Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Zouden er echt mensen zijn die de moeite doen om zo een betoog te lezen??
Ik mag hopen van wel.
Je kan nu eenmaal niet in twee zinnen evenveel nuance leggen als in 200 zinnen. En juist daar ontbreekt het veelal aan met ten top gedreven polarisatie als gevolg.
Mij lijkt het een prachtig toestel, net als een aantal andere.
Gisteren, tijdens cyclocross van Overijse , sport fotograaf gespot met Z9 + nieuwe 100/400 mm S line.
Die had ongetwijfeld de tijd van zijn leven
Was dus te verwachten: incredible-number-of-nikon-z9-pre-orders-received-easily-surpasses-the-d700-d800-d850-the-most-successful-nikon-cameras-ever-sold
I have been in contact with several retailers around the globe and I received the same feedback – the interest and pre-order numbers for the new Nikon Z9 have already surpassed the D700, D800, and D850 pre-orders madness from a few years ago. This is all great, but in 2021 we still have to deal […]
Last edited by frank207be; 1 november 2021, 10:15.
Was dus te verwachten: incredible-number-of-nikon-z9-pre-orders-received-easily-surpasses-the-d700-d800-d850-the-most-successful-nikon-cameras-ever-sold
Grobet heeft er op de 14de nog eens 5 binnengekregen waaronder de mijne.
Nog weinig ervaring dus. 2 keer van uit auto en 1 keer van uit schuiltent, voornamelijk de verschillende autofocusinstellingen uitproberen op vogels.
Wat direct opvalt tov mijn D800: 95% perfect scherpe foto's daar waar ik voordien eerder 10% haalde met de 600 mm. Met 70-200 geen probleem.
Vertraging op de scherpstelling is er zeker niet. Dit wordt al eens gezegd bij gebruik van de FTZ. De VR is minstens een paar stops beter.
Belichting, kleuren en witbalans zijn ook beter. Ruis bij hogere iso is beetje beter.
Wat ik mis: scherptedieptecontrole, 1 knop voor spotmeting.
De zoeker is wat wennen maar belichting kunnen controleren in real time en kunnen zoomen in de zoeker is wel knap.
Ben van 20 al naar 10 beelden/sec gezakt. Komende van 4 is 10 voorlopig genoeg.
High Efficiency wordt nog nergens ondersteund denk ik. Zeker niet in PS en LR. Wel in de Nikon software uiteraard.
We kunnen er weer een jaar of 10 tegen. Nu nog de lenzen....
Comment