Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

Proficiat Hilde met je aankoop. Hopelijk beleef je er even veel plezier mee dan wij. Je rug en schouder zal er zeker blij mee zijn.

Ja, die 100-400 pro, moet een fantastische lens zijn, maar ook voor ons buiten budget. Foto Robert heeft de 100-400 en de 300 pro nu wel in stock. Die laatste is bij hem wel duurder dan bij de concurrentie. https://fotorobert.be/nl/producten/m...ympus/telelens
    Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
    Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Comment

Proficiat, en veel plezier.

Je bedoelt de 150-400 f:4.5 PRO met ingebouwde 1.25X ?
      Als je die wil hebben, doen, je leeft maar één keer.

Alhoewel voor vogels een zoom niet zo belangrijk is, met de 300 PRO en extender kom je even ver voor een stuk minder geld.
      Hierbij enkele voorbeelden, ik vind trouwens dat op deze site zeer goede foto's te zien zijn dikwijls met redelijk democratisch materiaal:
      https://www.juzaphoto.com/recensione...zuiko_300_f4is
      Last edited by palombian; 6 juni 2021, 18:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
        Proficiat Hilde met je aankoop. Hopelijk beleef je er even veel plezier mee dan wij. Je rug en schouder zal er zeker blij mee zijn.

Ja, die 100-400 pro, moet een fantastische lens zijn, maar ook voor ons buiten budget. Foto Robert heeft de 100-400 en de 300 pro nu wel in stock. Die laatste is bij hem wel duurder dan bij de concurrentie. https://fotorobert.be/nl/producten/m...ympus/telelens
        Dankuwel. Ik zal dan nog eens neuzen bij Foto Robert.
        Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Proficiat, en veel plezier.

Je bedoelt de 150-400 f:4.5 PRO met ingebouwde 1.25X ?
          Als je die wil hebben, doen, je leeft maar één keer.

Alhoewel voor vogels een zoom niet zo belangrijk is, met de 300 PRO en extender kom je even ver voor een stuk minder geld.
          Hierbij enkele voorbeelden, ik vind trouwens dat op deze site zeer goede foto's te zien zijn dikwijls met redelijk democratisch materiaal:
          https://www.juzaphoto.com/recensione...zuiko_300_f4is
          Dankuwel. Ik leef inderdaad maar één keer denk ik Zal zeker ook nog eens nadenken over de 300 pro, maar ik fotografeer ook wel eens vlinders en andere dingen tijdens een wandeling. En zo stopt mijn denken nooit hé.
          Ook bedankt voor de link!
          Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
            Beste mensen, allemaal bedankt om mee te helpen denken. Vandaag de beslissing genomen en besteld: Olympus OM-D E-M1 Mark III systeemcamera. Voorlopig zal ik efkes met de 75-300 lens blijven werken, gezien het feit dat alle andere telelenzen non-stock zijn. Misschien spaar ik dan nog wel heel lang verder voor de 100-400 pro. Alhoewel... die prijs...
            Vandaag op wandel geweest en mijn Oly OM-D E-M5 II meegenomen en toch een wespendief kunnen vastleggen. Absoluut geen "ferme kwaliteit", maar toch heel blij mee.
            Waarnemingen.be wil iedereen in staat stellen om waarnemingen op te slaan en te delen, om zo de kennis van de natuur te vergroten.

Prettige zondag nog!
            Van harte geluk gewenst met de aankoop, ik kijk al uit naar de eerste foto's.
            Ik ben zelf bijlange nog niet zover om zulke resultaten te boeken, maar ik kan wel heel erg genieten van jullie heel fraaie foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              knip De 32mp APS-C sensor van Canon is zeer performant, ik hoop dat ze die eindelijk eens in een fatsoenlijke body inbouwen.
              Kom je dan niet uit bij de 90D of bedoel je een body met snellere/betere processor/AF-tracking ?

Over de M6 Mk II, ik was aardig verrast toen ik zag hoeveel lenzen er al zijn voor het M systeem, niet van Canon maar van 3de partijen, al zitten er daar voor mij ook wat "rare vogels" tussen (ligt puur aan mij hoor) zoals bijvoorbeeld die f/0.95
              En de (weliswaar beetje "rare"...) EVF doet het ook beter dan ik verwacht had, ben brildrager en is allemaal niet zo evident (soms), ik heb constant 2 brillen bij, om het toestel te bedienen heb ik de ene nodig, om in het veld te kijken een andere. Godzijdank zie ik de nodige info in de EVF mits wat bijstelling.

Here is the list of lenses for the Canon EF-M mount in 2024. We will update this list as soon as there are new releases!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
                Van harte geluk gewenst met de aankoop, ik kijk al uit naar de eerste foto's.
                Ik ben zelf bijlange nog niet zover om zulke resultaten te boeken, maar ik kan wel heel erg genieten van jullie heel fraaie foto's.
                Bedankt!
                Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
                  Kom je dan niet uit bij de 90D of bedoel je een body met snellere/betere processor/AF-tracking ?

Over de M6 Mk II, ik was aardig verrast toen ik zag hoeveel lenzen er al zijn voor het M systeem, niet van Canon maar van 3de partijen, al zitten er daar voor mij ook wat "rare vogels" tussen (ligt puur aan mij hoor) zoals bijvoorbeeld die f/0.95
                  En de (weliswaar beetje "rare"...) EVF doet het ook beter dan ik verwacht had, ben brildrager en is allemaal niet zo evident (soms), ik heb constant 2 brillen bij, om het toestel te bedienen heb ik de ene nodig, om in het veld te kijken een andere. Godzijdank zie ik de nodige info in de EVF mits wat bijstelling.

https://lesdeuxpiedsdehors.com/en/canon-ef-m-lens-list/
                  Ik beschouw de 90D niet als een toestel met goede AF-tracking, de norm is nu toch R6/R5 en het kan niet anders of dat komt ook op andere toestellen.

Het M systeem is lang weggelachen geweest en nu beweert ongeveer iedereen dat Canon er gaat mee stoppen, maar het is m.i. qua prijs/kwaliteit zeer concurrentieel.
                  Canon heeft maar 8 lenzen, waaronder een aantal kitlenzen. De 22 f:2 is goed, en de 11-22 en 32 f:1.4 zijn zeer goed, ook de 3 primes van Sigma. Al de rest zijn Chinese lenzen met manuele focus. Uiteraard werkt ook elke EF en EF-S lens zonder problemen.
                  Ik heb daar al veel plezier van gehad en ben blij dat ik niet (veel) meer geld aan Fuji of Sony heb gegeven.

PS: een EVF heeft inderdaad het voordeel dat je de foto's kan herbekijken (en vergroten) in de zoeker, op mijn leeftijd lukt dat zonder bril niet op het LCD scherm, maar dat geldt voor elke mirrorless.

Comment

Dankuwel. Ik zal dan nog eens neuzen bij Foto Robert.
                    Aha, je bent van Kortrijk?
                    Ik heb bij Robert zelf mijn eerste reflex gekocht, een Yashica TL electro X its begin 1970.
                    In Kortrijk had je dan nog Verstraete als ik mij niet vergis en dan was er nog een in een zijstraat tegenover het stadshuis, naam vergeten.
                    Maar Robert kwam mij zeer betrouwbaar over, goeie vent zulle.
                    Ik ben van Menen en veel keus hadden we daar niet.
                    Ben daar jaren klant geweest en steeds goed bediend geweest.
                    Allee, veel suc6 en plezier met uw nieuw toestel.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Aha, je bent van Kortrijk?
                      Ik heb bij Robert zelf mijn eerste reflex gekocht, een Yashica TL electro X its begin 1970.
                      In Kortrijk had je dan nog Verstraete als ik mij niet vergis en dan was er nog een in een zijstraat tegenover het stadshuis, naam vergeten.
                      Maar Robert kwam mij zeer betrouwbaar over, goeie vent zulle.
                      Ik ben van Menen en veel keus hadden we daar niet.
                      Ben daar jaren klant geweest en steeds goed bediend geweest.
                      Allee, veel suc6 en plezier met uw nieuw toestel.
                      Ik woon in Meulebeke, niet zo ver van Kortrijk dus. Hier hebben wij helemaal niks, dus je kan niet klagen in Menen
                      Het toestel is ondertussen toegekomen en de eerste testfoto's gemaakt. De snelheid is absoluut enorm, maar ik zal nog veel moeten leren!
                      Bedankt!
                      Hilde

Comment

Het toestel is ondertussen toegekomen en de eerste testfoto's gemaakt. De snelheid is absoluut enorm, maar ik zal nog veel moeten leren!
                        Bedankt!
                        proficiat met je keuze en veel succes
                        Het beste toestel is nog steeds datgene dat jezelf het liefste gebruikt

grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 7 juni 2021, 21:37. Reden: foutje verkeerd toestel bekeken
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Het instellen van de camera lijkt misschien ingewikkeld als je hem voor het eerst gebruikt. Vooral de beste instellingen voor vogels in de vlucht vond ik nogal onduidelijk in de handleiding. Ik heb veel info doorgenomen en uiteindelijk de tips gevolgd die beschreven staan in de linken. Onze camera's zijn min of meer ingesteld zoals Mathieu het aanleert en zo zijn de resultaten zeer goed.
                          Check price of Olympus cameras on B&H Photo Video*:- E-M1 III: https://bhpho.to/2ApuZBl- E-M1X: https://bhpho.to/2HMCpAg- E-M1 II: https://bhpho.to/2HHKBSB- ...

Update: the article now includes an in-depth video tutorial with all the settings to configure as well as an analysis of the performance of the E-M1 mark III. You’ll find the video and a step by step guide with images at the bottom of this article. The OM-D E-M1 II ... Read more
                          Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            proficiat met je keuze en veel succes
                            Het beste toestel is nog steeds datgene dat jezelf het liefste gebruikt

grts
                            Sieg
                            Bedankt Sieg!
                            Het ligt alleszins al heel goed in de hand, da's een feit
                            Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
                              Het instellen van de camera lijkt misschien ingewikkeld als je hem voor het eerst gebruikt. Vooral de beste instellingen voor vogels in de vlucht vond ik nogal onduidelijk in de handleiding. Ik heb veel info doorgenomen en uiteindelijk de tips gevolgd die beschreven staan in de linken. Onze camera's zijn min of meer ingesteld zoals Mathieu het aanleert en zo zijn de resultaten zeer goed.
                              Check price of Olympus cameras on B&H Photo Video*:- E-M1 III: https://bhpho.to/2ApuZBl- E-M1X: https://bhpho.to/2HMCpAg- E-M1 II: https://bhpho.to/2HHKBSB- ...

https://mirrorlesscomparison.com/sto...-flight/#video
                              Bedankt hiervoor, Wike. Hopelijk vind ik ook eens iets gelijkaardigs in het Nederlands
                              Hilde

Comment

Bedankt hiervoor, Wike. Hopelijk vind ik ook eens iets gelijkaardigs in het Nederlands
                                In het Nederlands heb ik niet echt iets goed gevonden en mijn Engels is ook erbarmelijk. Gelukkig helpt Google translate me graag. Als je vragen hebt over bepaalde instellingen of wat dan ook i.v.m. de camera mag je een nieuw topic openen met titel "werking Olympus OM-D 1" of iets dergelijks en daar je vraag posten of me een persoonlijk bericht sturen. Niet dat ik alles weet over die camera hoor, maar als ik kan helpen doe ik het met plezier.

Comment

Working...
                                X