Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GEZOCHT : 20D eigenaar die mijn 20D eens wil testen

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
    Ik zie daar een bescheiden front focus in. Kijk maar naar de 10 en 14mm getalletjes. De schaalverdeling klopt natuurlijk pas als de hoek van het vel papier precies 45 graden is.
    Waarschijnlijk is dit echter zo subtiel dat je er geen last van hebt, zelfs bij een kleinere DOF.
    ik heb het nog eens opnieuw gedaan met exact 45° standpunt blad t.o.v camera HIER
    il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
    Sport & Event Photography

Comment

wel, ik heb mijn 20D teruggestuurd naar topfoto en alhoewel Ingo beweert dat er met mijn 20D niks mis zou zijn (?) heb ik toch een "nieuwe" gekregen. is vandaag gearriveerd. moet er wel bijzeggen dat ik twijfel of mijn 20D die ik nu heb wel een nieuwe is, want zat in zelfde verpakking die ik meestuurde en als ik de filenumbering logica volg van Canon zou de 20D die ik nu heb al +2000 foto's gemaakt hebben.

ga de camera nu goed uittesten en zien of ie beter is
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
        ...en als ik de filenumbering logica volg van Canon zou de 20D die ik nu heb al +2000 foto's gemaakt hebben.
        Daar mag je NIET van uit gaan. Gewoon even testen met een kaartje waarop foto 7989 staat bijvoorbeeld zet de teller daarna op 7990 (als de teller in continuous staat....)
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

had dit ondertussen ook al gevonden op dpreview. misschien heeft Ingo die (nieuwe) 20D gewoon even getest alvorens die op te sturen. hoedanook, heb de indruk dat de camera nu toch pakken meer consistent focust. heb wel paar mindere foto's ook, maar zal eerder aan mezelf liggen of aan manier waarop camera focus (contrast <-> weinig contrast) dan aan fout

morgen eens deftig testen, maar tot nu toe ziet het er goed uit. serienummers verschillen ook nogal. mijn eerste 20D begon met 033xxx en nu is het 053xxx

trouwens, heb nu ook wel geleerd dat ik eens moet stoppen met mijn foto's te beoordelen op 100% schermgrootte. geeft blijkbaar toch een vertekend beeld, zeker met die 8 megapixels!
          Last edited by lapino; 3 november 2004, 22:04.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

trouwens, heb nu ook wel geleerd dat ik eens moet stoppen met mijn foto's te beoordelen op 100% schermgrootte. geeft blijkbaar toch een vertekend beeld, zeker met die 8 megapixels!
            Je hebt volledig gelijk.

100% is niet ideaal...

Ik beoordeel mijn fotos regelmatig op 200%.

Krijgen we nog wat GOEDE auto focus test charts te zien ?
            Of begin je er gewoon niet meer mee. (Wat iedereen heel goed zou begrijpen).

Jan.

Comment

vanmorgen héél snel even fotooke genomen van ons kleintje. P-mode, Canon 17-40L, parameter 2, focus op de ogen (1/60s f/4.0 - 40.0mm iso100). Wat denken jullie? goed?

Comment

vanmorgen héél snel even fotooke genomen van ons kleintje. P-mode, Canon 17-40L, parameter 2, focus op de ogen (1/60s f/4.0 - 40.0mm iso100). Wat denken jullie? goed?

http://www.pbase.com/lapino/image/35962414/original
                Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarscherp

Comment

Helemaal niet het beoogde doel. Het scherpste punt ligt rondom het neusje en niet (!) op de oogjes. Herbeginnen!
                  TonyVg

Comment

nochtans héél goed op gelet dat ik heb gefocussed op de ogen (center focus). zeg nu niet dat ook deze 20D last heeft van focus problemen hé!!!!

Comment

In ieder geval zit de focus verkeerd. Maar, op zo'n korte afstand en bij volle opening is er weinig speelruimte. Je ziet zelf wel dat het focuspunt voor de ogen ligt, alhoewel bij nazicht op EOSviewer het focuspunt op het rechtse oogje ligt.
                      Dus, frontfocus of .... toch nog maar enkele testjes doen met uw "model". Succes.
                      TonyVg

Comment

als die 20D nu ook frontfocust, dan weet ik het toch niet meer hoor...

Comment

Yeps de focus zit pal op het neusje.
                          Het ene oog is wel scherper dan het andere oog, maar imho toch nog niet volledig in focus.

Misschien eens een reeks testjes maken zodat je een groter betrouwbaarteidsfactor krijgt.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

Comment

zal vanavond eens testen met paar focus-charts en batterijtjes achter elkaar op bureau. zou het kunnen dat de autofocus-area van center punt toch neus heeft gekozen ipv oog omdat daar meer contrast zou zijn? kan het zijn dat als ik bijv 3 foto's maak van zelfde onderwerp, dat focus bij de 3 foto's op (lichtjes) andere plaats zit? (zeker handheld)
                            Last edited by lapino; 5 november 2004, 13:37.

Comment

Hans,
                              Hoeveel tijd laat je tussen de knop half ingedrukt houden en het eigenlijke nemen van de foto?
                              Ik neem aan dat de 20D ook de focus lokt als je de knop half ingedrukt houdt.
                              Als je dan nog beweegt heb je vodden natuurlijk, zeker bij kleine f/waardes.

Sorry als dit een beetje te voor de handliggend is, maar op den duur ga je aan alles twijfelen....

Jo.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

Comment

Wel leuk, zo'n kinderportret maar onzinnig om een focustest op te doen. Der zijn te veel factoren die onrechtstreeks kunnen leiden tot een onscherpe foto en op den duur ga je aan alles twijfelen. De correcte procedure is al vaker ter sprake gekomen: deftige belichting, statief, vaste opstelling met contrastrijke onderwerpen of een focuskaart.
                                Al het andere is zuiver gokwerk en sluit user error niet uit.
                                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                                X