Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!
En nu ik toch man en paard noem : ik heb jarenlang al mijn witgoed en elektro gekocht bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme. Ik had daar het grootste vertrouwen in de technische dienst. Tot wanneer ik mijn Denonversterker binnen deed (een oud toestel), er kwam niks van klank meer uit. Eerst een bestek gevraagd. 35 € met de boodschap : onherstelbaar, stukken zijn niet meer te krijgen. Voila dat was het dan, dus ik betaal dat bestek en eenmaal thuis besloot ik om dat ding zelf open te vijzen. Het resultaat ? De soldeerpunten voor LS waren ingescheurd, één soldeerbout en 5 minuten later speelt dat ding toch wel weer zeker. Dus een kwaaie mail naar de winkel want het was wel duidelijk dat ze die NOOIT ook maar hebben open gedaan en indien wél kennen ze hun werk niet of willen ze het niet kunnen. Enfin, ze gingen terug storten, geen cent van gezien. Verleden jaar ging mijn Miele na meer dan 25 jaar trouwe dienst kapot, ding zelf open gevezen en het was duidelijk een defect in het elektronische stuurelement. Open gedaan en het was nog zo'n oer-printplaat waar nog perfect kan worden aan gesoldeerd, zelf ken ik niet genoeg van elektronica. Ik had ze die misstap vergeven en ga dus terug naar de technische dienst met die module en ik reageer : "dat is wsl niet erg" waarop de technieker antwoordt : "dat is wél erg". Hoezo ? "Een nieuwe module kost 550€". Tja, game over dus. Een kwestie van niet kunnen of niet willen ? Ik denk : beiden. Ik zag dat ze tegenwoordig onder de Selexion-noemer vallen. Enfin, einde van het verhaal : nieuwe Miele besteld bij Cooblue om kwart voor 10 's avonds en om 20 na 10 de dag erop draaide hij al. En dan maar klagen over de internetconcurrentie zeg. Nog een voorbeeld : toen ik er was voor die wasmachine zag ik dat ze nu ook de titel i-Labo voeren en mijn iMac 27" heeft al een tijd koelproblemen. Soit, ik informeer naar een nieuwe en breng het gebrek te sprake. In het kort : het bleek mijn eigen schuld omdat ik het onderhoud lees : ontstoffen niet had laten uitvoeren. Enige dagen later ga ik naar Lab9 en vertel de verkoper dat verhaal, blijkt dat ze daar nog nooit hadden van gehoord, ook in Akureyri in een Apple-winkel binnen geweest, zelfde verhaal, nooit van gehoord... Een maand of twee voor we naar IJsland vertrokken zijn we alle vrienden in de buurt nog even gaan dag zeggen en toevallig kwam dat wasmachineverhaal ter sprake bij vrienden die daar een dure Amerikaanse frigo hadden gekocht, jawel ook daar. Er liep water uit een van de deuren, technieker er bij gehaald en het verdict was onverbiddelijk : een nieuwe deur, 600€. Patrick (een gepensioneerde opticien, dus zeker geen specialist) heeft de deur eens opengevezen en wat blijkt ? Een rubberslangetje met een te korte bocht dat na vele keren openen en sluiten was gaan lekken. Een ritje naar Stock Vermeersch in Brugge voor een eindje slang van net iets groter en een tube lijm en het zaakje was opgelost. 5 €. Waar zijn we in godsnaam mee bezig vraag ik me dan af ???
En nu ik toch man en paard noem : ik heb jarenlang al mijn witgoed en elektro gekocht bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme. Ik had daar het grootste vertrouwen in de technische dienst. Tot wanneer ik mijn Denonversterker binnen deed (een oud toestel), er kwam niks van klank meer uit. Eerst een bestek gevraagd. 35 € met de boodschap : onherstelbaar, stukken zijn niet meer te krijgen. Voila dat was het dan, dus ik betaal dat bestek en eenmaal thuis besloot ik om dat ding zelf open te vijzen. Het resultaat ? De soldeerpunten voor LS waren ingescheurd, één soldeerbout en 5 minuten later speelt dat ding toch wel weer zeker. Dus een kwaaie mail naar de winkel want het was wel duidelijk dat ze die NOOIT ook maar hebben open gedaan en indien wél kennen ze hun werk niet of willen ze het niet kunnen. Enfin, ze gingen terug storten, geen cent van gezien. Verleden jaar ging mijn Miele na meer dan 25 jaar trouwe dienst kapot, ding zelf open gevezen en het was duidelijk een defect in het elektronische stuurelement. Open gedaan en het was nog zo'n oer-printplaat waar nog perfect kan worden aan gesoldeerd, zelf ken ik niet genoeg van elektronica. Ik had ze die misstap vergeven en ga dus terug naar de technische dienst met die module en ik reageer : "dat is wsl niet erg" waarop de technieker antwoordt : "dat is wél erg". Hoezo ? "Een nieuwe module kost 550€". Tja, game over dus. Een kwestie van niet kunnen of niet willen ? Ik denk : beiden. Ik zag dat ze tegenwoordig onder de Selexion-noemer vallen. Enfin, einde van het verhaal : nieuwe Miele besteld bij Cooblue om kwart voor 10 's avonds en om 20 na 10 de dag erop draaide hij al. En dan maar klagen over de internetconcurrentie zeg. Nog een voorbeeld : toen ik er was voor die wasmachine zag ik dat ze nu ook de titel i-Labo voeren en mijn iMac 27" heeft al een tijd koelproblemen. Soit, ik informeer naar een nieuwe en breng het gebrek te sprake. In het kort : het bleek mijn eigen schuld omdat ik het onderhoud lees : ontstoffen niet had laten uitvoeren. Enige dagen later ga ik naar Lab9 en vertel de verkoper dat verhaal, blijkt dat ze daar nog nooit hadden van gehoord, ook in Akureyri in een Apple-winkel binnen geweest, zelfde verhaal, nooit van gehoord... Een maand of twee voor we naar IJsland vertrokken zijn we alle vrienden in de buurt nog even gaan dag zeggen en toevallig kwam dat wasmachineverhaal ter sprake bij vrienden die daar een dure Amerikaanse frigo hadden gekocht, jawel ook daar. Er liep water uit een van de deuren, technieker er bij gehaald en het verdict was onverbiddelijk : een nieuwe deur, 600€. Patrick (een gepensioneerde opticien, dus zeker geen specialist) heeft de deur eens opengevezen en wat blijkt ? Een rubberslangetje met een te korte bocht dat na vele keren openen en sluiten was gaan lekken. Een ritje naar Stock Vermeersch in Brugge voor een eindje slang van net iets groter en een tube lijm en het zaakje was opgelost. 5 €. Waar zijn we in godsnaam mee bezig vraag ik me dan af ???
Comment