Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 90D nieuws.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 90D nieuws.

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ook valt nog te zien hoe de sensor met zeer hoge pixeldichtheid zich gedraagt bij hogere ISO.
    Daar ben ik ook benieuwd naar, ik zal de reviews goed in de gaten houden.

Ik vind het moedig van Canon dat ze naar 32mp gaan. Voor wildlife lijkt me dat ideaal.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Canon 90D < --- >80D

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik wil eerst zien hoe veel beter die sensor presteert ten opzichte van die van de 7DII, ik gebruik de 7DII dikwijls voor natuurfotografie, als de 32,5 megapixel sensor werkelijk meer detail geeft dan is het mogelijk dat ik de 7DII vervang door de 90D.
        Maar ik vermoed dat je dan wel heel goede lenzen voor die sensor moet zetten om werkelijk een verbetering te zien, de meeste EF-S lenzen presteren nog vrij goed op een 20 megapixel camera, maar op een 30 megapixel camera zou dat wel eens kunnen tegenvallen.
        Voor natuurfotografie gebruik ik gewoonlijk wel de 100-400 L IS II en de Sigma 180mm f2,8 macro, maar op de 7DII gebruik ik ook de EF-S 10-18 en de "standaardlens op die camera is voor mij de EF-S 18-135 IS STM, het is vooral die lens waarvoor ik vrees dat ze niet goed genoeg zal zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Door een performante M6 MkII uit te brengen geeft Canon te kennen dat de M-reeks niet dood is.
          Het is ook typisch dat nieuwe technologie (de hoge mps sensor) niet direct op een topmodel wordt uitgebracht.
          Er is ook gezegd dat de M5 het flagship blijft.
          Het is dus best mogelijk dat er een nog betere M5 MkII uitkomt (met dubbele processor ed), die dan als de opvolger van de 7DII kan beschouwd worden voor wie de voorkeur blijft geven aan APS-C.

Comment

dubbel
            Last edited by palombian; 1 september 2019, 10:10. Reden: dubbel

Comment

Door een performante M6 MkII uit te brengen geeft Canon te kennen dat de M-reeks niet dood is.
              Het is ook typisch dat nieuwe technologie (de hoge mps sensor) niet direct op een topmodel wordt uitgebracht.
              Er is ook gezegd dat de M5 het flagship blijft.
              Het is dus best mogelijk dat er een nog betere M5 MkII uitkomt (met dubbele processor ed), die dan als de opvolger van de 7DII kan beschouwd worden voor wie de voorkeur blijft geven aan APS-C.
              Waarom moet daar nu persé een dubbele processor in?
              Als de Digic 8 snel genoeg is waarom zouden ze in hemelsnaam er een dubbele moeten insteken?
              Die processors ontwikkelen warmte hoor. Straks gaan ze nog moeten zorgen voor afkoeling een veel grotere batterij.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Waarom moet daar nu persé een dubbele processor in?
                Als de Digic 8 snel genoeg is waarom zouden ze in hemelsnaam er een dubbele moeten insteken?
                Die processors ontwikkelen warmte hoor. Straks gaan ze nog moeten zorgen voor afkoeling een veel grotere batterij.
                Dit is regelmatig toegepast om de snelheid te verhogen, oa in de 7DII, 1Dx enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik wil eerst zien hoe veel beter die sensor presteert ten opzichte van die van de 7DII, ik gebruik de 7DII dikwijls voor natuurfotografie, als de 32,5 megapixel sensor werkelijk meer detail geeft dan is het mogelijk dat ik de 7DII vervang door de 90D.
                  Maar ik vermoed dat je dan wel heel goede lenzen voor die sensor moet zetten om werkelijk een verbetering te zien, de meeste EF-S lenzen presteren nog vrij goed op een 20 megapixel camera, maar op een 30 megapixel camera zou dat wel eens kunnen tegenvallen.
                  Voor natuurfotografie gebruik ik gewoonlijk wel de 100-400 L IS II en de Sigma 180mm f2,8 macro, maar op de 7DII gebruik ik ook de EF-S 10-18 en de "standaardlens op die camera is voor mij de EF-S 18-135 IS STM, het is vooral die lens waarvoor ik vrees dat ze niet goed genoeg zal zijn.
                  Vergeet ook niet dat diffractie zal optreden vanaf f:5.2.
                  Dit wil zeggen dat mijn 400 f:4 die ik doorgaans met 1.4x extender gebruik al over deze grens zit, en ik de 2x extender wel kan vergeten (wat sowieso al weinig winst bood op de 20 mpx 7DII waarbij die op f:6.6 lag).
                  Zelfde geldt voor de 90D uiteraard.

Is the Canon EOS M6 Mark II right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Comment

Dit is regelmatig toegepast om de snelheid te verhogen, oa in de 7DII, 1Dx enz.
                    A ja, natuurlijk is de snelheid het doel.
                    Maar straks krijgen we strijd zoals in het verleden tussen AMD en Intel.
                    Die dreven de snelheden zo hoog op dat ze nauwelijks met de fans uit die tijd te koelen waren en op branden.
                    Trouwen het zal wel één processor zijn met twee kernen.
                    Misschien is dat wel beter dan één enkele maar dan moeten de taken verdeeld worden.
                    Volgens mij zijn de "Canonnisten" sceptische mensen en vellen ze al oordelen voor de 90D op de markt verschijnt.
                    Bekijk eens de foto's op het net, die zijn toch mooi te noemen. IK heb er niks op aan te merken.
                    Ik vertrouw erop dat ze bij Canon wel duivels goed weten wat ze doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als ik de beelden van de 90D (voornamelijk icm de 18-135mm) op DPR bekijk vrees ik dat je gelijk hebt, er is precies geen enkele kritisch scherpe opname bij: https://www.dpreview.com/samples/805...sample-gallery
                      De beelden van de M6II zien er wel beter uit, maar het lijkt toch nog niet zo simpel om echt scherpe beelden te bekomen uit een camera met deze pixeldichtheid... https://www.dpreview.com/samples/321...sample-gallery

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Straks gaan ze nog moeten zorgen voor afkoeling een veel grotere batterij.
                      Bij de nieuwe FF 'video-' Panasonic hebben ze idd een ventilator ingebouwd: https://www.dpreview.com/reviews/pan...-in-progress/3
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Als ik de beelden van de 90D (voornamelijk icm de 18-135mm) op DPR bekijk vrees ik dat je gelijk hebt, er is precies geen enkele kritisch scherpe opname bij: https://www.dpreview.com/samples/805...sample-gallery
                        De beelden van de M6II zien er wel beter uit, maar het lijkt toch nog niet zo simpel om echt scherpe beelden te bekomen uit een camera met deze pixeldichtheid... https://www.dpreview.com/samples/321...sample-gallery
                        Het zijn ook allemaal rijdende auto's die niet zo scherp zijn, de andere vind ik wel goed hoor.
                        Wel zo'n toestel als die Panasonic zou ik nooit kopen.
                        Ik heb vroeger analoog gefilmd toen we nog naar Polen gingen, daar heb ik nu 1001 keer spijt van.
                        Veel te weinig echt gezien en teveel door die kleine (z/w) zoeker moeten kijken.
                        Dus een fototoestel moet foto's trekken voor mij, video mag gestolen worden.

Comment

@oermens die eerste foto van de test?
                          Stilstaande mensen met 1/640 sec fotograferen.
                          Tweede foto.
                          Race wagens op circuit aan een snelheid van ongeveer 200Km/h op verre afstand met een EF-S 18-135 lensje op een crop camera.
                          En dan nog @135 1/80sec, met foto’s Out-of-camera JPEG!
                          Moet dit doorgaan als een ernstige review van een nieuwe camera!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                            @oermens
                            Moet dit doorgaan als een ernstige review van een nieuwe camera!
                            Neen, dat zijn gewoon voorbeeldfoto's, geen test.

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                            @oermens die eerste foto van de test?
                            Stilstaande mensen met 1/640 sec fotograferen.
                            Tweede foto.
                            Race wagens op circuit aan een snelheid van ongeveer 200Km/h op verre afstand met een EF-S 18-135 lensje op een crop camera.
                            En dan nog @135 1/80sec, met foto’s Out-of-camera JPEG!
                            DPR gebruikt vaak veel te lange sluitertijden, ik zie trouwens geen 1/640ste bij de eerste foto maar 1/200ste bij 113mm, zelf gebruik ik liever minstens 1/(2*focuslengte) ipv 1/focuslengte en als het kan nog iets sneller, zeker op een camera met zo'n hoge pixeldichtheid.
                            Maar mss maken ze een groot deel van de foto's op automatische standen om te testen wat voor soort foto's de meeste mensen er uit gaan krijgen, valt iets voor te zeggen, maar van de andere kant ook niet zo interessant om de maximale beeldkwaliteit te beoordelen.
                            Ze hebben voor de meeste foto's ook een lens (18-135 STM) gebruikt die duidelijk niet voldoende resolutie geeft voor deze sensor, maar deze is bvb met de 17-55 2.8 gemaakt en zou toch wel beter mogen zijn dan dit vind ik, enkel het centrum is redelijk scherp, maar dan nog wat 'mushy' details: https://www.dpreview.com/sample-gall...ery/0001632090
                            Voor de rest vind ik jpg's interessant, zeker een camera uit deze reeks zal wsl toch voornamelijk op die manier gebruikt worden en anders is het moeilijk om de raw nabewerking hetzelfde te houden tussen verschillende camera's en merken. De dag van vandaag zijn er voldoende camera's die bewijzen dat jpg's er prima kunnen uitzien!
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              Ze hebben voor de meeste foto's ook een lens (18-135 STM) gebruikt die duidelijk niet voldoende resolutie geeft voor deze sensor, maar deze is bvb met de 17-55 2.8 gemaakt en zou toch wel beter mogen zijn dan dit vind ik, enkel het centrum is redelijk scherp, maar dan nog wat 'mushy' details: https://www.dpreview.com/sample-gall...ery/0001632090
                              Voor de rest vind ik jpg's interessant, zeker een camera uit deze reeks zal wsl toch voornamelijk op die manier gebruikt worden en anders is het moeilijk om de raw nabewerking hetzelfde te houden tussen verschillende camera's en merken. De dag van vandaag zijn er voldoende camera's die bewijzen dat jpg's er prima kunnen uitzien!
                              De 18-135 voldoet nog net op de vorige generatie crop sensors van Canon, ik gebruik die op de 7DII, en ik heb lenzen waarmee ik meer detail zie op de foto's van de 7DII, maar de 18-135 is dikwijls handiger dan die andere lenzen (licht, compact, groot zoombereik).
                              De EF-S 18-55 f2,8 is volgens mij ook toe aan een update, die heb ik vroeger gebruikt, die was op een 40D wat scherpte betreft vergelijkbaar met de oude 24-70 f2,8 L (de 24-70 f2,8 L II is een heel stuk beter dan de oude 24-70 L, zeker met het diafragma helemaal open is het verschil duidelijk te zien).
                              Wat dat betreft hebben ze bij Canon op dit ogenblik geen enkele EF-S lens die goed genoeg is als standaardlens voor de 90D, als je de extra resolutie uit die nieuwe sensor op de foto's wil krijgen, dan zal je zwaarder glas moeten meesleuren (misschien een 24-105 L IS II).
                              Als je de 90D wil gebruiken met een "superzoomlens, dan heeft het helemaal geen zin om die te kopen als je al een van de camera's hebt met de sensor van de vorige generatie, de sensor kan dan wel beter zijn, maar als de details niet door het glas tot bij de sensor geraken, dan staan ze ook niet op de foto. Met de 18-135 zal het verschil al heel klein zijn, met een 18-200 of iets dergelijks zou ik zeker geen geld uitgeven voor een "upgrade" naar de 90D.

En wat de jpeg's betreft, ik heb altijd al gefotografeerd in jpeg (met elke digitale camera die ik ooit heb gebruikt).
                              Daarom kijk ik bij de voorbeeldfoto's op dpreview altijd naar de jpeg bestanden om de kwaliteit van de beelden te beoordelen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Ik snap eerlijk gezegd niet dat er nog altijd mensen zijn die afgaan op de testfoto's zoals hier getoond
                                Als ik de opnames zo bekijk van de rijdende wagens dan zijn dat gewoon minder goede panning shots
                                En wat de andere opnames betreft, hoe kun je nu afgaan op de kwaliteit van het toestel met een lens erop geplaatst die de resolutie niet aankan.
                                Tevens is er geen enkel toestel de dag van vandaag die geen mooie jpegs maakt in ideale omstandigheden en bij de juiste instellingen, da's trouwens al jaren zo.

grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                                X