Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat na Canon 300D en beperkt budget?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    De 70-300 is beslist beter dan de 75-300, maar in plaats van daar nog € 150-200 aan te geven koop je beter een 70-200L f:4 zonder IS, ik heb de mijne lang geleden voor € 300 verkocht, dat kan nu moeilijk meer zijn.
    Dat is pas een snelle AF, en ze is ook minstens even scherp als de eerste IS versie (niet de II maar dan zijn we ver boven budget).
    Om over de bouwkwaliteit te zwijgen.
    Beeldstabilisatie wordt fel overschat, voor bewegende onderwerpen (zelf snapshots van personen) heeft het geen zin.
    Bovendien moet je leren je camera stil te houden .
    300 euro was echt goedkoop, nu gaan ze tweede hands meestal tussen 400 en 450 euro en met een statiefgondel soms boven de 500 euro.
    En het is zeker een zeer goede lens die heb ik verschillende jaren gehad maar te weinig gebruikt eigen wegens toch te weinig bereik op mijn toe 5D Classic.
    Die zou nu echt goed zijn op mijn 90D, zeker weten.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #32
      Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      300 euro was echt goedkoop, nu gaan ze tweede hands meestal tussen 400 en 450 euro en met een statiefgondel soms boven de 500 euro.
      En het is zeker een zeer goede lens die heb ik verschillende jaren gehad maar te weinig gebruikt eigen wegens toch te weinig bereik op mijn toe 5D Classic.
      Die zou nu echt goed zijn op mijn 90D, zeker weten.
      Tja, ik vraag blijkbaar niet genoeg .

      Alhoewel, er was hier pas nog een IS (I) versie te koop voor € 550.
      Die heb ik zelf ook trouwens, maar de niet-IS is zeker even scherp.

      Comment

      Working...
      X