Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door Raf RaeymaekersBekijk bericht
Was al lang aangekondigd, de 400mm en 600mm zijn met RF vatting,
De R3 zou dan de R1 zijn, waar de A1 van Sony bleek van wordt...
Raf
Ik heb nooit met Canon gewerkt maar als je de eerste gelzkte foto van de R3 ziet dan zou je hem kopen gewoon omdat ie er zo sexy uitziet . Of was dat misschien de verkeerde reden om een camera te kopen?
Canon munt tegenwoordig inderdaad niet uit in democratische aanbiedingen.
Dikke bak, niet waar ik zit op te wachten.
Maar de technologie druppelt wel ooit naar beneden.
Oorspronkelijk geplaatst door Raf RaeymaekersBekijk bericht
Website van Canon
Had er blijkbaar gisteren al enkele mails over gekregen Raf, had er nog niet naar gekeken.
Wat vind jij persoonlijk van die nieuwe 400 en 600, zelf lijkt het me alsof ze een goedkope oplossing gevonden hebben en gewoon een RF mount erop monteren en klaar
Vind het eigenaardig hoe die lenzen eruit zien, als dat de uiteindelijke foto's zijn uiteraard
Het zijn gewoon de EF versies met een andere mount, zelfs geen control ring voorzien, de meeste mensen hadden gehoopt op een upgrade van die lenzen en niet op een aanpassing
Mij valt het in ieder geval tegen en geen reden om de EF versie de deur uit te doen, tegengestelde zelfs, er zal alleen nog een pak meer vraag komen naar de EF versies
Als dat de enige aanpassing is aan die lenzen
Die R3 da's al een proevertje voor de R1, dus dat beloofd
Had er blijkbaar gisteren al enkele mails over gekregen Raf, had er nog niet naar gekeken.
Wat vind jij persoonlijk van die nieuwe 400 en 600, zelf lijkt het me alsof ze een goedkope oplossing gevonden hebben en gewoon een RF mount erop monteren en klaar
Vind het eigenaardig hoe die lenzen eruit zien, als dat de uiteindelijke foto's zijn uiteraard
Het zijn gewoon de EF versies met een andere mount, zelfs geen control ring voorzien, de meeste mensen hadden gehoopt op een upgrade van die lenzen en niet op een aanpassing
Mij valt het in ieder geval tegen en geen reden om de EF versie de deur uit te doen, tegengestelde zelfs, er zal alleen nog een pak meer vraag komen naar de EF versies
Als dat de enige aanpassing is aan die lenzen
Die R3 da's al een proevertje voor de R1, dus dat beloofd
grts
Sieg
Canon laat opnieuw zien dat ze qua prestaties helemaal mee zijn.
Dat die lenzen gewoon de EF versie zouden zijn met een adapter erop vastgeschroefd vind ik te gek voor woorden.
Gaat Canon zich zo belachelijk maken voor een beetje marketing ?
De lenzen die tot nu toe een RF versie kregen zijn wel volledig herwerkt, beter, korter, lichter (en duurder).
Maar er is toch sprake van een RF 400 f:4 DO die veel lichter zou zijn dan de bestaande.
Dat die lenzen gewoon de EF versie zouden zijn met een adapter erop vastgeschroefd vind ik te gek voor woorden.
De lenzen die tot nu toe een RF versie kregen zijn wel volledig herwerkt, beter, korter, lichter (en duurder).
Maar er is toch sprake van een RF 400 f:4 DO die veel lichter zou zijn dan de bestaande.
Die EF versie III van de 400mm2.8 en 600mmF4 zijn nog maar net twee jaar oud hoor. Voor lenzen is dit splinternieuw..
Toch begrijpelijk dat ze deze lenzen dan nemen voor hun RF versie.
Hoewel er toch inwendig wat aanpassingen zijn, zoals de 5,5 stops tegenover de 5 stops stabilisatie.
In ieder geval zijn het beide top lenzen.
Kan zijn dat deze afbeeldingen pre productiemodellen zijn Jan, het lijkt me persoonlijk sterk dat Canon een blinkend deel in hun lenzen gaat steken
Als je zulke lenzen gebruikt voor wildlife dan is het de bedoeling dat ze zo min mogelijk opvallen, dus vind ik het raar dat er een zilver blinkend stuk in zit
Maar het kan uiteraard, nieuwe generaties die er aan werken geven ook meestal nieuwe ideeën, maar daarom niet altijd beter
Comment