Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    WTF...Excuseer hé zeg!
    Was niet op u persoonlijk bedoelt hé, ik bedoelde het in het algemeen
    Om een voorbeeldje te geven, indertijd vond iedereen die uitklapbare schermen maar gadgets, ondertussen is toch wel gebleken dat het toch wel verdomd makkelijk is in sommige gevallen
    Nog een voorbeeldje, Canon was de eerste indertijd om video in een dslr te steken, velen vonden dat belachelijk omdat een fototoestel niet diende om te filmen, en kijk waar we nu staan ...
    Zo zijn er vele dingen die vroeger als marketing bekeken werdden en nu eigenlijk toch wel een vereiste zijn geworden
    Hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ok, geen probleem dan, had het anders geinterpreteerd

Maar mijn verwachting is nog steeds dat al het stof dat op die sluiter komt i.p.v. op de sensor, uiteindelijk na het plaatsen van de lens toch nog op de sensor zal komen door de beweging van de sluiter bij het nemen van een foto.
      Zoals gezegd, maakt niet veel uit... ik persoonlijk zou er zeker geen punt van maken bij de keuze van een toestel...

Ik ben misschien wel een moeilijke want ik vind zo'n uitklapbaar scherm niet beter dan die variant van op de Sony A7, Nikon Z7, XT-3...
      Vooral op statief zit zo'n uitklapbaar scherm meer in de weg vind ik (heb dit nu op de Oly EM-1.2)

Die filters in de adapter vind ik dan weer wel een heel goed systeem...spijtig dat dit enkel gebruikt kan worden voor niet RF lenzen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Was niet op u persoonlijk bedoelt hé, ik bedoelde het in het algemeen
        Om een voorbeeldje te geven, indertijd vond iedereen die uitklapbare schermen maar gadgets, ondertussen is toch wel gebleken dat het toch wel verdomd makkelijk is in sommige gevallen
        Nog een voorbeeldje, Canon was de eerste indertijd om video in een dslr te steken, velen vonden dat belachelijk omdat een fototoestel niet diende om te filmen, en kijk waar we nu staan ...
        Zo zijn er vele dingen die vroeger als marketing bekeken werdden en nu eigenlijk toch wel een vereiste zijn geworden
        Hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel

grts
        Sieg
        Ik denk dat het Nikon was die het eerst video in zijn DSLR gestoken heeft, nl de D90
        Iets daarna de Canon 5DII die ik 5 jaar gehad heb... mijn laatste DSLR.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Ik denk dat het Nikon was die het eerst video in zijn DSLR gestoken heeft, nl de D90
          Iets daarna de Canon 5DII die ik 5 jaar gehad heb... mijn laatste DSLR.
          Inderdaad klopt, er was eerst de D90 met videomogelijkheid, foutje van mij
          Maar het waren maar voorbeeldjes voor hetgeen ik bedoelde

grts
          Sieg

Comment

Een technisch testje van de RF 50mm 1.2L: https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0
            Mss past dit beter in het forumonderdeel 'Objectieven' maar aangezien dit toch wel een van de grootste troeven van het nieuwe systeem lijkt te zijn post ik hem toch even hier, echt wel een heel indrukwekkend resultaat, dit is mss wel Canon's eerste fast fifty die merkelijk beter presteert dan de FD 55mm 1.2 Aspherical van begin jaren '70 van de vorige eeuw!

Ik ben geen grote fan van de output van deze sensor, maar gelukkig gaan de lenzen langer mee dan de camera's en daar zullen ze ook nog wel vrij snel met modellen uit het 'hogere' segment komen wsl.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Een technisch testje van de RF 50mm 1.2L: https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0
              Mss past dit beter in het forumonderdeel 'Objectieven' maar aangezien dit toch wel een van de grootste troeven van het nieuwe systeem lijkt te zijn post ik hem toch even hier, echt wel een heel indrukwekkend resultaat, dit is mss wel Canon's eerste fast fifty die merkelijk beter presteert dan de FD 55mm 1.2 Aspherical van begin jaren '70 van de vorige eeuw!.
              Hoe kun je nu een vergelijk maken tussen een lens die zo lang geleden op de markt is gekomen en deze nieuwe versie, da's ook weer zoals gewoonlijk appels en peren vergelijken.
              Vraag me trouwens af waarom je de ene kant een EOS R plaatst en de andere kant een 5Dsr, waarom geen 5DmkIV, die heeft dezelfde sensor

Ik ben geen grote fan van de output van deze sensor, maar gelukkig gaan de lenzen langer mee dan de camera's en daar zullen ze ook nog wel vrij snel met modellen uit het 'hogere' segment komen wsl.
              Wat bedoel je met de output van de sensor, waarom is deze niet goed ?

grts
              Sieg

Comment

Hoe kun je nu een vergelijk maken tussen een lens die zo lang geleden op de markt is gekomen en deze nieuwe versie, da's ook weer zoals gewoonlijk appels en peren vergelijken.
                Vraag me trouwens af waarom je de ene kant een EOS R plaatst en de andere kant een 5Dsr, waarom geen 5DmkIV, die heeft dezelfde sensor
                Mss niet helemaal eerlijk idd, maar met welke andere 1.2 lens zou ik beter kunnen vergelijken, dit is tenslotte nog steeds hun huidige lens? En deze was effectief op sommige vlakken minder goed dan de FD voorgangers: https://towarzystwonieustraszonychso...-soczewka.html
                Ok, de Fujifilm 56mm 1.2 zal bvb wel een heel pak beter (technisch gezien) zijn, maar dat is geen FF lens en werkt niet op dezelfde toestellen.
                En ze hebben de EF lens niet getest op de 5DIV, dus daar kan ik niet veel aan verhelpen

Wat bedoel je met de output van de sensor, waarom is deze niet goed ?
                "Niet goed" is wel wat overdreven en dit is puur persoonlijk, ik weet niet exact wat het is, de beelden (ook van 5DIV) zien mij er vaak uit alsof ze verscherpt zijn met een veel te grote straal terwijl fijne details er veel minder goed uit komen, maar dat is dan vooral ingezoomd en zoals ik schreef erg persoonlijk en van beelden die ik online heb gezien, ik neem aan dat er uit RAW sowieso meer uit te halen is, maar toch heb ik dat nog zelden gezien.
                De resultaten van de 5DsR vind ik precies wel mooier ogen en dan bedoel ik niet puur de extra resolutie, want andere 24Mp sensors vind ik wel mooiere resultaten geven.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Mss past dit beter in het forumonderdeel 'Objectieven' maar aangezien dit toch wel een van de grootste troeven van het nieuwe systeem lijkt te zijn post ik hem toch even hier, echt wel een heel indrukwekkend resultaat, dit is mss wel Canon's eerste fast fifty die merkelijk beter presteert dan de FD 55mm 1.2 Aspherical van begin jaren '70 van de vorige eeuw!

Ik zie liever volgende vergelijking als je wil vergelijken met kwaliteitsglas.
                  View the image quality delivered by the Canon RF 50mm F1.2 L USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

Nu, voor mij betekenen die resultaten bitter weinig, dat is theorie in labo.
                  Ik ben een practicus en het proefondervindelijk vergelijken/beoordelen.
                  En op die site kan je niet echt vergelijken. De zeiss 55mm op een 1DS MKIII is een geheel ander toestel tov de R
                  Natuurlijk wel een schitterende site voor de mensen die van cijfertjes houden.

Comment

Op zondag 16 september heb ik de kans gekregen om een 4-tal uurtjes te spelen met
                    de nieuwe R camera incl. de nieuwe lenzen onder deskundige begeleiding van een Japanner van Canon.

Enkele bevindingen :
                    - Camera ligt heel goed in de hand (voor mij toch)
                    - Het uitklapbare lcd scherm is een heel groot +punt (tov het vaste lcd scherm op mijn 1dxmkii)
                    - De autofocus is razendsnel en heel accuraat mits juist ingesteld.
                    - Autofocuspunten lopen heel breed over bijna het gehele gezichtsveld. (ideaal om iets te volgen bvb)
                    - De autofocus bleef zijn werk doen in het duister.
                    - Ik ondervond geen vertraging van de autofocus bij gebruik van de 24-70 mm lens die ik gebruik op de 1dx mkii, er moet dus een tussenstuk geplaatst worden.
                    - De zoeker is even wennen (een electronisch opgebouwd beeld) maar is waarheidsgetrouw (geen vergroting of verkleining) en blijft mooi volgen
                    als je het toestel snel gaat draaien bvb voor het volgen van een vogel (beeld blijft scherp). (heb een ander merk daar getest waar het beeld een uitgezweemd beeld gaf)
                    - Het toestel kan je zelf gaan programmeren. Denk dat je dit eenmaal doet om je eigen voorkeuren te kiezen. (toewijzen van functies aan toetsen)
                    - De nieuwe lenzen hebben een nieuwe ring extra gekregen, dit zal even wennen worden.
                    - De nieuwe lenzen zijn zwaar, maar het blijft handig om ermee te werken met zo'n lichtere body tov de 1dx mkii, dus gewichtsbesparing? Enkel de body.
                    - ....

Zal ik nu de nieuwe R aanschaffen? Neen, toch niet omdat de 1dx mkii alles doet wat ik wens maar waar ik wel de rust mis.
                    De 1dx maakt een hels lawaai tov de R wat de R dan waar als groot + punt geeft.

De R is een schitterende camera geworden, maar persoonlijk zal ik wachten tot de grote versie op de markt komt.

En welke grote vraag ik nog heb over de R die niet beantwoord kon worden?
                    Zal de R voldoende stroom kunnen leveren om de 200-560 mm lens aan te sturen die ik bijna het meeste gebruik?
                    Dit is namelijk het grootste nadeel van deze lens, die vreet veel stroom op mijn 1dx MKII

Groetjes,

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      Ik zie liever volgende vergelijking als je wil vergelijken met kwaliteitsglas.
                      View the image quality delivered by the Canon RF 50mm F1.2 L USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

Nu, voor mij betekenen die resultaten bitter weinig, dat is theorie in labo.
                      Ik ben een practicus en het proefondervindelijk vergelijken/beoordelen.
                      En op die site kan je niet echt vergelijken. De zeiss 55mm op een 1DS MKIII is een geheel ander toestel tov de R
                      Natuurlijk wel een schitterende site voor de mensen die van cijfertjes houden.
                      Ik ga hier niet tè ver over uitweiden aangezien het een beetje offtopic is, maar ik geef je grotendeels gelijk, zeker wat het 2de deel betreft. Wat de vergelijking met de Otus betreft, die is idd nog scherper (de Sigma 135 1.8 is nóg scherper trouwens), maar het ging me vooral om de evolutie van de Canon 58-55-50mm 1.2 lenzen en het feit dat deze laatste generatie technisch gezien toch wel een enorme stap vooruit is.

Maar cijfertjes zijn idd niet zo belangrijk, de rendering is dat veel meer, maar op dit forum is het helaas niet zo de gewoonte daar uitgebreid op in te gaan, er zijn nauwelijks topics waarin mensen eigen foto's van bepaalde lens/camera combinaties tonen en met woorden is het snel gedaan om lens rendering te beschrijven naar mijn mening.
                      Gelukkig zijn daar wel andere fora voor, enkele van de interessantste moderne ultra lichtsterke lenzen komen wat mij betreft van Cosina, met name de Voigtlander 40 en 50mm f/1.2 Nokton, ik heb zo'n vermoeden dat deze binnenkort ook wel zullen uitgebracht worden voor de nieuwe Canon en Nikon systeemcamera's.
                      Dit soort topic's zijn veruit het interessantst in de keuze voor bepaalde lenzen / toestellen vind ik: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1561782

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                        Op zondag 16 september heb ik de kans gekregen om een 4-tal uurtjes te spelen met
                        de nieuwe R camera incl. de nieuwe lenzen onder deskundige begeleiding van een Japanner van Canon.
                        ..........................................
                        En welke grote vraag ik nog heb over de R die niet beantwoord kon worden?
                        Zal de R voldoende stroom kunnen leveren om de 200-560 mm lens aan te sturen die ik bijna het meeste gebruik?
                        Dit is namelijk het grootste nadeel van deze lens, die vreet veel stroom op mijn 1dx MKII

Groetjes,

Dirk
                        Hey Dirk,
                        Uiteraard is de EOS R het instapmodel van de FF mirrorless bij Canon (iets wat velen blijkbaar lijken te vergeten)
                        Dus inderdaad even afwachten wat de twee grotere broertjes gaan doen, kan alleen maar beter zijn (en hopelijk wel weer dat joystickje terug hé)

Bij the way, vreet die 200-400 zoveel stroom toch ??
                        Ik merk namelijk geen verschil welke lens ik ook gebruik, 16 mm tot 840 mm.
                        Mijn batterij gaat niet sneller leeg als ik m'n 600mm + extender gebruik t.o.v. m'n 16 - 35 mm

Wat ik wel ondervonden heb is dat de focus van een lange télé redelijk wat trager is op een kleiner toestel (lees kleinere batterij)
                        Dus op die manier heeft de batterij er wel invloed op
                        Trouwens wil je zo'n klein mirrorless toestel op een grote tele gebruiken ben je sowieso totaal in onbalans
                        Dus je zal al minstens een batterijgrip erop moeten plaatsen

grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 25 september 2018, 00:11.

Comment

Terechte opmerking.
                          Met een batterygrip komt mijn 5D met 70-200 etc.als je ze vasthoudt aan de statiefgondel,even goed in balans als m'n 1D;
                          Met een 70d is dat helemaal anders,tenzij misschien met een grip.Heb ik niet.
                          Maar men wil lichter gaan.Hoe zit het met die balans dan ?? Ook een grip erop ?? Meer gewicht.
                          Misschien dat de speciaal ontworpen lenzen wel in balans liggen??
                          En wat die adaptors betreft:doet denken aan de tijd dat men FD's kon zetten op een Eos.Duur en alleen aangepast aan supertele's.
                          Te volgen en wachten op deftige reviews.
                          Hopelijks wordt dit geen hype,maar een vooruitgang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            En wat die adaptors betreft:doet denken aan de tijd dat men FD's kon zetten op een Eos.Duur en alleen aangepast aan supertele's.
                            Dat is toch wel iets heel anders, aangezien de FFD (flange focal distance) in principe niet toeliet om FD lenzen op EF camera's te gebruiken, enkel voor de langere telelenzen was er juist genoeg speelruimte om deze werkbaar te krijgen.
                            EF lenzen passen daarentegen héél makkelijk op het R systeem aangezien die ontworpen zijn voor een veel grotere FFD en er dus meer dan ruimte genoeg is voor een stevige adapter en nog de nodige elektronica.

Dat is trouwens iets wat ik echt hoop van het R systeem en wat mij evt zou kunnen overhalen om hier ooit in te investeren als mijn A7 het ooit begeeft (hopelijk nog niet voor snel), moesten ze een FD-RF mount adapter maken waar je de functiering zo kunt instellen dat je eenvoudig de gebruikte FD lens kunt ingeven voor EXIF (en evt stabilisatie in latere body) en het ingestelde diafragma, maar dat zal wsl wel nooit gebeuren..

Comment

Hey Dirk,
                              Uiteraard is de EOS R het instapmodel van de FF mirrorless bij Canon (iets wat velen blijkbaar lijken te vergeten)
                              Dus inderdaad even afwachten wat de twee grotere broertjes gaan doen, kan alleen maar beter zijn (en hopelijk wel weer dat joystickje terug hé)

Bij the way, vreet die 200-400 zoveel stroom toch ??
                              Ik merk namelijk geen verschil welke lens ik ook gebruik, 16 mm tot 840 mm.
                              Mijn batterij gaat niet sneller leeg als ik m'n 600mm + extender gebruik t.o.v. m'n 16 - 35 mm

Wat ik wel ondervonden heb is dat de focus van een lange télé redelijk wat trager is op een kleiner toestel (lees kleinere batterij)
                              Dus op die manier heeft de batterij er wel invloed op
                              Trouwens wil je zo'n klein mirrorless toestel op een grote tele gebruiken ben je sowieso totaal in onbalans
                              Dus je zal al minstens een batterijgrip erop moeten plaatsen

grts
                              Sieg
                              Sieg,

Volgens die Japanner van Canon wordt de R nu gepositioneerd tussen de 6D MKII en de 5D MKIV.
                              De toekomst van de toestellen zal toch worden zonder spiegel daar deze meer voordelen hebben tov
                              toestellen met spiegel. Denk maar aan het teveel lawaai van het spiegelhuis en het probleem om autofocus punten te krijgen
                              tot in de hoeken enz.
                              Wie zegt er niet dat er een 1D reeks komt zonder spiegel die bijna even groot zal zijn als de huidige 1D
                              met de kwaliteit van de 1D?
                              Canon zet die R nu op de markt om te laten zien waarmee ze bezig zijn.

Betreffende je vraag over stroomverbruik 200-400 mm lens.
                              Mijn ervaring zegt mij dat ik maximaal 600 a 700 foto's kan maken met 1 volle batterij werkend
                              via de zoeker, niet via de liveview.
                              Bij Tech-repair is dat gekend evenals bij de hersteldienst in Duitsland waar Tech-repair mee samenwerkt.
                              Ook de autoficusmotor wordt zwaar belast, want deze is reeds vervangen incl. de autofocusmodule omdat
                              de motor lui was geworden zoals ze dit noemen.
                              De problemen die binnenkomen bij de hersteldienst over die lens hebben veelal te maken omdat bij gebruik
                              van kleinere toestellen tov de 1D die toestellen teweinig power geven om die lens goed aan te sturen
                              betreffende autofocus.

Aan de batterij ligt het niet. Ik heb eens een evenement fotografisch verslaan en tegen de late avond had
                              ik +/- 13000 foto's gemaakt enkel met de 70-200 f2,8 lens en 3 batterijen. 1 nieuwe van de 1DX MKII en
                              2 oude batterijen van mijn 1DS MKIII. Alle 3 de batterijen waren volledig leeg.

Groetjes,

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Terechte opmerking.
                                Met een batterygrip komt mijn 5D met 70-200 etc.als je ze vasthoudt aan de statiefgondel,even goed in balans als m'n 1D;
                                Met een 70d is dat helemaal anders,tenzij misschien met een grip.Heb ik niet.
                                Maar men wil lichter gaan.Hoe zit het met die balans dan ?? Ook een grip erop ?? Meer gewicht.
                                Misschien dat de speciaal ontworpen lenzen wel in balans liggen??
                                Te volgen en wachten op deftige reviews.
                                Hopelijks wordt dit geen hype,maar een vooruitgang.
                                Mijn gevoel zegt dat ze alle huidige EF lenzen gaan ombouwen zodat deze zonder adapter zullen
                                kunnen worden gebruikt op het R systeem.
                                Ik bedoel, gewoon een gehele nieuwe reeks lenzen van heel breed tot de grote mm-ers.

Groetjes,

Dirk

Comment

Working...
                                X