Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Ik in ieder geval niet. Betreft de DR bij landschappen volg ik volledig (#9). De laatste keer dat ik me herinner wanneer ik niks anders kon was in 2018. Zelfde verhaal voor die fameus hoge ISO's, interesseert me écht niet.
    Nu, elk zijn zin daarin.
    @frank : natuurlijk heb ik niks tegen technische verbetering, alleen blijf ik gewarig voor "de wet van de verminderende meeropbrengsten". Ik ben digitaal begonnen met de Nikon D1, ISO en bedieningsmenu waren een complete ramp, de D2x deed kwa menustructuur al spectaculair beter maar de ISO bleef een ramp, de komst van de D3 was op beide vlakken een revelatie (met ruisgrenzen waar ik persoonlijk kan mee leven "a man's got to know his limits"), met de komst van de D4 sensor waren het vooral alleen nog details op gebied van DR en ISO. Allicht zullen er beroepsmensen zijn die 40 FPS best wel kunnen benutten maar ik heb aan 10 of 11 méér dan genoeg. Mijn vorige post was dan ook vooral ironisch bedoeld.
    Maar ik denk dat heel wat sectoren in dat bedje "ziek" zijn : auto's, motoren, audioinstallaties, TV's ....
    Audio installaties Mijn grootste hobby Gelukkig wel beperkt onder de steile knik in de kost/prestaties curve en uniek/betaalbaar door zelfbouw.

Ik heb zelf ook die evolutie meegemaakt. D70>D2X>D300(s)>D700>D7200 en uiteindelijk Z7. Mijn uitgangspunt voor de aankoop van een Z7 was alles uit mijn bestaande fullframe F-mount objectieven te halen wat er er qua beeldkwaliteit in zit en waar nodig de zwakste exemplaren te vervangen door Z-mount. De autofocus was wel wennen maar ik kan er nu goed mijn plan mee trekken. Laatst heb ik mijn 200/2VR nog eens meegenomen voor een proclamatie en ik was toch blij met een perfecte focus op alle foto's. Toch zal ik de lokroep van een Nikon Z camera met een goede tracking van onvoorspelbaar bewegende dieren in de natuur moeilijk kunnen weerstaan zodra deze betaal- en hanteerbaar in de markt gezet wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Inderdaad, bijna elke landschapsfotograaf neemt verschillend belichte opnames of werkt met graduele filters

grts
      Sieg
      Heb een tijdje met verschillende belichtingen gewerkt maar al snel mee gestopt omdat het samenvoegen in post nieuwe problemen schept; zeker wanneer je een onderwerp/object hebt dat boven de horizon uitsteekt.

Gegeven dat licht buigt zullen de randen van dat voorwerp totaal anders zijn in verschillende belichtingen (en uitvergroot bij tegenlicht). Bij het selecteren/maskeren zit je dus met een nieuw probleem of je verlegt het probleem van de shoot naar post.

En dan spreek ik nog niet over het probleem dat optreedt bij bracketing wanneer er wat wind is ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
        Heb een tijdje met verschillende belichtingen gewerkt maar al snel mee gestopt omdat het samenvoegen in post nieuwe problemen schept; zeker wanneer je een onderwerp/object hebt dat boven de horizon uitsteekt.

Gegeven dat licht buigt zullen de randen van dat voorwerp totaal anders zijn in verschillende belichtingen (en uitvergroot bij tegenlicht). Bij het selecteren/maskeren zit je dus met een nieuw probleem of je verlegt het probleem van de shoot naar post.

En dan spreek ik nog niet over het probleem dat optreedt bij bracketing wanneer er wat wind is ...
        Er is geen probleem, gewoon leren werken in post is de oplossing
        Ge zoudt verschieten wie er hier allemaal met multiple exposures werken
        De mooiste opnames van landschappen die hier voorbij komen zijn gemaakt met meerdere belichtingen en samengevoegd in post
        Genoeg te vinden op het net hoe je met maskers in post perfecte weergaven kunt maken, trouwens eigenlijk zie je bijna niks anders meer op YT
        Luminosity masks is de oplossing daarin, en je zal niet zien dat het is samengevoegd

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

lol Sieg,
          Ik werk al jaren met luminosity masks, infinity masks, apply image en noem maar op; tal van tutorials van Sean Bagshaw (TKactions ea...) gevolgd.
          Uit ervaring ... het zijn geen wondermiddelen ... toch niet als je kritisch naar het resultaat van de foto gaat zien.

En ik ga geen uitspraken doen over de landschapsfoto's die hier passeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
            lol Sieg,
            Ik werk al jaren met luminosity masks, infinity masks, apply image en noem maar op; tal van tutorials van Sean Bagshaw (TKactions ea...) gevolgd.
            Uit ervaring ... het zijn geen wondermiddelen ... toch niet als je kritisch naar het resultaat van de foto gaat zien.

En ik ga geen uitspraken doen over de landschapsfoto's die hier passeren.

Wel dan weet je wat de behalen resultaten zijn, goed uitgevoerd zal je er niks van zien

En werken met Luminosity masks is niks slecht hé, je zegt het precies alsof het iets slecht is (geen uitspraken doen over ...)

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 3 augustus 2021, 19:15.

Comment

Toch wel indrukwekkende cijfers AF 16 bit, EV waarde -7, 30 bps bij 45 MP en tot 160 bps op 6 MP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Toch wel indrukwekkende cijfers AF 16 bit, EV waarde -7, 30 bps bij 45 MP en tot 160 bps op 6 MP.
                https://petapixel.com/2021/08/10/nik...diNKjcspvt6NX0
                Is dat een filmcamera?
                Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                  Is dat een filmcamera?
                  Voor een fototoestel met hoge bps moeten ze eerst een filmcamera maken .
                  Je leest soms de opmerking "ik film nooit, waarom zou ik voor 8K video ed betalen ?".
                  De hardware is toch nodig voor de foto's, software kost niets.

Comment

Volgens de laatste geruchten wordt de nieuwe Z 400mm f/2.8 VR S samen met de Z9 aangekondigd. De grote bijzonderheid aan dit objectief zou een ingebouwde 1.4 extender zijn die er een uiterst veelzijdig en lichtsterk objectief voor sportfotografie van maakt

The next two lenses rumored to be announced by Nikon are: Nikkor Z f/1.2 lens To be announced in the next few months. Nikkor Z 400mm f/2.8 lens The new Nikkor Z 400mm f/2.8 lens will have a built-in 1.4x converter just like the NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR lens (with the TC […]
                    Last edited by frank207be; 13 augustus 2021, 11:09.

Comment

Nikon Z9 verwachtingen zijn hoog.

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Toch zal ik de lokroep van een Nikon Z camera met een goede tracking van onvoorspelbaar bewegende dieren in de natuur moeilijk kunnen weerstaan zodra deze betaal- en hanteerbaar in de markt gezet wordt
                      Als klopt wat hier staat dat ze zonder mechanische sluiter werken,
                      zou dat wel eens een flinke voorsprong op de concurrentie
                      kunnen zijn Frank.
                      En over AF zullen we ons wel geen zorgen moeten maken, eens kijken op tests uitgevoerd door Morten Hilmer.

I just received another set of Nikon Z9 camera specifications from Asia – nothing really new or breaking, everything is pretty much as I already reported it a few months ago: The Nikon Z9 shutter will close when the camera is off to protect the sensor 45 MP stacked sensor 20 fps (could be also […]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                        Is dat een filmcamera?
                        Neen een videorobot. Zet het op een drone met AI en je kan rustig nog een aflevering GoT bekijken.
                        Wat er uitkomt bekijkt toch niemand.
                        Tis een een kroniek van een aangekondigde dood,
                        Ymmv
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Neen een videorobot. Zet het op een drone met AI en je kan rustig nog een aflevering GoT bekijken.
                          Wat er uitkomt bekijkt toch niemand.
                          Tis een een kroniek van een aangekondigde dood,
                          Ymmv
                          120 bps in crop modus kan voor bv. sportfotografen en sommige speciale doelen toch soms wel zinnig zijn meen ik,
                          maar voor de gewone portretfotograaf......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Als klopt wat hier staat dat ze zonder mechanische sluiter werken,
                            zou dat wel eens een flinke voorsprong op de concurrentie
                            kunnen zijn Frank.
                            En over AF zullen we ons wel geen zorgen moeten maken, eens kijken op tests uitgevoerd door Morten Hilmer.

https://nikonrumors.com/2021/10/22/s...G4jcQIlj5No9VQ
                            De video is intussen blijkbaar gecensureerd

Ik bekijk alles over dit toestel nog wel eens zodra testen van betrouwbare reviewers en meerdere gebruikservaringen beschikbaar zijn. De vluchtige Youtube haatreviews waarbij gegarandeerd alle 'onoverkomelijke' zwaktes tot ongekende proporties zullen opgeblazen worden, skip ik sowieso

En dan nog weet ik niet of de omvang en het gewicht wel voor mij bestemd zijn. De Z6/Z7 vind ik op dat vlak perfect Verder zal de camera als die echt zo goed is quasi continu uitverkocht zijn.

Comment

Alle foto's: https://nikonrumors.com/2021/10/28/m...s-photos.aspx/

Blijkbaar kost 'm €5999.

Ook de Nikkor Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S en Nikkor Z 24-120mm f/4 S zien er lekker uit. De FTZ-II zal zo te zien wederom geen schroevendraaier AF ondersteunen.

Edit: DPReview TV first impressions review https://www.dpreview.com/videos/4113...essions-review
                              Last edited by frank207be; 28 oktober 2021, 16:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Alle foto's: https://nikonrumors.com/2021/10/28/m...s-photos.aspx/
                                Blijkbaar kost 'm €5999.
                                Die prijs valt goed mee voor zo een toestel, hopelijk neemt Canon daar ook een voorbeeld aan
                                Ik had 'm wel duurder verwacht gezien de "rumours" dollar prijs, aangezien deze zonder taxen voorgesteld worden

grts
                                Sieg

Comment

Working...
                                X