Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik beschouw de 90D niet als een toestel met goede AF-tracking, de norm is nu toch R6/R5 en het kan niet anders of dat komt ook op andere toestellen. Het M systeem is lang weggelachen geweest en nu beweert ongeveer iedereen dat Canon er gaat mee stoppen, maar het is m.i. qua prijs/kwaliteit zeer concurrentieel. Canon heeft maar 8 lenzen, waaronder een aantal kitlenzen. De 22 f:2 is goed, en de 11-22 en 32 f:1.4 zijn zeer goed, ook de 3 primes van Sigma. Al de rest zijn Chinese lenzen met manuele focus. Uiteraard werkt ook elke EF en EF-S lens zonder problemen. Ik heb daar al veel plezier van gehad en ben blij dat ik niet (veel) meer geld aan Fuji of Sony heb gegeven. PS: een EVF heeft inderdaad het voordeel dat je de foto's kan herbekijken (en vergroten) in de zoeker, op mijn leeftijd lukt dat zonder bril niet op het LCD scherm, maar dat geldt voor elke mirrorless.
    Op het risico off-topic te zijn.. sorry als dit zo is dan verwijder ik het wel...

    Heb je ervaring met de EF-M 18-150 mm IS STM f3.5-6.3 ? Of de Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 Di III VC ?

    Ik twijfel tussen beide, het groter bereik is niet echt een issue voor mij (daar heb ik nog een paar EF lenzen voor met adaptor),
    blijft mogelijks een kwalitatief verschil ?
    Zou puur een allround lens zijn om overal mee te nemen op korte trips, in de stad, familiekiekjes, e.d., meestal bij mooi weer ook dus.

    Heb al wat reviews gelezen maar daar geraak ik niet echt wijs uit, de meeste wijzen uiteindelijk op het groter bereik van de Tamron (ik geef grif toe dat dat mooi meegenomen zou zijn, maar voor mij niet beslissend).
    Kan natuurlijk best dat er maar heel weinig kwaliteitsverschil is (met kwaliteit bedoel ik ook stevigheid, lijkt me dat Canon iets beter scoort), fotografische hoogstandjes ben ik nog niet capabel genoeg voor geef ik grif toe

    Comment


    • #62
      Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
      Op het risico off-topic te zijn.. sorry als dit zo is dan verwijder ik het wel...

      Heb je ervaring met de EF-M 18-150 mm IS STM f3.5-6.3 ? Of de Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 Di III VC ?

      Ik twijfel tussen beide, het groter bereik is niet echt een issue voor mij (daar heb ik nog een paar EF lenzen voor met adaptor),
      blijft mogelijks een kwalitatief verschil ?
      Zou puur een allround lens zijn om overal mee te nemen op korte trips, in de stad, familiekiekjes, e.d., meestal bij mooi weer ook dus.

      Heb al wat reviews gelezen maar daar geraak ik niet echt wijs uit, de meeste wijzen uiteindelijk op het groter bereik van de Tamron (ik geef grif toe dat dat mooi meegenomen zou zijn, maar voor mij niet beslissend).
      Kan natuurlijk best dat er maar heel weinig kwaliteitsverschil is (met kwaliteit bedoel ik ook stevigheid, lijkt me dat Canon iets beter scoort), fotografische hoogstandjes ben ik nog niet capabel genoeg voor geef ik grif toe
      Ik heb me nog laten leiden door het historisch vooroordeel tov superzooms en heb de EF-M 55-200 gekocht (in aanbieding, er was een moment dat ze die dingen aan de straatstenen niet kwijtraakten), maar achteraf gezien zou een 18-150 handiger geweest zijn. De 55-200 is veel beter dan wat erover verteld wordt en dat zal ook wel voor de 18-150 zo zijn, in elk geval is de prijs/kwaliteit zeer goed. Grootste nadeel is de geringe lichtsterkte alhoewel je wel iets hoger in de ISO mag gaan.
      De Tamron heeft ook goede kritieken en 200mm is toch handiger dan 150.

      Comment


      • #63
        Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

        Hartelijk dank voor de feedback, erg gewaardeerd !

        Comment


        • #64
          Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Proficiat, en veel plezier.

          Je bedoelt de 150-400 f:4.5 PRO met ingebouwde 1.25X ?
          Als je die wil hebben, doen, je leeft maar één keer.

          Alhoewel voor vogels een zoom niet zo belangrijk is, met de 300 PRO en extender kom je even ver voor een stuk minder geld.
          Hierbij enkele voorbeelden, ik vind trouwens dat op deze site zeer goede foto's te zien zijn dikwijls met redelijk democratisch materiaal:
          https://www.juzaphoto.com/recensione...zuiko_300_f4is
          Palombian, ik heb jouw raad opgevolgd en ben voor de 300 pro met extender gegaan. Iets boven budget, maar ben er nu al helemaal blij mee. Alleen nog eens vragen of ik mijn belastingsbrief dit jaar mag overslaan 🙃
          Last edited by iedel; 12 juni 2021, 20:48.
          Hilde

          Comment

          Working...
          X