Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor Panasonic FZ1000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Nee, macro doe ik eigenlijk nooit maar zal morgen eens proberen....
    Hiermee doelde ik op de P1000 hé
    Weet niet of je die nog hebt.

Macro stand van de FZ1000 werkt zeker goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
      Hiermee doelde ik op de P1000 hé
      Weet niet of je die nog hebt.

Macro stand van de FZ1000 werkt zeker goed.
      Ja hoor, de P1000 heb ik nog, de FZ1000 ook, de RX10 IV niet meer....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Bedankt voor jullie reacties en voorbeeldfoto's!!

Ga het dan nog maar ff bij de FZ1000 houden denk ik

Grtz,
        Kurt

Comment

Bedankt voor jullie reacties en voorbeeldfoto's!!

Ga het dan nog maar ff bij de FZ1000 houden denk ik

Grtz,
          Kurt
          Net nog een testfoto gepost in macro oordeel.
          De FZ1000 icm de Raynox m250 opzetlens. In RAW geschoten (uit de hand met behulp van een flash).

Voor dat geld zal ik het er nog wel ff bij houden om op wandelingen mee te nemen

Comment

Net nog een testfoto gepost in macro oordeel.
            De FZ1000 icm de Raynox m250 opzetlens. In RAW geschoten (uit de hand met behulp van een flash).

Voor dat geld zal ik het er nog wel ff bij houden om op wandelingen mee te nemen
            Elke sensor van gelijk welk merk minst voldoende licht ( met flits of natuurlijk licht) maakt mooie beelden.Het zit voornamelijk in het glas wat je aan het toestel hangt daar ligt het verschil.En hoe groter de sensor hoe beter het dynamische bereik bekijk het verschil FF en de Hasselblad H6D-100c middenformaatcamera die ontworpen is voor fotografen die alleen genoegen nemen met niets minder dan alleen het allerbeste.Alleen de prijs is voor vele de rem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
              Elke sensor van gelijk welk merk minst voldoende licht ( met flits of natuurlijk licht) maakt mooie beelden.Het zit voornamelijk in het glas wat je aan het toestel hangt daar ligt het verschil.En hoe groter de sensor hoe beter het dynamische bereik bekijk het verschil FF en de Hasselblad H6D-100c middenformaatcamera die ontworpen is voor fotografen die alleen genoegen nemen met niets minder dan alleen het allerbeste.Alleen de prijs is voor vele de rem
              Natuurlijk.
              Maar het gaat er in dit topic over om hedendaagse, vergelijkbare bridge camera's te toetsen ivm met betere prestaties dan de oudere FZ1000.
              En dan heb je nu eenmaal een vaste (zoom)lens.

Ga maar eens een wandeling met de hond maken met zo'n Hasselblad of een Fujifilm GFX100 + glas van 24mm tot 400mm (of 600mm) rond uw nek of op zak 'om snel zowel een vogel in de verte als een slakje in het gras vast te leggen'.

Post beide foto's op FB (of zelfs op fora waar je maar een beperkte grootte mag hanteren) en waarschijnlijk ziet 98% van de mensen niet welke foto uit de combinatie van +15000 euro of uit die van -600 euro komt...

Comment

ik wou alleen maar aanhalen dat met voldoende licht mooie beelden gemaakt worden, ik zelf heb als tweede camera voor vakantie een Sony Rx10III met 24-600mm.
                En heb hem twee maanden uitvoerig uitgetest met allerlei onderwerpen macro, portret, vogels bij weinig licht en bij voldoende licht. En ik merk eenmaal dat je de iso moet opdrijven de kwaliteit evenredig naar beneden gaat. Sneller dan bij mijn Canon FF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  ik wou alleen maar aanhalen dat met voldoende licht mooie beelden gemaakt worden, ik zelf heb als tweede camera voor vakantie een Sony Rx10III met 24-600mm.
                  En heb hem twee maanden uitvoerig uitgetest met allerlei onderwerpen macro, portret, vogels bij weinig licht en bij voldoende licht. En ik merk eenmaal dat je de iso moet opdrijven de kwaliteit evenredig naar beneden gaat. Sneller dan bij mijn Canon FF
                  Ja, dat is het grootste nadeel.
                  ISO blijft best op de laagste waarde staan. Bij de FZ1000 is ISO200 de max voor macro foto's vind ik.

Mijn 1Dx II kan voor hetzelfde soort foto's tot ISO6400 opgeschroefd worden indien nodig. Maar voor diens prijs kan je veel FZ1000's kopen

Comment

Working...
                  X