Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ik heb het niet over een glas dat ervoor zit maar de shutter die zich sluit wanneer je een lens wilt vervangen.
    Trouwens waarom zou een shutter kwetsbaar zijn bij het wisselen van een lens, ga je je vinger erin steken toch of iets anders ??
    Kan absoluut geen kwaad en Canon heeft voor die oplossing gekozen zodat er minder stofdeeltjes op de sensor terecht kunnen komen.

    grts
    Sieg
    Ik weet wel waar je het over hebt hoor... Bij de Canon R hebben ze inderdaad een functie om de shutter dicht te doen als je de lens eraf haalt.

    Maar leg me eens uit wat het voordeel is t.o.v bij de andere merken waar de shutter open blijft ( en er nog steeds een glasplaat ter bescherming over de sensor zit)?

    Comment


    • #62
      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      ( en er nog steeds een glasplaat ter bescherming over de sensor zit)?
      Dat maakt voor stof het alleen maar ernstiger, omdat door de grotere afstand de schaduw van een stofje groter wordt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #63
        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dat maakt voor stof het alleen maar ernstiger, omdat door de grotere afstand de schaduw van een stofje groter wordt.
        Bij Canon zit er toch ook een glasplaat over?

        Comment


        • #64
          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Bij Canon zit er toch ook een glasplaat over?
          Volgens mij zit er voor elke sensor van een camera met verwisselbare lenzen een of ander soort glas voor de sensor om die te beschermen.
          Daar verandert dus niet veel ten opzichte van bij een DSLR.
          Als je de sensor reinigt, dan is het eigenlijk het glas dat voor de sensor zit dat gereinigd wordt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #65
            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

            Zit inderdaad glas voor, en gelukkig maar .

            Ik merk tussen DSLR en spiegelloos trouwens geen verschil in mate waarin er stof op een sensor komt, en heb ook bij geen van beide ooit een probleem gehad om een sensor proper te maken en gedurende lange tijd proper te houden.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #66
              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Zit inderdaad glas voor, en gelukkig maar .

              Ik merk tussen DSLR en spiegelloos trouwens geen verschil in mate waarin er stof op een sensor komt, en heb ook bij geen van beide ooit een probleem gehad om een sensor proper te maken en gedurende lange tijd proper te houden.
              Het voordeel van Canon met geen IBIS is dat de sensor ook vastzit om te reinigen...Nikon Z-reeks zou ook de ibis vastzetten om te reinigen

              Comment


              • #67
                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                Ik vond het anders ook geen probleem om deze zomer de A7-II proper te maken. Beetje zacht aanpakken natuurlijk, maar ging even vlot als bij de a6000.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #68
                  Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Ik weet wel waar je het over hebt hoor... Bij de Canon R hebben ze inderdaad een functie om de shutter dicht te doen als je de lens eraf haalt.

                  Maar leg me eens uit wat het voordeel is t.o.v bij de andere merken waar de shutter open blijft ( en er nog steeds een glasplaat ter bescherming over de sensor zit)?
                  Ik zelf beweer niks uiteraard maar volgens Canon zou dat voordeel geven omdat er dan minder stof op de sensor terecht komt
                  Het is maar hoe je het bekijkt uiteraard hé
                  En een sensor reinigen is nu ook niet echt moeilijk hé, doe ik regelmatig bij m'n toestellen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ben je dat zeker Sieg?
                    Dan zit daar dus een speciale functie op, om die sluiter dicht te doen bij het verwijderen van een objectief.
                    Is alvast niet zo bij Fuji, daar zit de sensor bloot, trouwens hoe zou je evf een beeld kunnen afleveren
                    met een gesloten sluiter?
                    Jawel Geert, is een functie waarbij de sluiter zich sluit wanneer je een lens zou wisselen.
                    Of het een voordeel is of niet dat laat ik in het midden en dat zal moeten blijken, maar een nadeel kan het volgens mij niet zijn

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                      Trouwens even terzijde of als info voor sommigen
                      Als je steeds maar gewone opnames maakt met open of half open diafragma dan zal een stofje niet snel opvallen en daardoor zijn er ook mensen die zeggen dat ze nooit last hebben van stof op de sensor.
                      Doch als je zoals ik, landschappen fotografeert met een gesloten diafragma (bvb f13 - f16) en (soms hele) lange sluitertijd dan vallen die stofjes opeens veel meer op hoor.
                      En diegene die beweert dat ze op die manier van werken geen stof op de sensor zien die moet ik nog tegen komen, er is altijd wel een stofje te zien.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dat maakt voor stof het alleen maar ernstiger, omdat door de grotere afstand de schaduw van een stofje groter wordt.
                        Voor elke sensor zit volgens mijn weten een bescherming, je zal nooit zomaar rechtstreeks aan een sensor kunnen of dat nu ml of dslr is

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ik zelf beweer niks uiteraard maar volgens Canon zou dat voordeel geven omdat er dan minder stof op de sensor terecht komt
                          Het is maar hoe je het bekijkt uiteraard hé
                          En een sensor reinigen is nu ook niet echt moeilijk hé, doe ik regelmatig bij m'n toestellen

                          grts
                          Sieg

                          Ik denk dat zoiets moeilijk op voorhand in te schatten is.
                          Stof komt dan op je sluiter terecht en wordt die dan misschien een verzamelplaats voor stof.
                          Stof die verzameld wordt op de sensor kan je gemakkelijker verwijderen. Stof op je sluiter niet.
                          Natuurlijk wordt het meeste stof van de sluiter er terug afgeschud... en komt dan weer op die manier op je sensor terecht.
                          Ik denk dat het weinig uitmaakt..

                          Er zit inderdaad ook een (glas)bescherming voor je sensor. Maar voor het stof maakt dit ook maar weinig uit.

                          Er zijn ook systeemcamera's (en DSLR's) waarvan het camerahuis volledig afgesloten is van de lens door middel van een glasplaat.
                          Je Objectief komt dan (bijna) tegen een glasplaat te zitten.
                          In dit geval reinig je dus de glasplaat.

                          Bij de hedendaagse systeemcamera's is zo'n glasplaat niet mogelijk omdat de lens zo al op zeer korte afstand komt te staan.
                          Nadeel van dit systeem is dat je de camera naar de service mag brengen als er dan toch een stofje binnendringt en op je sensor terecht komt
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Natuurlijk wordt het meeste stof van de sluiter er terug afgeschud... en komt dan weer op die manier op je sensor terecht.
                            Ik denk dat het weinig uitmaakt..
                            Zo dacht ik er ook over... Kan geen kwaad maar denk enkel maar dat dit een marketingding is...

                            Heb net onderstaande preview video gezien van Canon Eos R
                            This is a HANDS ON PREVIEW of the Canon EOS R, new RF lenses and lens adapters. This is NOT A REVIEW just yet, that will be coming in the future. Should yo...


                            Moet bekennen dat de camera beter overkomt dan toen ik de specs las...
                            Beelden zien er echt wel heel goed uit en ferm scherp...

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Zo dacht ik er ook over... Kan geen kwaad maar denk enkel maar dat dit een marketingding is...

                              Heb net onderstaande preview video gezien van Canon Eos R
                              This is a HANDS ON PREVIEW of the Canon EOS R, new RF lenses and lens adapters. This is NOT A REVIEW just yet, that will be coming in the future. Should yo...


                              Moet bekennen dat de camera beter overkomt dan toen ik de specs las...
                              Beelden zien er echt wel heel goed uit en ferm scherp...
                              Alles is een marketingding totdat de euro valt bij anderen dat het toch nog niet zo'n slecht idee is.
                              Alle reviews die ik al gezien heb vinden dat maketingding toch een grote meerwaarde want allen vinden ze dat het grote nadeel van mirrorless stof op de sensor is.
                              Als je dat niet ziet dan zou ik aanraden om een met dichtgeknepen diafragma en lange sluitertijd een opname te maken, valt onmiddellijk op dan hoeveel stof erop een sensor eigenlijk wel ligt.

                              Dat de camera er goed uitkomt lijkt me logisch, er worden geen slechte camera's gemaakt deze tijd, het hangt er gewoon vanaf waar je prioriteiten liggen

                              Dat dit nog maar het instap mirrorless FF model voor Canon is dat is uiteraard ook duidelijk, binnen dit en een jaar zullen er nog twee modellen bij komen heb ik het vermoeden (en ik niet alleen)
                              En laat net dat zo leuk zijn, Canon zal niet willen onderdoen voor de anderen en omgekeerd net hetzelfde, dus leuke toekomst die staat te wachten.
                              Er zit toch redelijk wat innovatie in dit instapmodel, dus kan alleen maar beteren

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Alles is een marketingding totdat de euro valt bij anderen dat het toch nog niet zo'n slecht idee is.
                                WTF...Excuseer hé zeg!

                                Comment

                                Working...
                                X