Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon mannen gaan weer in kosten vallen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Canon mannen gaan weer in kosten vallen

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Kan zijn dat deze afbeeldingen pre productiemodellen zijn Jan, het lijkt me persoonlijk sterk dat Canon een blinkend deel in hun lenzen gaat steken
    Als je zulke lenzen gebruikt voor wildlife dan is het de bedoeling dat ze zo min mogelijk opvallen, dus vind ik het raar dat er een zilver blinkend stuk in zit
    Maar het kan uiteraard, nieuwe generaties die er aan werken geven ook meestal nieuwe ideeën, maar daarom niet altijd beter

grts
    Sieg
    Het is niet uitgesloten dat de lenzen mechanisch en optisch hetzelfde zijn als de EF-versie, maar met elektronika aangepast aan de R.
    Alhoewel de type II en III EF supertele's blijkbaar al de volle snelheid halen op R5 en R6 met de converter.
    Maar misschien geen 30fps op de R3 (voor wie dit denkt nodig te hebben).

Oudere types zijn trager op R dan op EF, enkel om ze uit de markt te krijgen denk ik.

Sieg, hoe onderbouw jij de grote vraag naar EF lenzen, ik zou eerder denken dat iedereen er vanaf wil ?
    Last edited by palombian; 14 april 2021, 22:15. Reden: oudere types EF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Sieg, hoe onderbouw jij de grote vraag naar EF lenzen, ik zou eerder denken dat iedereen er vanaf wil ?
      Veel hogere prijzen voor net dezelfde kwaliteit in het RF segment
      Ik merk zelf totaal geen verschil tussen mijn 70-200 te plaatsen op een 1DxII of op een R5, eigenlijk werkt deze nog sneller zelfs op de R5
      En aangezien de Rf lenzen wederom eens een pak duurder zijn geworden is de vraag (op het ogenblik) naar deftig EF glas heel hoog.
      Want je haalt dezelfde snelheden en kwaliteiten met EF glas gemonteerd via converter op de nieuwste R body's
      Uiteraard zal na een tijd het RF glas wel de overhand op zich nemen maar voor nu zie ik enorm veel vraag op Amerikaanse sites naar deftige 2de hands EF lenzen
      Moest ik ginder wonen dan zou mijn 600mm f4II al verkocht geweest zijn denk ik

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Canon heeft zich stevig herpakt. Alleen maken ze dezelfde fouten als Sony - ze vergeten de instroommarkt.

En ja met een MC11 - kan ik natuurlijk op jacht naar deftig EF-glas.

M.a.w. de dure Sony Full-Frame-lenzen houden de markt voor EF-glas misschien wel meer in leven dan u zou kunnen denken.
        (al zijn wij beperkt tot lenzen met ingebouwde motor als we AF willen).

Dus ja - ook ik volg die aanbiedingen! (want ik moet dringend iets doen met die mc11, we patchen die wel - maar we hebben nog geen glas, dat is beschamend!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Het is niet uitgesloten dat de lenzen mechanisch en optisch hetzelfde zijn als de EF-versie, maar met elektronika aangepast aan de R.
          Alhoewel de type II en III EF supertele's blijkbaar al de volle snelheid halen op R5 en R6 met de converter.
          Maar misschien geen 30fps op de R3 (voor wie dit denkt nodig te hebben).
          Hardware matig zijn die bijna hetzelfde als de 400 F2.8 III en de 600 F4 III, maar software matig zit er toch een groot verschil in hoor.
          Vooral om te kunnen voldoen aan de eisen van de supersnelle R3 en de R1
          Zeker om de AF te houden bij die 30 fps.
          Instagram

Comment

Working...
          X