Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A7R IV aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SONY A7R IV aangekondigd

Ik heb net de A7III besteld, met de 24-105. Voor mij zijn de Mpixels niet zo relevant. Dat is mijn nieuw basissetje.
    Uiteraard gaat het niet stoppen bij die lens. Wat zijn de ervaringen met de adapters en ander glas?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Als ik een portretje maak, dan zit het onderwerp gewoonlijk niet in de hoeken ;-)
      Dat is correct K2, maar ik doelde ook niet specifiek op portretten, wel op het feit dat Croppen geen Alternatief is voor zoomen.
      Elk brandpunt heeft zijn eigen perspectief en bepaald hoe je een foto er wil laten uitzien of beter gezegd de fotograaf bepaald dat.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik heb net de A7III besteld, met de 24-105. Voor mij zijn de Mpixels niet zo relevant. Dat is mijn nieuw basissetje.
        Uiteraard gaat het niet stoppen bij die lens. Wat zijn de ervaringen met de adapters en ander glas?
        Proficiat Rudy
        Heel toffe camera met heel goede value :-)
        Last edited by Funcky; 17 juli 2019, 10:17.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Inderdaad, maar minstens een even groot verschil in volume, gewicht en prijs ;-).
          Voor wat ik nodig heb, is 200mm en 42 kwalitatieve Mp's ruim genoeg.
          Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken uiteraard hé
          En dat gewichtsverschil en grootte tussen mirrorless en dslr is ondertussen al een héél pak minder geworden dan er in het begin gesuggereerd werd
          Tevens is het zwaarste van een combinatie de lens, en laat nu eerlijk zijn de GM lenzen zijn nu ook niet echt van de lichtste in hun soort te noemen hé
          En dan zwijgen we nog maar over de belachelijk hoge prijzen die tegenwoordig worden gevraagd voor lenzen op mirrorless systemen, als je ziet wat GM lenzen kosten en ook die R reeks van Canon, nie normaal meer

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik heb het over prijs- en volumeverschil tussen een 70-200/4 G en bv. een 400 of meer mm's prime. De combinatie van mijn vroegere A700 of A900 met 400/4.5 was héél veel zwaarder dan eender welke A7 met 70-200/4 , en ook redelijk wat duurder. En dan vergelijk ik de prijs van een oude Minolta-lens met die van een nieuwe Sony, dus vandaag is dat prijsverschil gigantisch.

Natuurlijk is dat allemaal persoonlijke keuze. Er zijn er die het met enkel een smartphone doen...
            Vandaar dat ik ook zei: "voor wat ik nodig heb, ..."
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Dat is correct K2, maar ik doelde ook niet specifiek op portretten, wel op het feit dat Croppen geen Alternatief is voor zoomen.
              Elk brandpunt heeft zijn eigen perspectief en bepaald hoe je een foto er wil laten uitzien of beter gezegd de fotograaf bepaald dat.
              Nogmaals: ieder zijn voorkeur natuurlijk. Voor mij is croppen (tot op zekere hoogte) heel zeker wel een alternatief voor optische tele, maar het levert inderdaad niet identiek dezelfde beelden op.
              Met de A7Rii heb ik aan 200mm genoeg.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Geniet ervan Rudy ! (Adapters gebruik ik niet, dus kan ik weinig over zeggen.)

Comment

Reflex of systeem?Wel stel ik vast dat de reflexcamera technologie zo goed als stilstaat,terwijl de spiegeloze toestellen steeds beter en beter worden.Zeker nu de grote 2 zich ook gaan mengen en is het ook logisch dat sony graag zijn voorsprong wil behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                    Reflex of systeem?Wel stel ik vast dat de reflexcamera technologie zo goed als stilstaat,terwijl de spiegeloze toestellen steeds beter en beter worden.Zeker nu de grote 2 zich ook gaan mengen en is het ook logisch dat sony graag zijn voorsprong wil behouden.
                    Welke voorsprong?

Comment

Welke voorsprong.Een voorsprong van 5 jaar,alleen in het aantal objectieven heeft sony reeds een grote voorsprong opgebouwd.Ze hebben hun lenzen arsenaal op die 5 jaar langzaam kunnen uitbreiden met enkele fantastische lenzen.Nikon moet nu een tandje bijsteken en inderhaast lenzen ontwerpen.

Comment

Daarenboven hebben ze nog de sensor technologie in eigen beheer en zijn fabricanten zoals bv.nikon afhankelijk van deze sensors.

Comment

Hartstikke mooi Rudy Ik heb er veel plezier van Ik heb gelijk de sony ea-la4 erbij gekocht omdat ik nog wel wat A_glas heb liggen
                          Heel wat foto's van mijn 70-400 lens

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edje44magnum Bekijk bericht
                            Hartstikke mooi Rudy Ik heb er veel plezier van Ik heb gelijk de sony ea-la4 erbij gekocht omdat ik nog wel wat A_glas heb liggen
                            Heel wat foto's van mijn 70-400 lens

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
                            Mooi mooi.
                            Ik heb ook gezien dat er een 200-600 aankomt. En eerlijk gezegd, vind ik die lens wel betaalbaar. hmmmmm.....

Comment

Nog een stel goede en niet al te dure lenzen :
                              Cheap lenses are not the misery inducing things they used to be. These seven Sony E Mount lenses that cost around $500, dispel all cheap lens myths.

En ja, die 200-600 is nog heel schappelijk van prijs, gezien de specs en de foto's die ik er al van gezien heb...

Comment

Hoi,

Leuke specs, die Sony A7R IV.
                                Heel jammer vind ik, dat Sony het AF systeem van de A7III niet gekozen heeft voor deze sensor.
                                Die heeft een AF gebied over nagenoeg de gehele sensor.
                                ik vind dit zelfs een misstap van Sony...
                                Je hebt zo’n goed volg systeem (gezicht en oog tracking)...
                                Pas dat dan toe over nagenoeg de gehele sensor, niet alleen op 74%.
                                Last edited by adrie; 18 juli 2019, 17:03.

Comment

Working...
                                X