Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hier ook geen probleem Frank.
    En het mag gezegd worden dat ze bij Nikon hun huiswerk goed gemaakt hebben, oog detectie werkt machtig goed
    en de AF is ook werkelijk een stuk beter in donkere omstandigheden als je een objectief met een diafragma groter
    dan f2.0 gebruikt, in mijn geval de 50mm f1.8s.
    Ook het schakelen tussen elektronische en mechanische dat zijn werk.
    Goed Hier is Eye-AF ook een meerwaarde

Blijkbaar vinden sommigen bij automatische sluiter de overgang tussen 1/250s en 1/320s te laag en hadden liever een instelbare variant of toch dichter bij 1/2000s?

Verder mis ik de compatibiliteit met CFexpress in de aankondiging?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Goed Hier is Eye-AF ook een meerwaarde

Blijkbaar vinden sommigen bij automatische sluiter de overgang tussen 1/250s en 1/320s te laag en hadden liever een instelbare variant of toch dichter bij 1/2000s?

Verder mis ik de compatibiliteit met CFexpress in de aankondiging?
      Er zullen wel testen komen of de sluitertijd 1/250 genoeg is... Ik kan me moeilijk inbeelden dat Nikon dit niet weet of getest heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Er zullen wel testen komen of de sluitertijd 1/250 genoeg is... Ik kan me moeilijk inbeelden dat Nikon dit niet weet of getest heeft?
        Ik zal het snel ondervinden want de camera staat vanaf nu zo standaard ingesteld

Comment

Ja en de Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD werkt nu helemaal niet meer tenzij je hem op manueel zet.
          Bij de vorige versie deed hij gedurende een paar seconden raar maar dan kon je de lens zonder probleem gebruiken. Nu helemaal niet meer.
          En ik vrees dat dit niet de enige lens van Tamron, Sigma ... zal zijn die het laat afweten ...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Hoi,

bij mij ging de update zoals het hoort. Gemakkelijk en snel.
            Míjn lenzen zoals de Tamron 28-300 PZD en Sigma 150-600 C werken nog perfect,
            De laatste ook met z'n 1.4x extender , de Sigma tc-1401. Ook zelfs met de Kenko 1.4x extender daar weer achter geknoopt.
            Dus ook met 1200 (1176) mm doet m'n Z7 het nog goed...

Comment

Hoi,

nog iets...
              Hebben jullie ook al gelezen over de recall actie voor de Z6 en Z7 camera's?
              Controleer op de Nikon site.

Mijn Z7 hoort niet bij deze groep en mag thuis blijven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Ja en de Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD werkt nu helemaal niet meer tenzij je hem op manueel zet.
                Bij de vorige versie deed hij gedurende een paar seconden raar maar dan kon je de lens zonder probleem gebruiken. Nu helemaal niet meer.
                En ik vrees dat dit niet de enige lens van Tamron, Sigma ... zal zijn die het laat afweten ...
                Wat is jullie ervaring met het gebruik van third-party lenzen ?
                Is dit echt bij meerdere third-party-lenzen een probleem ?

Hoe ervaren jullie de prestatie van de Z's met de Nikon FF-lenzen ?

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Wat is jullie ervaring met het gebruik van third-party lenzen ?
                  Is dit echt bij meerdere third-party-lenzen een probleem ?

Hoe ervaren jullie de prestatie van de Z's met de Nikon FF-lenzen ?

Peter
                  Peter,
                  Hoehel is my friend ....

https://www.tamron.eu/be_nl/ondersteuning/service-news/
                  https://www.diyphotography.net/sigma...d-canon-eos-r/

Je zal daar dan ook merken dat alle third-party firma's met dergelijke problemen te maken hebben.
                  En dit geldt niet enkel voor Nikon-camera's ...
                  Maar zoals altijd al naargelang het merk en het merk is dat voor de ene wereldnieuws en een argument dat je rommel koopt, terwijl dat dan voor eenzelfde probleem met een ander plots een doodgewone zaak is en dat je zoiets erbij moet nemen ...

Gelukkig is dit in de minderheid (niet correct werken). Natuurlijk atijd spijtig dat je dan juist die lens hebt die bij de uitzonderingen hoort.

Alle F-lenzen voor zoverre AF-S en Nikon-merk, van Nikon leveren geen probleem op.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Ik heb de firmware geinstalleeerd, alles perfect. Totdat de camera op de grond viel... :-(
                    Werkt nog steeds perfect. Maar nu vraag ik me een ding af:
                    als je op het 'pijltje in de rechthoek' (meest links knopje) duwt en nog eens duwt om te szitchen tussen bv live view en beeld op kaart bekijken. Horen jullie dan ook een 'geluid' (geen biep, eerder wat 'krakend') of is het stilte.
                    Ik vermoed dat iedereen wel eens spoken hoort als hij zijn toestel heeft laten vallen?

Comment

Ik heb mijn Z6 zojuist binnen gedaan bij Camera expres te Wilrijk betreft dit probleem (We hebben ontdekt dat de functie voor vibratiereductie (VR) die in sommige Z 7- en Z 6-systeemcamera's is ingebouwd, niet het volledige potentieel benut. We repareren de desbetreffende camera's gratis) Mijn toestel is er bij en ben benieuwd hoe snel ik het zal terug hebben Van Nikon (Zaventem België)
                      2 x Nikon Z6 met wat glas
                      www.janvanginkel.be

Comment

Ik vrees dit zal een recall a-la D750 met meer ronden en wat wij zien hier is alleen de begint.
                        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                        Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                          Ik heb mijn Z6 zojuist binnen gedaan bij Camera expres te Wilrijk betreft dit probleem (We hebben ontdekt dat de functie voor vibratiereductie (VR) die in sommige Z 7- en Z 6-systeemcamera's is ingebouwd, niet het volledige potentieel benut. We repareren de desbetreffende camera's gratis) Mijn toestel is er bij en ben benieuwd hoe snel ik het zal terug hebben Van Nikon (Zaventem België)
                          Ik heb nochtans niet de indruk dat mijn VR niet goed werkt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                            Ik vrees dit zal een recall a-la D750 met meer ronden en wat wij zien hier is alleen de begint.
                            IK heb al navraag gedaan bij Art en Craft of ze weet hebben van zo een probleem met de Z reeks.

Comment

Niemand wie heeft een Z dat moet terug heeft ooit problemen gehad met VR. Zo ie lees overal.
                              Ik vrees dat de probleem is anders en Nikon gaat veel met recalls doen altijd met een andere reden.
                              De Z is een echt mooi camera en het zal ene ramp zijn waneer dit werd echt.
                              I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                              Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Intussen met FW2.0 AF-C tracking geprobeerd met de duiven hier in de buurt. Zelfs met huidige flinke bewolking véééél beter!!! Lock on = top Hunting = quasi verdwenen Dit zowel bij onderwerpen dichtbij als veraf

Comment

Working...
                                X