillende autofocusinstellingen uitproberen op vogels.
      Wat direct opvalt tov mijn D800: 95% perfect scherpe foto's daar waar ik voordien eerder 10% haalde met de 600 mm. Met 70-200 geen probleem.
      Vertraging op de scherpstelling is er zeker niet. Dit wordt al eens gezegd bij gebruik van de FTZ. De VR is minstens een paar stops beter.
      Belichting, kleuren en witbalans zijn ook beter. Ruis bij hogere iso is beetje beter.
      Wat ik mis: scherptedieptecontrole, 1 knop voor spotmeting.
      De zoeker is wat wennen maar belichting kunnen controleren in real time en kunnen zoomen in de zoeker is wel knap.
      Ben van 20 al naar 10 beelden/sec gezakt. Komende van 4 is 10 voorlopig genoeg.
      High Efficiency wordt nog nergens ondersteund denk ik. Zeker niet in PS en LR. Wel in de Nikon software uiteraard.
      We kunnen er weer een jaar of 10 tegen. Nu nog de lenzen....
      Eigenlijk mag en kan je de Z9 niet vergelijken met een D800 hé
      Als je dan wilt vergelijken neem je een D6 tegenover de Z9 uiteraard

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Eigenlijk mag en kan je de Z9 niet vergelijken met een D800 hé
        Als je dan wilt vergelijken neem je een D6 tegenover de Z9 uiteraard

grts
        Sieg
        Ik kan niet vergelijken met wat ik niet heb (gehad). Heb wel een Z7II voor een weekend gebruikt maar dat was al snel duidelijk dat het dat niet ging worden: te klein en autofocus op bewegende onderwerpen te traag. Heeft me wel overtuigd om de overstap naar mirrorless te maken. En omdat ik niet wilde wachten op een Z8 die misschien nooit komt ... Maar dit terzijde heb je wel gelijk uiteraard: 10 jaar verschil is wat veel.

Comment

De D800 was misschien de Nikon is had de minste liefde voor. Veel minder in alles dan de z7.
          Nu .. volgende shipment komt mijn z9, of zo ik was gezegd … de vraag blijf wanneer is dat!
          I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
          Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Working...
          X