Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A7R IV aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: SONY A7R IV aangekondigd

    Je hoeft niet zo'n duur toestel te kopen hoor.Ik doe het momenteel ongv.5,5 jaar met mijn a7I.Ja ongetwijfeld is de af van mijn a7 niet meer te vergelijken met die nieuwe toestellen maar qua beeldkwaliteit zit het wel snor.Ik probeer mij aan te passen aan de trage af.Overigens ik heb ooit nog de tijd meegemaakt dat ik manueel moest scherpstellen en dat ging toch ook..

    Comment


    • #62
      Re: SONY A7R IV aangekondigd

      Zeker, mijn dochter heeft zelfs de A71 verkozen vanwege het veel lichtere gewicht.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #63
        Re: SONY A7R IV aangekondigd

        Zoveel megapixels is imo enkel nuttig als je zinnens bent regelmatig prints van 1.80meter op 1.20meter te maken en er dan met je met je neus op te gaan zitten.

        Comment


        • #64
          Re: SONY A7R IV aangekondigd

          Zoals hierboven al gezegd: ook heel nuttig als je tele il vervangen door croppen. Doe ik nu ook al met mijn Rii. Aan 200mm heb ik genoeg.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #65
            Re: SONY A7R IV aangekondigd

            Hoge resolutie (en het dynamisch bereik die er blijkbaar mee gepaard gaat) is ook erg handig bij portretten om de huid fijner te cleanen, dodge and burn erg accuraat te kunnen doen
            In mijn ogen is het vaak net in de afgelekte nabewerking bij zo een 60mp bestanden dat je het kan maken dat je echt het verschil ziet tussen dat en een bestand van "maar 24 megapixel"

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #66
              Re: SONY A7R IV aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Zoals hierboven al gezegd: ook heel nuttig als je tele il vervangen door croppen. Doe ik nu ook al met mijn Rii. Aan 200mm heb ik genoeg.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
              Systematisch croppen kan je bezwaarlijk een “best practice” noemen.

              Croppen is een laatste toevlucht.

              Comment


              • #67
                Re: SONY A7R IV aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Zoals hierboven al gezegd: ook heel nuttig als je tele il vervangen door croppen. Doe ik nu ook al met mijn Rii. Aan 200mm heb ik genoeg.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                Systematisch croppen kan je bezwaarlijk een “best practice” noemen.

                Croppen is een laatste toevlucht.

                Comment


                • #68
                  Re: SONY A7R IV aangekondigd

                  Geen idee wat daar mis mee is... De technologie staat alvast niet in de weg. Detail in overvloed bij elke brandpuntsafstand. Trouwens, best practice van het verleden hoeft niet best practice van de toekomst te zijn.
                  Veel meer fun om een dagje met een 70-200/4 rond te wandelen en achteraf occassioneel een stukje uit te vergroten dan een hele dag daarnaast een 200-600 mee te zeulen in een rugzak.
                  Mocht ik vooral op tele gericht zijn vanwege vogels, wild of air shows, dan zou ik wel voor die extra lens gaan, maar voor wat ik doe is een topsensor meer dan voldoende.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #69
                    SONY A7R IV aangekondigd

                    Wat daar mis mee is : ja.. je verliest het voordeel van een FF camera.. kan je evengoed een 4/3 camera of nog kleinere sensor gebruiken die hebben geen grote lenzen nodig.

                    Om occasioneel te croppen kan ik volledig volgen

                    Comment


                    • #70
                      Re: SONY A7R IV aangekondigd

                      Ik verlies dat voordeel helemaal niet want ik heb de FF gewoon in de hand en gebruik die zoals ik graag wil, en ja, waar ik dat wens maak ik gebruik van de massa detail om een stuk weg te knippen achteraf.
                      Als ik een aps-c of 4/3 mee heb, dan ben ik dat FF-voordeel echter wel degelijk kwijt. Niet echt een interessant voorstel dus.

                      edit: ik zie nu de bijvoeging ivm "occassioneel": ja inderdaad, zoals ik aangaf: mocht ik echt vooral zware tele nodig hebben, dan zou ik wel een daarvoor aangewezen lens kopen. Zo had ik vroeger ook een 400/4.5G, een Sony 70-400G of een Sigma 50-500, en die werden voor hoogstens 5% van mijn foto's gebruikt. Vandaag heb ik daar dus geen behoefte meer aan ;-).
                      Last edited by K-2; 8 oktober 2019, 10:19.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #71
                        Re: SONY A7R IV aangekondigd

                        DPR: Gold 91%

                        The a7R IV is Sony's latest high-resolution interchangeable lens camera, but that doesn't mean it's just for landscape photographers. Get all the details about this 60.2MP full-framer in our full review.


                        "Although the a7R IV's borderline-bonkers 60MP of resolution grabbed most of the headlines upon its release (and understandably so), the real story here is how busy Sony has been working on refinements to the body and the interface. The result is a camera that gets out of your way much more so than any a7-series camera before it, so that you can focus on your photography and really make the most of all those megapixels on tap. For professional wedding photographers, landscape shooters and studio portraitists, the Sony a7R IV is, frankly, the camera to beat right now."

                        "Summary
                        The Sony a7R IV is among the most capable cameras we've tested. It makes a compelling case that the days of choosing between speed-oriented cameras and resolution-oriented cameras are coming to an end. It wouldn't be our top choice for sports and action purists (all those megapixels result in many megabytes of storage), but for those users that need this resolution on a regular basis and want to be able to photograph fast-moving subjects when necessary, the Sony a7R IV is the best option on the market right now."



                        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                        Last edited by K-2; 15 oktober 2019, 21:15.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #72
                          Re: SONY A7R IV aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          DPR: Gold 91%

                          The a7R IV is Sony's latest high-resolution interchangeable lens camera, but that doesn't mean it's just for landscape photographers. Get all the details about this 60.2MP full-framer in our full review.


                          "Although the a7R IV's borderline-bonkers 60MP of resolution grabbed most of the headlines upon its release (and understandably so), the real story here is how busy Sony has been working on refinements to the body and the interface. The result is a camera that gets out of your way much more so than any a7-series camera before it, so that you can focus on your photography and really make the most of all those megapixels on tap. For professional wedding photographers, landscape shooters and studio portraitists, the Sony a7R IV is, frankly, the camera to beat right now."

                          "Summary
                          The Sony a7R IV is among the most capable cameras we've tested. It makes a compelling case that the days of choosing between speed-oriented cameras and resolution-oriented cameras are coming to an end. It wouldn't be our top choice for sports and action purists (all those megapixels result in many megabytes of storage), but for those users that need this resolution on a regular basis and want to be able to photograph fast-moving subjects when necessary, the Sony a7R IV is the best option on the market right now."



                          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                          Mag wel, voor die prijs...
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #73
                            Re: SONY A7R IV aangekondigd

                            Tja, bij de andere merken is het niet echt goedkoper hé
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #74
                              Re: SONY A7R IV aangekondigd

                              Heb gisteren nog een review gezien waarbij de sensor vervuiling (stof e.d.) zeer snel als storend werd ervaren en het proper maken van de sensor veelvuldig nodig zou zijn in vergelijking met een DSLR camera.
                              Indien dit waar is dan is deze camera al gauw minder geschikt voor opnamen met een klein diafragma of met lenzen die een hoge vergroting geven...

                              Iemand die dit kan beamen met andere, recente Sony toestellen? Dus geen opnamen met f2,8 of f4 of breedhoeklenzen
                              Eerder macro opnamen 1:1 of grotere vergroting en een diafragma van f9 of hoger.

                              Comment


                              • #75
                                Re: SONY A7R IV aangekondigd

                                Ik heb met beide naast elkaar gewerkt en wat mij betreft is er 0,0 verschil wat dat betreft...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X