Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Als Canon gebruiker ben ik al blij dat de achterstand bijna is ingelopen.
    Op een bepaald moment voelde ik mij ongeveer de laatste idioot die nog met die toestellen werkte .

    PS: het heeft mij wel doen wachten op beterschap, en blijkbaar ben ik niet alleen.
    Inderdaad de sensor is zeker geen argument meer om van merk te veranderen...

    Comment


    • #32
      Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Als Canon gebruiker ben ik al blij dat de achterstand bijna is ingelopen.
      Op een bepaald moment voelde ik mij ongeveer de laatste idioot die nog met die toestellen werkte .

      PS: het heeft mij wel doen wachten op beterschap, en blijkbaar ben ik niet alleen.
      Geen kat die het verschil gaat zien hoor Jan, niet in scherpte en ook zeker niet in DR
      Bij een goed belichte foto en zoals landschapsfotografen te werk gaan met meerdere belichtingen is die DR van een toestel gewoon een verkoopargument.
      Gisteren naar een filmpje aan het kijken geweest waarbij het tegendeel bewezen wordt over scherpte van de R5
      Er was bijna totaal geen verschil te zien in scherpte tussen de Sony en de Canon R5, het enigste verschil wat wel héél erg duidelijk was dat was de moiré die de Sony sensor veroorzaakte en het net iets meer detail in het Canon beeld (ze moesten wel kijken op minstens 200%)
      De moiré viel wel heel erg op in de beelden die hij toonde, al moet ik zeggen dat ik dat zelf met de Sony nog niet ondervonden heb.
      Tevens een bewijs dat ze echt wel op zoek gaan naar dingen om te kunnen laten zien.
      Net zoals de review van DPreview over de R5, die hangt met haken en ogen aan elkaar, ze worden daarom ook alsmaar minder serieus genomen.
      Je moet gewoon eens kijken naar de punten die ze opnoemen in concusion, what we like en what we don't like in die preview.
      Ze beginnen trouwens al met in het begin te zeggen dat het resultaat anders zou kunnen zijn eens ze een echt productiemodel in handen kunnen krijgen, tjah.

      Voor mij persoonlijk zijn al die cijfertjes van geen belang meer, vroeger vond ik dat ook interessant en volgde ik dat ook wel, daar ben ik vele jaren geleden van afgestapt.
      Net zoals vele video's op YT die met haken en ogen aan elkaar hangen, maar ze trekken wel veel volk vanaf er in de titel Canon R5 of Sony S7III staat vermeld.

      Het zelf gebruiken is nog altijd het belangrijkste qua testen, soms kan een camera zeer goede 'cijfers' halen maar ligt het toestel je helemaal niet.
      Zelf gebruik ik het liefst mijn Canon's voor fotografie en mijn Sony's voor video, elk heeft z'n voor en nadelen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Blijkbaar zouden de eerste 2 versies van de 70-200 f4 - inderdaad een onderschatte lens, ik heb de IS v I - toch zonder beperking werken (Sieg ?).
        Inderdaad Jan, dat lensje werkt met alle focuspunten van de camera, dus geen beperking, ook geen beperkingen qua instellingen en dat lensje kan héél goed overweg met de hoge pixelcount.
        De beelden zijn net iets scherper op de R5 t.o.v. wanneer ik deze gebruik op een 1DxII
        Uiteraard moet je qua focussnelheid geen wonderen verwachten van dat bijna antieke lensje, laat ons zeggen dat de AF het even snel doet op de mirrorless tegenover gebruik op de dslr
        Maar ik heb er wel voordelen mee door te gebruiken nu op de R5, o.a. ook de stabilisatie en scherpte

        Wat ik eigenlijk niet goed snap is dat er mensen problemen hebben om oudere lenzen te gebruiken op de 90D vanwege de hogere pixelcount
        Uiteraard heb ik ook maar één echt oude lens en dat is die 70-200 f4 en kan dus geen andere oudere lenzen testen op de camera om te zien of daar verschil in zit

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 23 oktober 2020, 20:12. Reden: aanvulling
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #34
          Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Inderdaad Jan, dat lensje werkt met alle focuspunten van de camera, dus geen beperking, ook geen beperkingen qua instellingen en dat lensje kan héél goed overweg met de hoge pixelcount.
          De beelden zijn net iets scherper op de R5 t.o.v. wanneer ik deze gebruik op een 1DxII
          Uiteraard moet je qua focussnelheid geen wonderen verwachten van dat bijna antieke lensje, laat ons zeggen dat de AF het even snel doet op de mirrorless tegenover gebruik op de dslr
          Maar ik heb er wel voordelen mee door te gebruiken nu op de R5, o.a. ook de stabilisatie en scherpte

          Wat ik eigenlijk niet goed snap is dat er mensen problemen hebben om oudere lenzen te gebruiken op de 90D vanwege de hogere pixelcount
          Uiteraard heb ik maar één echt oude lens en dat is die 70-200 f4

          grts
          Sieg
          Wat hier besproken wordt geldt m.i. voor alle merken dus ik hoop dat de Nikon gebruikers niet boos worden .

          Sieg, deze lens presteert nog goed op de 7D (afstand tussen de pixels 4,29 µm) en de 7DII (4.08).
          Die van de R5 zijn nog groter (4,38) - weliswaar een grote sprong van de 1DX II (6,54) maar bij de 90D zijn ze nog maar 3,19 µm.

          Maar de beelden kunnen onmogelijk plots onscherp worden.
          Ik heb mijn oude EF100-400 al op de M6 gezet (24 mpx 3,7 µm) en die lens is net zo scherp of onscherp als op andere camera's.

          Misschien hebben degenen die daar over klagen geen rekening gehouden met de diffractie (en dachten dat alle lenzen scherper worden naarmate je ze toedraait).
          Bij de 90D is de DLA f:5.2, wat in theorie wil zeggen dat bv een f:5.6 lens bij volle opening al onder de "Diffraction Limited Aperture" zit.
          Zo'n vaart loopt dat in de praktijk niet, bij een lens die op f:8 het scherpst is heeft dat meer invloed dan de diffractie, maar toch.

          Ook is de minimum sluitertijd uit de hand bij kleine pixels korter dan de 1/brandpuntsafstand van vroeger.

          En een 1:1 weergave in je beeldverwerker toont een kleiner deel van het beeld wanneer er meer pixels zijn.

          Ik ben er ook redelijk zeker van dat full-frame gebruikers niet gewoon zijn dat je met een crop sensor meer nabewerking moet doen en daarom snel teleurgesteld zijn.
          Met voldoende licht is er geen enkele reden waarom je met een 7DII - of de betere Nikon 500D - geen goede vogelfoto's zou kunnen maken.

          Ik heb toch mijn twijfels over de 32 mpx APS-C sensor van Canon, als de 90D of de mirrorless versie M6 II zoveel beter waren voor wildlife had iedereen al lang zo één gekocht (het kan ook aan de AF liggen natuurlijk).
          Deze sensor is waarschijnlijk een test voor de 90 mpx full-frame.
          Oudere lenzen zullen daarop toch hun limieten tonen.
          Het is niet voor niets dat Canon en Nikon van voren af aan beginnen met hun lenzen.
          Last edited by palombian; 23 oktober 2020, 18:04.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

            Eén van de betere YT video's aangaande de AF van de nieuwe Z6II. Geen sensatie, ook geen gezeur

            How much has the Nikon Z6 II autofocus been improved? Get my free preset pack here: https://www.taylorjacksoncourses.com/free-wedding-photography-lightroom-p...
            Last edited by frank207be; 26 oktober 2020, 19:03.

            Comment


            • #36
              Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Eén van de betere YT video's aangaande de AF van de nieuwe Z6II. Geen sensatie, ook geen gezeur

              https://www.youtube.com/watch?v=6OOJ...ature=youtu.be
              Dit is toch geen AF test hé Frank.
              Een echte test is anders. Ga eens vliegende uilen fotograferen in het duister op 850mm.

              Johan

              Comment


              • #37
                Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Dit is toch geen AF test hé Frank.
                Een echte test is anders. Ga eens vliegende uilen fotograferen in het duister op 850mm.

                Johan
                Iedereen heeft verschillende behoeften, niet? Ik ben zeer blij dat Nikon beide EVF/OVF systemen naast mekaar blijft aanbieden zodat alle Nikon gebruikers nog voor een lange tijd het toestel naar hun gading kunnen vinden

                Comment

                Working...
                X