Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

    Bon, ik persoonlijk heb dus geen problemen met mijn 20D. Ik denk dat dit dus een alleenstaand geval is bij Lucky. (sorry! )
    Werk wel alleen met Canon objectieven/batterijen en Sandisk CF-kaarten.

    Oorspronkelijk geplaatst door Drill
    Hoezo Otto? in deze tread hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=54943
    vertel je dat het probleem opgelost word door een batterijgrip te kopen...
    Over batterygrip gesproken, ik heb bij gebruik ervan wel al "probleempjes" gehad. Ik denk dat je er best aan doet de grip pas ik de batterijkamer te schuiven op het moment dat je het nodig hebt. Had namelijk alles al in elkaar gestoken en dan op schok (letterlijk en figuurlijk dan ) gegaan met mijn fototas en ik denk dat door die beweging een slecht contact ontstaan is of zo...

    Comment


    • #47
      Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
      Over batterygrip gesproken, ik heb bij gebruik ervan wel al "probleempjes" gehad. Ik denk dat je er best aan doet de grip pas ik de batterijkamer te schuiven op het moment dat je het nodig hebt. Had namelijk alles al in elkaar gestoken en dan op schok (letterlijk en figuurlijk dan ) gegaan met mijn fototas en ik denk dat door die beweging een slecht contact ontstaan is of zo...
      Het is toch niet abnormaal dat een camera schokken te verduren krijgt? Bovendien omschrijft Canon de 20D als een 'semi-professionele' camera. Ik kan er niet bij dat zoiets dan gewoon kan. Ik hoop dat het ook hier gaat om een uitzondering op de normale gang van zaken, hoor.

      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

      Comment


      • #48
        Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

        Hier vind je een eenvoudige oplossing Carla...
        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.




        Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
        Over batterygrip gesproken, ik heb bij gebruik ervan wel al "probleempjes" gehad. Ik denk dat je er best aan doet de grip pas ik de batterijkamer te schuiven op het moment dat je het nodig hebt. Had namelijk alles al in elkaar gestoken en dan op schok (letterlijk en figuurlijk dan ) gegaan met mijn fototas en ik denk dat door die beweging een slecht contact ontstaan is of zo...
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #49
          Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
          Over batterygrip gesproken, ik heb bij gebruik ervan wel al "probleempjes" gehad. Ik denk dat je er best aan doet de grip pas ik de batterijkamer te schuiven op het moment dat je het nodig hebt. Had namelijk alles al in elkaar gestoken en dan op schok (letterlijk en figuurlijk dan ) gegaan met mijn fototas en ik denk dat door die beweging een slecht contact ontstaan is of zo...
          Ziet er toch naar uit dat hetgene wat Canon onmiddellijk goed had bij de 20D het embossed logo was...

          Sorry kon het niet laten, ik zag een bal en een doel zonder doelman...
          Kwestie van deze thread op het goede spoor te houden.

          Is natuurlijk allemaal heel jammer, ik voel mee met deze mensen...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #50
            Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
            Mensen, opnieuw on toppic please.
            Ik wil eerst en vooral iedereen danken voor de reacties en het medeleven.
            Wij hebben het toestel geprobeerd met verschillende CF-kaarten en canon lenzen, allemaal minder dan 1 jaar oud : CF-kaarten : Ridata, Toshiba, SanDisk/ canon lenzen : 16-35 f/2.8 L USM. 24-70 f/2.8 L USM; 70-200 f/2.8 L IS USM en 28-135 IS USM. Wat we ook in het toestel staken of er op zetten: de problemen bleven "error 99".

            Nu beter nieuws : we hebben het toestel vandaag kunnen omruilen.
            Toen mijn schoonzoon deze voormiddag telefonisch de verkoper op de hoogte bracht van de problemen, was de verkoper onmiddellijk bereid het te ruilen voor een andere 20D. Maar toen hij merkte dat we een upgrade van de firmwire hadden gedaan veranderde hij dadelijk van mening.
            Zijn argument : als de oorspronkelijk software door de klant wordt gewijzigd kan het niet meer worden omgewisseld en dient het toestel naar Canon voor herstelling te worden teruggestuurd !
            We hebben daar wel efkens moeten discusiëren. Uiteindelijk is de verkoper bijgedraaid en heeft hij de camera met gewijzige softwarte, maar volgens hem in dit geval, zeer uitzonderlijk omgeruild.
            Volgens de verkoper heeft Canon i.v.m. een upgrade van de firmwire nog niets officieels laten weten aan de importeurs en/of verkopers en zolang dat niet gebeurt kan een omruiling alleen indien de camera met originele fabrieksinstellingen terug wordt ingeleverd.
            Een verwittigd man is er twee waard.
            Hopelijk gaat het nu met dit nieuwe toestel de goede richting uit. We gaan het vanavond zoveel mogelijk grondig testen. Ik laat nog iets weten van het resultaat.
            Nogmaals iederen bedankt voor de reacties
            Allee nu hopen dat je deze keer lucky bent he lucky

            Veel plezier ermee.

            @stanne : ja jong van "de stanne" hebben we hier al veel positiefs gezien. Je kan misschien proberen met je oude naam lukt misschien beter.

            Comment


            • #51
              Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

              Hihi zeg wel...
              Die release had wel nog eventjes uitgesteld mogen worden.

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
              Ziet er toch naar uit dat hetgene wat Canon onmiddellijk goed had bij de 20D het embossed logo was...

              Sorry kon het niet laten, ik zag een bal en een doel zonder doelman...
              Kwestie van deze thread op het goede spoor te houden.

              Is natuurlijk allemaal heel jammer, ik voel mee met deze mensen...
              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

              Comment


              • #52
                Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                Ziet er toch naar uit dat hetgene wat Canon onmiddellijk goed had bij de 20D het embossed logo was...
                Ik heb ook altijd gezegd dat het een voordeel van de canon was he Marc zie je nu wel dat ik gelijk heb

                Comment


                • #53
                  Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

                  Orgineel gepost door Jan_10D
                  Hier ben ik het volledig mee eens. En ik gebruik de gewone Kingston zonder 1 probleem.

                  Toch vind ik dat de zaken niet zo "Extreme" moeten voorgesteld worden.

                  Ik vind dat iedereen hier zijn of haar mening mag geven, ook Otto.
                  Iedereem is vrij om die mening te geloven of niet.

                  Jan.

                  Ook volledig mee eens en die hier zo hard roepen hé en een toestel gaan kopen in duitsland komen dan op hun sokken bedelen bij Otto om een NL handleiding
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                  Comment


                  • #54
                    Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

                    Beste mensen nogmaals allemaal dank voor de replys. Ik had hier echt niet de bedoeling om Canon in een slecht daglicht te stellen. Ikzelf heb al mijn materiaal van Canon en toen mijn schoonzoon zaterdag zei dat hij hem een digitale DSRL ging aanschaffen heb ik hem de 20D aangeraden.

                    Ik heb deze toppic gestart enkel en alleen om in alle oprechtheid de realiteit te vertellen van wat we hebben meegemaakt en om raad te vragen voor een oplossing, wat intussen is gebeurd.

                    Deze avond hebben we de nieuwe 20D reeds getest. Alles blijkt perfect te functioneren en dit zonder upgrade van de firmwire. Tot hiertoe geen enkel probleem noch met verschillende CF-kaarten noch met verschillende Canon-lenzen en -flitsers. Onze eerste indrukken zijn zeer positief. De 20D lijkt een hele verbetering van de 10D. Hij levert haarscherpe foto's, bij hogere isowaarden veel minder ruis dan de 10D, continu opnamen gaan vlot en zeer vlug. Ook de joystick voor het bekijken van de fotos is blij meegenomen. De sluiter is hoorbaar maar nu om te zeggen dat deze lawaaierig is lijkt mij wel overdreven. Het toestel is lichter en kleiner, maar ligt vrij goed in de hand (dit zal misschien voor iedereen verschillend zijn). Alles samen dus zeer positieve eerste indrukken

                    Ik heb vanavond een zeer gelukkige schoonzoon met zijn nieuw speelgoed (20D) gezien . Onze enige kleindochter wordt op 23 oktober één jaar. Dit zal zonder twijfel met de 20D worden vereeuwigd.
                    Last edited by Lucky; 11 oktober 2004, 22:03.
                    Luc
                    BD0174BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

                      Wat het ook moge wezen ... bij Canon is elk defect binnen de 7 dagen na aankoop een DOA, zelfs 1 dode pixel op scherm of de sensor ...

                      Aanrader, bel direct naar support voor dat ge naar de winkel gaat, niet vergeten te vermelden dat je het toestel pas hebt, en je krijgt een dossiernummer.

                      Dan ga je naar de winkel en zeg daar maar : dossiernummer x bij Canon, ik mocht mijn toestel ruilen (als ze dat tenminste gezegd hebben).

                      Mvg,
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Wat het ook moge wezen ... bij Canon is elk defect binnen de 7 dagen na aankoop een DOA, zelfs 1 dode pixel op scherm of de sensor ...

                        Aanrader, bel direct naar support voor dat ge naar de winkel gaat, niet vergeten te vermelden dat je het toestel pas hebt, en je krijgt een dossiernummer.

                        Dan ga je naar de winkel en zeg daar maar : dossiernummer x bij Canon, ik mocht mijn toestel ruilen (als ze dat tenminste gezegd hebben).

                        Mvg,
                        Ok, da's vast handig om te weten. Weet je toevallig of dit ook geldt voor niet-Nederlandse Canon camera's, die wel in een Nederlandse winkel gekocht zijn?
                        Nikon D70 / CP880

                        Comment


                        • #57
                          Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                          In het geval dat niet alle CF-kaarten zouden functioneren in het toestal zou de verkoper dit toch moeten melden of zou dit moeten terug te vinden zijn in de handleiding. De verkoper heeft hierover niets gezegd en wij vinden niets terug hieromtrent in de handleiding. Ik vind dus niet dat wij hier een fout begaan hebben.
                          Dit staat letterlijk in de handleiding van de Canon 20D : "CF cards made by Canon are recommended." alsook : "Non-Canon CF cards may not be able to record and playback images. Using Canon CF cards is recommended." alsook : "A non-Canon CF card or a CF card formatted with another camera or personal computer might not work with the camera."

                          Moeilijk te zeggen dat ze niets vermelden hé ...
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                            Dit staat letterlijk in de handleiding van de Canon 20D : "CF cards made by Canon are recommended." alsook : "Non-Canon CF cards may not be able to record and playback images. Using Canon CF cards is recommended." alsook : "A non-Canon CF card or a CF card formatted with another camera or personal computer might not work with the camera."

                            Moeilijk te zeggen dat ze niets vermelden hé ...
                            Ja, juist maar hieruit afleiden dat door het gebruik van niet-Canon-kaarten het toestel defect raakt is toch nog iets anders denk ik. En als dat zo is dan lopen heel wat Canon gebruikers wel een grote risicos (ik ook trouwens).
                            Luc
                            BD0174BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                              Dit staat letterlijk in de handleiding van de Canon 20D : "CF cards made by Canon are recommended." alsook : "Non-Canon CF cards may not be able to record and playback images. Using Canon CF cards is recommended." alsook : "A non-Canon CF card or a CF card formatted with another camera or personal computer might not work with the camera."

                              Moeilijk te zeggen dat ze niets vermelden hé ...
                              Goe bezig!
                              Datzelfde zeggen ze over lenzen en flashes. gebruik jij geen Sigam's/Tamrons of andere...
                              Pure b*ll...

                              Trouwens de Canon CF's zijn geproduceerd door... SanDisk! Begrijpe wie kan. Als je beslist te veel geld hebt, geef dan wat aan mij...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • #60
                                Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                                De verkoper had de camera zodanig ingesteld dat fotos nemen mogelijk was zonder dat er een CF-kaart in het toestel zat.
                                De problemen zijn dus begonnen nadat er een 10tal fotos op de onze CF-kaart stonden.
                                Over dat laatste heb ik een vraagje ... hoe doe je dat? Foto's nemen zonder kaart? Heb bij mijn instellingen "Shoot w/o card" ("Foto zonder CF") op "on" gezet. Ik heb mijn kaart nog nooit verwijderd (werk via kabeltje dus zonder kaartlezer). Alles wordt dus wel op mijn kaart opgeslaan denk ik, wanneer deze vol is krijg ik wel de melding "CF full"... ik dacht dat hij dan gewoon nog een aantal foto's in het "geheugen van de camera" opsloeg?

                                Kortom: Hoe werkt dat? Opslaan zonder CF-kaart? Of gaat dat alleen als er eenvoudigweg geen kaart inzit (moet je de volle kaart er eerst uithalen?)

                                Heb ook op DPreview gelezen dat Canon nog altijd het probleempje met de CF-kaart-kamer in het apparaat niet opgelost heeft. "Niet opgeslane foto's" (wat houdt dat in? foto's die niet op de CF opgeslaan werden in dat "geheugen"?) gaan verloren zodra het poortje opengeklikt wordt ofzo?

                                Comment

                                Working...
                                X