Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

niet iedereen kan dit zomaar hé (firmware aflezen). hoedanook, mijn 1.0.4 upgrade verliep prima, veel beta zal daar niet aan geweest zijn (geloof ik geen bal van)

ik denk dat ze gewoon gezien hebben dat er wat issues mee zijn en dat ze die eerst nog eens grondig gaan herbekijken.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
      niet iedereen kan dit zomaar hé (firmware aflezen). hoedanook, mijn 1.0.4 upgrade verliep prima, veel beta zal daar niet aan geweest zijn (geloof ik geen bal van)

ik denk dat ze gewoon gezien hebben dat er wat issues mee zijn en dat ze die eerst nog eens grondig gaan herbekijken.
      Mijn firmware update verliep ook prima Lapino. Zo moeilijk is dat niet, "plaatjes" staan erbij, kan bijna niet missen:-)
      Tja, wat er van waar is, dat het een beta versie zou zijn enz.... Kan mij geen bal schelen . Dat blijft gissen......
      Ik heb dit alleen maar geschreven ter info wat de helpdesk de medewerker mij vertelde en hij heeft zijn mail gecheckt etc. etc. over dit onderwerp.Zodoende.
      Groet, Marijke/Orange

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange
        Heb vandaag Canon gebeld omdat de firmware weer van de Site af is.
        Volgens Canon was dit een beta firmware versie.
        Wat zij nog adviseerden was, zorg dat je de "fabrieks" firmware die bij aankoop op je camera staat. Deze eerst uit te lezen en op je harddisk zetten.
        Deze is identiek voor jouw camera werd me gezegd.
        Groet, Marijke/Orange
        BD0238NL
        Zoiets had ik al verwacht. Daarom heb ik gisteren wel de .exe file op mijn computer opgeslagen.

Maar hoe je de firmware die op je camera staat kan uitlezen weet ik dus echt niet. Iemand die het wel weet ?

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
          Zoiets had ik al verwacht. Daarom heb ik gisteren wel de .exe file op mijn computer opgeslagen.

Maar hoe je de firmware die op je camera staat kan uitlezen weet ik dus echt niet. Iemand die het wel weet ?

Jan.
          Dag Jan, Ik heb het ooit gedaan uitlezen van de firmware bij mijn 10D en op de pc gezet, dit met behulp van mijn schoonzoon . Hij zit op dit moment in Frankfurt, is over 8 dagen weer terug. Ik ga hem dan vragen hoe hij dit ook alweer moest.
          En dan laat ik het alsnog weten, als je hier nog belangstelling voor hebt.
          Verder heb ik nog iets "ontdekt" of niet ontdekt of mogelijk hebben jullie dit ook al gezien. Wederom met Canon gebeld hierover of dit zo hoort, want ik ben een beetje akelig precies . Ik heb uiteraard de dioptrie aangepast naar mijn eigen zien. Op een dag foto's gemaakt van luchten/wolken. Het was een zeer heldere dag. Ik zag wat ik bij de Canon 10D niet zag, als ik door de zoeker keek,net een soort matglas ofwel blauwe lucht met nerfachtig detail, zoals b.v. een soort leer. Bij Canon zeiden ze dat ziet normaal geen "hond":-)
          (ik dus wel) Dat is dus de prisma, of zo iets. (Ik fotografeer nog maar een jaartje en ben niet zo technisch als jullie. Ik schrijf het meeste even in mijn eigenbewoording) . Zien jullie dit ook, ben hier wel benieuwd naar.
          Groet, Marijke/Orange

Comment

dat raster dat je ziet door je zoeker is normaal en is eigenlijk héél goed, want dat helpt bij het manuele scherpstellen. je moet anders maar eens zien op de site van de 20D met uitleg wat juist zo speciaal is aan die zoeker.

ps : ik heb met mijn 20D nog altijd schijnbaar een probleem met focussen met het center focus punt. als ik dat gebruik, zijn foto's vaak onscherp (net alsof die op verkeerd punt focust). als ik de auto AF punten gebruik (waarbij de camera vaak zélf center punt kiest), dan zijn de foto's wél scherp (wat aantoont dat het geen front/back focus probleem is van de lens)
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
              dat raster dat je ziet door je zoeker is normaal en is eigenlijk héél goed, want dat helpt bij het manuele scherpstellen. je moet anders maar eens zien op de site van de 20D met uitleg wat juist zo speciaal is aan die zoeker.

ps : ik heb met mijn 20D nog altijd schijnbaar een probleem met focussen met het center focus punt. als ik dat gebruik, zijn foto's vaak onscherp (net alsof die op verkeerd punt focust). als ik de auto AF punten gebruik (waarbij de camera vaak zélf center punt kiest), dan zijn de foto's wél scherp (wat aantoont dat het geen front/back focus probleem is van de lens)
              Dankjewel Lapino, ik ga zeker lezen zo wat zo speciaal is aan de zoeker van de 20D. Ik heb op het DPZ wat gelezen over mogelijk focusprobleem met een bepaalde lens. Ja,ja hierop heb ik ook Crown weer gebeld voor info. Hij zegt:lenzen die al 10 jaar in de handel zijn kunnen nu eenmaal focusproblemen geven met een uiterst nieuwe type camera. Misschien heb je er wat aan om dit artikel te lezen, sie onderstaande url.

Ik heb mijn 17-40mm en 100-400mm en 100mm macro en de 70-300 sigma apo getest. Zover ik het kan bekijken no problem. De 28-135mm heb ik weggedaan. Daarvoor komt in de plaats de Tamron 28-75. Helaas heb ik geen tijd om foto's om mijn website te zetten anders kon je even kijken. Wel gaan vanavond een paar 20D foto's bij photopoints op de site.
              p.s. Canon adviseerd de firmware update door hun te laten doen voor Nederland in Roosendaal, is gratis. Gaat het fout geen garantie. En dan moet er een heel nieuw soort binnewerk in, wat het ook moge wezen.Dat kost nogal wat schijnbaar.
              Groet, Marijke/Orange

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange
                Dag Jan, Ik heb het ooit gedaan uitlezen van de firmware bij mijn 10D en op de pc gezet, dit met behulp van mijn schoonzoon . Hij zit op dit moment in Frankfurt, is over 8 dagen weer terug. Ik ga hem dan vragen hoe hij dit ook alweer moest.
                En dan laat ik het alsnog weten, als je hier nog belangstelling voor hebt.
                Bedankt Orange. Ik probeer altijd iets bij te leren.
                En bovendien heeft mijn 20D nog altijd firmware versie 1.0.2. En dat blijft nog een tijdje zo.

Als wij in Belgie service nodig hebben van Canon Nederland dan duurt dit 4 tot 5 weken. Ik heb vorig jaar even een hot pixeltje (1!) laten verwijderen uit mijn 10D sensor. Pixeltje was niet eens defect. Enkel zichtbaar op ISO 800.

Resultaat : 4 weken 10D weg !!!
                Ik geef toe dat de service wel gratis en perfect uitgevoerd is.

Het is dus geen echt praktische oplossing om vanuit Belgie even een firmware update te laten uitvoeren door Canon Nederland.

En geen garantie van Canon ? Vergeet het maar.

Ik betaal niet voor de bugs en fouten die Canon in hun produkten (en in hun firmware updates) gratis meelevert. Geen euro centje.

In dat geval zou Canon gelijk hun 20D, hun 10D en al hun andere rommel meteen kunnen terugnemen. Jan_10D goes Nikon.

Jan.

Comment

20D Firmware 1.0.5 beschikbaar

Comment

Mijn 20D is nu al een aantal weken oud en tot nu toe heb ik nog geen van de gemelde problemen ondervonden. Dus ook nog altijd de originele firmware in gebruik. Ik zit nu te denken of er in mijn geval een goede reden bestaat om toch nog up-te-graden, graag advies.

Groetjes,
                    Rudy
                    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Had enkele problemen met mijn 20D. Was een upgrade voor mijn 60D. Heb vandaag nieuwe firmware '1.0.5' geinstalleerd. Heb ook mijn batterij grip BG-E2 geplaatst. Problemen zijn voorbij. Hoop dat het zo blijft. Ik ben zeer tevreden van mijn nieuw toestel. Heb gisteren AF uitgeprobeerd op een race voor beroepsrenners. Werkt voortreffelijk.

Comment

Welke problemen had jij dan?

Comment

Uitvallen van alle functies bij het wisselen van lenzen. (Camera dood). Na het uithalen van de batterij werkte echter alles terug zoals voorheen. De nieuwe firmware zou dat alles moeten opgelost hebben. Cia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rud
                            Mijn 20D is nu al een aantal weken oud en tot nu toe heb ik nog geen van de gemelde problemen ondervonden. Dus ook nog altijd de originele firmware in gebruik. Ik zit nu te denken of er in mijn geval een goede reden bestaat om toch nog up-te-graden, graag advies.

Groetjes,
                            Rudy
                            Een wijs besluit zou kunnen zijn, als je geen problemen hebt, blijf eraf of wacht nog eventjes de upgrade wordt wel aangeraden door Canon en als je het doet doe de lens van de 20D en maak dat je bat. volledig opgeladen zijn, gebruik bij voorkeur een bat.grip.
                            Last edited by Guest9; 8 oktober 2004, 21:46.

Comment

Denk niet dat een firmware upgrade mijn AF problemen zal oplossen... Dringend zoeken naar service center waar ze dit snel kunnen doen! Iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rud

Groetjes,
                                Rudy
                                De firmware update lost problemen op tijdens het wisselen van lenzen of met bepaalde types van CF kaartjes.

Als je hiermee zelf geen problemen ondervindt is er geen goede reden om toch een firmware upgrade uit te voeren.
                                Er bestaat altijd een heel kleine kans dat na de update je 20D niet meer werkt.

Zelf wacht ik af tot ik de eerste keer een probleem ondervind. En tot firmware update 1.0.6 of 1.0.7.

Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 8 oktober 2004, 21:52.

Comment

Working...
                                X