Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A7R IV aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: SONY A7R IV aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    De A7III is voor mij ook te klein met een zware lens erop, er zal altijd iets kwa grip of bracket op moeten. Maar de 1D serie is me echt wel te groot geworden ;-)
    Inderdaad Rudy, een grip zorgt er voor mij ook voor dat de body groot genoeg is wanneer nodig.
    Maar het leukste eraan is dat die grip er ook af kan . Al eens geprobeerd met een kleine Samyang 35/2.8 erop ? FF in pocket-formaat (zoals de RX-1 eigenlijk).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: SONY A7R IV aangekondigd

      Sinds kort (vandaag) in het bezit van deze camera, jippie!
      Goed voor vele jaren fotoplezier!
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • Re: SONY A7R IV aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Inderdaad Rudy, een grip zorgt er voor mij ook voor dat de body groot genoeg is wanneer nodig.
        Maar het leukste eraan is dat die grip er ook af kan . Al eens geprobeerd met een kleine Samyang 35/2.8 erop ? FF in pocket-formaat (zoals de RX-1 eigenlijk).
        Net een mooie grip 3D geprint, toppie!!!

        Comment


        • Re: SONY A7R IV aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Sinds kort (vandaag) in het bezit van deze camera, jippie!
          Goed voor vele jaren fotoplezier!
          Veel plezier ermee !
          Mijn versie III is vandaag ook toegekomen. Straks de instellingen van II naar III kopiëren en we zijn weer vertrokken voor een tijdje [emoji846].

          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • Re: SONY A7R IV aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Net een mooie grip 3D geprint, toppie!!!
            Dat zou ik wel eens van dichtbij willen zien, zowel het printen als het resultaat [emoji3]

            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: SONY A7R IV aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dat zou ik wel eens van dichtbij willen zien, zowel het printen als het resultaat [emoji3]

              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
              Kan hé ;-)

              Comment


              • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Veel plezier ermee !
                Mijn versie III is vandaag ook toegekomen. Straks de instellingen van II naar III kopiëren en we zijn weer vertrokken voor een tijdje [emoji846].

                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                Bedankt!
                Jij ook veel plezier toegewenst met je aanwinst!
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                  DxOMark heeft net de testresultaten voor deze 61Mp-sensor gepubliceerd (https://www.dxomark.com/Cameras/).
                  De resultaten zijn niet minder geworden dan van de D850, Z7, A7RII/III, ondanks de extra Mp's.

                  "Despite the challenges posed by the increase in pixel count, Sony’s latest addition to the high-resolution A7R series, the A7R IV, continues to deliver excellent dynamic range, particularly at low ISOs, while also delivering very good color discrimination and control over noise. While the technological advances are impressive, it’s not quite enough to put the sensor’s performance ahead of rival, lower-pixel-count devices overall. However, the increase in pixel count to 61.2MP, making it the highest currently available in 35mm full-frame format, is certainly compelling. When you combine that with the upgraded AF and other refinements, such as its higher-res EVF, robust build, and improved ergonomics, the Sony A7R IV is one of the most—perhaps the most—capable and versatile high-res 35mm full-frame cameras available."

                  Net ook gezien dat er al een software upgrade was die animal eye AF naar de A7R III brengt :

                  Dankjewel Sony. Dat ga ik dit weekend eens proberen .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                    DxOMark heeft net de testresultaten voor deze 61Mp-sensor gepubliceerd (https://www.dxomark.com/Cameras/).
                    De resultaten zijn niet minder geworden dan van de D850, Z7, A7RII/III, ondanks de extra Mp's.
                    Ik hou de A7RIV nu goed in de gaten omdat het misschien wel een goed optie is als wildlife camera. De A6400/A6600 vind ik niet geschikt hiervoor omwille van verschillende redenen.

                    De resultaten op DxOMark mogen dan wel goed zijn, toch vind ik bij vergelijkende testen dat de A7RIV iets teveel ruis heeft naar mijn goesting. Toch als je die als full frame camera gaat gebruiken.

                    In aps-c mode krijg je zo goed als hetzelfde resultaat als een A6400. En daarom vind ik het een goede optie voor vogels mee te trekken.
                    De body ligt beter in de hand dan een A6400/A6600, betere zoeker, sneller leegmaken van buffer, ...
                    Vooral het wegschrijven van de foto's is bij de A6400/A6600 zeer traag en dat vind ik een grote beperking.
                    Last edited by alex606; 16 november 2019, 19:04.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                      "Toch als je die als full frame camera gaat gebruiken."

                      Wat bedoel je hiermee Alex ?
                      Bij mijn weten verandert croppen van een beeld toch niets aan de kwaliteit van dat beeld. Als er ruis op zit, dan zal dat niet verdwijnen door de randen weg te knippen.

                      Maar ik ben het wel met je eens dat een A7RIII (of RII) de betere keuze is voor mensen die veel op heel hoge iso wensen te werken en/of die 61Mp niet per sé nodig hebben.
                      Ik ben zelf meer dan tevreden met de RIII. Meer dan 42Mp moet het echt niet worden voor mij :-)
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                        "Toch als je die als full frame camera gaat gebruiken."

                        Wat bedoel je hiermee Alex ?
                        Bij mijn weten verandert croppen van een beeld toch niets aan de kwaliteit van dat beeld. Als er ruis op zit, dan zal dat niet verdwijnen door de randen weg te knippen.
                        In vergelijking met bijvoorbeeld de A7III is er duidelijk meer ruis. Ook ivm de A7RIII is er meer ruis en ik begin me daaraan te storen.
                        In aps-c mode doet die het evengoed als een A6400, niet slechter maar ook niet beter qua ruis wat ook normaal is gezien de bijna identieke pixeldichtheid.

                        Voor mij is full frame in 90% vd gevallen niet nodig want ik crop al mijn foto's. Enkel in privéhutten waar je zelf je setting bepaalt kan een full frame van pas komen.

                        Maar ik ben al van gedacht veranderd, het gaat een A6400 worden. Op aliexpress heb ik een Meike batterijgrip gevonden voor een appel en een ei.
                        De batterijduur en de grip zijn zo al geen probleem meer.

                        De autofocus en het volgen van bewegende onderwerpen is naar het schijnt zeer goed en de beeldkwaliteit dat weten we al.
                        Dus dan blijft nog over het traag wegschrijven naar de kaart.

                        De buffer is gelukkig redelijk groot met 42 raw files in 8fps, dus met een beetje aandacht kan ik zo mijn plan wel trekken.
                        Ik ben wel iemand die liever teveel foto's neemt dan te weinig, extra foto's trekken kost niks.

                        Toch hoop ik dat er een meer serieuze A7000 komt die kan concurreren met een D500 of 7DII.
                        Last edited by alex606; 21 november 2019, 12:49.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                          DPR Best Camera for Landscapes in 2019 :

                          What's the best camera for shooting landscapes? High resolution, weather-sealed bodies and wide dynamic range are all important. In this buying guide we've rounded-up several great cameras for shooting landscapes, and recommended the best.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                            Voor wie eens wil zien hoe zo'n A7R IV er van binnen uit ziet:

                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                              Firmware update voor A7R IV, A7R III en A7 III :

                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Firmware update voor A7R IV, A7R III en A7 III :

                                https://www.sonyalpharumors.com/sony...g-and-loading/
                                Jammer dat aanpassing van de kleur van het focus punt nog steeds niet naar de A7Riii komt.
                                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                                Website - 500px - Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X