Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Klinkt goed Frank, goed dat de focus bij mirrorless erop vooruit gegaan is en kan uiteraard alleen maar verbeteren nog, bedankt voor je input
    Hoe is de focus trouwens in donkere en grauwe omstandigheden ?

grts
    Sieg
    Om je een idee te geven: vanochtend om 8u33 (bewolkt) heb ik een blauwe reiger in vlucht op een afstand van ca 100m (ongeveer 15% van de totale fotobreedte) aan 1/2000s en f/4 tegen een achtergrond van donkere bomen scherp gekiekt aan ISO12800 met belichting correctie -1.0

Ik denk dat niet zozeer de gevoeligheid van de PDAF sensoren een probleem is bij mirrorless maar eerder de algoritmes die al deze 493 kleine puntjes interpreteren en daar de juiste conclusie uit moeten trekken.

Ik zal eens wat foto's moeten posten maar waar gaat dat zonder al teveel gedoe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Om je een idee te geven: vanochtend om 8u33 (bewolkt) heb ik een blauwe reiger in vlucht op een afstand van ca 100m (ongeveer 15% van de totale fotobreedte) aan 1/2000s en f/4 tegen een achtergrond van donkere bomen scherp gekiekt aan ISO12800 met belichting correctie -1.0

Ik denk dat niet zozeer de gevoeligheid van de PDAF sensoren een probleem is bij mirrorless maar eerder de algoritmes die al deze 493 kleine puntjes interpreteren en daar de juiste conclusie uit moeten trekken.

Ik zal eens wat foto's moeten posten maar waar gaat dat zonder al teveel gedoe?
      fotos posten lukt perfect in deze post.
      nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        fotos posten lukt perfect in deze post.
        Ik moet ze eerst nog online zetten en daar wringt het schoentje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik moet ze eerst nog online zetten en daar wringt het schoentje.
          U kunt ze dan best eerst op bvb. flickr plaatsen en dan de link kopieren naar dit topic.
          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            U kunt ze dan best eerst op bvb. flickr plaatsen en dan de link kopieren naar dit topic.
            Ik heb vroeger altijd de webruimte van Telenet gebruikt en ben nu aan het kijken om dit terug aan de praat te krijgen

Comment

Toch redelijk snel te noemen https://www.youtube.com/watch?v=Ex5vVy6KBac

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Toch redelijk snel te noemen https://www.youtube.com/watch?v=Ex5vVy6KBac

grts
                Sieg
                Dit is ook reeds gepost ... zie #242

Comment

AF fine-tune toch nog zin, zelfs al staan de AF punten op de sensor.

Unless you’ve been hiding under a rock, you’ll be aware of the release of Nikon’s first full-frame mirrorless cameras – the Nikon Z6 and Nikon Z7. Our Nikon Z7 arrived at FoCal HQ last Thursday in the form of the “24-70 + FTZ Kit”. The documentation isn’t available from Nikon yet to control the camera …

Comment

Dit is zeker niet mijn beste van de foto's zaterdag, maar de net en de bewegingen maken het moeilijk voor de AFC. Nog de Z7 had geen problemen.
                    In mijn ervaring en zeker voor kinderen voetbal, die gaast op youtube will de AF van de Z7 echt niet proberen te leren. De Z7 is geen D850, maar het is nog goed en sensor-wde AF geeft iets meer.
                    https://www.facebook.com/photo.php?f...4&l=b7092b7c19
                    I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                    Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Nog een met tracking (op mijn zoon, de keeper) en the TC20 (en de 70-200E).

https://www.dpreview.com/forums/post/61764787?image=0

PS: Ik ben niet zo blij met de TC via FTZ, minder goed dan op de D850. Moet kijken naar een 200-500 nu :-(
                      Last edited by thefoodtraveller; 8 oktober 2018, 15:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                        Dit is zeker niet mijn beste van de foto's zaterdag, maar de net en de bewegingen maken het moeilijk voor de AFC. Nog de Z7 had geen problemen.
                        In mijn ervaring en zeker voor kinderen voetbal, die gaast op youtube will de AF van de Z7 echt niet proberen te leren. De Z7 is geen D850, maar het is nog goed en sensor-wde AF geeft iets meer.
                        https://www.facebook.com/photo.php?f...4&l=b7092b7c19
                        Ziet er goed uit Hier ook Breedveld-AF het meest gebruikt voor tracking.

Comment

Hier de beloofde foto in donkere omstandigheden: blauwe reiger in vlucht op een afstand van ca 100m (ongeveer 15% van de totale fotobreedte) aan 1/2000s en f/4 tegen een achtergrond van donkere bomen scherp gekiekt aan ISO12800 met belichting correctie -1.0

Ik heb de 100% crop achter een link gezet
                          Last edited by frank207be; 8 oktober 2018, 18:56. Reden: 100% Crop achter link gezet

Comment

ISO12800 ?? Het is veel beter dan ik verwacht op zo een hoog ISO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                              ISO12800 ?? Het is veel beter dan ik verwacht op zo een hoog ISO
                              Hier ben ik inderdaad ook blij door verrast. Op de crop zie je overduidelijk de ruis maar de kleuren blijven accuraat.

Comment

Ik ben nu aan (PS) werken op naar mijn voetbal fotos, en ik zie echt geen verschillen in de resultaten tussen de D850 (na 1 jaar ervaring) en de Z7 (eerste keer). Ook met de TC alles is oke, het was een probleem met mijn bridge preview settings.
                                Als zo blijft in de volgende twee weken, de D850 gaat naar huren of verkoop.

Comment

Working...
                                X