Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canonR........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canonR........

    Algemeen wordt er van EF-M niet zoveel verwacht in de toekomst, alhoewel Canon moeilijk het APS-C formaat helemaal aan Sony, Fuji enz kan laten.
    Tenzij de opvolger van de 7DII toch met deze vatting zou uitkomen, zoiets als de Fuji XT-3.
    Maar een EF-R naar EF-M adapter is niet mogelijk, daarom lijkt me de kans klein.
    Met de RP wordt al aangegeven dat EF-S gebruikers best naar FF overstappen.
    Last edited by palombian; 16 februari 2019, 19:29.

    Comment


    • #17
      Re: canonR........

      Deze zet van Canon doet me denken aan de lancering van de canon 350D.
      Een APS-C camera uitgebracht in (weet het ni meer) ,maar het was een betaalbare reflexcamera naar de enthousiaste amateur brengen.
      Is dit vergelijkbaar naar FF normen?
      MVG. Hugo

      Comment


      • #18
        Re: canonR........

        Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
        Deze zet van Canon doet me denken aan de lancering van de canon 350D.
        Een APS-C camera uitgebracht in (weet het ni meer) ,maar het was een betaalbare reflexcamera naar de enthousiaste amateur brengen.
        Is dit vergelijkbaar naar FF normen?
        Het was de 300D, dat was de eerste betaalbare DSLR (toch voor een amateur, het was dan ook de eerste die specifiek op amateurfotografen gericht was, de andere DSLR's waren voor professionele fotografen).
        Het was ook mijn eerste DSLR, de andere DSLR's waren veel te duur.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: canonR........

          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
          Deze zet van Canon doet me denken aan de lancering van de canon 350D.
          Een APS-C camera uitgebracht in (weet het ni meer) ,maar het was een betaalbare reflexcamera naar de enthousiaste amateur brengen.
          Is dit vergelijkbaar naar FF normen?
          Is toch niet zo'n bijzondere zet van Canon. Gewoon logisch dat men iets als antwoord op de andere alternatieven in de markt zoekt, of zie ik hier iets over het hoofd ?
          Een A7ii is al jaren op de markt, een stuk goedkoper, en biedt meer.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: canonR........

            Canon biedt ook geen ingebouwde stabilisatie, toch wel een ernstig nadeel tegenover de concurrenten.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #21
              Re: canonR........

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Canon biedt ook geen ingebouwde stabilisatie, toch wel een ernstig nadeel tegenover de concurrenten.
              Waarom ?
              Er worden nu enorm veel video opnames gemaakt met een 5DIV met gestabiliseerde lens, geen gebruiker die er over klaagt hoor.

              Maar het is wel een feit dat Canon toch heeft toegegeven aan het steeds maar gemekker over IBIS (waarbij de stabilisatie van de lens dan wordt uitgeschakeld ... ), dus bij het pro R model dat eraan zit te komen zou IBIS inzitten

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: canonR........

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Waarom ?
                Er worden nu enorm veel video opnames gemaakt met een 5DIV met gestabiliseerde lens, geen gebruiker die er over klaagt hoor.

                Maar het is wel een feit dat Canon toch heeft toegegeven aan het steeds maar gemekker over IBIS (waarbij de stabilisatie van de lens dan wordt uitgeschakeld ... ), dus bij het pro R model dat eraan zit te komen zou IBIS inzitten

                grts
                Sieg
                Wel Sieg, ik moet ditmaal het met u oneens zijn.
                Ik vind IBIS helemaal geen gemekker, maar het is een toegevoegde waarde, ik vind het zelfs een grote toegevoegde waarde.
                Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik eigenlijk weinig interesse heb in een toestel dat nu geen IBIS meer heeft.
                Ik heb een drietal weken een Fuji X-H1 bijgekocht, en ben die IBIS echt gaan waarderen. Het vergroot nu eenmaal de kans op scherpe foto's.
                Plus het gebruiksgemak. Weten dat je 's avonds (of andere lichtarme omstandigheden zoals historische gebouwen, waar je soms geen statief mag gebruiken) nog scherpe foto's kan maken, met gelijk welke lens, op minder dan 1/10 zonder statief vind ik zalig.
                En vergeet niet, elke lens is dan gestabiliseerd, wat het maken van nieuwe lenzen simpeler (en dus goedkoper) maakt qua constructie.
                En als IBIS goed geïmplementeerd is werkt het SAMEN met de IS van de lens, dit schakelt deze van de lens niet uit !!!!!
                Voor uw stijl is het misschien inderdaad minder een toegevoegde waarde, voor lange tele's heeft IBIS minder een toegevoegde waarde, en bouwt men terug IS in de lens in. Maar voor veel andere fotografie is het zeker een interessante toevoeging.

                Ik vergelijk het een beetje met de opkomst 40 jaar geleden (of langer ???) van autofocus. Toen waren er ook van ... blabla ... echte fotografen hebben dat niet nodig ... bla bla...
                Tot dat bleek dat goede AF tot beduidend meer keepers leidde of foto's die anders nauwelijks of niet te maken waren. Ik denk niet dat er nu nog veel fotografen het voordeel van AF in twijfel trekken.

                Je hebt nog met geen toestel met IBIS gewerkt vermoed ik, wel : ik zal het met iets anders vergelijken. Een 25 jaar geleden was mijn broer aan het rondkijken voor een nieuwe wagen en op een zeker moment vermeldde hij dat hij ook airco wilde in de wagen. Wij allemaal ...uhh.. allez jong, airco... pffff watjeeeee . Totdat je een week met airco hebt gereden Grinnik...

                Back on topic.
                Dat er 5, 10, 20 jaar geleden ook goede foto's of films worden gemaakt.. ja natuurlijk. Maar als er technologie beschikbaar is die het leven gemakkelijker of efficienter maakt, waarom het dan niet gebruiken ???
                Wie maakte er 20 jaar geleden foto's op 1600, 3200 ISO (of ASA) en hoger ??? En nu kijkt er niemand meer van op.
                En zo kan ik nog wel even doorgaan...
                Bottom line : IBIS is geen gemekker, maar gewoon interessante technologie, en ik vermoed dat er over 5 jaar niet veel toestellen gaan uitkomen zonder IBIS. Ik hoop het in elk geval.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #23
                  Re: canonR........

                  Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Wel Sieg, ik moet ditmaal het met u oneens zijn.
                  Ik vind IBIS helemaal geen gemekker, maar het is een toegevoegde waarde, ik vind het zelfs een grote toegevoegde waarde.
                  Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik eigenlijk weinig interesse heb in een toestel dat nu geen IBIS meer heeft.
                  Ik heb een drietal weken een Fuji X-H1 bijgekocht, en ben die IBIS echt gaan waarderen. Het vergroot nu eenmaal de kans op scherpe foto's.
                  Plus het gebruiksgemak. Weten dat je 's avonds (of andere lichtarme omstandigheden zoals historische gebouwen, waar je soms geen statief mag gebruiken) nog scherpe foto's kan maken, met gelijk welke lens, op minder dan 1/10 zonder statief vind ik zalig.
                  En vergeet niet, elke lens is dan gestabiliseerd, wat het maken van nieuwe lenzen simpeler (en dus goedkoper) maakt qua constructie.
                  En als IBIS goed geïmplementeerd is werkt het SAMEN met de IS van de lens, dit schakelt deze van de lens niet uit !!!!!
                  Voor uw stijl is het misschien inderdaad minder een toegevoegde waarde, voor lange tele's heeft IBIS minder een toegevoegde waarde, en bouwt men terug IS in de lens in. Maar voor veel andere fotografie is het zeker een interessante toevoeging.

                  Ik vergelijk het een beetje met de opkomst 40 jaar geleden (of langer ???) van autofocus. Toen waren er ook van ... blabla ... echte fotografen hebben dat niet nodig ... bla bla...
                  Tot dat bleek dat goede AF tot beduidend meer keepers leidde of foto's die anders nauwelijks of niet te maken waren. Ik denk niet dat er nu nog veel fotografen het voordeel van AF in twijfel trekken.

                  Je hebt nog met geen toestel met IBIS gewerkt vermoed ik, wel : ik zal het met iets anders vergelijken. Een 25 jaar geleden was mijn broer aan het rondkijken voor een nieuwe wagen en op een zeker moment vermeldde hij dat hij ook airco wilde in de wagen. Wij allemaal ...uhh.. allez jong, airco... pffff watjeeeee . Totdat je een week met airco hebt gereden Grinnik...

                  Back on topic.
                  Dat er 5, 10, 20 jaar geleden ook goede foto's of films worden gemaakt.. ja natuurlijk. Maar als er technologie beschikbaar is die het leven gemakkelijker of efficienter maakt, waarom het dan niet gebruiken ???
                  Wie maakte er 20 jaar geleden foto's op 1600, 3200 ISO (of ASA) en hoger ??? En nu kijkt er niemand meer van op.
                  En zo kan ik nog wel even doorgaan...
                  Bottom line : IBIS is geen gemekker, maar gewoon interessante technologie, en ik vermoed dat er over 5 jaar niet veel toestellen gaan uitkomen zonder IBIS. Ik hoop het in elk geval.
                  Ieder mag zijn mening hebben, jij ook en ik dus ook
                  Ik maak nu al opnames met lange sluitertijd, geen probleem met een 4 a 5 stops IS
                  Trouwens, ik heb wel al gewerkt met een camera waarin IBIS zit, ik vind het persoonlijk geen grote meerwaarde
                  Het is inderdaad een feit dat het net dat ene stopje beter werkt t.o.v. stabilisatie in een lens maar daar kan ik makkelijk mee leven
                  En zoals je zelf schrijft heeft het voor lange telelenzen eigenlijk geen meerwaarde, laat dat nu hetgeen zijn waar ik het meeste mee werk

                  Maar zoals ik reeds schreef, ook Canon gaat mee in het IBIS gebeuren, dus iedereen blij (maar dan zullen ze iets anders vinden dat niet goed is)
                  De R werd ook afgekraakt op het internet, blijkt nu na enkele maanden dat velen hun opinie moeten herzien hebben

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: canonR........

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ieder mag zijn mening hebben, jij ook en ik dus ook
                    Ik maak nu al opnames met lange sluitertijd, geen probleem met een 4 a 5 stops IS
                    Trouwens, ik heb wel al gewerkt met een camera waarin IBIS zit, ik vind het persoonlijk geen grote meerwaarde
                    Het is inderdaad een feit dat het net dat ene stopje beter werkt t.o.v. stabilisatie in een lens maar daar kan ik makkelijk mee leven
                    En zoals je zelf schrijft heeft het voor lange telelenzen eigenlijk geen meerwaarde, laat dat nu hetgeen zijn waar ik het meeste mee werk

                    Maar zoals ik reeds schreef, ook Canon gaat mee in het IBIS gebeuren, dus iedereen blij (maar dan zullen ze iets anders vinden dat niet goed is)
                    De R werd ook afgekraakt op het internet, blijkt nu na enkele maanden dat velen hun opinie moeten herzien hebben

                    grts
                    Sieg
                    Ik moet je bijtreden Sieg, temeer daar ik zelf de R heb en ik ben er meer dan tevreden van... voor foto's een toptoestel, voor video wat minder... en IBIS (of hoe het ook moge noemen) ... ten andere wat doen als je niet meer uit de hand kan fotograferen met IBIS ?????
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #25
                      Re: canonR........

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Waarom ?
                      Er worden nu enorm veel video opnames gemaakt met een 5DIV met gestabiliseerde lens, geen gebruiker die er over klaagt hoor.

                      Maar het is wel een feit dat Canon toch heeft toegegeven aan het steeds maar gemekker over IBIS
                      (...)
                      Omdat ik dan 5 stops IS zou hebben op mijn 24mm TSE II, mijn 45mm TSE I, mijn Samyang 14mm 2.8 en mijn plastic fantastic 50mm 1.8 STM.
                      Gemekker ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: canonR........

                        Oorspronkelijk geplaatst door PHG Bekijk bericht
                        Omdat ik dan 5 stops IS zou hebben op mijn 24mm TSE II, mijn 45mm TSE I, mijn Samyang 14mm 2.8 en mijn plastic fantastic 50mm 1.8 STM.
                        Gemekker ?
                        Inderdaad !!! Was ook mijn gedacht. Maar ja, zelfs als je genuanceerd de voordelen van IBIS aangeeft, en zelfs aankaart dat het zijn beperkingen heeft word er gereageerd met zaken die niets terzake doen. cfr "wat als je niet meer uit de hand kan fotograferen met IBIS" ..... pfffff... wat als je bij ISO 12000 uwe foto niet kan maken
                        Basisles fotografie : dan kan je bvb een statief gebruiken, of zorgen voor extra licht ahv flitsen, of je gebruikt een hogere iso , of...... Simpel lijkt me. Maakt IBIS het gebruik van statief onnodig ? Neen, heb ik ook niet beweerd. Alleen ga je er minder snel naartoe moeten grijpen. Betere technologie wilt niet zeggen dat je als fotograaf niet meer hoeft na te denken, het maakt het leven wel gemakkelijker.
                        En ja , ik heb ook mijn X-H1 dus ook al op een statief geplaatst. Maar in die korte periode heb ik ook foto's kunnen maken dat ik dankzij IBIS niet in de hoge ISO's moest gaan omdat ik geen statief bij heb. Met betere foto's als gevolg.
                        Lijkt me toch niet zo moeilijk om te begrijpen ......
                        Een van mijn favoriete lenzen is de 24-70 2.8 II, een toplens, maar het lijkt me kinderlijk eenvoudig om in te zien dat het wel voordelen heeft om dit ineens van een 5 stops IS te voorzien. Hetzelfde geld dus voor de 16-35 2.8, 35 1,4 en zeker bvb 135 2.0 en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Er zijn genoeg mensen die de 135 fantastisch vinden , vind ik zelf qua rendering ook nog altijd, maar toen de 70-200 2.8 IS II uitkwam zijn er veel die deze wegdeden omdat ze dank zij IS meer scherpe foto's hadden en bereid waren van 1 stop DOF op te geven en te moeten rondsleuren met een veel grotere en zwaardere lens. Idem bij Fuji, de 90 F2 is een fantastische lens, maar die heeft dankzij IBIS op de X-H1 een nieuw leven gekregen, en is dus nu veel bruikbaarder dan op bvb X-T2, X-T3, ....

                        Ik heb trouwens nergens gezegd dat de R een slecht toestel is, helemaal niet, ik heb zelf op twijfel gestaan, maar het gebrek aan IBIS was voor mij doorslaggevend.
                        Nu een mirrorless camera uitbrengen in dat prijssegment, en ... als laatste in de rij , zonder IBIS is een tekortkoming (al de FF in deze categorie hebben IBIS, zelfs Nikon nu ook) !!! Punt ander lijn.
                        Een tekortkoming wil niet zeggen dat de camera onbruikbaar is he voor alle duidelijkheid. Je blijft de Canon ergonomie hebben, de kleuren, Dual Pixel, blijkbaar een hele effectieve AF, ... dus neen, ik kraak dat toestel niet af.
                        Maar stabilisatie heeft altijd zijn voordelen ... of het nu in de lens is of IBIS, lijkt me toch vrij basic. Bizar dat iemand dat in twijfel wilt trekken.
                        Tenzij , ik zie maar 1 reden : mijn merkse of mijn nieuw toestel heeft het niet, dus waag het niet om daar enige vorm van kritiek op te uiten. Zelfs in genuanceerde vorm....
                        Verder ga ik me niet mengen in deze discussie. Wat baten kaars en bril ......
                        Last edited by stapperke; 23 februari 2019, 07:51.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment

                        Working...
                        X