Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    ...
    p.s: ik ga geen pre-order zetten om dan maanden te wachten op een fototoestel hoor....Het is trouwens toch rot periode voor fotografie met die Covid rotzooi...
    Tegen de lente kijk in nog wel eens naar het aanbod....Ik heb trouwens mijn Olympus spullen nog....
    Je zou ervan verschieten hoe groot de vraag is naar luxeprodukten in deze "rotzooi" ...

    En fans van een merk zijn op de duur beter af (zolang ze bij het goede merk zitten natuurlijk - grapje).
    Last edited by palombian; 20 oktober 2020, 13:29.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Ik heb hier 3 schermen waarvan 2 eizo schermen... daar zal het niet aan liggen...
      Het gaat over per-pixel-sharpness.... laat maar... ga er niet teveel moeite insteken... duidelijk Canon fanboy, is ook maar om te lachen hé
      Ik zoek het zelf wel uit ��...

      p.s: ik ga geen pre-order zetten om dan maanden te wachten op een fototoestel hoor....Het is trouwens toch rot periode voor fotografie met die Covid rotzooi...
      Tegen de lente kijk in nog wel eens naar het aanbod....Ik heb trouwens mijn Olympus spullen nog....
      Snap niet waarom ik op je quote een Canon fanboy zou zijn, je quote naar mijn inziens iets dat ik zeg over alle marken
      Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met nieuwste generatie camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje
      Dus waar lees jij in deze zin iets over Canon ?

      Om je te beantwoorden, het is niet omdat je een EIZO scherm hebt dat het daarmee in orde is, je hebt EIZO's van 300€ en je hebt er van enkele duizenden euro's

      Het is inderdaad een ramp als je dringend een nieuw toestel wilt, Canon is daar niet alleen in, de onderdelen worden dan ook maar met mate toegeleverd
      Eigenlijk zie je daaraan hoe lang nieuwe toestellen en modellen al in de productielijn zitten, het lange wachten is te danken aan de lockdowns in het voorjaar, dus tjah

      Ik dacht trouwens dat je een Sony gebruiker was ?

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 20 oktober 2020, 16:46.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Meningen genoeg op YT

        Dit weekend ben ik nog eens op stap geweest met de 'oude' Z7. Ondanks twijfel omtrent de AF capaciteiten van dit toestel valt er met een snel objectief, de juiste settings en goede focus techniek nog steeds voldoende plezier te beleven Toch benieuwd wat de Z6II en Z7II gaan brengen
        Inderdaad, het internet staat vol met meningen over nieuwe toestellen hé Frank, de meesten hebben het gewoon over hetgeen ze gelezen hebben en de meeste anderen hebben het toestel drie dagen mogen gebruiken van Canon, wat op dat moment nog een pré productie model was met de eerste firmware.
        De meesten bekijken het toestel ook compleet verkeerd, de R5 is in eerste instantie een fotocamera met videomogelijkheden en geen videocamera met foto mogelijkheden zoals de Sony a7SIII.

        In ieder geval knap scherp vluchtshot Frank, zo zie je maar dat het, zoals ik boven reeds zei, nog steeds aan het mannetje ligt die alles bediend
        Blijkbaar zouden de nieuwe Nikon's nog sneller focussen en tracken dankzij de dubbele processor.
        Voor mij vooral is het toevoegen van een tweede kaartslot het grootste voordeel en uiteraard de batterijgrip
        Hmmm, zoveel nieuws op de markt dit jaar, niet normaal meer

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Dan is de wachttijd nog maar 3 maanden ipv van 4 een maand geleden ?
          Aan dat tempo lukt het wel met Kerstmis.
          Er zijn waarschijnlijk heel wat dubbelbestellingen.
          Of twijfelaars.
          Inderdaad Jan, blijkbaar ongeveer een 3 maanden wachten voor wie dat wil opbrengen
          Ik zit ook op enkele Amerikaanse fora's en daar zijn er wel degelijk héél veel mensen die op meerdere plaatsen een bestelling lopen hebben van de R5 (en blijkbaar ook al voor de Z7II)
          Eenmaal ze dan bericht krijgen dat er eentje onderweg is dan zeggen ze die andere bestellingen af.
          Door al die dubbelbestellingen trouwens loopt het uitleveren redelijk in de soep
          Er zijn er trouwens héél erg veel die hun bestellingen lopen hebben op grijze import omdat dat blijkbaar sneller zou gaan

          Het is zelfs zo erg gesteld met de vraag naar dat toestel dat ze al worden aangeboden en verkocht op Ebay voor +5000 dollar
          Zelfs tweedehands stonden er enkele R5 toestellen op die een pak meer vroegen dan de nieuwprijs, en onmiddellijk verkocht waren, niet normaal hoor

          Zou in ieder geval een mooi kerstcadeau zijn hé Jan

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 20 oktober 2020, 17:05.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Inderdaad Jan, blijkbaar ongeveer een 3 maanden wachten voor wie dat wil opbrengen
            Ik zit ook op enkele Amerikaanse fora's en daar zijn er wel degelijk héél veel mensen die op meerdere plaatsen een bestelling lopen hebben van de R5 (en blijkbaar ook al voor de Z7II)
            Eenmaal ze dan bericht krijgen dat er eentje onderweg is dan zeggen ze die andere bestellingen af.
            Door al die dubbelbestellingen trouwens loopt het uitleveren redelijk in de soep
            Er zijn er trouwens héél erg veel die hun bestellingen lopen hebben op grijze import omdat dat blijkbaar sneller zou gaan

            Het is zelfs zo erg gesteld met de vraag naar dat toestel dat ze al worden aangeboden en verkocht op Ebay voor +5000 dollar
            Zelfs tweedehands stonden er enkele R5 toestellen op die een pak meer vroegen dan de nieuwprijs, en onmiddellijk verkocht waren, niet normaal hoor

            Zou in ieder geval een mooi kerstcadeau zijn hé Jan

            grts
            Sieg
            Weet je Sieg, ik denk dat het stilaan de moment is voor een full-frame.
            De R5 heeft trouwens in crop mode ongeveer hetzelfde aantal pixels als de 7DII, dus ik heb 2 toestellen in één .
            Buiten een EF-M setje (grotendeels in uitverkoop of tweedehands) heb ik de laatste 5 jaar niet veel aan fotogerief uitgegeven.

            Nu nog wat meer vogels, of de mogelijkheid er naar toe te reizen ...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Inderdaad, het internet staat vol met meningen over nieuwe toestellen hé Frank, de meesten hebben het gewoon over hetgeen ze gelezen hebben en de meeste anderen hebben het toestel drie dagen mogen gebruiken van Canon, wat op dat moment nog een pré productie model was met de eerste firmware.
              De meesten bekijken het toestel ook compleet verkeerd, de R5 is in eerste instantie een fotocamera met videomogelijkheden en geen videocamera met foto mogelijkheden zoals de Sony a7SIII.

              In ieder geval knap scherp vluchtshot Frank, zo zie je maar dat het, zoals ik boven reeds zei, nog steeds aan het mannetje ligt die alles bediend
              Blijkbaar zouden de nieuwe Nikon's nog sneller focussen en tracken dankzij de dubbele processor.
              Voor mij vooral is het toevoegen van een tweede kaartslot het grootste voordeel en uiteraard de batterijgrip
              Hmmm, zoveel nieuws op de markt dit jaar, niet normaal meer

              grts
              Sieg
              Je moet het me niet vertellen. Hoe groter de YT controverse, hoe hoger hun inkomsten... Ik ben nu ook bezig met een opwaardering van mijn thuisnetwerk waarbij ik alles van Ubiquiti wou kopen. Als je blindelings gelooft wat de (soms betaalde) influencers vertellen, koop je meteen zo'n volledig systeem. Intussen heb ik wel geleerd dat de switchen en AP's van dat merk hun geld zeker waard zijn, maar dat je van hun routing producten best heel ver weg blijft wegens te onstabiel.

              Dankjewel voor de commentaar. Dit was volledig uit de hand zonder hulpmiddelen (ook geen IBIS). Enige compromis was ISO1800 voor een voldoende hoge sluitertijd. Het gebruikte objectief was uiteraard een grote hulp. Ik begrijp trouwens niet dat die 300/2.8 VR tweedehands nog steeds zo laag geprijsd blijven. Via de FTZ adapter zijn deze oudere exotische primes juweeltjes op mirrorless

              Ik verwacht van de nieuwe Z6II en Z7II niet per sé snellere AF maar vooral een snellere Lock-On voor alle onderwerpen (tracking, Eye AF) en minder neiging om te blijven kleven aan de achtergrond. De grip is steeds welkom voor de extra batterij capaciteit en ook portret bediening. Het tweede kaartslot vind ik zelf eerder overbodig omdat het SD is ipv XQD. Ik wil bij 1 type blijven.
              Last edited by frank207be; 20 oktober 2020, 18:16.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Snap niet waarom ik op je quote een Canon fanboy zou zijn, je quote naar mijn inziens iets dat ik zeg over alle marken
                Als je de dag van vandaag geen scherpe beelden kunt maken met nieuwste generatie camera's dan scheelt er toch wel iets aan het mannetje
                Dus waar lees jij in deze zin iets over Canon ?
                Wou even grappig zijn als jij....was toch ook maar om te lachen?
                Aan je antwoord te zien snap je niet wat ik bedoel...laat het aub zo...jij kan me er echt niet mee helpen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Om je te beantwoorden, het is niet omdat je een EIZO scherm hebt dat het daarmee in orde is, je hebt EIZO's van 300€ en je hebt er van enkele duizenden euro's
                Dank je voor de les...eentje kost 1500 euro de andere 1000..maar dat zegt ook totaal niks....Je moet trouwens geen duur scherm hebben om scherpte te controleren... kleuren is iets anders...

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Het is inderdaad een ramp als je dringend een nieuw toestel wilt, Canon is daar niet alleen in, de onderdelen worden dan ook maar met mate toegeleverd
                Eigenlijk zie je daaraan hoe lang nieuwe toestellen en modellen al in de productielijn zitten, het lange wachten is te danken aan de lockdowns in het voorjaar, dus tjah

                Ik dacht trouwens dat je een Sony gebruiker was ?
                grts
                Sieg
                Moet helemaal niet dringend een toestel...

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Het tweede kaartslot vind ik zelf eerder overbodig omdat het SD is ipv XQD. Ik wil bij 1 type blijven.
                  Inderdaad wel lastig dat alle merken andere standaarden kiezen... Nikon CF Express type B of XQD, Sony CF Express type A (kleiner) en Canon CF Express type B maar geen XQD

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Dankjewel voor de commentaar. Dit was volledig uit de hand zonder hulpmiddelen (ook geen IBIS). Enige compromis was ISO1800 voor een voldoende hoge sluitertijd. Het gebruikte objectief was uiteraard een grote hulp. Ik begrijp trouwens niet dat die 300/2.8 VR tweedehands nog steeds zo laag geprijsd blijven. Via de FTZ adapter zijn deze oudere exotische primes juweeltjes op mirrorless

                    Ik verwacht van de nieuwe Z6II en Z7II niet per sé snellere AF maar vooral een snellere Lock-On voor alle onderwerpen (tracking, Eye AF) en minder neiging om te blijven kleven aan de achtergrond. De grip is steeds welkom voor de extra batterij capaciteit en ook portret bediening. Het tweede kaartslot vind ik zelf eerder overbodig omdat het SD is ipv XQD. Ik wil bij 1 type blijven.
                    Knap geschoten hoor Frank, de grote versie is echt de moeite en van de hogere iso is niks te zien
                    Ja inderdaad, met die nieuwere camera's en adapters krijgen die oudere lenzen weer een heel nieuw leven vind ik.
                    Ik gebruikte voor landschappen altijd graag mijn zeer oude 70-200 f4 zonder stabilisatie op één van mijn 1Dx camera's, ik vind dit nog steeds een hele scherpe en vooral hele lichte lens met mooie bokeh.
                    Nu ik ze gebruik op de R5 heb ik ook nog eens het voordeel van stabilisatie wat weer welkom is om uit de hand te schieten en tevens lijkt ze nog scherper.
                    Dus eigenlijk alleen maar voordelen en ik verwacht wel dat de prijzen van oudere lenzen zullen stijgen nu die RF lenzen zo veel meer kosten.

                    Al die verschillende kaarten is een feit en een echte merde, Zo lig ik hier voor mijn huidige toestellen met CF, CFast, gewone SD kaarten en nu ook nog eens supersnelle SDXC V90 en CFexpress type B kaarten, het wordt ommeduur echt niet makkelijk.
                    Tevens zijn die prijzen van die CFexpress B kaarten en de SDXC v90 kaarten echt niet meer normaal te noemen, je betaald je blauw
                    Hopelijk worden die CFexpress kaarten wat meer de meest gebruikte in de nieuwe toestellen zodat op die manier de prijs ervan naar beneden gaat

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 20 oktober 2020, 20:41.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Inderdaad wel lastig dat alle merken andere standaarden kiezen... Nikon CF Express type B of XQD, Sony CF Express type A (kleiner) en Canon CF Express type B maar geen XQD
                      Een "standaard geheugenkaart" voor alle merken zorgt ervoor dat de prijs van die geheugenkaartjes lager wordt.
                      SD kaartjes worden nu het meest gebruikt, en die zijn voor dezelfde opslagcapaciteit een heel stuk goedkoper dan bijvoorbeeld CF kaartjes.
                      Maar SD kaartjes zijn blijkbaar te traag voor de datastroom die bij de nieuwe camera's verwerkt moet worden.

                      De nieuwste geheugenkaartjes zijn opnieuw heel duur, net zoals dat vroeger zo was met de eerste CF kaartjes.
                      In verhouding (opslagcapaciteit ten opzichte van de prijs) zijn ze gelukkig wel veel goedkoper dan het eerste CF kaartje dat ik ooit heb gekocht samen met een Nikon E880.
                      Dat Nikon CF kaartje van 16MB (geen tikfout), in jpeg krijg ik daar nu nog een paar foto's op, kostte toen 6000 Belgische frank (150 Euro voor 16MB).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Knap geschoten hoor Frank, de grote versie is echt de moeite en van de hogere iso is niks te zien
                        Ja inderdaad, met die nieuwere camera's en adapters krijgen die oudere lenzen weer een heel nieuw leven vind ik.
                        Ik gebruikte voor landschappen altijd graag mijn zeer oude 70-200 f4 zonder stabilisatie op één van mijn 1Dx camera's, ik vind dit nog steeds een hele scherpe en vooral hele lichte lens met mooie bokeh.
                        Nu ik ze gebruik op de R5 heb ik ook nog eens het voordeel van stabilisatie wat weer welkom is om uit de hand te schieten en tevens lijkt ze nog scherper.
                        Dus eigenlijk alleen maar voordelen en ik verwacht wel dat de prijzen van oudere lenzen zullen stijgen nu die RF lenzen zo veel meer kosten.

                        ...
                        Sieg
                        We zijn hier wel een Nikon draadje aan het kapen, maar soit.

                        Nadeel van de oudere EF lenzen blijkt wel te zijn dat ze op de R5/R6 minder AF punten hebben en met de mechanische sluiter veel minder dan 12 fps halen.
                        Dus wie nog een oudere tele heeft gaat op dat punt achteruit, tenzij hij de elektronische sluiter gebruikt.
                        Het lijkt me dat Canon toch wil dat er nieuwe RF lenzen worden gekocht.

                        Blijkbaar zouden de eerste 2 versies van de 70-200 f4 - inderdaad een onderschatte lens, ik heb de IS v I - toch zonder beperking werken (Sieg ?).
                        Nochtans denk ik er niet direct aan om nog EF lenzen te kopen, zeker als de prijs zou stijgen.

                        Ik ben van plan om voorlopig mijn gewone SD kaartjes te gebruiken, voor foto's zal dat geen probleem zijn gezien de grote buffer, tot de prijs van de CFexpress (en SD UHS-II) wat redelijker wordt.
                        Last edited by palombian; 21 oktober 2020, 08:48. Reden: kaartjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Knap geschoten hoor Frank, de grote versie is echt de moeite en van de hogere iso is niks te zien
                          Ja inderdaad, met die nieuwere camera's en adapters krijgen die oudere lenzen weer een heel nieuw leven vind ik.
                          Ik gebruikte voor landschappen altijd graag mijn zeer oude 70-200 f4 zonder stabilisatie op één van mijn 1Dx camera's, ik vind dit nog steeds een hele scherpe en vooral hele lichte lens met mooie bokeh.
                          Nu ik ze gebruik op de R5 heb ik ook nog eens het voordeel van stabilisatie wat weer welkom is om uit de hand te schieten en tevens lijkt ze nog scherper.
                          Dus eigenlijk alleen maar voordelen en ik verwacht wel dat de prijzen van oudere lenzen zullen stijgen nu die RF lenzen zo veel meer kosten.

                          Al die verschillende kaarten is een feit en een echte merde, Zo lig ik hier voor mijn huidige toestellen met CF, CFast, gewone SD kaarten en nu ook nog eens supersnelle SDXC V90 en CFexpress type B kaarten, het wordt ommeduur echt niet makkelijk.
                          Tevens zijn die prijzen van die CFexpress B kaarten en de SDXC v90 kaarten echt niet meer normaal te noemen, je betaald je blauw
                          Hopelijk worden die CFexpress kaarten wat meer de meest gebruikte in de nieuwe toestellen zodat op die manier de prijs ervan naar beneden gaat

                          grts
                          Sieg
                          De combinatievoordelen van oud en nieuw kunnen soms verrassen leuk uitvallen. Mijn oorspronkelijk uitgangspunt was alles uit mijn bestaande objectieven collectie halen wat er te rapen viel. Met de Z6II en Z7II zal dit alleen maar toenemen
                          Last edited by frank207be; 21 oktober 2020, 17:26.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Ik ben er al even naar aan het kijken ( kan niets anders want maanden na release is die nog amper leverbaar) maar totnu ben ik nog niet 100% overtuigd dat voor landschapfotografie de R5 evengoed doet als een Sony A7RIII/IV of Nikon Z7

                            De per pixel sharpness ( sorry ken de vlaamse term niet) lijkt met de Sony sensor een stuk beter. Misschien ligt het aan de AA-filter bij Canon.Op Flickr vind ik weinig wow landschapsbeelden qua scherpte (hoop dat ik ongelijk heb maar totnu vind ik niet veel fullsize scherpe foto's)

                            Ter info, ik wil de R5 zeker niet omlaag halen want ik hij staat bij mij op de 1ste plaats hoor
                            Is wel degelijk zo, de per pixel sharpness is beter bij sony en nikon. Sony maakt trouwens de beste sensors op dit moment. Nikon ontwerpt ze zelf maar laat ze maken door sony.
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Is wel degelijk zo, de per pixel sharpness is beter bij sony en nikon. Sony maakt trouwens de beste sensors op dit moment. Nikon ontwerpt ze zelf maar laat ze maken door sony.
                              Volgens de review op DPReview van de Canon R5 is het verschil wel minimaal... R5 heeft ietsje minder dynamic range als de Nikon Z7/Sony A7RIV maar het verschil is klein...
                              De Autofocus van Sony zou nog net iets beter zijn, gevolgd door Canon R5 en daarna Nikon Z7, maar de nieuwe Z7II kan hier wel verandering in brengen?

                              Wel rekening houden dat de Nikon Z7 1150,- eur goedkoper is dan de Canon R5...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon Z6 II en Z7 II aangekondigd samen met nieuwe grip

                                Als Canon gebruiker ben ik al blij dat de achterstand bijna is ingelopen.
                                Op een bepaald moment voelde ik mij ongeveer de laatste idioot die nog met die toestellen werkte .

                                PS: het heeft mij wel doen wachten op beterschap, en blijkbaar ben ik niet alleen.
                                Last edited by palombian; 23 oktober 2020, 08:37. Reden: PS

                                Comment

                                Working...
                                X