Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Proficiat Jan met de bestelling van de M6 MkII, blijkt ook een zeer goed toestel te zijn
    Uiteraard niet zo snel als een R6/R5 maar toch heel degelijk en voor een pak minder geld.
    Ik ben wel benieuwd hoe lang Canon het M systeem nog gaat blijven onderhouden van nieuwe lenzen
    Eens ze uitkomen met de R cropversie camera lijkt met dat het einde te worden van de M reeks
    Het M systeem heeft ook weinig succes behalve in de aziatische landen waar het wel goed boert, voor de rest van de wereld valt die verkoop van het M systeem toch wat tegen
    Al vind ik het wel een klein en handig systeempje
    Doet inderdaad 14fps maar wel met beperkingen hoor, kleine lettertjes hé

    Denk je Jan dat ze de sensor zullen gebruiken uit de 90D voor de crop R body ?
    Ik denk/vermoed dat ze naar een nieuwe sensor zullen gaan, al is die sensor zeker niet slecht te noemen

    Dus jij besteld zomaar even een R5 en een M6mkII, gewoon om de winter door te komen, mensen met veel geld zin toch aardig hé

    grts
    Sieg
    Sieg, van die R5 ben ik nog niet zo zeker, ik heb hier een reputatie als koppige cropgebruiker te verdedigen .
    Wie vindt dat mijn foto's niet scherp zijn of teveel ruis hebben mag het gerust zeggen, ik publiceer ze met een grotere resolutie dan de meesten met een peperdure FF.
    Ik blijf ervan overtuigd dat voor het overgrote deel van de fotografen full-frame overkill is, en het zou pure zelfmoord zijn voor Canon wanneer ze zouden stoppen met APS-C systemen.

    Of het M-systeem blijft bestaan weet ik ook niet, voor mij is het een alternatief, licht en compact systeem, en het kost peanuts in vergelijking met FF, zeker gezien de kwaliteit (wat ik heb is heel zuinig aangekocht).
    Ik geloof niet erg in een M7, ik denk eerder dat de M6 II een experimentje was en dat een performante APS-C een R-vatting zal hebben.
    Ik ben ook niet van plan nog veel geld te steken in EF, EF-S of EF-M lenzen (maar ik kan nog wel alles wat ik heb gebruiken).

    In die zin is mijn aankoop van een M-body niet erg toekomstgericht, maar peanuts in vergelijking met de lenzen die ik zou moeten bijkopen bij de R5.
    Tegen dat de R5 overal in de rekken ligt weten we meer over de R7, en anders zal de R5 zeker niet duurder zijn dan nu.

    Zoals gezegd, voor het overgrote gedeelte van mijn fotografie heb ik geen behoefte aan een full-frame, waarom zou ik dan mordicus mee moeten doen aan de race voor de meest spectaculaire BIF ?
    Er zijn trouwens minder en minder vogels .

    Vandaar mijn plan B.

    PS: volgens sommige bronnen is de 32 mp crop sensor ook een "experimentje", in de hoop er genoeg van de verkopen om de ontwikkel- en productiekosten van een vermoedelijke 90 mp FF mee te financieren.
    Last edited by palombian; 12 november 2020, 21:40. Reden: PS

    Comment


    • #92
      Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Sieg, van die R5 ben ik nog niet zo zeker, ik heb hier een reputatie als koppige cropgebruiker te verdedigen .
      Wie vindt dat mijn foto's niet scherp zijn of teveel ruis hebben mag het gerust zeggen, ik publiceer ze met een grotere resolutie dan de meesten met een peperdure FF.
      Ik blijf ervan overtuigd dat voor het overgrote deel van de fotografen full-frame overkill is, en het zou pure zelfmoord zijn voor Canon wanneer ze zouden stoppen met APS-C systemen.

      Of het M-systeem blijft bestaan weet ik ook niet, voor mij is het een alternatief, licht en compact systeem, en het kost peanuts in vergelijking met FF, zeker gezien de kwaliteit (wat ik heb is heel zuinig aangekocht).
      Ik geloof niet erg in een M7, ik denk eerder dat de M6 II een experimentje was en dat een performante APS-C een R-vatting zal hebben.
      Ik ben ook niet van plan nog veel geld te steken in EF, EF-S of EF-M lenzen (maar ik kan nog wel alles wat ik heb gebruiken).

      In die zin is mijn aankoop van een M-body niet erg toekomstgericht, maar peanuts in vergelijking met de lenzen die ik zou moeten bijkopen bij de R5.
      Tegen dat de R5 overal in de rekken ligt weten we meer over de R7, en anders zal de R5 zeker niet duurder zijn dan nu.

      Zoals gezegd, voor het overgrote gedeelte van mijn fotografie heb ik geen behoefte aan een full-frame, waarom zou ik dan mordicus mee moeten doen aan de race voor de meest spectaculaire BIF ?
      Er zijn trouwens minder en minder vogels .

      Vandaar mijn plan B.
      Daar heb je gelijk in Jan, ik dacht dat je zowel voor de R5 als de M6mkII gegaan was
      Canon zal uiteraard niet stoppen met APSc body's te maken, maar of het in de M mount zal zijn heb ik mijn twijfels.

      Lenzen voor de R5/R6/R7 hoef je niet speciaal te kopen hé, elke EF/EFs lens past op dat systeem met een convertor
      Maar je hebt een punt dat het enorm veel geld is voor die toestellen, zeker de R5 is relatief duur, al kost deze nu maar 100 € meer dan toen de 5DMkIV uitkwam, dus zit zeker nog in dezelfde prijsrange.
      Zelf gebruik ik grotendeels nog de EF lenzen op de R5 met een adapter, geen enkel snelheid- over kwaliteitsverlies, er zit daar ook geen glas in uiteraard wat dit teweeg zou kunnen brengen.

      Trouwens wat me wel héél neig stoort is dat je de nieuwste RF 70-200 f2.8 en dan uiteraard ook hoogstwaarschijnlijk de f4 niet kunt gebruiken met extenders, toch wel wat een domper, daarmee dat ik dan ook de EF versie gebruik.
      Dus wil je eigenlijk je RF 70-200 net iets langer hebben dan zul je een langere lens moeten aanschaffen, toch wel een serieus minpunt vind ik

      ps. je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat er steeds maar minder en minder vogels zijn spijtig genoeg
      ps. Plan B is zo slecht nog niet

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 12 november 2020, 21:48. Reden: PS, PS
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #93
        Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Daar heb je gelijk in Jan, ik dacht dat je zowel voor de R5 als de M6mkII gegaan was
        Canon zal uiteraard niet stoppen met APSc body's te maken, maar of het in de M mount zal zijn heb ik mijn twijfels.

        Lenzen voor de R5/R6/R7 hoef je niet speciaal te kopen hé, elke EF/EFs lens past op dat systeem met een convertor
        Maar je hebt een punt dat het enorm veel geld is voor die toestellen, zeker de R5 is relatief duur, al kost deze nu maar 100 € meer dan toen de 5DMkIV uitkwam, dus zit zeker nog in dezelfde prijsrange.
        Zelf gebruik ik grotendeels nog de EF lenzen op de R5 met een adapter, geen enkel snelheid- over kwaliteitsverlies, er zit daar ook geen glas in uiteraard wat dit teweeg zou kunnen brengen.

        Trouwens wat me wel héél neig stoort is dat je de nieuwste RF 70-200 f2.8 en dan uiteraard ook hoogstwaarschijnlijk de f4 niet kunt gebruiken met extenders, toch wel wat een domper, daarmee dat ik dan ook de EF versie gebruik.
        Dus wil je eigenlijk je RF 70-200 net iets langer hebben dan zul je een langere lens moeten aanschaffen, toch wel een serieus minpunt vind ik

        ps. je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat er steeds maar minder en minder vogels zijn spijtig genoeg
        ps. Plan B is zo slecht nog niet

        grts
        Sieg
        Sieg, mijn kortste EF-lens is de 70-200 f:4 IS.
        Ik zou natuurlijk de R5 enkel voor tele en makro kunnen gebruiken en voor normale brandpuntsafstanden mijn EF-S 10-22 en 17-55 in crop mode, maar dat is op de duur ook niet de bedoeling.
        Die laatste lenzen gebruik ik trouwens nog zelden sinds ik het M-systeem heb.
        Bovendien is er nog niets mis met mijn 7DII.
        En tegen ruis is er Topaz AI Denoise .

        Om terug aan te sluiten bij de discussie over croppen als vervanging van langere tele's, zoals al gesteld verlies je bij het upscalen van je tele's naar FF één stop door het feit dat je extenders moet gebruiken (als de kwaliteit het al toelaat). Je verliest dus al een deel van het ruisvoordeel van een FF.

        Comment


        • #94
          Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Trouwens wat me wel héél neig stoort is dat je de nieuwste RF 70-200 f2.8 en dan uiteraard ook hoogstwaarschijnlijk de f4 niet kunt gebruiken met extenders, toch wel wat een domper, daarmee dat ik dan ook de EF versie gebruik.
          Dus wil je eigenlijk je RF 70-200 net iets langer hebben dan zul je een langere lens moeten aanschaffen, toch wel een serieus minpunt vind ik
          Vind ik persoonlijk ook heel erg spijtig.... met een extender 2x maar je er anders een 140-400 van (f5.6?)
          Je kan inderdaad een EF lens gebruiken maar dan zit je nog eens met een converter EF-RF ook...

          offtopic maar Sony is echt wel aan het pushen...op de moment 500 euro direkte korting op de A7RM4...(niet dat ik interesse heb maar toch wel serieuze prijsconcurrentie)
          Last edited by Dpix; 13 november 2020, 13:20.

          Comment


          • #95
            Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Vind ik persoonlijk ook heel erg spijtig.... met een extender 2x maar je er anders een 140-400 van (f5.6?)
            Je kan inderdaad een EF lens gebruiken maar dan zit je nog eens met een converter EF-RF ook...

            offtopic maar Sony is echt wel aan het pushen...op de moment 500 euro direkte korting op de A7RM4...(niet dat ik interesse heb maar toch wel serieuze prijsconcurrentie)
            De EF70-200 f:4 IS is met een 1.4x nog goed, maar met een 2.0x ben ik niet zo zeker.

            Er zijn nog wel meer beperkingen met extenders oa op de RF100-500.

            Hebben jullie de truuk gezien om een RF extender te gebruiken op EF lenzen ?
            Met een uitgevijlde RF-EF adapter (neem daar dan maar een Chinese voor).

            Blijkbaar is iedereen terug van Sony naar Canon overgestapt, en Sony zal dat ook wel gemerkt hebben zeker...

            Comment


            • #96
              Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Vind ik persoonlijk ook heel erg spijtig.... met een extender 2x maar je er anders een 140-400 van (f5.6?)
              Je kan inderdaad een EF lens gebruiken maar dan zit je nog eens met een converter EF-RF ook...
              Inderdaad, maar ik vermoed wel dat Canon nog extenders gaat uitbrengen waarmee dit wel lukt.
              Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, het probleem zit er hem in dat er een heel stuk in de lens schuift van de RF extenders
              Maar als ze nu de behuizing van de extenders langer maken zodat er niks meer in de lens moet geschoven worden dan lijkt me het probleem toch opgelost.
              Is mss wel een simpele uitleg dat ik geef maar kan het anders moeilijk uitleggen wat ik bedoel

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #97
                Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Inderdaad, maar ik vermoed wel dat Canon nog extenders gaat uitbrengen waarmee dit wel lukt.
                Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, het probleem zit er hem in dat er een heel stuk in de lens schuift van de RF extenders
                Maar als ze nu de behuizing van de extenders langer maken zodat er niks meer in de lens moet geschoven worden dan lijkt me het probleem toch opgelost.
                Is mss wel een simpele uitleg dat ik geef maar kan het anders moeilijk uitleggen wat ik bedoel

                grts
                Sieg
                Hopelijk wel maar ik vermoed dat ze de afstand tot de sensor wel hetzelfde moeten houden?

                Comment


                • #98
                  Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Hopelijk wel maar ik vermoed dat ze de afstand tot de sensor wel hetzelfde moeten houden?
                  Bij lange tele's luistert dat minder nauw.
                  De versie III van EF 1.4 en 2.0 kunnen ook niet meer gestackt worden omdat een lenselement teveel uitsteekt en dat wordt opgelost met de kortste tussenring.

                  Misschien komen er terug Kenko extenders voor RF, zo slecht waren die niet.
                  Als dat nog mogelijk is, want in de huidige extenders zit ook een microprocessor, en Canon heeft het RF protocol niet vrijgegeven.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                    DXOmark geeft de Sensor van de R5 een score van 95, het hoogste wat een Canon camera ooit heeft gehad.
                    Maar tov een Sony A7 toch nog een pak lager, of de iets oudere Nikon D850.
                    Toch jammer dat Canon net niet die kwaliteit kan halen zoals Sony en Nikon.
                    In verhouding scoort de ouwe trouwe 5Dmark4 nog best goed zie ik..
                    Instagram

                    Comment


                    • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                      DXOmark geeft de Sensor van de R5 een score van 95, het hoogste wat een Canon camera ooit heeft gehad.
                      Maar tov een Sony A7 toch nog een pak lager, of de iets oudere Nikon D850.
                      Toch jammer dat Canon net niet die kwaliteit kan halen zoals Sony en Nikon.
                      In verhouding scoort de ouwe trouwe 5Dmark4 nog best goed zie ik..
                      ...en waarschijnlijk kan je heel goed het verschil zien in de praktijk?

                      Kan je op de foto zien welke gemaakt is met de Sony en welke met de Canon?

                      Comment


                      • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                        Een score van 95 lijkt mij toch hoog genoeg, of is dat maar 95 op 200? (dan is het een buis).
                        In het labo zien ze misschien iets dat in de praktijk niet opvalt?
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een score van 95 lijkt mij toch hoog genoeg, of is dat maar 95 op 200? (dan is het een buis).
                          In het labo zien ze misschien iets dat in de praktijk niet opvalt?
                          DXO heeft het nooit voor Canon gehad.
                          Al degenen die hierdoor misleid naar Sony, Fuji of zelfs Nikon zijn gelopen komen nu in drommen terug waardoor er aan geen R5 te geraken is.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                            Inderdaad DXO is niet echt een referentie te noemen, hebben al redelijk wat blunders gemaakt en echt geloofwaardigheid hebben ze al lang verloren

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                              Inderdaad, de site https://www.photonstophotos.net is veel betrouwbaarder als je wilt weten hoe een sensor presteert of sensors wilt vergelijken.
                              En zoals reeds vermeld, DXO heeft al wel meer dubieuze conclusies gepubliceerd, deze ze daarna soms ook hebben gecorrigeerd.

                              En wat betreft ergonomie, betrouwbaarheid en lenzen hebben we ons nooit ongerust moeten maken.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe Canon R5 en R6 specs?

                                Er zijn gewoon tekorten op de markt qua electronicacomponenten en om het nog wat spannender te maken: Er is een belangrijke componentenmaker in Japan AD en DA-convertorenmaker, die in de fik heeft gestaan. Misschien is Canon daar ook klant?
                                Bepaalde toestellen zijn gewoon ook bij andere merken slecht of niet leverbaar. En op de markten gebeuren zotte dingen - die chips gaan ineens door 't dak op de vrije spot-markten.
                                Het gaat veel verder dan dit - we merken dat ook op de scherm en pc-markt er tekorten zijn van gewone smd-componenten - en dat is al even bezig van voor Corona.

                                Nog wat anders: door de corona-vaccins gaat ook de levering van laptops via de lucht verstoord zijn. Dat kan dus ook voor de camera's een verstoring van de toevoer aan de stores opleveren.

                                Comment

                                Working...
                                X