Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

    Ja hoor.

    Comment


    • #47
      Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

      Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
      Zouden er echt mensen zijn die de moeite doen om zo een betoog te lezen??
      Ik heb in elk geval te verstaan gegeven dat ik er GEEN wil (ook niet als Canon, Sony of wie ook hem gemaakt had) .

      Comment


      • #48
        Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

        Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
        Zouden er echt mensen zijn die de moeite doen om zo een betoog te lezen??
        Ik mag hopen van wel.

        Je kan nu eenmaal niet in twee zinnen evenveel nuance leggen als in 200 zinnen. En juist daar ontbreekt het veelal aan met ten top gedreven polarisatie als gevolg.

        Mij lijkt het een prachtig toestel, net als een aantal andere.

        Comment


        • #49
          Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Ja hoor.

          Comment


          • #50
            Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

            Gisteren, tijdens cyclocross van Overijse , sport fotograaf gespot met Z9 + nieuwe 100/400 mm S line.

            Comment


            • #51
              Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

              Oorspronkelijk geplaatst door zive Bekijk bericht
              Gisteren, tijdens cyclocross van Overijse , sport fotograaf gespot met Z9 + nieuwe 100/400 mm S line.
              Die had ongetwijfeld de tijd van zijn leven

              Was dus te verwachten: incredible-number-of-nikon-z9-pre-orders-received-easily-surpasses-the-d700-d800-d850-the-most-successful-nikon-cameras-ever-sold

              I have been in contact with several retailers around the globe and I received the same feedback – the interest and pre-order numbers for the new Nikon Z9 have already surpassed the D700, D800, and D850 pre-orders madness from a few years ago. This is all great, but in 2021 we still have to deal […]
              Last edited by frank207be; 1 november 2021, 09:15.

              Comment


              • #52
                Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Die had ongetwijfeld de tijd van zijn leven

                Was dus te verwachten: incredible-number-of-nikon-z9-pre-orders-received-easily-surpasses-the-d700-d800-d850-the-most-successful-nikon-cameras-ever-sold

                https://nikonrumors.com/2021/11/01/i...ver-sold.aspx/
                Allez, is goed nieuws, maar om dan een jaar te moeten wachten als je er eentje wil...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                  Hopelijk ik moet niet een jaar wachten voor mijn z9.

                  Met de z9 voor actie/low light, z50 (snapshot) and z7 (de rest), ik kan eindelijk mijn fuji dingen verkopen omdat niet meer nodig.
                  I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                  Some of my photos at www.pessolano.net

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                    De FTZ II adapter is aangekomen in België. De Z9 zal dan misschien toch voor volgende week zijn.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                      FTZ is meestal al uitverkocht en z9 in meestal landen is 23/24 .... dus ik denk we gaan naar volgende jaar :-(
                      I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                      Some of my photos at www.pessolano.net

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                        Grobet heeft er 3 nog maar 3 binnengekregen. Zal nog even duren vrees ik.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                          Al iemand ondervinding met het toestel?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                            Grobet heeft er op de 14de nog eens 5 binnengekregen waaronder de mijne.
                            Nog weinig ervaring dus. 2 keer van uit auto en 1 keer van uit schuiltent, voornamelijk de verschillende autofocusinstellingen uitproberen op vogels.
                            Wat direct opvalt tov mijn D800: 95% perfect scherpe foto's daar waar ik voordien eerder 10% haalde met de 600 mm. Met 70-200 geen probleem.
                            Vertraging op de scherpstelling is er zeker niet. Dit wordt al eens gezegd bij gebruik van de FTZ. De VR is minstens een paar stops beter.
                            Belichting, kleuren en witbalans zijn ook beter. Ruis bij hogere iso is beetje beter.
                            Wat ik mis: scherptedieptecontrole, 1 knop voor spotmeting.
                            De zoeker is wat wennen maar belichting kunnen controleren in real time en kunnen zoomen in de zoeker is wel knap.
                            Ben van 20 al naar 10 beelden/sec gezakt. Komende van 4 is 10 voorlopig genoeg.
                            High Efficiency wordt nog nergens ondersteund denk ik. Zeker niet in PS en LR. Wel in de Nikon software uiteraard.
                            We kunnen er weer een jaar of 10 tegen. Nu nog de lenzen....

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                              Ik heb besteeld hier in Mechelen ... maar zal nog een lange wacht zijn denk ik.
                              I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                              Some of my photos at www.pessolano.net

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

                                Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                                Ik heb besteeld hier in Mechelen ... maar zal nog een lange wacht zijn denk ik.
                                Hangt er van af wanneer je besteld hebt. Ik heb besteld op 30/10 en was de vijfde op de wachtlijst bij Grobet.

                                Comment

                                Working...
                                X