Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 90D nieuws.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 90D nieuws.

Ik kijk altijd naar de professionele markt. En daar heeft de systeemcamera geen voet aan de grond.
    Kijk eens naar de top 5 gebruikte camera´s bij de world photo awards. Daar is er helemaal geen sprake van systeemcamera´s. Hooguit 4% penetratie.
    World Press Photo just announced the winning photos for the 2019 edition of it's world's most prestigious photojournalism contest. Camera metadata shared

Bij de consumentenmarkt is de doorbraak er wel al. Maar dat is ook een ander publiek. Een ander marktsegment van vooral de minder ervaren of minder/niet opgeleide "fotograaf".

Dat we naar een toekomst gaan met enkel nog systeemcamera´s lijkt mij ergens logisch maar dan moet die technologie nog een behoorlijk stuk doorontwikkeld worden.
    De professional heeft een betrouwbaar en snel werkpaard nodig en geen speelgoed.

Ik ben zelf technisch zeer onderlegd en als ik met een systeemcamera werk dan krijg ik het behoorlijk op mijn heupen over alle tekortkomingen die er zijn.

Comment

In je eerdere post werd geen onderscheid tussen marktsegmenten gemaakt.
      En het is logisch dat niet elk marktsegment even snel loopt.

Maar de wisselwerking is er hoe dan ook vandaag al, en er is meer dan een voet aan de grond. Mocht dat niet zo zijn, dan had Canon of Nikon er zelfs niet over gedacht zelf zo'n alternatief op de markt te brengen en de verkopen van hun DSLR 's een stuk te kanibaliseren.
      Wat tekortkomingen betreft: een A7RIV of A9 heeft meer voordelen dan iets van tekortkoming wat mij betreft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zelfs als amateur zit ik niet echt te wachten om mijn DSLR te vervangen.
        Mirrorless toestellen kunnen veel compacter gemaakt worden (wat blijkbaar belangrijk is voor "amateurs"), zoals APS-C toestellen Sony 6000 en Canon M, maar bij de FF modellen valt dit argument grotendeels weg.
        Ik vrees dat het vooral de hete adem van de concurrentie is die Nikon en als laatste Canon heeft doen overstag gaan.
        Alhoewel tenminste Canon ervan geprofiteerd heeft om de techniek van de lensvatting te actualiseren.
        Last edited by palombian; 20 augustus 2019, 10:36.

Comment

"Ik vrees dat het vooral de hete adem van de concurrentie is die Nikon en als laatste Canon heeft doen overstag gaan."

Da's net wat ik zeg: als die toestellen van de concurrentie geen voet aan de grond hadden gekregen, dan was er voor Nikon en Canon ook geen business case om die weg op te gaan...

Wat mij betreft zit er ook meer voordeel aan de recente systeemcamera's dan enkel beperktere omvang en gewicht. Waar in het dslr-tijdperk een FF nog +2000 euro kostte, zijn er via de systeemcamera's alternatieven gekomen die een pak goedkoper zijn. Een A7-II zat op ongeveer 1700 bij introductie en kost nu nog slechts iets meer dan 1000, splinternieuw. Dat was voor de systeemcamera ondenkbaar.
          Daarnaast heeft ook EVF voor mij enkel maar voordelen, net als het ontbreken van een spiegel dat ermee samengaat.

Bij mij zijn de dslr's al jaren geleden vervangen. Ik heb er nog eentje uit nostalgie, voor die zeldzame keer dat ik nog eens het geluid van een spiegel wil horen.
          Last edited by K-2; 20 augustus 2019, 14:05.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De Sony kost idd. niet veel, hun winst halen ze uit hun objectieven.
            Volgens mij hebben Canon noch Nikon schrik te hebben van de systeem camera, maar dat kan veranderen het systeem is nog niet zo oud hé.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Zelfs als amateur zit ik niet echt te wachten om mijn DSLR te vervangen.
              Mirrorless toestellen kunnen veel compacter gemaakt worden (wat blijkbaar belangrijk is voor "amateurs")
              Maar de lenzen vallen tegen in dat opzicht, vooral wegens de mode voor heel grote openingen. Moesten ze voor die meer compacte toestellen ook compacte lenzen maken (genre f/4) dan zou het me wel iets zeggen. Maar eerlijk gezegd, ik heb liever een licht toestel dan een klein toestel.

Comment

Da's inderdaad wat ik ook het liefste gebruik: 2 f/4-zooms, en 2 primes daarnaast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  De Sony kost idd. niet veel, hun winst halen ze uit hun objectieven.
                  Volgens mij hebben Canon noch Nikon schrik te hebben van de systeem camera, maar dat kan veranderen het systeem is nog niet zo oud hé.
                  Waarom er schrik van hebben. Ze brengen zelf een gamma op de markt.
                  En ja, alle merken halen geld uit hun nieuwe lenzen. Maar er zijn er ook goedkopere bij. Ik heb alvast niet teveel betaald voor de mijne.

Comment

Volledige specs van de toekomstige 90D (HIER) te vinden .
                    Hier alles weergeven zou weleens te groot kunnen uitvallen.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Volledige specs van de toekomstige 90D (HIER) te vinden .
                      Hier alles weergeven zou weleens te groot kunnen uitvallen.
                      Ferm toestel hoor
                      Maar ik zie weinig veranderingen t.o.v. 7DII, wel een veel snellere processor

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Ferm toestel hoor
                        Maar ik zie weinig veranderingen t.o.v. 7DII, wel een veel snellere processor

grts
                        Sieg
                        Ja, maar er zit er maar een in ipv twee.
                        Toch benieuwd naar de nieuwe sensor.

Comment

Nu het toestel uit is hebben de meeste commentatoren een voorkeur voor de M6 MarkII, die intern hetzelfde is als de 90D (net zoals de M5 en M6 een 80D waren).

Uit wat ik zie en lees, en mijn ervaring met de 7DII en de eerste versie van de M6, denk ik dat de M6II wel beter zal zijn dan de 7DII.
                          Veel meer scherpstelpunten over de hele sensor bij zeer weinig licht, 14 frames per seconde, enz.

Enkel nog gewoon worden aan de elektronische zoeker en de kleine batterij (naar mijn ervaring een derde tot de helft van het aantal opnamen tov de 7DII en vergelijkbare DSLR's).

Ook valt nog te zien hoe de sensor met zeer hoge pixeldichtheid zich gedraagt bij hogere ISO.

Comment

Ik verkies zeker de 90D boven de M6 MkII.
                            Waarom altijd over die hoge ISO waarden nastreven?
                            Als de lichtomstandigheden niet ideaal zijn blijft mijn toestel in de tas, ik ben geen reporter die in elke omstandigheid een foto moet afleveren.

Comment

Ik verkies zeker de 90D boven de M6 MkII.
                              Waarom altijd over die hoge ISO waarden nastreven?
                              Als de lichtomstandigheden niet ideaal zijn blijft mijn toestel in de tas, ik ben geen reporter die in elke omstandigheid een foto moet afleveren.
                              Ik ben het volledig met je eens dat die hoge ISO een obsessie is.
                              Bij Canon ben je een goede 1 1/2 stop slechter af met een crop tov een FF.
                              Als je dat niet nodig hebt is een APS-C even goed voor de meeste situaties.

Wat ik niet begrijp is dat je als gebruiker van Fuji toch nog een DSLR van Canon zou kopen nu ze eindelijk enigszins fatsoenlijke mirrorless toestellen maken.

Comment

Wel, ik heb een 5D Mk III en 4 Canon lenzen + 2 Russische pareltjes van objectieven.
                                Mijn 5D staat hier al enkele weken te koop omdat ik door een schouder operatie niet langer dan hooguit 20 min. kan rondlopen met die 5D + lens.
                                Fantastische camera daar niet van, maar hem in de kast laten liggen is ook geen oplossing, dus een lichtere en die 90D lijkt mij de ideale te zijn, vandaar dus mijn keuze.
                                Ben zeer tevreden van Fuji, maar Canon is evengoed volgens mij.

Comment

Working...
                                X