Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

    Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
    ...Blijkbaar reeds leverbaar in Duitsland

    Groetjes,

    Dirk

    Ik ken al fotografen die er al drie weken mee werken...
    Instagram

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

      Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 5D mark IV en met de 1DX mark I en/of II voor sportfotografie? Zolang ik geen 1000 ISO nodig heb om deftige sluitertijden te bekomen gebruik ik bij voorkeur mijn 7d mark II omwille van het voordeel van de cropfactor (icm de 70-200mm en met de 300mm) en bij low light situaties grijp ik naar de 5d mark IV. Zou ik - als fervente hobby voetbalfotograaf - veel voordeel halen uit het gebruik van een 1 DX ipv de 5D mark IV? Nu de mark 3 werd aangekondigd, gaat de prijs van de mark 2 versie misschien dalen? Ik maak geen gebruik van een statief dus ik ben mij bewust van het feit dat ik rekening zal moeten houden met een extra gewicht van ruim 600 gram, tenzij ik toch zou leren werken met een monopod ;-)

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
        Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 5D mark IV en met de 1DX mark I en/of II voor sportfotografie? Zolang ik geen 1000 ISO nodig heb om deftige sluitertijden te bekomen gebruik ik bij voorkeur mijn 7d mark II omwille van het voordeel van de cropfactor (icm de 70-200mm en met de 300mm) en bij low light situaties grijp ik naar de 5d mark IV. Zou ik - als fervente hobby voetbalfotograaf - veel voordeel halen uit het gebruik van een 1 DX ipv de 5D mark IV? Nu de mark 3 werd aangekondigd, gaat de prijs van de mark 2 versie misschien dalen? Ik maak geen gebruik van een statief dus ik ben mij bewust van het feit dat ik rekening zal moeten houden met een extra gewicht van ruim 600 gram, tenzij ik toch zou leren werken met een monopod ;-)
        Ik werk zowel met de 5Dmk4 als de 7Dmk2 en 1Dxmk2. In feite is het heel simpel, de 1Dxmk2 heeft in alle omstandigheden de bovenhand. Zeker voor sportfotografie waarin een snelle autofocus nodig is. Net zoals bij het uiterlijk van de twee camera’s, is er ook inwendig een verschil dat als eerste opvalt en dat is het verschil in de snelheid en buffer van de motordrive. De EOS 5D mark IV ‘doet’ een respectabele 7 foto’s per seconde, maar de EOS 1DX mark II verdubbelt dat tot 14 fps. Voor lopende mensen heb je dat niet echt nodig, maar een voetbal die met ongeveer 50 km/h door de lucht gaat, pak je deze met de EOS 5D mark IV om de 2 meter en met de EOS 1DX mark II elke meter. Bij een kopduel kan dat net het verschil maken bij wel of niet een bal op de juiste plaats. Ook de buffer van de EOS 1DX mark II is groter. Hij houdt het in RAW ruim acht keer zo lang vol zonder vertraging (5D4: 21 foto’s, 1DX2: 170 foto’s). Dus maximale trefkans met maximale kwaliteit. De genoemde snelheden worden echter alleen bereikt met snelle geheugenkaarten. Bij de EOS 5D mark IV moet dat een CF zijn UMDA7 en 160 MB/s. De EOS 1DX mark II vereist CFast 2.0 met ruim 500 MB/s. Het dynamisch bereik van de 5D is dan weer hoger dan de 1Dx.

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

          Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
          Ik werk zowel met de 5Dmk4 als de 7Dmk2 en 1Dxmk2. In feite is het heel simpel, de 1Dxmk2 heeft in alle omstandigheden de bovenhand. Zeker voor sportfotografie waarin een snelle autofocus nodig is. Net zoals bij het uiterlijk van de twee camera’s, is er ook inwendig een verschil dat als eerste opvalt en dat is het verschil in de snelheid en buffer van de motordrive. De EOS 5D mark IV ‘doet’ een respectabele 7 foto’s per seconde, maar de EOS 1DX mark II verdubbelt dat tot 14 fps. Voor lopende mensen heb je dat niet echt nodig, maar een voetbal die met ongeveer 50 km/h door de lucht gaat, pak je deze met de EOS 5D mark IV om de 2 meter en met de EOS 1DX mark II elke meter. Bij een kopduel kan dat net het verschil maken bij wel of niet een bal op de juiste plaats. Ook de buffer van de EOS 1DX mark II is groter. Hij houdt het in RAW ruim acht keer zo lang vol zonder vertraging (5D4: 21 foto’s, 1DX2: 170 foto’s). Dus maximale trefkans met maximale kwaliteit. De genoemde snelheden worden echter alleen bereikt met snelle geheugenkaarten. Bij de EOS 5D mark IV moet dat een CF zijn UMDA7 en 160 MB/s. De EOS 1DX mark II vereist CFast 2.0 met ruim 500 MB/s. Het dynamisch bereik van de 5D is dan weer hoger dan de 1Dx.

          Groeten,
          Raf
          Bedankt voor je reactie Raf. Kan je hier of via pb ook je mening geven over de 1DX Mark II t.o.v. de 7D Mark II? Groeten fluppe.

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

            Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
            Bedankt voor je reactie Raf. Kan je hier of via pb ook je mening geven over de 1DX Mark II t.o.v. de 7D Mark II? Groeten fluppe.
            Het grote verschil zit hem niet alleen in de prijs maar ook in beeldkwaliteit. De 7DII is nog steeds heel gevoelig aan ruis, zelfs bij lage ISO waarden. Wat je bij een full-frame camera natuurlijk veel minder hebt.
            Crop of Full Frame is ook een groot verschil... maar in feite is het appelen met peren vergelijken... :-)

            Groeten,
            Raf
            Instagram

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

              Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie Raf. Kan je hier of via pb ook je mening geven over de 1DX Mark II t.o.v. de 7D Mark II? Groeten fluppe.
              Een 1DXII heb ik niet, maar wel een 1Dx en een 7DII, het AF-systeem van de 1Dx ziet er ongeveer hetzelfde uit als dat van de 7DII, maar als het er echt op aankomt dan is dat van de 1Dx net iets "trefzekerder" bij snelle actie.
              Dat wil daarom niet zeggen dat het AF systeem van de 7DII slecht is, verre van, maar dat van de 1Dx is toch nog wat beter.
              En de beeldkwaliteit van de full-frame 1Dx is duidelijk beter, hoe hoger de iso, hoe groter het verschil.

              De 1DxII is er volgens de reviews op beeldkwaliteit nog wat op vooruit gegaan ten opzichte van de 1Dx, en ook het AF-systeem is nog verbeterd (vooral bij heel weinig licht blijft de AF beter werken dan bij de oudere 1Dx).
              Persoonlijk heb ik dus geen ervaring met de 1DxII, maar zelfs de eerste 1Dx is voor actiefotografie beter dan een 7DII, zeker in slechte omstandigheden zie je het verschil goed.

              De 1Dx modellen hebben twee nadelen, de hoge prijs en het hogere gewicht, maar voor de rest zijn het héél goede camera's.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                merci voor jullie reacties Bart en Raf

                Comment

                Working...
                X