Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Morgen firmware 1.04 voor 20D beschikbaar ?

als Canon gebruiker vind ik dit beneden alles, de beloofde update is nergens downloadbaar 04/10/04 09:40 h .

Comment

Ik zie niet in waarom je daar zo kwaad voor moet zijn canon beloofde toch nergens dat dit het geval zou zijn dacht ik? En zelfs dan heb ik liever dat ze het effe uitstellen ipv een ondermaatse te leveren omdat anders mensen kwaad worden.

Anderzijds is de dowload wel beschikbaar klik eens op de eerste link in deze thread en je hebt hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Ik zie niet in waarom je daar zo kwaad voor moet zijn canon beloofde toch nergens dat dit het geval zou zijn dacht ik? En zelfs dan heb ik liever dat ze het effe uitstellen ipv een ondermaatse te leveren omdat anders mensen kwaad worden

Anderzijds is de dowload wel beschikbaar klik eens op de eerste link in deze thread en je hebt hem.
        P.S Download is beschikbaar geweest maar bijna onmiddelijk terug van het net gehaald met de belofte beschikbaar te zijn heden
        Dat men geen risico wil nemen begrijp ik ten volle maar een beetje preventief werken kan toch ook geen kwaad denk ik.

bedankt Kevlar, deze link werkt maar andere nog niet hoor

Comment

Haast en spoed is zelden goed.

Als iedereen hier met hun 20D even ge-expirimenteerd heeft en er worden geen nieuwe problemen gevonden, dan pas zal ik die update ook eens proberen.

Jan.

Comment

Ik haalde zopas de update van de firmware van de 20D van het net. Installatie van 1.02 naar 1.04 verliep zonder enig probleem. Duurde slechts enkele minuten.
            Canon + enkele lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bugman
              Ik haalde zopas de update van de firmware van de 20D van het net. Installatie van 1.02 naar 1.04 verliep zonder enig probleem. Duurde slechts enkele minuten.
              En Bugman, zijn er nog nieuwe bugs, man ?

Comment

Nee, alles werkt nog steeds prima. Deed de update uit voorzorg, had geen last van lockup-probleem. Probleem is hoogstwaarschijnlijk overroepen.
                Canon + enkele lenzen

Comment

OK, bedankt. Ik wacht toch nog even.

Link staat nu ook op dpreview.

Jan.

Comment

update uitgevoerd zonder probleem
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ja eindelijk...
                      Het is vooral een belangrijke update voor de Communicatie tussen de CF en de 20D.
                      Last edited by Scanon.nl; 5 oktober 2004, 21:03.
                      Ga je op stap... vergeet nooit je camera.
                      Meer foto's in onze gallery >>

Comment

Op een 20D update van C1 wordt het nog even wachten:

In afwachting van een 20D update heb ik als test een aantal fotos van zowel 10D als 300D geconverteerd met C1 en DPP.

Resultaat van de test:
                        - C1 is nog steeds iets vlotter te gebruiken.
                        - Het uitzicht (kleur, contrast) van de C1 geconverteerde fotos vind ik beter.
                        - Het verschil in detail is verwaarloosbaar. Beide programmas leveren identieke detail kwaliteit.
                        - Maar het belangrijkste: Er is beduidend minder ruis zichtbaar in de C1 fotos bij dezelfde scherpte van de foto.

Het verschil in ruis is het gevolg van C1 soft-scharpening, een verscherpings methode vergelijkbaar met een unscharp mask in photoshop.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          OK, bedankt. Ik wacht toch nog even.

Link staat nu ook op dpreview.

Jan.
                          UPDATE : Link verwijderd van dpreview wegens problemen met update.

Comment

Die problemen waren ergens te verwachten.... Firmware updaten met een brakke CF protocol...
                            Dat er problemen waren met cf transfers was al bekent. Blijkbaar fixt de firmware dat probleem maar je moet de firmware wel uploaden naar de camera via een bugy cf protocol...
                            We moeten er ook rekening mee houden dat de meeste mensen die deze fimware geinstalleerd hebben dat gedaan hebben omdat hun camera bugs vertoonde. Zij zijn ook de grootste risicogroep voor cf problemen tijdens de update procedure.

De enige uitweg voor Canon is een recal en de firmware update door canon technici te laten doen.
                            De mijne runt nu versie 1.4 en na 500 shots vandaag moet ik toegeven dat de mijne nu rock stable lijkt. Geen vastlopers, geen cf problemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                            UPDATE : Link verwijderd van dpreview wegens problemen met update.

http://www.dpreview.com/news/0410/04...os20dfw104.asp
                            Last edited by Drill; 5 oktober 2004, 08:39.
                            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Ik ben ervan overtuigd dat er enkel tijdens het schrijven van de update problemen kunnen optreden. Dat is het geval bij elke update.

Eenmaal de update correct is uitgevoerd zullen er achteraf geen problemen meer optreden.

Jan.

Comment

Heb vandaag Canon gebeld omdat de firmware weer van de Site af is.
                                Volgens Canon was dit een beta firmware versie.
                                Wat zij nog adviseerden was, zorg dat je de "fabrieks" firmware die bij aankoop op je camera staat. Deze eerst uit te lezen en op je harddisk zetten.
                                Deze is identiek voor jouw camera werd me gezegd.
                                Groet, Marijke/Orange
                                BD0238NL

Comment

Working...
                                X