Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Er zijn gewoon tekorten op de markt qua electronicacomponenten en om het nog wat spannender te maken: Er is een belangrijke componentenmaker in Japan AD en DA-convertorenmaker, die in de fik heeft gestaan. Misschien is Canon daar ook klant?
    Bepaalde toestellen zijn gewoon ook bij andere merken slecht of niet leverbaar. En op de markten gebeuren zotte dingen - die chips gaan ineens door 't dak op de vrije spot-markten.
    Het gaat veel verder dan dit - we merken dat ook op de scherm en pc-markt er tekorten zijn van gewone smd-componenten - en dat is al even bezig van voor Corona.

    Nog wat anders: door de corona-vaccins gaat ook de levering van laptops via de lucht verstoord zijn. Dat kan dus ook voor de camera's een verstoring van de toevoer aan de stores opleveren.
    Dat zal niet alleen de backlog voor reeds bestelde toestellen vergroten, maar ook de ontwikkeling van nieuwe modellen vertragen.
    Ik heb het uit mijn hoofd gezet om het eerste jaar nog nieuw materiaal te kopen. Bovendien zijn verre verplaatsingen nog niet voor morgen, waarvoor heb je het dan nodig ?

    Comment


    • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Het gaat veel verder dan dit - we merken dat ook op de scherm en pc-markt er tekorten zijn van gewone smd-componenten - en dat is al even bezig van voor Corona.
      Nog wat anders: door de corona- gaat ook de levering van laptops via de lucht verstoord zijn. Dat kan dus ook voor de camera's een verstoring van de toevoer aan de stores opleveren.
      2 weken geleden een A-I-O Laserjet van Canon gekocht...veel moeite moeten doen om nog eentje te vinden...5 dagen later koste die 120eur meer en bijna nergens meer te vinden... hetzelfde voor andere merken....

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik heb het uit mijn hoofd gezet om het eerste jaar nog nieuw materiaal te kopen. Bovendien zijn verre verplaatsingen nog niet voor morgen, waarvoor heb je het dan nodig ?
      Klopt...ligt dan toch maar in de kast waarde te verliezen...

      Comment


      • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        2 weken geleden een A-I-O Laserjet van Canon gekocht...veel moeite moeten doen om nog eentje te vinden...5 dagen later koste die 120eur meer en bijna nergens meer te vinden... hetzelfde voor andere merken....

        Klopt...ligt dan toch maar in de kast waarde te verliezen...

        ...
        Ik heb een PRO-10 printer en heb er zopas één tweedehands bijgekocht als reserve. Functioneel nauwelijks verschillend van het nieuwe model PRO-300 (dat trouwens niet kan bijgevuld worden maar dat is een ander verhaal).

        Voor wat ik betaald heb kan hij niet veel waarde meer verliezen.

        Ik zie fotogerief trouwens niet als een investering.
        Soms denk ik, zou ik niet mijn eerste versie 7D en M6 wegdoen, maar voor de 100 of 150 EUR die je daar met veel palaberen nog van krijgt...
        Voor sommige van mijn oude lenzen heb ik trouwens al terug een toepassing voor gevonden.

        Comment


        • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
          Inderdaad, de site https://www.photonstophotos.net is veel betrouwbaarder als je wilt weten hoe een sensor presteert of sensors wilt vergelijken.
          En zoals reeds vermeld, DXO heeft al wel meer dubieuze conclusies gepubliceerd, deze ze daarna soms ook hebben gecorrigeerd.

          En wat betreft ergonomie, betrouwbaarheid en lenzen hebben we ons nooit ongerust moeten maken.
          Gebruikt photonstophotos niet de DXOMARK meetresultaten ?

          DXO meetresultaten zijn vrij betrouwbaar maar om een goed beeld te hebben mag je je niet beperken tot de globale resultaten.
          Bijvoorbeeld ze meten voor elk toestel de ISO-afwijking, maar als ze ruis gaan vergelijken brengen ze die afwijking niet in rekening.
          Voor dynamisch bereik nemen ze de hoogste waarde als referentie, bvb een toestel kan hoogste DR hebben op 50 ISO maar minder goed zijn op 200ISO en hoger dan een ander toestel. Welk toestel moet nu de hoogste ranking krijgen?

          Als je alles goed vergelijkt zie je wel dat de recente Canon sensors nauwelijks het niveau halen van sensors gebruikt in 5 jaar oude modellen van de concurrentie. Ga je nu dit verschil in de praktijk zien, mischien wel in vergelijking met recente modellen maar dan op zeer hoge ISO. Niks om over wakker te liggen.
          www.polartha.com

          Comment


          • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Als je alles goed vergelijkt zie je wel dat de recente Canon sensors nauwelijks het niveau halen van sensors gebruikt in 5 jaar oude modellen van de concurrentie. Ga je nu dit verschil in de praktijk zien, mischien wel in vergelijking met recente modellen maar dan op zeer hoge ISO. Niks om over wakker te liggen.
            Wel daar kan ik je persoonlijk het antwoord op geven dat dit absoluut niet zo is
            Ik weet dat huidige Canon sensors het op het ogenblik evengoed, zoniet zelfs nog een tikje beter, doen dan de huidige Sony sensors, maar dan spreek ik wel in de praktijk en niet zozeer op papier
            Daarmee dat ikzelf ook weinig tot geen geloof geef aan al die zogezegde testten in studio omgevingen.
            Maar zal je het verschil zien, met moeite en al zeker niet op een print
            Tevens moet je ook nog rekenen dat huidige en vroegere Sony toestellen zelfs een ruisonderdrukking doen op hun pure raw file, iets wat je dus niet kunt uitschakelen, dat zegt al genoeg.
            Maar ga ik daarom slechtere of betere foto's maken met mijn Sony dan met mijn Canon of Nikon gear, dacht het niet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

              Tevens moet je ook nog rekenen dat huidige en vroegere Sony toestellen zelfs een ruisonderdrukking doen op hun pure raw file, iets wat je dus niet kunt uitschakelen, dat zegt al genoeg.
              Op die manier kan je altijd winnen natuurlijk .

              Ik vraag me af welke belangen hier allemaal achter steken. Ongeveer alle reviewers hebben vorig jaar hun kar gedraaid toen de R5 uitkwam.

              In de praktijk maakt het inderdaad niet veel uit, bovendien heeft ieder zijn eigen behoeften en technieken om hieraan te voldoen.
              Met de huidige nabewerking software kom je met APS-C een heel eind.

              En zoals hier al aangehaald, als je niet naar de pixels op 100% gaat kijken maar naar het volledige beeld in dezelfde verhoudingen, heeft bv de R5 met meer doch kleinere pixels uiteindelijk betere details met dezelfde ISO waarde dan de R6.
              Dit gaat ook in zekere mate op voor de 32mp APS-C sensor tov de 20mp FF van de R6 (waarover ik echt twijfelde of dat voor mij een goede keuze was).
              Ofwel heb ik bij goed licht met dezelfde lens dubbel zoveel "pixels per duck", ofwel dienen die extra pixels om - alvast een deel van - de extra ruis weg te werken.
              Anders had Canon deze sensor nooit uitgebracht. Bovendien is het een test voor komende FF sensors met hoge resolutie.
              Last edited by palombian; 21 december 2020, 17:08. Reden: pixels per duck

              Comment


              • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ik vraag me af welke belangen hier allemaal achter steken. Ongeveer alle reviewers hebben vorig jaar hun kar gedraaid toen de R5 uitkwam.

                In de praktijk maakt het inderdaad niet veel uit, bovendien heeft ieder zijn eigen behoeften en technieken om hieraan te voldoen.
                Met de huidige nabewerking software kom je met APS-C een heel eind.
                Tjah da's de commercie hé Jan, en YT inflouencers hebben daar de laatste jaren een serieuze hand in
                Als je wat ouder wordt dan heb je het meeste wel gezien en hecht je weinig geloof aan al die zever die die gasten vertellen, voor hen is dat gewoon pure inkomsten.
                Zo hebben ze indertijd de R afgebroken met de grond, enkele jaren later bleek het dan toch een hele goede camera te zijn voor velen.
                Het zelfde telt nu voor de R5, het enige waar op gefixeerd werd is de overheating die je kan krijgen als je de camera continu laat filmen totdat hij oververhit, moet zeggen in de praktijk nog niks van gemerkt al is het nu wel winter uiteraard.
                En eens dat die hype over overheating wat gekoeld was/is volgens Dpreview opeens de Canon R5 de beste hybrid camera van 2020, dus zo zie je maar hoe die gasten volk naar hun channel lokken.
                De naam R5, R6, R1 en A7SIII, A9III gebruiken die gasten puur als clickbait, niks meer of minder.
                Zie bvb naar Jared Polin, die was ook zo aan het klagen over die overheating van de R5, nu opeens gooit hij al het Nikon materiaal uit de studio en heeft 6 R5's aangeschaft
                Degene die echt wel met de domste pluimen mogen gaan lopen dat is diene ene daar met zijn vrouw, ben nu effe de naam kwijt, ze hebben enorm veel volgers maar maken niet anders dan fouten.

                Dus ik denk dat merken gewoon zulke inflouencers moeten hebben, blijkbaar zijn de consumenten de dag van vandaag makkelijk te beïnvloeden door YT filmpjes

                Tevens gaan merken tegenwoordig wel erg ver, de technologie staat uiteraard niet stil, maar als je ziet dat ze zich weer laten meeslepen in een Mp oorlog
                Canon die een toestel uitbrengt van 90Mp, tjah waarom, Sony die opeens van plan is om in hun high speed sports camera 8K in te bouwen omdat een ander merk dat ook heeft, dit mag dan blijkbaar ten nadele zijn de eigenlijke bedoeling waarvoor die bepaalde camera is ontworpen.
                Ik stel mij er allemaal vragen bij, maar zolang de consument koopt .....
                Als je ziet dat Canon bvb hun beste start heeft met de verkoop van een nieuw toestel en dit sinds ze begonnen zijn, ja dat zegt veel, ook over het idee dat we allemaal hebben over dat het slechte tijden zijn, blijkbaar niet dus

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Degene die echt wel met de domste pluimen mogen gaan lopen dat is diene ene daar met zijn vrouw, ben nu effe de naam kwijt, ze hebben enorm veel volgers maar maken niet anders dan fouten.
                  grts
                  Sieg
                  Bedoel je Anthony Justin Northrup en zijn vrouw Chelsea?

                  Comment


                  • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                    ...Zie bvb naar Jared Polin, die was ook zo aan het klagen over die overheating van de R5, nu opeens gooit hij al het Nikon materiaal uit de studio en heeft 6 R5's aangeschaft
                    Degene die echt wel met de domste pluimen mogen gaan lopen dat is diene ene daar met zijn vrouw, ben nu effe de naam kwijt, ze hebben enorm veel volgers maar maken niet anders dan fouten....
                    Tony en Chelsea, als je ziet waar die wonen moet influencer een rendabele bezigheid zijn. Het ziet er allemaal nogal fake uit, misschien huren ze dat huis wel voor de opnamen.
                    Dan is Jared Polin soms nog origineel maar veel heeft hij ook niet te vertellen.

                    Blijkbaar is er in de States een bevolkingslaag die zulke dure camera's met z'n zakgeld koopt. Hier denken de meeste mensen er toch eens goed over na.
                    Zelf zal ik er ook geen boterham minder voor eten, maar ik ga niet op mijn knieën smeken om een R5 te mogen kopen.
                    Dat heeft op mij het tegenovergestelde effekt, voor mij hoeft het al niet meer.

                    Vanaf morgen lengen de dagen terug, we zien wel .

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Zelf zal ik er ook geen boterham minder voor eten, maar ik ga niet op mijn knieën smeken om een R5 te mogen kopen.
                      Dat heeft op mij het tegenovergestelde effekt, voor mij hoeft het al niet meer..
                      Ik vind persoonlijk dat het prijsverschil tussen de R5 en Nikon Z7II(-1350eur)/ Sony A7RIV(-1000eur) heel groot aan het worden is....zeker ook omdat video voor mij niet zo belangrijk is..
                      8K interesseert me weinig... zie maar eens hoeveel geheugen het kost om 15 min. te filmen in 8K

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Wel daar kan ik je persoonlijk het antwoord op geven dat dit absoluut niet zo is
                        Ik weet dat huidige Canon sensors het op het ogenblik evengoed, zoniet zelfs nog een tikje beter, doen dan de huidige Sony sensors, maar dan spreek ik wel in de praktijk en niet zozeer op papier
                        Daarmee dat ikzelf ook weinig tot geen geloof geef aan al die zogezegde testten in studio omgevingen.
                        Maar zal je het verschil zien, met moeite en al zeker niet op een print
                        Tevens moet je ook nog rekenen dat huidige en vroegere Sony toestellen zelfs een ruisonderdrukking doen op hun pure raw file, iets wat je dus niet kunt uitschakelen, dat zegt al genoeg.
                        Maar ga ik daarom slechtere of betere foto's maken met mijn Sony dan met mijn Canon of Nikon gear, dacht het niet

                        grts
                        Sieg
                        Waar men de ruis onderdrukt maakt niet uit dat hoef je je niet aan te trekken of het moet zijn dat je zinnens bent zelf camera’s te gaan bouwen.
                        Het komt eropaan van een zo goed mogelijk ruis onderdrukking systeem te gebruiken en dit met behoud van zoveel mogelijk detail, kleuren en dynamisch bereik.
                        Canon zit op die punten momenteel zowat op hetzelfde niveau van de concurrentie 5 jaar terug, ook wat warmte dissipatie betreft.
                        Zoals ik eerder heb geschreven ga je weinig verschil zien op lage ISO op de hoge ISO is er wel een verschil te zien als je gaat vergelijken met recente toestellen.
                        www.polartha.com

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Ik vind persoonlijk dat het prijsverschil tussen de R5 en Nikon Z7II(-1350eur)/ Sony A7RIV(-1000eur) heel groot aan het worden is....zeker ook omdat video voor mij niet zo belangrijk is..
                          8K interesseert me weinig... zie maar eens hoeveel geheugen het kost om 15 min. te filmen in 8K
                          Video interesseert mij ook niet, maar wel een hoge frame rate, grote buffer en zo weinig mogelijk rolling shutter.
                          De hardware vereisten hiervoor zijn m.i. dezelfde als voor de laatste videosnufjes, en dat is software.
                          Ik denk niet dat de prijs lager zou worden zonder video.

                          En voor het prijsverschil gaat niemand nog van merk veranderen, Canon zit voorlopig op rozen.
                          Het valt zelfs te vrezen dat de uitrol van andere modellen zal uitgesteld worden tot iedereen uiteindelijk toch een R5 heeft gekocht alhoewel het niet echt z'n keuze is.
                          Last edited by palombian; 22 december 2020, 09:19.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                            Waar men de ruis onderdrukt maakt niet uit dat hoef je je niet aan te trekken of het moet zijn dat je zinnens bent zelf camera’s te gaan bouwen.
                            Het komt eropaan van een zo goed mogelijk ruis onderdrukking systeem te gebruiken en dit met behoud van zoveel mogelijk detail, kleuren en dynamisch bereik.
                            Canon zit op die punten momenteel zowat op hetzelfde niveau van de concurrentie 5 jaar terug, ook wat warmte dissipatie betreft.
                            Zoals ik eerder heb geschreven ga je weinig verschil zien op lage ISO op de hoge ISO is er wel een verschil te zien als je gaat vergelijken met recente toestellen.
                            Ik kan je enkel maar de vraag stellen of je enige ervaring hebt met die toestellen in vergelijk met elkaar

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Bedoel je Anthony Justin Northrup en zijn vrouw Chelsea?
                              Inderdaad die bedoelde ik, goed gezien van hen moet ik wel toegeven om elk met een ander merk te fotograferen, zo blijven de merkenfans kijken naar hen.
                              Zelf doen ze er dan nog eens een schepje op om de boel op te stoken, vind het best grappig allemaal.
                              Heb enkele filmpjes van hen gezien, en moet zeggen ik was danig onder de indruk van hun onkunde

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Inderdaad die bedoelde ik, goed gezien van hen moet ik wel toegeven om elk met een ander merk te fotograferen, zo blijven de merkenfans kijken naar hen.
                                Zelf doen ze er dan nog eens een schepje op om de boel op te stoken, vind het best grappig allemaal.
                                Heb enkele filmpjes van hen gezien, en moet zeggen ik was danig onder de indruk van hun onkunde

                                grts
                                Sieg
                                Maar hij vraagt toch meer voor z'n foto's dan jij

                                https://www.northrupphotography.com/...imited-edition

                                Comment

                                Working...
                                X