Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A7R IV aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: SONY A7R IV aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Het enige dat ik echt es wil testen is de autofocus, het veld is kleiner geworden maar ik denk dat dat voor verbetering zal staan, en dat met die eye-focus... interresant allemaal! (Maar voor mij zou overstap onbetaalbaar zijn helaas want €€€€)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Ik heb sinds kort een A9 en de autofocus ( real time tracking in samenwerking met eye-AF ) is gewoonweg subliem.

    Ik kom van een Nikon D800 en heb mij nog geen seconde de overstap beklaagd! Dag en nacht verschil. Al mis ik soms wel wat megapixels..

    Comment


    • #47
      Re: SONY A7R IV aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
      Hoi,

      Nou Frank,
      Ik vind de AF dekking niet meevallen.
      Als ik een onderwerp volg, probeer ik het wel zoveel mogelijk in het midden te houden...
      Maar soms lukt mij dat niet, als de bewegingen te snel of te onverwacht zijn.
      Daarbij vind ik een zo groot mogelijk AF gebied belangrijk.
      En dat is niets nieuws voor Sony, de A7III heeft een dekkingsgebied van 93%
      Dan vind ik een dekkingsgebied van 74% bij deze nieuwe camera tóch tegenvallend.

      Gedachten over specs van een eventuele Nikon Z8, Z9 of iets dergelijks vind ik helemaal niet interessant.
      Een toekomstig model zal altijd groter, sneller, beter zijn. Ik kies uit het nu, niet uit de toekomst.
      De Nikon Z7 is nog geen jaar uit (ik heb ‘m 5 maanden), nu reeds aan het uitkijken naar een Z8?
      Nee gewoon gezonde interesse

      Comment


      • #48
        Re: SONY A7R IV aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Mocht je een m42 to e-mount zoeken - ik heb er een batch van 5 gekocht - die kan je dan met een afstandsadapter (helicoid) gaan gebruiken om scherp te stellen.
        Als je er eentje wil verkopen, stuur me maar een priveberichtje.

        Comment


        • #49
          Re: SONY A7R IV aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
          Ik heb sinds kort een A9 en de autofocus ( real time tracking in samenwerking met eye-AF ) is gewoonweg subliem.

          Ik kom van een Nikon D800 en heb mij nog geen seconde de overstap beklaagd! Dag en nacht verschil. Al mis ik soms wel wat megapixels..
          Doelgroep van de A9 is volgens mij eerder D5
          De D800/810/850 zit eerder in het segment/doelgroep van deze waar dit topic over gaat ... de A7RIV

          Er zal waarschijnlijk in de nabije toekomst bij Nikon een Mirrorless tegenhanger komen voor zowel rechtstreeks te concurreren met de A7IV als de A9.
          Ook Canon zal niet lang meer op zich laten wachten.

          De A9 is naar mijn eigen ervaring een fantastische tool en is het enige mirrorless toestel waarvoor ik mijn X-T3 voor zou kunnen vervangen (niet dat ik het nu direct zou doen)
          De X-T3 is zeer snel en heeft een fantastisch AF syteem (zeker C-AF)
          De AF van de A9 is niet meer van deze wereld.. extreem goede C-AF, Compact, Full Frame voor betere DR en High iso (in verhouding tot X-T3 dan)

          Ik denk wel dat Nikon's mirrorless tegenhanger op dezelfde manier gebouwd zal worden als de D5 en die laatste is toch wel de HILTI onder de camera's.
          Een werkpaard ... een werktool te gebruiken in alle extreme omstandigheden net zoals de 1D series van Canon.

          Ik hoop nog altijd dat deze Mirrorless tegenhangers een Hybride Zoeker meekrijgen OVF/EVF ... de voordelen van twee werelden dus.
          Last edited by Funcky; 22 juli 2019, 08:08.
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

          Comment


          • #50
            Re: SONY A7R IV aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Als je zoomt verandert je perpectief.
            Perspectief wordt enkel bepaald door het camerastandpunt.
            Gurdy

            Comment


            • #51
              Re: SONY A7R IV aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
              Perspectief wordt enkel bepaald door het camerastandpunt.
              Dank u voor de verbetering, correct !
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • #52
                Re: SONY A7R IV aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                Perspectief wordt enkel bepaald door het camerastandpunt.
                Is dat zo? Als ik vanop dezelfde plaats iets fotografeer met een brandpuntsafstand van 20mm of een van 100mm, krijg ik toch een heel ander perspectief?
                Bij 100mm zal het perspectief immers veel meer in elkaar gedrukt worden.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #53
                  Re: SONY A7R IV aangekondigd

                  Neen Wivo, ik denk dat Gurdy gelijk heeft .. je perspectief veranderd niet.

                  En op dat vlak kom ik K2 positief tegemoet betreft zijn 200mm... wat voor hem volstaat.
                  Ook Rudy kom treed ik bij met een positieve noot in verband met het croppen op hoge resoluties (i.v.m. deze A7IV waar dit topic over gaat)

                  Dus Gurdy is correct .. "Perspectief wordt enkel bepaald door het camerastandpunt"
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • #54
                    Re: SONY A7R IV aangekondigd

                    Het verschil zit hem vooral in de dof en daarmee ook de bokeh
                    Als ik met een 600mm een opname maak van een vogel op 8 meter afstand heb ik een hele mooie zachte bokeh.
                    Als ik daarentegen datzelfde beeld maak met een 200mm op 8 meter afstand en daarna de opname crop om het onderwerp even groot in beeld te hebben dan heb ik een veel drukkere bokeh
                    Daar zit het grootste verschil in digitaal croppen en een langere brandpuntafstand gebruiken.
                    Dan mag je een toestel hebben met enorm veel Mp, dat verschil zal er blijven.

                    Uiteraard bestaan er al mogelijkheden om een zachtere bokeh te hebben zoals nu al te zien is in sommige gsm's, maar dat beeld wordt compleet artificieel en verre van natuurlijk.
                    Maar ooit zal die mogelijkheid er ook wel komen, trouwens wie een beetje goed met PS overweg kan die kan al zo iets bij benadering bekomen

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 31 juli 2019, 21:37. Reden: typo
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: SONY A7R IV aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Ben benieuwd naar de beelden die de nieuwe 61Mp-sensor produceert.
                      De testbeelden zijn toegevoegd op dpreview. Mijn eerste indruk is dat de resolutie indrukwekkend is maar dat er ook meer ruis is tov A7RIII.
                      Een beetje vergelijkbaar met de 90D. Blijkbaar is er toch een limiet bereikt.

                      Ik heb de raw beelden zelf bewerkt en ik vind ze zelf bruikbaar tot ISO3200. Ga je echt veel croppen dan is ISO1600 zo een beetje de limiet.
                      Vergeleken met de A7III is er meer detail, zelfs als je beide op dezelfde grootte brengt.

                      Ik heb ze ook vergeleken met de concurrentie EOS R, Z7, A7III. Wat mij verbaast is dat de EOS R evenveel ruis vertoont terwijl die de helft van de resolutie heeft. De Z7 met z'n 46mp is ook ongeveer hetzelfde, iets minder ruis dat wel.

                      Maar de echte kracht vd A7RIV is als je de ISO laag houdt. Dan zie je plotseling details die er bij de andere camera's niet zijn. De Z7 komt wel in de buurt.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #56
                        Re: SONY A7R IV aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        De testbeelden zijn toegevoegd op dpreview. Mijn eerste indruk is dat de resolutie indrukwekkend is maar dat er ook meer ruis is tov A7RIII.
                        Dat was ook mijn indruk
                        Tevens heb ik dan vergeleken met een oude 5Dsr om ietwat dezelfde aantal Mp te hebben
                        En dan vind ik eigenlijk die oude 5Dsr het nog zo slecht niet doet, zeker niet qua detail maar ook qua ruis heel goed.

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: SONY A7R IV aangekondigd

                          Ik vraag me toch echt wel af in hoeverre je echt kunt afgaan op dat testblad van DP
                          Heb hier even een screenshot gemaakt met de Sony A7RIV en de Canon 5Ds (camera van al een hele tijd terug om een vergelijk te hebben in Mp)
                          Dit op 1600iso om niet het uiterste uit de kan te willen halen
                          Je moet eens kijken naar de kleurvastheid die de Sony zogezegd zou produceren op 1600 iso, bij hogere iso wordt het nog erger volgens die test
                          De kleuren vormen artefacten en vlekken en zelfs nog erger
                          De ruis is fijner, logisch uiteraard door de hogere resolutie en 5 jaar nieuwere technologie, maar daar gaat het hier niet over

                          Dus ik stel me eigenlijk wel de vraag of die testsheets toch zo betrouwbaar zijn, ik heb m'n twijfels in ieder geval als ik dit zo zie
                          Wat denken jullie hierover



                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: SONY A7R IV aangekondigd

                            Ja Sieg, die artefacten zijn een probleem bij de jpegs van Sony. Dat had ik ook met de A77. Dat blijf je zien bij out-of-focus achtergronden en vlakke delen. Daarom raad ik aan om in raw te werken eens je boven ISO800 gaat, dan krijg je die vervelende dingen niet.

                            Daartegenover staat dat de jpegs van Sony zeer veel detail tonen. Je moet maar eens kijken wat Canon hiervan maakt.
                            Panasonic lijkt hier een mooi evenwicht te bieden.



                            Bij de 90D is het net andersom. Artefacten na raw bewerking terwijl de jpegs mooi egaal zijn.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #59
                              Re: SONY A7R IV aangekondigd

                              Stilaan onbetaalbaar voor amateurs.
                              4000 euro voor body only, dit zijn toch geen normale prijzen meer....
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment


                              • #60
                                Re: SONY A7R IV aangekondigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                                Stilaan onbetaalbaar voor amateurs.
                                4000 euro voor body only, dit zijn toch geen normale prijzen meer....
                                Als je bekijkt wat de FF-toppers kosten bij andere merken, dan is dat niet zo abnormaal . Daarnaast heb je tegenwoordig wél betaalbare FF-bodies terwijl dat 10 jaar geleden vrijwel altijd een arm en een been kostte.
                                Voor een amateur zoals ik is trouwens een A7RII bvb. (of zelfs een A7II) ruim voldoende, en die zijn tegen betaalbare prijzen te koop vind ik.
                                Last edited by K-2; 20 september 2019, 21:39.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X