Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    A7000 wordt binnenkort verwacht.Mini a9?

    Comment


    • #92
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Ja de X-T3 is een zeer aangename snelle camera maar ik denk niet dat je met zo’n 6500 een miskoop doet. Blijft goed toestel denk ik ��
      ik denk dat die twee, behoudens het feit dat het aps-c toestellen zijn, op geen enkele manier te vergelijken zijn.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #93
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        ik denk dat die twee, behoudens het feit dat het aps-c toestellen zijn, op geen enkele manier te vergelijken zijn.
        Ruis op high iso is gelijkaardig
        Beeldkwaliteit gelijkaardig
        Goede Grip
        Goed Dynamisch bereik
        Goede AF
        Goede C-AF
        Zeer goede Eye AF
        Uitstekende video eigenschappen

        Dus toch wel enkele dingen die te vergelijken zijn

        Maar je hebt gelijk ... dat was het zo wat
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

        Comment


        • #94
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Ruis op high iso is gelijkaardig
          Beeldkwaliteit gelijkaardig
          Goede Grip
          Goed Dynamisch bereik
          Goede AF
          Goede C-AF
          Zeer goede Eye AF
          Uitstekende video eigenschappen

          Dus toch wel enkele dingen die te vergelijken zijn

          Maar je hebt gelijk ... dat was het zo wat
          snelheid
          video eigenschappen (sony is daar echt niet mee te vergelijken hoor ... en dat heb ik zelf niet uitgevonden, maar wel ervaren)
          top objectieven (en betaalbaar)
          tot 30 beelden per seconde...
          sportmodus
          beeldkwaliteit zeker niet evenwaardig
          gemakkelijke manuele bediening voor de "echte" fotografen
          en ga zo maar door... maar ik wil niet te ver gaan hoor
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #95
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            snelheid
            video eigenschappen (sony is daar echt niet mee te vergelijken hoor ... en dat heb ik zelf niet uitgevonden, maar wel ervaren)
            top objectieven (en betaalbaar)
            tot 30 beelden per seconde...
            sportmodus
            beeldkwaliteit zeker niet evenwaardig
            gemakkelijke manuele bediening voor de "echte" fotografen
            en ga zo maar door... maar ik wil niet te ver gaan hoor
            De Video eigenschappen van de A6500 zijn Superb .. zelf getest (eigenschappen alleen minder uitgebreid dan de X-T3)
            30 beelden is in crop mode en 20 in Full.. beiden Rolling shutter onderhevig (ES) en niet geschikt voor elke situatie
            Beeldkwaliteit hangt er van af wat je er onder verstaat .. DR is zeker gelijkaardig en Ruis ook (de X-T3 doet het zelfs op 3200/6400/12800 net minder goed dan mijn X-H1)

            Wat bediening betreft.. een Sony gebruiker die goed overweg kan met een 6500 zal dit even gemakkelijk ervaren als een Fuji gebruiker met zijn X-T ... is subjectief

            Ik ben zelf een Fuji gebruiker maar ik heb geen oogkleppen naar andere merken
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

            Comment


            • #96
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              De Video eigenschappen van de A6500 zijn Superb .. zelf getest (eigenschappen alleen minder uitgebreid dan de X-T3)
              30 beelden is in crop mode en 20 in Full.. beiden Rolling shutter onderhevig (ES) en niet geschikt voor elke situatie
              Beeldkwaliteit hangt er van af wat je er onder verstaat .. DR is zeker gelijkaardig en Ruis ook (de X-T3 doet het zelfs op 3200/6400/12800 net minder goed dan mijn X-H1)

              Wat bediening betreft.. een Sony gebruiker die goed overweg kan met een 6500 zal dit even gemakkelijk ervaren als een Fuji gebruiker met zijn X-T ... is subjectief

              Ik ben zelf een Fuji gebruiker maar ik heb geen oogkleppen naar andere merken
              ik ben ook niet blind maar wel een realist en ik vergelijk nooit appelen met citroenen... ik blijf erbij dat op dit ogenblik de fuji de beste aps-c camera is ... en waarom wordt er dan plots een vergelijking gemaakt met de XH1.... wat de x-t3 betreft volstaat het de reviews erop na te lezen. Heb me net de canon eos R aangeschaft die hier en daar tot op de grond wordt afgebroken, maar na een week gebruik ben ik zeer tevreden....beeldkwaliteit ok, snelheid ok, maar niet voor BIF waar naar mijn bescheiden mening op dit ogenblik de Fuji onklopbaar is (vanzelfsprekend rekening houdende met de prijs...)
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #97
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                ik ben ook niet blind maar wel een realist en ik vergelijk nooit appelen met citroenen... ik blijf erbij dat op dit ogenblik de fuji de beste aps-c camera is ... en waarom wordt er dan plots een vergelijking gemaakt met de XH1.... wat de x-t3 betreft volstaat het de reviews erop na te lezen. Heb me net de canon eos R aangeschaft die hier en daar tot op de grond wordt afgebroken, maar na een week gebruik ben ik zeer tevreden....beeldkwaliteit ok, snelheid ok, maar niet voor BIF waar naar mijn bescheiden mening op dit ogenblik de Fuji onklopbaar is (vanzelfsprekend rekening houdende met de prijs...)
                Ik haal er de X-H1 bij (sensor X-T2) omdat deze uit dezelfde periode stampt als de A6500 en dus een vergelijkbaar toestel is voor die periode, dus is nu nog best een goed toestel.
                De X-T3 is waarschijnlijk één van de beste allround camera’s.. maar in verhouding tot andere camera’s is dat relatief tot op zekere hoogte.

                Je zegt het zelf.. het volstaat de reviews van de X-T3 op na te lezen.. en idd.. veel van die reviewers nemen mekaars opinie/mening over.
                Langs de éné kant zeg je dat je er de reviews van de X-T3 op moet na lezen maar als de reviewers het hebben over de nieuwe EOS dan zijn die reviewers dan wel abuis ?

                Dat de X-T3 een zeer goed toestel is besef ik maar al te goed.. ik heb er zelfs twee dus dat spreekt voor zich.
                Maar ik sta open voor alle merken.. ook voor de nieuwe Canon EOS ... en of die nu afgebroken wordt of niet maakt voor mij weinig tot niets uit

                Je maakt me wel benieuwd welk objectief je voor BIF gebruikt met de X-T3 ?
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                Comment


                • #98
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Ik haal er de X-H1 bij (sensor X-T2) omdat deze uit dezelfde periode stampt als de A6500 en dus een vergelijkbaar toestel is voor die periode, dus is nu nog best een goed toestel.
                  De X-T3 is waarschijnlijk één van de beste allround camera’s.. maar in verhouding tot andere camera’s is dat relatief tot op zekere hoogte.

                  Je zegt het zelf.. het volstaat de reviews van de X-T3 op na te lezen.. en idd.. veel van die reviewers nemen mekaars opinie/mening over.
                  Langs de éné kant zeg je dat je er de reviews van de X-T3 op moet na lezen maar als de reviewers het hebben over de nieuwe EOS dan zijn die reviewers dan wel abuis ?

                  Dat de X-T3 een zeer goed toestel is besef ik maar al te goed.. ik heb er zelfs twee dus dat spreekt voor zich.
                  Maar ik sta open voor alle merken.. ook voor de nieuwe Canon EOS ... en of die nu afgebroken wordt of niet maakt voor mij weinig tot niets uit

                  Je maakt me wel benieuwd welk objectief je voor BIF gebruikt met de X-T3 ?
                  ah nu komt de kat op de koord zowel op de fuji als op de canon kan ik door de adapters (voor fuji de fringer adapter met behoud van af en voor canon de eigen adapter) al mijn canon/sigma lenzen gebruiken met behoud van de snelheid af en dat zijn o.a sigma 100-400 en sigma 150-600... voor alle duidelijkheid ik heb ook de canon 100-400 versie II op de fuji gebruikt (lens van mijn zoon) en eerlijk gezegd de sigma moet er niet veel voor onderdoen, zeker rekening houdende met het grote prijsverschil. Daarnaast gebruik ik op beide toestellen sigma 35 1.4, sigma 100 macro 2.8, canon ef 17-40, canon 24-70 versie I en nog enkele EF-S objectieven. .. en enkel op de fuji een aantal fuji objectieven.
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #99
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    ah nu komt de kat op de koord zowel op de fuji als op de canon kan ik door de adapters (voor fuji de fringer adapter met behoud van af en voor canon de eigen adapter) al mijn canon/sigma lenzen gebruiken met behoud van de snelheid af en dat zijn o.a sigma 100-400 en sigma 150-600... voor alle duidelijkheid ik heb ook de canon 100-400 versie II op de fuji gebruikt (lens van mijn zoon) en eerlijk gezegd de sigma moet er niet veel voor onderdoen, zeker rekening houdende met het grote prijsverschil. Daarnaast gebruik ik op beide toestellen sigma 35 1.4, sigma 100 macro 2.8, canon ef 17-40, canon 24-70 versie I en nog enkele EF-S objectieven. .. en enkel op de fuji een aantal fuji objectieven.
                    Ik ben zelf EX-Canon gebruiker geweest tot 2012 (FF & APS-C) en sindsdien volledig Mirrorless (eerste spiegelloze camera 2008)
                    De 100-400 versie I Push-Pull heb ik gehad... de Fuji 100-400 is vergelijkbaar met Canon’s eerste versie wat scherpte betreft.
                    De 2e versie van Canon zal wel een heel stuk beter zijn en goed om te weten dat de Sigma’s je bevallen.
                    Canon heeft altijd mooie interessante lenzen gehad.
                    Ook met de start van de nieuwe EOS zijn de objectieven weer de blikvangers.
                    Met de 28-70 2.0 heeft Canon een primeur met snelste zoomlens voor FF mirrorless
                    De afmetingen en het gewicht moet je er wel bijnemen
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                    Comment


                    • Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      ...
                      Je maakt me wel benieuwd welk objectief je voor BIF gebruikt met de X-T3 ?
                      En een paar foto's ?

                      Comment


                      • Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        En een paar foto's ?
                        hieronder enkele beelden gemaakt met x-t3 en sigma 150-600 of sigma 100-400







                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          Dit ziet er op dit formaat bekeken zeer geslaagd uit
                          Fuji heeft op vlak van AF prima werk geleverd en dat ondervind ik zelf ook.
                          Niet meer te vergelijken met de eerste XT’s
                          Die lens lijkt me ook wel in orde.

                          Natuurlijk komt het echte werk van de fotograaf .. Prima foto’s Spikke
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                          Comment


                          • Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Ziet er inderdaad prima uit !

                            Beste wensen.

                            Comment

                            Working...
                            X