Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat na Canon 300D en beperkt budget?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

    En een Canon EF 75-300 4-5.6 III trekt dat op iets of niet?
    Ik heb een efs 55-250mm kunnen lenen van een vriend en die vond ik fantastisch, maar vind ik precies niet betaalbaar 2de hands.
    Ik heb me een Canon 700D gekocht ondertussen 2de hands, dus budget van 300euro is ondertussen eigenlijk op 😆

    Comment


    • #17
      Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

      Ik heb trouwens deze lenzen ondertussen:
      Efs 18-55mm
      Efs 18-135mm (die ik waarschijnlijk het meest ga gebruiken, maar weet niet of dat voldoende is tegenover die dat ik kon lenen)

      Comment


      • #18
        Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

        Oorspronkelijk geplaatst door Yonesca Bekijk bericht
        En een Canon EF 75-300 4-5.6 III trekt dat op iets of niet?
        Ik heb een efs 55-250mm kunnen lenen van een vriend en die vond ik fantastisch, maar vind ik precies niet betaalbaar 2de hands.
        Ik heb me een Canon 700D gekocht ondertussen 2de hands, dus budget van 300euro is ondertussen eigenlijk op ��
        Je kan een EF 75-300 4-5.6 (een II geen III) krijgen van mij.
        Stuur pm.

        Comment


        • #19
          Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Je kan een EF 75-300 4-5.6 (een II geen III) krijgen van mij.
          Stuur pm.
          Wat is het verschil met een III?

          Comment


          • #20
            Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Je kan een EF 75-300 4-5.6 (een II geen III) krijgen van mij.
            Stuur pm.
            En geen idee hoe je een pm stuurt, ben nog maar een dag lid en zit op gsm dus is nog wat zoeken hier.

            Comment


            • #21
              Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

              ga op een item van palombian staan en klik er op. Je kan dan rechtstreeks een pm of een mail sturen.
              Het verschil tussen een II en een III ga je waarschijnlijk bijna niet merken. De drie is een recentere versie die misschien iets sneller scherp stelt en misschien ook iets beter in kwaliteit aflevert maar dat ga je waarschijnlijk pas merken als bv A2 afdrukken gaat maken.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #22
                Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                Oorspronkelijk geplaatst door Yonesca Bekijk bericht
                En geen idee hoe je een pm stuurt, ben nog maar een dag lid en zit op gsm dus is nog wat zoeken hier.
                Ja gaat op de naam "Palombian" in het blauw staan en klikt. Je krijgt een nieuw venstertje waar je "Privébericht" kan kiezen.

                Comment


                • #23
                  Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Ja gaat op de naam "Palombian" in het blauw staan en klikt. Je krijgt een nieuw venstertje waar je "Privébericht" kan kiezen.
                  Dat krijg ik dus niet op de mobiele versie, maar heb het ondertussen gevonden op de fullsite.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                    Ah ja, de mobiele versie. Maar je kan op de gsm de pc versie opvragen. Vind ik handiger dan de mobiele versie.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                      Via Tapatalk lukt dat ook ;-)

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                        De 75-300 is een zeer eenvoudige lens en bedoeld om te gebruiken op een statief. Er zit namelijk geen beeldstabilisatie in en je hebt zeker op 300mm al snel een bewogen beeld.

                        Mijn inziens ben je stukken beter af met de gewone 70-300 IS USM. Die is wat prijziger maar het zeker waard. Je kan die lens uit de losse hand gebruiken omdat er beeldstabilisatie in zit.
                        Die lens bestaat trouwens nog eens in 2 versies. De oude die al erg goed was. En een nieuwe waar meer technische snufjes op zitten. Dat laatste heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
                        De eerste versie kan je tweedehands vinden rond de 150 a 200 euro. Weet dat die in de tijd in de winkel lag rond de 500 euro als ik mij niet vergis.

                        Terzijde: De 70-300 IS USM werd op veel forums de verborgen L lens genoemd van Canon omdat die gezien zijn prijs zo goed presteerde.
                        Er bestaat ook een echte L versie van die lens maar daar zit een behoorlijk ander prijskaartje aan.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          De 75-300 is een zeer eenvoudige lens en bedoeld om te gebruiken op een statief. Er zit namelijk geen beeldstabilisatie in en je hebt zeker op 300mm al snel een bewogen beeld.

                          Mijn inziens ben je stukken beter af met de gewone 70-300 IS USM. Die is wat prijziger maar het zeker waard. Je kan die lens uit de losse hand gebruiken omdat er beeldstabilisatie in zit.
                          Die lens bestaat trouwens nog eens in 2 versies. De oude die al erg goed was. En een nieuwe waar meer technische snufjes op zitten. Dat laatste heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
                          Pardon, die heeft geen meerwaarde?
                          Als je de deze bedoeld; Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS II USM dan nodig ik u uit om foto's genomen met deze lens te komen bekijken.
                          Zelfs op mijn 90D presteert deze lens nog heel goed. daar waar de meeste EF-S lenzen het helaas moeten afleggen.
                          Er zitten niet alleen meer technische snufjes op, het is een volledig hertekende lens en met een super snelle AF en nog precies ook nog.
                          Toch een beetje opletten voor je een lens beoordeeld die je waarschijnlijk niet eens kent.
                          Mocht u toch nog een andere lens bedoelen, dan slaat mijn commentaar niet op de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS II USM lens natuurlijk.


                          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                            We zijn hier meer dan duidelijk advies aan het geven over hoe je met een zeer klein budget prima aan de slag kan en nog heel mooi materiaal hebt ook.

                            De lens waar ik het over had is een zeer goede lens en ik heb die zelf ook in mijn bezit. Die gaat nu op ebay a rato 150 euro wat een bijzonder interessante prijs is voor die lens.
                            De lens waar jij het over hebt gaat over de toonbank a rato 500 euro. Is em die 350 euro meer waard? NEE! Zoveel beter is em echt niet geworden.
                            Ik heb ook de L versie van die lens. Dat is een ander kaliber. Maar ook een andere prijs. Zinloos die lens te gaan adviseren als we praten over een body aankoop van 250 euro.
                            Je moet de dingen in proportie en perspectief plaatsen en niet zo snel op uw tenen getrapt zijn. Ik had het trouwens over een PERSOONLIJK advies.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              We zijn hier meer dan duidelijk advies aan het geven over hoe je met een zeer klein budget prima aan de slag kan en nog heel mooi materiaal hebt ook.

                              De lens waar ik het over had is een zeer goede lens en ik heb die zelf ook in mijn bezit. Die gaat nu op ebay a rato 150 euro wat een bijzonder interessante prijs is voor die lens.
                              De lens waar jij het over hebt gaat over de toonbank a rato 500 euro. Is em die 350 euro meer waard? NEE! Zoveel beter is em echt niet geworden.
                              Ik heb ook de L versie van die lens. Dat is een ander kaliber. Maar ook een andere prijs. Zinloos die lens te gaan adviseren als we praten over een body aankoop van 250 euro.
                              Je moet de dingen in proportie en perspectief plaatsen en niet zo snel op uw tenen getrapt zijn. Ik had het trouwens over een PERSOONLIJK advies.
                              De 70-300 is beslist beter dan de 75-300, maar in plaats van daar nog € 150-200 aan te geven koop je beter een 70-200L f:4 zonder IS, ik heb de mijne lang geleden voor € 300 verkocht, dat kan nu moeilijk meer zijn.
                              Dat is pas een snelle AF, en ze is ook minstens even scherp als de eerste IS versie (niet de II maar dan zijn we ver boven budget).
                              Om over de bouwkwaliteit te zwijgen.
                              Beeldstabilisatie wordt fel overschat, voor bewegende onderwerpen (zelf snapshots van personen) heeft het geen zin.
                              Bovendien moet je leren je camera stil te houden .
                              Last edited by palombian; 17 januari 2020, 09:00. Reden: bouwkwaliteit

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat na Canon 300D en beperkt budget?

                                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                                We zijn hier meer dan duidelijk advies aan het geven over hoe je met een zeer klein budget prima aan de slag kan en nog heel mooi materiaal hebt ook.

                                De lens waar ik het over had is een zeer goede lens en ik heb die zelf ook in mijn bezit. Die gaat nu op ebay a rato 150 euro wat een bijzonder interessante prijs is voor die lens.
                                De lens waar jij het over hebt gaat over de toonbank a rato 500 euro. Is em die 350 euro meer waard? NEE! Zoveel beter is em echt niet geworden.
                                Ik heb ook de L versie van die lens. Dat is een ander kaliber. Maar ook een andere prijs. Zinloos die lens te gaan adviseren als we praten over een body aankoop van 250 euro.
                                Je moet de dingen in proportie en perspectief plaatsen en niet zo snel op uw tenen getrapt zijn. Ik had het trouwens over een PERSOONLIJK advies.
                                Heb je mijn laatste zin dan niet gelezen?
                                Wie is hier snel op zijn tenen getrapt nu?


                                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                                Comment

                                Working...
                                X