Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Doe graag landschap en er is nog geen groothoek en twijfel of die 24-70 gaat volstaan....

    Binnenkort toch eens eentje in het echt gaan bekijken.
    Zeer binnenkort komt Nikon met de Z 14-30.
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #32
      Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Zojuist sinds 2 dagen ben ik een trotse eigenaar van de Nikon Z7 met de nieuwe 24-70 F4, 50 F1.8 en 35 F1.8 met de FTZ adapter.
      Alleen jammer dat ik geen AF heb met mijn AF-D lenzen maar manuele AF is plezierig met dit toestel.
      De nieuwe lenzen zijn wel zeer goed qua beeldkwaliteit!

      Mvg
      Proficiat, super combinatie.

      Inderdaad jammer dat je met AF-D objectieven geen AF hebt,
      maar focus peaking door de evf is een super handige hulp om toch redelijk snel manueel scherp te stellen.��

      Comment


      • #33
        Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Zeer binnenkort komt Nikon met de Z 14-30.

        Staat op mijn verlanglijstje.

        Comment


        • #34
          Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Proficiat, super combinatie.

          Inderdaad jammer dat je met AF-D objectieven geen AF hebt,
          maar focus peaking door de evf is een super handige hulp om toch redelijk snel manueel scherp te stellen.��
          Merci ben er zeker van dat ik er veel plezier aan ga beleven
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #35
            Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Zojuist sinds 2 dagen ben ik een trotse eigenaar van de Nikon Z7 met de nieuwe 24-70 F4, 50 F1.8 en 35 F1.8 met de FTZ adapter.
            Alleen jammer dat ik geen AF heb met mijn AF-D lenzen maar manuele AF is plezierig met dit toestel.
            De nieuwe lenzen zijn wel zeer goed qua beeldkwaliteit!

            Mvg
            Veel plezier met deze set Ik kijk ook al uit naar de 14-30/4S.

            EFCS ook al aangezet?

            Comment


            • #36
              Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Veel plezier met deze set Ik kijk ook al uit naar de 14-30/4S.

              EFCS ook al aangezet?
              Bedankt! Ja die 14-30 spreekt me ook erg aan.
              Straf dat je dat zelf moet doen, bij de sony's stond dit uit de doos al aan.
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #37
                Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Bedankt! Ja die 14-30 spreekt me ook erg aan.
                Straf dat je dat zelf moet doen, bij de sony's stond dit uit de doos al aan.
                Waarschijnlijk stonden andere problemen hoger op de prioriteitenlijst bij de overhaaste introductie? Een automatische EFCS zou toch welkom zijn. Nu heb ik EFCS aan/uit in de user menu's opgeslagen: voor landschap en portret staat het aan en bij actie uit. Ik ben overigens heel benieuwd wanneer de volgende grote firmware uitkomt.

                Comment


                • #38
                  Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk stonden andere problemen hoger op de prioriteitenlijst bij de overhaaste introductie? Een automatische EFCS zou toch welkom zijn. Nu heb ik EFCS aan/uit in de user menu's opgeslagen: voor landschap en portret staat het aan en bij actie uit. Ik ben overigens heel benieuwd wanneer de volgende grote firmware uitkomt.
                  Die EFCS kan je die best altijd laten aanstaan? Ik bedoel, bij snellere sluitertijden, is die "shock" dan nog altijd zichtbaar? Zoals bv boven 1/320sec ofzo?
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk stonden andere problemen hoger op de prioriteitenlijst bij de overhaaste introductie? Een automatische EFCS zou toch welkom zijn. Nu heb ik EFCS aan/uit in de user menu's opgeslagen: voor landschap en portret staat het aan en bij actie uit. Ik ben overigens heel benieuwd wanneer de volgende grote firmware uitkomt.
                    Tijd om hier ook eens een en ander toe te wijzen aan die User menu's Frank, heb ik eerlijk gezegd nog niet gebruikt.
                    Hoewel ik begrepen heb dat een en ander te maken heeft met de sensor stabilisatie, waar ik ook mijn vragen bij heb.
                    Bij mijn poging om de bloedmaan te fotograferen met een vaste opstelling heb ik ondervonden dat bij sommige foto's
                    de sensor wel degelijk heeft bewogen tijdens een 4 seconden opname, het leken wel drie apart ietsje verschoven opnamen ipv. één opname.
                    Bij relatief lange belichtingen op statief lijkt het mij dus ook aangeraden om (net als bij VR) ook op een Z de stabilisatie uit te zetten in zulke gevallen
                    daar is op het eerste zicht weinig info over te vinden, of heb ik iets gemist?
                    Wat ik mij ook nog af vraag, hoe kan je die EFCS automatiseren? Gaat je toestel dan via de AF punten gaan detecteren of je onderwerp in beweging is
                    of stil staat? In dat geval is de stille stand dan geen zekerheid, daar alles gaat over het gebruik of niet gebruik van de mechanische sluiter.
                    Last edited by Guest42; 4 februari 2019, 09:58. Reden: bijvoeging.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Die EFCS kan je die best altijd laten aanstaan? Ik bedoel, bij snellere sluitertijden, is die "shock" dan nog altijd zichtbaar? Zoals bv boven 1/320sec ofzo?
                      Goeie vraag, maar ik denk van niet, zoals ik het begrepen heb, heeft het vooral te maken met de sluiter die een trilling kan veroorzaken
                      op de stabilisatie van je sensor, dat bij langere sluitertijden, daar tegenover staat dat bij gebruik van de stille stand je sensor in lijnen
                      wordt uitgelezen, wat bij snel bewegende objecten dan ook weer zijn nadelen heeft, (zelfde verhaal als bij de 1/32.000s belichtingsmogelijkheid
                      bij Fuji) de stille stand is dus hoofdzakelijk geschikt voor niet of weinig bewegende objecten en voor portret, en zoals Frank zegt gebruik je die
                      stille stand beter niet bij actie.
                      Ook nog een reden om de elektronische sluiter (stille stand) in sommige gevallen niet te gebruiken is de aanwezigheid van flikkerend licht,
                      zoals TL of gasdamp lampen op 50Hz of in Amerika 60Hz, kan ook "banding" veroorzaken in je opnames.
                      Maar is nu eenmaal eigen aan alle MILC toestellen.
                      Last edited by Guest42; 4 februari 2019, 10:44.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Tijd om hier ook eens een en ander toe te wijzen aan die User menu's Frank, heb ik eerlijk gezegd nog niet gebruikt.
                        Hoewel ik begrepen heb dat een en ander te maken heeft met de sensor stabilisatie, waar ik ook mijn vragen bij heb.
                        Bij mijn poging om de bloedmaan te fotograferen met een vaste opstelling heb ik ondervonden dat bij sommige foto's
                        de sensor wel degelijk heeft bewogen tijdens een 4 seconden opname, het leken wel drie apart ietsje verschoven opnamen ipv. één opname.
                        Bij relatief lange belichtingen op statief lijkt het mij dus ook aangeraden om (net als bij VR) ook op een Z de stabilisatie uit te zetten in zulke gevallen
                        daar is op het eerste zicht weinig info over te vinden, of heb ik iets gemist?
                        Wat ik mij ook nog af vraag, hoe kan je die EFCS automatiseren? Gaat je toestel dan via de AF punten gaan detecteren of je onderwerp in beweging is
                        of stil staat? In dat geval is de stille stand dan geen zekerheid, daar alles gaat over het gebruik of niet gebruik van de mechanische sluiter.
                        De maan beweegt relatief snel en je hebt 1/125s nodig voor voldoende scherpte. Je drie bolletjes zijn dus een poging van de beeldstabilisatie om de maan telkens op een bepaalde positie in die 4s belichting stabiel te houden. Ik zet sowieso ook de stabilisatie uit bij echt lange sluitertijden vanaf statief.

                        Een automatisch stand zou EFCS kunnen in- en uitschakelen onder of boven 1/2000s.

                        De user menu's vind ik niet altijd zaligmakend. Je kan binnen zo'n user menu bv het diafragma aanpassen omwille van wisselende omstandigheden maar als je je toestel uitzet ipv in standby te laten staan, ben je deze aanpassingen weer kwijt

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                          Als je lenzen neemt waar een VR opzit, heeft het iBIS dan nog zin, impact ? Of zet je beter je VR af en gebruik je beter IBIS, of doe je het omgekeerd ? IBIS uit en VR aan ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Als je lenzen neemt waar een VR opzit, heeft het iBIS dan nog zin, impact ? Of zet je beter je VR af en gebruik je beter IBIS, of doe je het omgekeerd ? IBIS uit en VR aan ?
                            Beide op on zetten was de raad van de Nikon man Wim, VR werkt drie assig IBIS werkt vijf assig,
                            VR doet gewoon zijn werk, en de twee andere assen worden automatisch aangevuld door de in camera IBIS.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                              Hoi,
                              Zodra je de VR op de lens uitzet, staat je IBIS in de camera ook meteen uit.
                              Tenminste... bij mij op de Z7 in combinatie met de FTZ adapter en een Tamron lens.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waar hebben we dat eerder gezien van Nikon.

                                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                                Hoi,
                                Zodra je de VR op de lens uitzet, staat je IBIS in de camera ook meteen uit.
                                Dit kan ik alleen maar bevestigen. Zodra ik een Nikon VR objectieven op mijn Z7 zet, wordt de IBIS optie in het menu grijs. De VR/IBIS kan je dus enkel op het objectief aan- en uitzetten

                                Comment

                                Working...
                                X