Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D - TOESTEL OMGERUILD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

    off-topic: nooit problemen gehad met mijn D70
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #32
      Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
      off-topic: nooit problemen gehad met mijn D70
      Natuurlijk niet, maat je weet, negatieve kritiek is heel erg populair hé. Als CAnon x aantal cameras verkoopt, zullen er wel een aantal met problemen mee zijn. Maar ook wel een aantal users problems.
      Don't worry, be happy!!

      Comment


      • #33
        Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

        Yep dirtyharry.

        Het is zoals Rudy zegt. Vaak liggen de problemen elders en zijn ze zwaar overroepen. Internet is een heel slecht medium voor zoiets.

        Comment


        • #34
          Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          En dan heb ik er liever 1 die geen invloed op mijn beelden heeft dan een die bijv rood/groen beelden(D70) geeft of die banding heeft (1D).
          Zo kan je natuurlijk altijd alles wel draaien en keren tot in het oneindige

          Je dierbare Canon gebruikt de klanten als proefkonijn en heeft de D20 gewoon uit marketingredenen veel te vroeg op de markt gebracht met alle gevolgen vandien.

          Comment


          • #35
            Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
            Zo kan je natuurlijk altijd alles wel draaien en keren tot in het oneindige

            Je dierbare Canon gebruikt de klanten als proefkonijn en heeft de D20 gewoon uit marketingredenen veel te vroeg op de markt gebracht met alle gevolgen vandien.
            Canon kan mij niets schelen en marketingredenen spelen zeker mee in de bepaling van wanneer een camera op de markt komt. En yep het gevolg is dat alle merken hun camera's op de markt brengen met bugs. En als ik dan moet kiezen liever een bug die snel weg is en waar de beelden niet onder lijden. Jij niet soms? Het zou allemaal niet mogen die bugs maar de laatste jaren zijn ze er bij alle merken en alle camera's spijtig genoeg.

            Dus yep maakt niet uit wat je koopt ben je bij de eerste die iets kopen ben je een proefkonijn.

            Je hebt zelfs merken die een camera 6 maanden op voorhand aankondigen om marketingredenen en er na die 6 maanden nog steeds niet in slagen om hem zonder bugs uit te brengen. Tja.....thats life.

            Comment


            • #36
              Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Canon kan mij niets schelen en marketingredenen spelen zeker mee in de bepaling van wanneer een camera op de markt komt. En yep het gevolg is dat alle merken hun camera's op de markt brengen met bugs. En als ik dan moet kiezen liever een bug die snel weg is en waar de beelden niet onder lijden. Jij niet soms? Het zou allemaal niet mogen die bugs maar de laatste jaren zijn ze er bij alle merken en alle camera's spijtig genoeg.

              Dus yep maakt niet uit wat je koopt ben je bij de eerste die iets kopen ben je een proefkonijn.

              Je hebt zelfs merken die een camera 6 maanden op voorhand aankondigen om marketingredenen en er na die 6 maanden nog steeds niet in slagen om hem zonder bugs uit te brengen. Tja.....thats life.
              Kevlar,
              met alle respect, maar je zegt het iedere keer opnieuw:
              alle (met nadruk op alle) camera's worden uitgebracht met bugs.
              Nu vraag ik mij af: welke bugs hadden (bvb) Pentax ist D, Fuji S1 en S2 PRO, de welke had D100, en welke de 300D enz...?
              Je stelling stoelt op niets, omdat je niet wilt toegeven hetgeen wat TrustNoOne reeds zei: om marketingtechnische redenen heeft Canon de 20D te vroeg op de markt gebracht. Dat ze ale problemen uiteindelijk zullen oplossen, daar ben ik van overtuigd, maar dat neemt niet weg dat Canon (en geen enkele fabrikant, for that matter) zijn klanten niet als beta-testers mag gebruiken...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #37
                Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                Wel kijk hier eens Marc daar heb je al een lijstje. En het komt zelfs niet van mij.



                En dan zijn er de minder bekende camera's die je hier geeft.

                De *istD : settings in viewfinder verdwijnen bij indrukken dof preview (nooit geen oplossing voor geweest dus je zou kunnen argumenteren dat het geen bug is.)
                De S2 : S2 de li batterijen zijn kapot als je hem op ac power aanzet.
                De S1 : Sorry die is al zo oud dat ik het echt niet meer weet.

                En voor de rest heb ik er geen problemen mee om toe te geven (had ik hier al meerdere malen gezegd) dat deze bugs niet zouden mogen. En dat mag in geen enkele camera.

                Ik hoop dat je nu toch ook wel kan toegeven dat wat ik zeg op wel iets stoelt. En ja hoor je zal wel ergens een DSLR vinden waar het niet het geval is. Algemeen gezien veranderd dat niets aan de zaak. Alhoewel het niet zou mogen komen de meeste camera's uit met bugs.

                Comment


                • #38
                  Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D



                  Is een onscherpe JPG een bug? Cool Dan heeft de canon 10D en 300D die bug ook

                  Canon is en blijft een schitterende marketingfirma, ze slagen erin mensen hun canon 300D en canon 10D te doen verkopen en zich een canon 20D aan te schaffen (denkende dat ze hiermee betere foto's gaan maken).

                  Ik ga me niet meer moeien in deze zinloze discussie, ik ben tevreden met mijne simpele D100

                  Comment


                  • #39
                    Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                    Oh maar ik kan er nog andere geven hoor.

                    Er zijn firmware updates geweest voor de D100 om de compatibiliteit te verzekeren met bepaalde CF kaarten, Om color mode II compatibel te maken met fotoshop. Zijn deze goed voor jou?

                    Al dit zou niet mogen welk merk je ook gebruikt camera's zouden zonder bugs moeten verkocht worden want we mogen geen proefkonijnen zijn. Spijtig genoeg is dit niet het geval. En al deze problemen over alle merken heen worden zwaar overroepen dankzij of ondanks het internet.

                    Comment


                    • #40
                      Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Oh maar ik kan er nog andere geven hoor.

                      Er zijn firmware updates geweest voor de D100 om de compatibiliteit te verzekeren met bepaalde CF kaarten, Om color mode II compatibel te maken met fotoshop. Zijn deze goed voor jou?

                      Al dit zou niet mogen welk merk je ook gebruikt camera's zouden zonder bugs moeten verkocht worden want we mogen geen proefkonijnen zijn. Spijtig genoeg is dit niet het geval. En al deze problemen over alle merken heen worden zwaar overroepen dankzij of ondanks het internet.

                      Als het Canon is zijn de problemen zwaar overroepen door het internet en minimaliseer je alles,als het over Nikon gaat zijn ze weer een half jaar te laat en zelfs dan kunnen ze het nog niet en zo lever jij je eeuwige gekleurde commentaar maar door.

                      Je doet dat hier op BD nu al zo lang ik hier lees.(en dat is al efkes )Heb je nu echt niks beters te doen?

                      Als er straks D20's "ontploffen" ga je waarschijnlijk uit je duim zuigen dat Canon dit zo voorzien heeft als extra vuurwerk tegen de festiviteiten van de komende eindejaarsperiode en dat we met zijn allen blij moeten zijn met die attentie van Canon.

                      Comment


                      • #41
                        Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
                        Als het Canon is zijn de problemen zwaar overroepen door het internet en minimaliseer je alles,als het over Nikon gaat zijn ze weer een half jaar te laat en zelfs dan kunnen ze het nog niet en zo lever jij je eeuwige gekleurde commentaar maar door.

                        Je doet dat hier op BD nu al zo lang ik hier lees.(en dat is al efkes )Heb je nu echt niks beters te doen?

                        Als er straks D20's "ontploffen" ga je waarschijnlijk uit je duim zuigen dat Canon dit zo voorzien heeft als extra vuurwerk tegen de festiviteiten van de komende eindejaarsperiode en dat we met zijn allen blij moeten zijn met die attentie van Canon.
                        Lol totaal naast de kwestie. Komt ie met nikon versus canon wat hier totaal niet terzake is.
                        Je mag je oude naam gebruiken hoor stanne. Ah nee sorry vergeten je ging BD verlaten wat je dan ook deed met tromgeroffel. Wel leuk dat je je oude naam herinnerde waarmee je daarvoor ook al regelmatig onzin kwam vertellen onder een andere naam omdat je het niet durfde met je gereputeerrde naam. Doe zo voort jong erg verrijkend.

                        Comment


                        • #42
                          Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                          @ Kevlar: fantasie heb je in elk geval genoeg zie ik.Zet die eens in voor iets positiefs.

                          Comment


                          • #43
                            Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                            Mensen, opnieuw on toppic please.
                            Ik wil eerst en vooral iedereen danken voor de reacties en het medeleven.
                            Wij hebben het toestel geprobeerd met verschillende CF-kaarten en canon lenzen, allemaal minder dan 1 jaar oud : CF-kaarten : Ridata, Toshiba, SanDisk/ canon lenzen : 16-35 f/2.8 L USM. 24-70 f/2.8 L USM; 70-200 f/2.8 L IS USM en 28-135 IS USM. Wat we ook in het toestel staken of er op zetten: de problemen bleven "error 99".

                            Nu beter nieuws : we hebben het toestel vandaag kunnen omruilen.
                            Toen mijn schoonzoon deze voormiddag telefonisch de verkoper op de hoogte bracht van de problemen, was de verkoper onmiddellijk bereid het te ruilen voor een andere 20D. Maar toen hij merkte dat we een upgrade van de firmwire hadden gedaan veranderde hij dadelijk van mening.
                            Zijn argument : als de oorspronkelijk software door de klant wordt gewijzigd kan het niet meer worden omgewisseld en dient het toestel naar Canon voor herstelling te worden teruggestuurd !
                            We hebben daar wel efkens moeten discusiëren. Uiteindelijk is de verkoper bijgedraaid en heeft hij de camera met gewijzige softwarte, maar volgens hem in dit geval, zeer uitzonderlijk omgeruild.
                            Volgens de verkoper heeft Canon i.v.m. een upgrade van de firmwire nog niets officieels laten weten aan de importeurs en/of verkopers en zolang dat niet gebeurt kan een omruiling alleen indien de camera met originele fabrieksinstellingen terug wordt ingeleverd.
                            Een verwittigd man is er twee waard.
                            Hopelijk gaat het nu met dit nieuwe toestel de goede richting uit. We gaan het vanavond zoveel mogelijk grondig testen. Ik laat nog iets weten van het resultaat.
                            Nogmaals iederen bedankt voor de reacties
                            Last edited by Lucky; 11 oktober 2004, 17:20.
                            Luc
                            BD0174BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                              Mensen, opnieuw on toppic please.
                              Ja want ze waren hier weeral bijna vertrokken zelle.
                              Ik wens je deze keer veel meer geluk met je 20D en veel foto plezier.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment


                              • #45
                                Re: OPNIEUW PROBLEMEN MET 20D

                                Vandaag op http://www.dpreview.com

                                Canon posts EOS 20D firmware 1.0.5
                                Following several incidents of 'dead cameras' Canon pulled its 1.0.4 firmware update for the EOS 20D shortly after it was published. Today Canon has posted version 1.0.5 which includes all of 1.0.4's updates and should (hopefully) not cause any further update problems. On the update page there are no less than two 'apologies' to customers who may have had their cameras killed by the previous update. It's also worth noting the specific recommended procedure of update. (08:35 GMT

                                Comment

                                Working...
                                X