Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

    De prijs van de "1" reeks zakt doorgaans pas als de opvolger beschikbaar (of aangekondigd) is.
    Het is een dure camera, maar met een "1" kan je (met de juiste lens) in zowat alle weersomstandigheden blijven fotograferen.
    En aan een heleboel andere (compactere) DSLR's wordt een grip gehangen om gemakkelijker foto's te kunnen maken met de camera in verticale positie (dan wordt die lichtere, compactere camera ook groter en zwaarder, en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen).
    In die grip wordt dan een extra accu gestoken, maar bij een 1D is dat niet nodig, met de accu die er standaard in zit kan je al héél veel foto's maken.

    Of die camera (te) duur is zal iedereen voor zich moeten uitmaken, voor een professional kan een betere camera zichzelf terugverdienen als hij daardoor "het juiste moment" vast kan leggen dat misschien niet mogelijk zou geweest zijn met een minder goede camera.
    Vroeger was motorrijden mijn hobby, en dat was een héél stuk duurder dan wat ik de laatste jaren uitgeef aan fotografie.
    Wekelijks op uitstap met de motorclub, af en toe op reis met de motor en om de zoveel jaar een nieuwe motor was een heel pak duurder dan af en toe een nieuwe camerabody of lens kopen (een camera verbruikt geen brandstof en heeft geen onderhoud, banden, ketting en tandwielen, remblokken en andere onderdelen nodig).
    Zelfs al zou ik elke keer een nieuwe 1D kopen als er een nieuwe uitkomt, dan is dat nog altijd veel goedkoper dan mijn vroegere hobby.
    En die motor was, net zoals mijn fotomateriaal nu, niet voor professioneel gebruik, het was voor 100% hobby.
    Sinds ik niet meer met de motor rij kan ik elk jaar een mooi bedrag op de spaarrekening zetten (ik weet het, daar brengt het niets meer op, maar dan kan ik wel een nieuwe camera of lens kopen als ik daar zin in heb).

    Voorlopig blijf ik nog wel verder fotograferen met het "gereedschap" dat ik al heb, misschien krijg ik binnenkort wel zin om een nieuwe camera te kopen, maar op dit ogenblik heb ik die eigenlijk niet echt nodig.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

      Wanneer zou je hem kunnen kopen in Belgie?

      Groeten
      http://www.wimbosch.be

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

        Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
        Wanneer zou je hem kunnen kopen in Belgie?

        Groeten
        Normaal gezien tegen eind deze maand / begin volgende maand zullen er wel al een paar geleverd moeten zijn Wim

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 8 januari 2020, 17:00.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          Hoi,

          Alleen diegene die voor het oog van 't kerkvolk groots wil doen en daarvoor met een bodygrootte van bijna een half A4 en een gewicht van 1440 bodygewicht rond willen zeulen.
          Tel daar nog een leuk "standaard" lensje bij op, van 1 à 1,5 kg minimaal... Hoef je ook niet meer naar je sportschool toe.
          Voor diegene die er zijn geld mee verdient, liggen de eisen helemaal anders.
          Dat is nu eens de meest jaloerse opmerking die ik al gelezen heb op dit forum, meer kan ik er ook niet van maken

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

            Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
            Denk toch dat nu het verschil groter is dan tov de 1Dx mark1 en 1Dx mark2
            In iedere geval zitten er toch grote verbeteringen in ( Voor mij althans toch..)
            Het grootste verschil Raf zit er hem in dat het een combinatie is geworden van DSLR en toevoegingen uit mirrorless.
            Anderzijds zijn er weer snufjes toegevoegd die weer typisch op z'n Canon's niet in alle omstandigheden zijn te gebruiken.
            Zoals bvb ongecropte 4K 60P (zelfs 5,5k) modus maar dan weer zonder AF, tjah raar toch ...
            Voor de rest meer AF punten, het zijn er zoveel maar staan over dezelfde oppervlakte verspreid, spijtig
            AF zou iets sneller zijn maar niet noemenswaardig
            Een nieuw type aanraakgevoelige knop i.p.v. AF on knop, om makkelijker door de vele focuspunten te gaan, een merde voor degene die back button focus gebruiken denk ik dan
            Lichtjes in de knoppen, leuke gadget maar als je je toestel kent kijk je zelfs niet naar de knoppen.
            Nieuwe sensor, leuk maar toch weer amper 20.1 Mp en ook weer met een nieuwe LOW pass filter, gemiste kans naar mijn gevoel
            En wederom nieuwe soort van kaarten, spijtig want de vorige kan je niet meer gebruiken
            Gelukkig zijn de batterijen hetzelfde gebleven.

            Dus uiteraard een verbetering maar toch niet noemenswaardig om 1000€ meer te vragen bij de lancering.
            Maar moest ik één dezer dagen de lotto winnen zouden de andere twee 1Dx'en wel plaats mogen maken voor deze


            Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
            Ondertussen toch een pak goedkoper geworden hoor Sieg. Bij Kamera-Express voor 5.199 € ondertussen..
            Inderdaad, maar de prijs is pas gezakt toen het nieuwe model was aangekondigd hé

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 8 januari 2020, 18:00.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

              Schitterend High End toestelletje is het geworden.
              Maar ik blijf daar heel nuchter bij. Eerst eens de kans krijgen om het in de praktijk uit te testen, en dan pas beoordelen.
              Theorie is theorie, maar praktijk is soms anders.

              Ja, wie dit koopt aan zo'n prijs? Ieder bepaald dit voor zich.
              Waarom een schilder 150 eur per uur betalen als je een schilder kan krijgen aan 8 eur per uur?
              Ik vel daar geen oordeel over. En mensen die hier neerschrijven dat mensen zo'n toestellen enkel kopen om mee te pronken
              hebben waarschijnlijk nog nooit met zo'n toestel gewerkt. Zo'n toestel gaat door wanneer andere al lang het voor bekeken houden
              is mijn praktische ervaring.

              Met mijn 1dx mkii weet ik dat hij in alle weersomstandigheden zal werken en doen wat ik vraag.
              Met vele andere toestellen kom je beter niet buiten als er enkele druppels vallen.
              Idem in het aanbod van lenzen.

              Maar eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd wat de 2 andere professionele body's zullen worden die dit
              jaar nog worden voorgesteld. Afwachten dus.

              Groetjes,

              Dirk

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Dat is nu eens de meest jaloerse opmerking die ik al gelezen heb op dit forum, meer kan ik er ook niet van maken
                grts
                Sieg
                Dank voor uw fijne reactie, “siert” u.
                Uw interpretatie van “jaloers” zou u bij moeten stellen.
                Ik wil zo’n “ ding” nog niet voor niks... mocht ik ‘m ergens winnen, mag u deze voor €1,- op komen halen...
                Zó jaloers ben ik op die hobbyisten die met een dergelijke camera gezien willen worden.
                En ja, ik heb ze zien zeulen met zo’n grote camera, voorzien van een oudere Tamron 28-300
                De fotografische resultaten daarvan meer dan bedroevend.

                Maar geen nood, uw reactie, samen met die van “heer” Raeymaekers zorgen ervoor dat ik weer een tijdje ergens anders ga kijken.
                Ik ben (was) namelijk voor m’n plezier ... hier
                Plezierlijk en menselijk reageren kunnen verschillenden hier niet opbrengen.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                  Maar eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd wat de 2 andere professionele body's zullen worden die dit
                  jaar nog worden voorgesteld. Afwachten dus.

                  Groetjes,

                  Dirk
                  Inderdaad Dirk, daar zit ikzelf ook al even op te wachten

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Dank voor uw fijne reactie, “siert” u.
                    Uw interpretatie van “jaloers” zou u bij moeten stellen.
                    Ik wil zo’n “ ding” nog niet voor niks... mocht ik ‘m ergens winnen, mag u deze voor €1,- op komen halen...
                    Zó jaloers ben ik op die hobbyisten die met een dergelijke camera gezien willen worden.
                    En ja, ik heb ze zien zeulen met zo’n grote camera, voorzien van een oudere Tamron 28-300
                    De fotografische resultaten daarvan meer dan bedroevend.

                    Maar geen nood, uw reactie, samen met die van “heer” Raeymaekers zorgen ervoor dat ik weer een tijdje ergens anders ga kijken.
                    Ik ben (was) namelijk voor m’n plezier ... hier
                    Plezierlijk en menselijk reageren kunnen verschillenden hier niet opbrengen.


                    Hebt U uw eigen reactie eigenlijk wel gelezen ?? U hebt met één enkele reactie vele gebruikers van dat toestel gedenigreerd
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                      Ale komop mannen. Is dit geen dijk van een camera zeg!
                      Ik kan mij voorstellen dat veel mensen er wel zo eentje in de tas willen hebben maar de prijs het niet toelaat. Ook bij mij niet trouwens. Ik heb daar de klanten/omzet niet voor om dit kort terug te verdienen.
                      Maar geef toe dat ze er wel een juweeltje van gemaakt hebben. Dit is een toestel dat echt gericht is op het zware vakwerk en dan vooral gericht op sportfotografie.

                      Ok het is een commercieel filmpje waar wel een en ander in geknipt zal zijn maar je kan niet ontkennen dat de performance zowat alle andere (lager gelegen marksegmenten) verbleken bij dit.
                      Surffotograaf Ben Thouard heeft de EOS-1D X Mark III, het nieuwe vlaggenschip van Canon, uitgebreid getest in Tahiti. Waarom is deze camera volgens hem grensverleggend?


                      Het voordeel van de systeemcamera om hoofden te tracken en eye tracking verbleekt bij de performantie van dit toestel.

                      Rest enkel de EVF op de systeemcamera. Maar mijn inziens is dat vooral interessant als je creatief wil spelen met continulicht of lerende bent en het effect van stops nog niet in de vingers hebt.

                      Ik ben alvast erg onder de indruk van dit toestel. Gezien mijn geldbeugel iets minder rekbaar is kijk ik al uit wat de nieuwe 5D5 en 7D3 moet worden.
                      We hebben al gezien bij de nieuwe 90D dat ze ook daar sterke vorderingen gemaakt hebben. Als ze die trend kunnen doorzetten naar hun hogere modellen dan is DSLR zeker nog niet begraven.
                      Ik denk wel dat de DSLR steeds een kleine marktsegment zal aanspreken tvv de systeemcamera. Maar dat je de echte die hard liefhebbers van de DSLR niet zal kunnen overhalen en erg blij gaan zijn met dit nieuwe spul.

                      Het enige dat nog wenselijk zou zijn is een ruimere ohd inbouwen in de DSLR spiegel. Net zoals er nu basisinformatie op komt zoals horizon en focuspunten zou ik er graag wat meer in zien zoals de zebra functie voor focus peaking en exposure. Die dingen zijn erg handig in filmcameras.

                      Ook een erg leuke eerste indruk in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Hxl--qaWCg8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                        Ik hoop inderdaad dat de voordelen van mirrorless en DSLR in dit toestel verenigd worden.
                        Dit was duidelijk nog niet het geval met de 90D en de M6 II.

                        Zeker komt - althans een deel van - dit lekkers in een nieuwe 5D (en hopelijk nog een 7D ook).

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                          Nog een mooi reclamefilmpje van wat eraan komt.
                          Filmmaker Alex Wykes gebruikte bij een wildlife-shoot in de Kalahari-woestijn de Canon EOS-1D X Mark III als B-camera in combinatie met zijn EOS C300 Mark II-filmcamera. Hoe heeft de DSLR gepresteerd?

                          Iemand die de Canon 400mm f2,8 en de canon 200-400mm gebruikt als demo met de nieuwe 1dx mkiii.

                          Natuurlijk is alles ongelooflijk enz. maar ik blijf beelden missen die ik met de huidige 1dx mkii niet kan maken.
                          Dat is net de uitdaging om iets nieuws op de markt te brengen. Of aanpassingen doen waar we al lang op wachten.
                          Bvb. Waarom geen robuust beweegbaar lcd scherm voorzien zodat je het lcd scherm ook kan bekijken wanneer het toestel bvb op de grond ligt?
                          Of waarom geen lcd scherm plaatsen waar je wel iets op ziet als de zon schijnt? enz. Volgens mij moet dat technisch mogelijk zijn.

                          Nu wordt het wachten tot ik zelf het toestel eens kan testen maar voorlopig zie ik enkel kleine verbeteringen tov zijn voorganger de mkii.
                          Of mis ik iets dat ik niet zie?

                          Groetjes,

                          Dirk

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                            ...Natuurlijk is alles ongelooflijk enz. maar ik blijf beelden missen die ik met de huidige 1dx mkii niet kan maken.


                            Groetjes,

                            Dirk

                            Tja, het hangt er allemaal vanaf waarvoor je dit toestel gaat gebruiken hé...
                            Voor landschap, portret, studio.. ed ga je inderdaad geen verschil merken of zien.
                            Maar de iso waarden is met 1stop verbeterd en de autofocus is sterk verbeterd.. die twee dingen zijn dan in mijn geval wel erg belangrijk om vogels in de vlucht te kunnen fotograferen in slechte lichtomstandigheden.. ( vb in een bos )

                            Groeten,
                            Raf
                            Instagram

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                              De Af is inderdaad sterk verbetert maar blijkbaar grotendeels in de live view mode, tracking is ongelofelijk snel geworden in Live view net als de fps in live view
                              Voor de rest is deze camera enorm verbeterd qua video mogelijkheden
                              Dus eigenlijk is het een samenvoeging van mirrorless en DSLR zoals ik in het begin al geschreven had
                              En hopelijk een voorproefje om te laten zien welke enorme snelle resultaten Canon kan bereiken in hun nieuwe mirrorless toestellen die uitkomen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                              Natuurlijk is alles ongelooflijk enz. maar ik blijf beelden missen die ik met de huidige 1dx mkii niet kan maken.
                              Dirk da's nu eenmaal zo eens je in dit segment van toestellen meeloopt vind ik.
                              Elke nieuwe uitvoering is steeds heel lichtjes verbeterd, al heeft Canon bij deze uitvoering veel toeters en bellen eraan toegevoegd
                              Amper 1 stopje verschil is uiteraard geen 7500 euro waard vind ik persoonlijk, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                              En als je iets niet kunt vastleggen met de 1DxMkII zal dat ook niet lukken met de 1DxIII denk ik
                              Daarentegen moest ik niet naar het geld moeten kijken zou ik wel overwegen om dit toestel aan te schaffen en de 1Dx en 1DxII weg te doen (gewoon iets nieuws hé )
                              Maar denk dat ik gewoon wat verder zal sparen voor hetgeen nog komen gaat

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                                Blijkbaar reeds leverbaar in Duitsland.
                                Hier staan reeds de eerste indrukken van gebruikers + enkele links.
                                Voor deze die interesse hebben :


                                Leuk om te volgen.

                                Groetjes,

                                Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X