Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A7R IV aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: SONY A7R IV aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ik zou mijn keuze toch niet laten afhangen van wel of geen stof op de sensor hoor Kurt ;-)
    .
    Als het je te doen is om het meeste Mp te hebben kom je voorlopig bij Sony uit, maar binnenkort verandert dat waarschijnlijk weer.
    Voor al de rest doet eigenlijk elk merk hetzelfde en dat is foto's en filmpjes maken

    grts
    Sieg
    Daar zijn wel grotere verschillen dan dat, de A9II, mogelijk beste toestel op de markt, heeft toch maar een 24mp sensor.
    Sony luistert naar zijn klanten, vooral dan de pro-fotografen en een belangrijke eis (a9) is snelheid in het algemeen,
    snelle en nauwkeurige AF en uitstekende real time tracking mogelijkheden.
    Denk dat daar Sony zelfs al met de a9 een stapje voor is toz vd concurrentie inclusief DSLR.

    Ook voor de a7r4 heeft men naar de pro-fotografen geluisterd (studio, landschap etc.)
    Belangrijke punten blijven snelle en nauwkeurige AF en tracking met daarbij een zeer goede oogdetectie functie. Punten waar Sony toch in uitblinkt.
    Bijkomende vraag was meer pixels zonder inboeten aan snelheid of beeldkwaliteit wat toch gelukt is met 10fps.
    Sony heeft zich al een paar jaar voorbereid op de komst van dit toestel, de ontwikkeling van de a7riii met a7riv in het achterhoofd
    (men wist al welke sensors in ontwikkeling waren) en daarbij is men toen ook gestart met de productie van geschikte lenzen, de GM lenzen.
    Men moet niet denken dat lenzen ouder dan 3 a 4 jaar van welke fabrikant dan ook, ten volle gaan presteren op 60mp.
    Het is niet zomaar van een hoog MP toestel op de markt te brengen de lenzen moeten er ook zijn.
    Een groot voordeel van het toestel is dat je nog 25 a 26mp hebt in APSC mode, dit kan een grote kost besparing zijn,
    prijsverschil tussen een 400mm of 600mm F4 is aanzienlijk.
    En 240mp (pixel shift) voor landschap of architectuur en zelfs portret (1800-methode) kan ook plezant zijn.

    Beide toestellen zijn niet in de eerste plaats bedoeld voor de doorsnee amateur, toestel als de a7riii is voor de meeste al overkill.
    Een a7rii, a7riii, a7ii of a7iii zal meestal al ruim voldoen en met de iii versies ben je nog volledig up-to date, mogelijk met nog wat voorsprong toz vd concurrentie.
    www.polartha.com

    Comment


    • #92
      Re: SONY A7R IV aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
      Daar zijn wel grotere verschillen dan dat, de A9II, mogelijk beste toestel op de markt, heeft toch maar een 24mp sensor.
      Sony luistert naar zijn klanten, vooral dan de pro-fotografen en een belangrijke eis (a9) is snelheid in het algemeen,
      snelle en nauwkeurige AF en uitstekende real time tracking mogelijkheden.
      Denk dat daar Sony zelfs al met de a9 een stapje voor is toz vd concurrentie inclusief DSLR.

      Ook voor de a7r4 heeft men naar de pro-fotografen geluisterd (studio, landschap etc.)
      Belangrijke punten blijven snelle en nauwkeurige AF en tracking met daarbij een zeer goede oogdetectie functie. Punten waar Sony toch in uitblinkt.
      Bijkomende vraag was meer pixels zonder inboeten aan snelheid of beeldkwaliteit wat toch gelukt is met 10fps.
      Sony heeft zich al een paar jaar voorbereid op de komst van dit toestel, de ontwikkeling van de a7riii met a7riv in het achterhoofd
      (men wist al welke sensors in ontwikkeling waren) en daarbij is men toen ook gestart met de productie van geschikte lenzen, de GM lenzen.
      Men moet niet denken dat lenzen ouder dan 3 a 4 jaar van welke fabrikant dan ook, ten volle gaan presteren op 60mp.
      Het is niet zomaar van een hoog MP toestel op de markt te brengen de lenzen moeten er ook zijn.
      Een groot voordeel van het toestel is dat je nog 25 a 26mp hebt in APSC mode, dit kan een grote kost besparing zijn,
      prijsverschil tussen een 400mm of 600mm F4 is aanzienlijk.
      En 240mp (pixel shift) voor landschap of architectuur en zelfs portret (1800-methode) kan ook plezant zijn.

      Beide toestellen zijn niet in de eerste plaats bedoeld voor de doorsnee amateur, toestel als de a7riii is voor de meeste al overkill.
      Een a7rii, a7riii, a7ii of a7iii zal meestal al ruim voldoen en met de iii versies ben je nog volledig up-to date, mogelijk met nog wat voorsprong toz vd concurrentie.
      Blijkbaar ook een Sony Fan ...
      En om het met de woorden van een groot amerikaans fotograaf en Sony gebruiker te zeggen, pixelschift does nothing for me, useless

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #93
        Re: SONY A7R IV aangekondigd

        Mee eens Sieg dat elk afzonderlijk stukje nieuwe techniek nooit een fenomenaal verschil gaat maken . Ik heb trouwens ook nog geen A7R IV in mijn handen gehad, maar het is wel leuk om te lezen dat er qua totaaloplossing toch nog steeds stappen gezet kunnen worden, althans voor wie iets van waarde hecht aan bv. de DP Reviews.

        Maar inderdaad, vandaag heeft Sony iets uitgebracht waarvan men vindt dat dat een topper is, en morgen is het weer een ander merk.

        Als ik terugdenk aan de voorbije 10 jaar, dan ging het heel dikwijls om AF-prestaties en ruis, met telkens ofwel een toptoestel van Canon waar iedereen zich mee ging meten, ofwel eentje van Nikon. Ondertussen is er nu zo eentje, of twee, van Sony, en het gaat gelukkig niet enkel meer om ruis en AF.

        Mij maakt het merk hoe dan ook niets uit hoor. Ik vind het gewoon leuk dat er nog steeds vooruitgang is, en ben wat dat betreft nogal nieuwsgierig van aard. Het soort Art. Intel. dat nu voor AF gebruikt wordt, is zoiets wat ik wel knap gevonden vind. Niet dat ik er de euro's aan wil geven om telkens het allernieuwste te hebben. Zo'n RIII is voor mij bv. al meer dan de moeite om me mee te gaan amuseren gedurende de volgende 12 tot 24 maanden, tot ik weer een RIV vind die ooit ook wel weer in prijs zal zakken en tweedehands betaalbaar gaat worden. En dat terwijl ik met mijn A7RII of zelfs mijn A6300 perfect verder zou kunnen.
        Puur rationeel waarschijnlijk niet te verklaren. Ik zal het maar op nieuwsgierigheid steken, en als ik bij een ander merk zat, zou ik net hetzelfde doen .
        Last edited by K-2; 17 oktober 2019, 17:07.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #94
          Re: SONY A7R IV aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Mee eens Sieg dat elk afzonderlijk stukje nieuwe techniek nooit een fenomenaal verschil gaat maken . Ik heb trouwens ook nog geen A7R IV in mijn handen gehad, maar het is wel leuk om te lezen dat er qua totaaloplossing toch nog steeds stappen gezet kunnen worden, althans voor wie iets van waarde hecht aan bv. de DP Reviews.

          Maar inderdaad, vandaag heeft Sony iets uitgebracht waarvan men vindt dat dat een topper is, en morgen is het weer een ander merk.

          Als ik terugdenk aan de voorbije 10 jaar, dan ging het heel dikwijls om AF-prestaties en ruis, met telkens ofwel een toptoestel van Canon waar iedereen zich mee ging meten, ofwel eentje van Nikon. Ondertussen is er nu zo eentje, of twee, van Sony, en het gaat gelukkig niet enkel meer om ruis en AF.

          Mij maakt het merk hoe dan ook niets uit hoor. Ik vind het gewoon leuk dat er nog steeds vooruitgang is, en ben wat dat betreft nogal nieuwsgierig van aard. Het soort Art. Intel. dat nu voor AF gebruikt wordt, is zoiets wat ik wel knap gevonden vind. Niet dat ik er de euro's aan wil geven om telkens het allernieuwste te hebben. Zo'n RIII is voor mij bv. al meer dan de moeite om me mee te gaan amuseren gedurende de volgende 12 tot 24 maanden, tot ik weer een RIV vind die ooit ook wel weer in prijs zal zakken en tweedehands betaalbaar gaat worden. En dat terwijl ik met mijn A7RII of zelfs mijn A6300 perfect verder zou kunnen.
          Puur rationeel waarschijnlijk niet te verklaren. Ik zal het maar op nieuwsgierigheid steken, en als ik bij een ander merk zat, zou ik net hetzelfde doen .
          Ik ben net hetzelfde hoor en eigenlijk vind ik het fantastisch dat er concurrentie bestaat tussen de merken
          Dat brengt alleen maar vooruitgang teweeg en soms zelfs sneller dan de merken eerst van plan waren te doen.
          Qua Af mogelijkheden vind ik persoonlijk de Canon 1DxII nog tot de top behoren, ook in vergelijk met de A9
          Maar ben wel benieuwd wat voor nieuws Canon en Nikon volgend jaar gaan uitbrengen en wat dan daarop weer het antwoord van Sony zal zijn.
          Dus wat mij betreft laat ze maar doen, is alleen maar goed voor de consument, al gaat het de laatste jaren wel héél snel qua nieuwigheden

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #95
            Re: SONY A7R IV aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Zeker, mijn dochter heeft zelfs de A71 verkozen vanwege het veel lichtere gewicht.
            Een Originele A7 kost je met 28-70 objectief 750 euro.. wie doet beter ?
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #96
              Re: SONY A7R IV aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Een Originele A7 kost je met 28-70 objectief 750 euro.. wie doet beter ?
              De keuze bij Sony is enorm, ze volgen eigenlijk nog alle modellen, waardoor je een heel mooie prijs/kwaliteitsrange krijgt, en een heel mooie instapmogelijkheid met deze A7!
              Overigens, mijn zoon is net met hetzelfde setje begonnen ;-)
              De prijzen van de lenzen zijn daarentegen.....

              Comment


              • #97
                Re: SONY A7R IV aangekondigd

                Over het Stof Probleem.

                Het verschil zit hem namelijk niet in de hoeveelheid stof, want die blijft voor elke camera hetzelfde tijdens een lenzen wissel in dezelfde omstandigheden.

                Het vuil op de sensor van een DSLR is altijd minder vanwege de spiegel die dat tegenhoud.
                Daarentegen zit er dikwijls stof op je spiegel die door het omhoog klappen verspreid wordt op je matglas.

                Dikwijls komt het stof dan terecht tussen scherpstel glas en matglas.
                Fijne haartjes die daar tussen zitten zijn moeilijk te verwijderen en is altijd een secuur werkje..
                Zeker het matglas is supergevoelig voor krassen bij het verwijderen van haar of stof.

                Uiteraard heeft stof op die bewegende delen geen invloed op je foto .. maar een vastzittend haartje of dergelijke die je telkens ziet zitten (bv. in het midden) als je door je zoeker kijkt kan wel voor sommigen vervelend zijn.

                Bij Mirrorless heb je geen bewegende onderdelen (buiten de sluiter) en is het enige stof die je moet verwijderen is datgene dat op je sensor zit.
                Het idee van de gesloten sluiter bij Canon op de EOS R is helemaal nog zo slecht niet.
                Stof zit wel in je camerahuis maar daar zit een meestal een coating op die dat vasthoud.
                Hoedanook komt het stof ook nog eens op de achterkant van je objectief terecht, maar glas houd ook nog vrij goed het stof vast.

                Algemeen bekeken dank ik dat het weinig uitmaakt tussen de twee systemen en dat het IMHO het verschil ligt in onderhoud ... met Mirrorless in het voordeel.

                Opvallend is dat Sony FF camera's dikwijls genoemd worden op vlak van stof op de sensor en heel dikwijls Canon daar positiever uitkomt (sluiter dicht)
                Maar ik heb geen Sony FF dus kan ik daar zelf weinig over kwijt.

                Bij vele Sigma Camera's zit er in het camera huis een glasplaat (IR cut filter) die ook helpt tegen stof en vermijd dat die rechtstreeks op je sensor terecht komt.
                Mijn ervaring betreft "stofreductie in-camera" staat Olympus op de eerste plaats .. op vier jaar Olympus gebruik heb ik niet één keer de sensor moeten reinigen.
                Olympus is gekend als uitvinder van Supersonic Wave Filter .. en is volgens velen een zeer effectief stofreductiesysteem (en ook door mezelf bevestig)

                On topic...
                Wat Sony betreft en dus ook deze A9II verdient Sony alle respect als je bekijkt vanwaar ze gekomen zijn.
                Een uitgebreide Camerakeuze en lenzen arsenaal op zeer korte tijd.
                Sony heeft Mirrorless grootgebracht en was een 10 tal jaar geleden samen met Olympus en Panasonic (M43) als enige met systeemcamera's.
                Epson heeft het niet overleeft en Ricoh was weer een ander concept met zijn lens modules.
                Fujifilm is iets later gekomen.

                Met een Sony FF camera keuze van pakweg 700 tot 5000 euro is er eigenlijk geen enkele reden tot klagen.
                Een zeer uitgebreid, kwalitatief goed objectieven aanbod kan geen beperking meer vormen in je keuze.
                Ik kan alleen maar zeggen aan Sony, met dank aan de gebruikers die in het merk geloven.. Proficiat !
                Last edited by Funcky; 20 oktober 2019, 11:54.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #98
                  Re: SONY A7R IV aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Het vuil op de sensor van een DSLR is altijd minder vanwege de spiegel die dat tegenhoud.
                  Mijn ervaring met veel Nikon DSLRs en 4 MFT camera's is precies het omgekeerde en ik heb me er niet in verdiept hoe dit komt, wel verwondert, misschien is het trilsysteem wel beter.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #99
                    Re: SONY A7R IV aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Mijn ervaring met veel Nikon DSLRs en 4 MFT camera's is precies het omgekeerde en ik heb me er niet in verdiept hoe dit komt, wel verwondert, misschien is het trilsysteem wel beter.
                    Dat klopt volledig hjanssen, zoals ik al zei, heb ik bij Olympus er nooit last van gehad. Panasonic MFT heb ik minder ervaring mee (één Panasonic camera voor korte periode gehad)
                    Ik denk dat je het zo bedoeld niet?

                    Ik denk wel dat de FF reflex Camera’s er iets minder gevoelig aan zijn door de spiegel, net zoals de EOS R er iets minder gevoelig voor is door de sluiter die dichtgaat als je wisselt van lens.
                    Uiteindelijk geraakt er toch stof aan op sensor, maar veel van dat stof zal zich vasthechten aan je spiegel of matglas (en erachter)
                    Het camerahuis van een Spiegelreflex is ook nog eens groter waar er zich stof zal hechten aan de wanden.

                    Maar bij Olympus heb je er zelden last van.
                    Het zal te maken hebben met de kleinere sensor en de manier van vibratie. Het Supersonic Wave Filter is zeer effectief.

                    Olympus heeft wel meerdere technieken goed onder de knie. Zoals het IBIS systeem die beter werkt als gelijk welk ander merk.
                    Ook wegens het feit van de kleinere sensor.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Ik kan alleen maar zeggen aan Sony, met dank aan de gebruikers die in het merk geloven.. Proficiat !
                      Dankjewel .
                      Ik herinner me nog 2005, en sommige discussies over hoe onmogelijk het zou zijn dat een producent van TV's en Playstation met succes in die superieure en complexe wereld van camera's en lenzen zou stappen via een overname van Minolta. Sony zou geen voet aan de grond krijgen en het na 5 à 10 jaar voor bekeken houden. Ik denk echter dat het net is omdat ze die voorgeschiedenis niet hadden, dat ze met een open blik en veel creativiteit redelijk wat interessante producten op de markt konden brengen.

                      Ik ben zelf bij Minolta/Sony gebleven omdat ik af en toe wel eens tegendraads ben, en ik was hoe dan ook benieuwd hoe dit verhaal zou evolueren. Daarnaast is Sony ook steeds producten blijven aanbieden die me goed liggen, en het feit dat ik geen professioneel fotograaf ben en niet noodzakelijk steeds het meest recente en allerbeste materiaal moet hebben om mijn job te doen zal ook wel meegespeeld hebben. Ik vond het aangeboden totaalpakket steeds ook gewoon aantrekkelijk; de camera's lagen me echt wel, en nog steeds.
                      Toen het in het verleden over ruis ging, dan was mijn a100 en daarna de a700 inderdaad misschien niet de allerbeste, maar voor mij ruim goed genoeg (en als je het toestel echt kent, dan kan je via de juiste instellingen in de moeilijkere situaties uitstekende resultaten bereiken). Toen het over AF voor sportfotografie ging, dan was mijn a900 ook niet de topper, maar voor mij goed genoeg om jujitsu vast te leggen. Mijn oude Nex-5N kan dat trouwens ook, en heeft goede video, en een touchscreen om snel een AF-punt aan te passen . Hoe oud is dat ding nu ook alweer ? Voor mij is af en toe iets nieuws proberen echt wel fun. Wat dat betreft laat Sony me in elk geval niet in de kou staan .
                      Allemaal geschiedenis en nostalgie, en de a100 en Nex-5N heb ik nog steeds. Maar morgen, dan komt met wat geluk mijn A7RIII hier toe .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Een Originele A7 kost je met 28-70 objectief 750 euro.. wie doet beter ?
                        Wie geduld heeft en een beetje zoekt .... een A7 II body met 280 clicks voor dezelfde prijs ... het "kit objectief" wordt, tweedehands, zowat naar je kop gegooid omdat vele mensen, bij een upgrade, dat objectief nog een tweede keer kopen, en ze willen er graag vanaf ...
                        Last edited by Guest41; 21 oktober 2019, 10:40.

                        Comment


                        • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Dankjewel .
                          Ik herinner me nog 2005, en sommige discussies over hoe onmogelijk het zou zijn dat een producent van TV's en Playstation met succes in die superieure en complexe wereld van camera's en lenzen zou stappen via een overname van Minolta. Sony zou geen voet aan de grond krijgen en het na 5 à 10 jaar voor bekeken houden. Ik denk echter dat het net is omdat ze die voorgeschiedenis niet hadden, dat ze met een open blik en veel creativiteit redelijk wat interessante producten op de markt konden brengen.

                          Ik ben zelf bij Minolta/Sony gebleven omdat ik af en toe wel eens tegendraads ben, en ik was hoe dan ook benieuwd hoe dit verhaal zou evolueren. Daarnaast is Sony ook steeds producten blijven aanbieden die me goed liggen, en het feit dat ik geen professioneel fotograaf ben en niet noodzakelijk steeds het meest recente en allerbeste materiaal moet hebben om mijn job te doen zal ook wel meegespeeld hebben. Ik vond het aangeboden totaalpakket steeds ook gewoon aantrekkelijk; de camera's lagen me echt wel, en nog steeds.
                          Toen het in het verleden over ruis ging, dan was mijn a100 en daarna de a700 inderdaad misschien niet de allerbeste, maar voor mij ruim goed genoeg (en als je het toestel echt kent, dan kan je via de juiste instellingen in de moeilijkere situaties uitstekende resultaten bereiken). Toen het over AF voor sportfotografie ging, dan was mijn a900 ook niet de topper, maar voor mij goed genoeg om jujitsu vast te leggen. Mijn oude Nex-5N kan dat trouwens ook, en heeft goede video, en een touchscreen om snel een AF-punt aan te passen . Hoe oud is dat ding nu ook alweer ? Voor mij is af en toe iets nieuws proberen echt wel fun. Wat dat betreft laat Sony me in elk geval niet in de kou staan .
                          Allemaal geschiedenis en nostalgie, en de a100 en Nex-5N heb ik nog steeds. Maar morgen, dan komt met wat geluk mijn A7RIII hier toe .
                          E-mount is goed bezig maar A-mount is morsdood. Voor mij mogen ze de technologie van die E-mount in een A99 body steken. Ik heb het zo niet voor die compacte bodies gelijk de A7 of A6000 series.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                            In de A7-reeks is toch redelijk wat keuze in grootte van grip, en er past telkens een batterijgrip op. De grip van de eerste A7 was ook voor mij redelijk klein wanneer er een grote tele op staat, maar model 3 en 4 hebben een aanzienlijk grotere grip. Voor mij is een A7(R)II in elk geval al ruim groot genoeg. Maar zoals veel zaken zal ook dit wel voor een deel persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk.
                            Dat a-mount niet zou blijven duren, dat was jaren geleden al duidelijk denk ik. E-mount heeft vooral voordelen tov van a-mount en nauwelijks iets van nadeel, dus het is logisch dat men met het meest veelbelovende platform verder gaat. Voor wie wil is er ook de mogelijkheid om a-mount-lenzen op de systeemcamera's te blijven gebruiken, net zoals zowat elk ander merk van lenzen. Ik denk dat Sony goed doordachte keuzes gemaakt heeft, maar iedereen altijd gelukkig maken is natuurlijk onmogelijk.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              In de A7-reeks is toch redelijk wat keuze in grootte van grip, en er past telkens een batterijgrip op. De grip van de eerste A7 was ook voor mij redelijk klein wanneer er een grote tele op staat, maar model 3 en 4 hebben een aanzienlijk grotere grip. Voor mij is een A7(R)II in elk geval al ruim groot genoeg. Maar zoals veel zaken zal ook dit wel voor een deel persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk.
                              Hangt ook af van de grootte van je handen hé
                              Zo ligt bij mij de 1DxII perfect in de hand, deze samen met een 24-70 f2,8 kan ik urenlang mee wandelen
                              Ik hou wel steeds het toestel in de hand, rond de nek of schouder hangen zou bij mij niet lukken vanwege medische problemen.
                              De Sony lag bij mij niet goed in de hand, vond de grip te klein en ongemakkelijk
                              Maar zoals gezegd, ieder heeft z'n persoonlijke voorkeur en als mensen me zien wandelen met die 1DxII en 24-70 verklaren ze mij zot.
                              Het is maar waar je je het beste bij voelt hé

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: SONY A7R IV aangekondigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Hangt ook af van de grootte van je handen hé
                                Zo ligt bij mij de 1DxII perfect in de hand, deze samen met een 24-70 f2,8 kan ik urenlang mee wandelen
                                Ik hou wel steeds het toestel in de hand, rond de nek of schouder hangen zou bij mij niet lukken vanwege medische problemen.
                                De Sony lag bij mij niet goed in de hand, vond de grip te klein en ongemakkelijk
                                Maar zoals gezegd, ieder heeft z'n persoonlijke voorkeur en als mensen me zien wandelen met die 1DxII en 24-70 verklaren ze mij zot.
                                Het is maar waar je je het beste bij voelt hé

                                grts
                                Sieg
                                De A7III is voor mij ook te klein met een zware lens erop, er zal altijd iets kwa grip of bracket op moeten. Maar de 1D serie is me echt wel te groot geworden ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X