Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor Canon 300mm f4 lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera voor Canon 300mm f4 lens?

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    300mm is veel te kort voor vogeltjes, tenzij je in een hutje zit, vlak naast een voederplaats.
    Zelf heb ik destijds Canon EF 300/4 L IS gehad, die presteerde toen goed op een 8 MP 20D of 350D, maar op een 550D body met 18 MP viel ze toch al tegen (niet goed genoeg).
    Icm een 1,4 TC viel ze ook al tegen op de 20D. De 300/4 is ook al een ouder ontwerp (eind jaren 90).
    Voor vogels ben je veel beter af met die 150-600.
    Dat de 300 /4 tegenvalt op een 550d, dat kan. Ik heb ze al gebruikt op 400d, 40d, 5d2 en 6d en die valt heus niet tegen, op geen enkel van deze toestellen.
    Je moet ze wel gebruiken voor de juiste toepassing.
    Het is een schitterend oudje, met een meer dan behoorlijke scherpte in het midden op f4. De IS is van de oudere generatie en daarom eerder een beperkt voordeel in vergelijking met de modernere.

Ik gebruik ze vooral voor buitensportfotografie. Voor vogels is ze niet echt geschikt en met een converter kan je wel eens een kiekje maken maar daar is ze gewoon niet voor gemaakt.
    Je kan ze zeer voordelig, tweedehands kopen en ze is ouderwets gebouwd als een tank en zeer draag -en handelbaar.

Comment

Re: Welke camera voor Canon 300mm f4 lens?

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
      Dat de 300 /4 tegenvalt op een 550d, dat kan. Ik heb ze al gebruikt op 400d, 40d, 5d2 en 6d en die valt heus niet tegen, op geen enkel van deze toestellen.
      Je moet ze wel gebruiken voor de juiste toepassing.
      Het is een schitterend oudje, met een meer dan behoorlijke scherpte in het midden op f4. De IS is van de oudere generatie en daarom eerder een beperkt voordeel in vergelijking met de modernere.

Ik gebruik ze vooral voor buitensportfotografie. Voor vogels is ze niet echt geschikt en met een converter kan je wel eens een kiekje maken maar daar is ze gewoon niet voor gemaakt.
      Je kan ze zeer voordelig, tweedehands kopen en ze is ouderwets gebouwd als een tank en zeer draag -en handelbaar.
      Ik heb de 300/4 nooit gehad maar ze is altijd als gelijkwaardig aan de 400/5.6 beschouwd (enkel heeft deze laatste geen IS).
      Dat deze lens niet meer zou presteren op een 18mp sensor kan liggen aan een onjuiste AF afstelling (ik vermoed dat een 550D geen microfocus adjust had).
      Zowel op de 20mp 7DII als de 32mp M6II kan de 400/5.6 lens nog goed mee, dus waarom de 300/4 niet ?
      Inderdaad handig in de rugzak als je niet met een zwaardere tele wil sleuren.

Comment

Working...
      X